Fiatalabb példányokon elektromos a folytószelep, lényegesen érthetettlenebbül lehet adagolni a gázt ilyen autóknál, nekem a fordom is ilyen, néha fulladok hidegen. Fater swiftje még bowdenes, sima ügy, de elektromos folytószeleppel az is kaki lenne.
Nekem is van mind a kettő. A régivel semmi gond az új induláskor hajlamos befulladni. Olyan mintha a kompj. gondolkozna hogy mit is csináljon. Nem egyedi hiba másoknál is előfordul. Ez egy városi kis autónál elfogadhatatlan.A családba mindenki utálja ez miatt,arégi csak 1000-res, mégis alapjáraton is el tud indulni. Az új arrol ne is beszéljünk a lovak csak 4000felet húzzák a hámot.
No, visszaolvastam kicsit, 2008 eleji alvázszámok 550000 körül jártak. Minden ótó 100000-ről indul. Tehát 550000-100000=450000. Ebből leveszem azokat az alvázszámozási ugrásokat, amikor újítottak az autón, ilyenkor pár tizest kerekítenek rajtuk ( pl. ha hasraütve 328456 után frissítés történt, a következő, már frissített 350000 lesz ), legyen 400000. Tehát 2008 elejéig ennyi Swiftet gyártottak, és csak most álltak le a gyártással. Nem tudom, hogy most milyen magasságú számokkal fejeztük be, volt-e már 700000. De a félmillió biztosan megvolt.
KKN biztos jobban tudja, én úgy tudom a Suzuki hazai gykapacitása 200 e/év körüli, és Ignist, SX4 Sedánt nem gyártanak/nem itthon. Megoszlást nem ismerem, gondolom a döntő a Swift lehet. Valószínűleg a nyugati roncsprémium mentette meg a Suzukit, szóval nálunk is jó lenne. Itthon is vannak beszállítók.
Illetve egyfelől nem tudjuk sosem mennyibe kerül az autó, ha ugyanis tudnak százezreket engedni belőle... Meg előrehozott vásárlás.
Ahogy akarták (általánosan, nem Suzukira): 300 ezret az állam, ugyanannyit a kereskedő engedne. Csakhogy volt már 600-res engedmény: olyan tipikus magyar mentalitásnak tűnik, csak azért se legyen jó... hát a fene tudja.
Attól meg agygörcsöt kap az ember, ha most az elején megveszi valaki mondjuk 3.6 milláért, aztán a szomszédnak is megtetszik és amikor Ő vesz mondjuk 4 hónap múlva, már csak 3.1 milla... használtan meg...
Najó igazad van.De nem tudhatta.Tegye fel a kezét akinek nem volt semmi bakija akár egy pl mikrosütönél,vagy bárminél.Segitsünk az újakon amennyire lehet. Most ez van ebböl a szituból kell kihoznia a legjobbat.
Bárki belenyúlhat egy "tökéletes" autoba,és a végén már csak a cipőtalpa látszik ki a szarból....
Annyival azért folytatnám, ha némileg nálunk is támogatnák az autócserét, beneveznék, a másik a munkahely ami manapság kérdéses megmarad-e, és a harmadik, hogy van-e olyan autó melyre érdemes lecserélni, ne szépítsük, silányodnak az autók, átlagembernek nem mindegy a rengeteg pénzért mit kap. A mai évekig jó, most kb 1 millába számítanák be... A használt új témába most nem mennék bele...
Ez a kérdés lényege: HA KISAUTÓRA lenne szükségem... én meg azt mondom, ha autóra lenne szükségem... semmivel sem vennék kevesebben a Swiftet, ha 5 centivel hosszabb és 50 literrel nagyobb lenne a csomagtere, csak ennyit szerettem volna. (Lássuk be az 500-as sok embernek fel sem merül, mi nem élünk olyan jól, hogy 2-3. autót vegyünk, sajna.)
Kíváncsi lennék németben a többihez képest árban és felszereltségben ho áll a Swift: Clio, Fabia stb...? Roncsprogram???? És ott a Dacia is autó.
Mazda2: 3885, 1695 /250-kicsi is. hossz/szélesség mm/csomi liter Fiesta (új) 3950/1772/281 Corsa 3999/1737/285 Fabia (új): 4000/1642 keskeny is, 300 SwiftIII:3850/1695 és asszem 210 körül. Csak azért említettem, mert ha új a kszni, hisz minden méret más, akkor most lett volna ideje. Csak nehogy annyiba kerüljön mint a Fabia 1.2TSI. És abban kombi is van. (Szertem a Suzt, most is az van.)
Nem kell beszarni a chek lámpától ezeknek a vackoknak (főleg 1.5vvt) ez a bajuk szét ég a katalizátor és havonta kigyullad a lámpa, aksisaru le vársz vele kicsit, aksisaru vissza és egy hónapig nem világít,vagy cserélsz katalizátort de semmi értelme mert ugyan ilyen lesz hamar.Attól szokott tönkremenni a kat. hogy ha kicsit dinamikusan akarsz vele közlekedni (pl.: autópálya) akkor sergetni kell mint állat mert erő a kanyarba nincs bennük és ilyenkor kicsit "összébb" megy a katalizátor és ha a hibás katalizátorból egy pillanatra "rossz" összetételű gáz jön ki a lambdaszonda hibát jelez és világít a lámpa . Ilyenkor az indítás is fura hirtelen felugrik a fordulat egy pillanatra majd viszonylag lassan áll be alapjáratra. Ez azért történik mert szegényíti a keveréket a motorvezérlő,hogy ellensúlyozza a "rossz" káros anyag kibocsájtást ami már nincs is. Ha az aksisaru levételével nem alszik el a sárga lámpa akkor próbáld még 1x mert nem minden esetben megy elsőre. Ha harmadjára sem alszik el akkor viszont más gond lehet (állandó hiba) és akkor fordulj szakszervízhez!
" anno vettem 5-6 evesen egy 98as swiftet, es azt 6 even at ugy hasznaltam, hogy minimalis probelaim voltak vele, sose kellett szerelohoz vinnem, csak akkor vittem ha ugy ereztem, hogy most mar ideje hogy ranezzenek, de kulonosebb hibakat sose talaltak rajta, ugy latszik akkor az uj suzuki mar nem ez a fele suzuki... :( "
Az a korszak már elmúlt elég pl megnézni a toyotákat.Hol van már a híres carina e megbizhatósága a mostaniakhoz képest. Igaz a régi swift nél is bele lehetett nyúlni a tutiba,mint én
A check lampa olaj csere elott jelzett (ironikusan pont akkor kezdett ell vialgitani, mikor tartottam az olajcsere fele)
A szerviz nevere lentebb utaltam... (de lehet tenygel kenytelen leszek bemenni egy suzi szerivzbe egy nyavajas izzocsere miatt, ha nem akarom letorni a burat)
A szitu az, hogy alapvetoen azert at lett nezve a kocsi hozzaerto szemevel is (futomu karosszseria rendben van, nem volt tores), mar amit lehet ilyenkor, ki lett probalva, motor huz jol, nem csorog nem csattog, motorfek okes, kompresszio okesnak tunik (annyit jegyeztek meg, hogy a mercikhez szokott szerelo picit erosebbnek latta a kartelgazvisszaaramlast).
Az, hogy veszek egy suzukit es feltetelezem hogy az megy, plane ha meg nem is oreg az lehet hogy hiba bevallom, de abbol indultam ki, hogy anno vettem 5-6 evesen egy 98as swiftet, es azt 6 even at ugy hasznaltam, hogy minimalis probelaim voltak vele, sose kellett szerelohoz vinnem, csak akkor vittem ha ugy ereztem, hogy most mar ideje hogy ranezzenek, de kulonosebb hibakat sose talaltak rajta, ugy latszik akkor az uj suzuki mar nem ez a fele suzuki... :(
Olajnak azert biztonsag kedveert utannaerdeklodtem, meg parameterei alapjan az ajalottat minden teren meghaladja... (legkozelebb lehet megnezem azt a csoda ENEOS-t, de be kell valljam, myswiftbe beleolvasva, olyen hype-ot csinal valamelyik emberke korulotte, mintha japanbol kapna a fizujat, es ez picit elremitett)
Garancia... ...probalgattam nehany swift sportot, de bevallom 1 volt csak aminek vezetett szerviz konyve volt, de egyreszt az 3evbol mar pont kicsuszott, masreszt annak csunyan megtortek a hatuljat, igy eleve kiesett. (na meg piros is volt, azt meg csak nagyon vegso esetbe vettem volna). Volt megegy sport ami tetszett, de vezetett szervizkonyve termeszetesen annak sem volt, illetve at volt mar alakitva a kipufogo rendszere, ki lett cserelve a hifi, mindemelett erezhetoen gyengebben huzott, mint a mostani. Illetve suzi kereskedesben nem is talaltam keveset futott garis idoben levo peldanyt, de ha jobban belegodnolok semilyen sport-ra nem emlekezek ami suzi kereskedesbe lett volna.
Na most mar mind1, ez van, probalom a legjobbat kihozni a helyzetbol!
Nem akarlak lelombozni, eddig tanakodtam is rajta, hogy írjak-e de nem állom meg, hogy ne tegyem.
Az első kijelentés ami eszembe jutott veled kapcsolatban az az, hogy bátor vagy!!
Te magad is bevallod, hogy nem értesz a kocsikhoz, mégis megvettél egy NEM! Suzuki kereskedésből származó Sportot. Szerintem előbb itt vagy más fórumokon kellett volna érdeklődni.
Ismeri-e valaki a kiszemelt autó előéletét?
Esetleg egy fórumos tud-e megbízható eladó kocsit? Stb....
Olaj ügy: Beszerezted, mielőtt innen valaki ajánlani tudott volna Neked bele valót.
Végül jelez a check lámpád.
Nem tudom....Biztosan jó az autó, de én a helyedben egy Suzuki márkaszervíz véleményét kérném ki. A kocsi 2 éves, ergo garanciális. Akkor miért viszed olyanokhoz, akiknek egyetlen érdekük van, ami annyi hogy téged megnyugtassanak. "...persze így ezzel a kocsival minden okés... ....nyugodtan járjon vele...." Mit is mondhatnának, hiszen ők adták el a kocsit, nem?!
Lehet, hogy én vagyok túl óvatos -sőt biztosan-, mert tanultam mások és a saját hibáimból. Minden esetre azt javaslom, hogy menjél el egy HIVATALOS Suzuki szervízbe és mormolj el egy imát, hogy nagyobb baja (törés, biztosítózás, stb) ne legyen a kocsinak.
Elvittem ahol vettem (autocici), mondvan, hogy azert 280km-t raktam bele ennyi ido alatt azert csak nem kene ez...
...megneztek a szervizukben (fuugetlen, ill. fiat markaszerviz amugy), es azt modntak a kod katelizator dugulas-t mutat, es hogy no para, majdnem fel evet allt a kocsi, csak menjek vele nagyobb tavokat mostansag, a terhelesbol adodo ho, szepen kitisztitja a cuccot es nem lesz vele gond.
Leven nem vagyok autos szaki, nekem elso blikkre logikusnak tunt a dolog (aztan ki tudja, szerintetek?), gyakori az ilyen az uj suziknal? (amugy 33k km van benne, es 2 eves a jargany, es ebbol elvileg ~fel evet allt)
u.i. Hatso lampas izzocserevel ok sem tudtak megbirkozni :(
Szia! Hátsó lámpát nem kell megrántani, elég, ha kiemeled a helyéről, lehet, hogy kicsit nehezen jön, de nem kell megijedni, kis mozgatás után kiemelhető a lámpatest. A check lámpa nem alszik el tiszta olaj hatására, ott valamilyen egyéb gond van, ami sokféle lehet. Hibakódot kellene kideríteni, itt a fórumon nem is olyan régen írtam le, hogyan lehet házilag is kiíratni a hibakódot, de ha rákeresel a hozzászólás keresőben, meg fogod találni. A kilométer számláló helyére írja ki a hibakódo(ka)t. Lehet egyszerű kontatkhiba, EGR szelep, vagy tönkrement katalizátor, bármi okozhatja.
A hossz OK, de szélességben 5 centi majdnem 2 kategória.
Amúgy azt hallottam, hogy a japánok azt mondták már az előzőnél is, ők nem akarnak nagy csomagtartót. Ez ilyen autó, majd megtalálja a célközönségét, akiknek ez kell. Olyan fiatalok, vagy idősek, akik nem cuccolnak sokat, és nem családi használatra akarják. Az, hogy mifelénk ez az árkategória is "családi" autóként kel el, nem az ő gondjuk.
Na csereltunk olajat, olaj/levego/pollenszurot, de meg mielott megejtettuk volna utban odafele kigyulladt az emisszios lampa a muszerfalon, es baromira nem akar elaludni :( (remenykedtem hatha a tiszta szurok, meg az uj olaj jobban tetszik neki, de nem :( )
A hatso egot meg nem sikerult kicserelni, nem akartuk erosen megrantani a csavarok eltavolitasa utan, de mar megtalaltam myswiften az egyik leirasban volt abra, hogy csak egy pocok tartja (eleg megrantani, vagy hatulrol karpit ala benyulva kell kipattintani?)
Minden esetre most eleg sz@r hangulatom van mert evvel a "vacakkal" mar tobb gond van mint a regi swifttel 6even keresztul...
(280 klilometert vezettem es mar vihetem szervizbe :( )
Na épp ezért kellett volna pár centi, szélesség 5, hossz még 5-10 centi, csomitér +50+80 liter (mindez azért, nehogy új padlólemez kelljen...), és ekkor igazi konkurense lenne Fabia-Corsa-206-207 stb mert ténylegesen is elmenne családinak. Külföldön is ezekkel lenne egálban. Nincsenek illúzióim hogy most ez olcsó lesz. És ne felejtsük, ha kicsi kell, ott a Splash meg az Alto. Most lett volna ideje nagyot alkotni, hát sajnálom. Gondolom nem vagyok egyedül.