Egy ideig biztos nem láthatjuk őket, azután is jó ideig csak egy lesz, de lent leírtakat figyelembe véve megnyugodhatunk, hogy hajlandóak őket egyáltalán helyrehozni ráadásul belátható időn belül.
Az FDU és az EOT azért tért visza a Tisza Volánhoz mert cserébe a Volán adot 10 kocsit a Partiscum Kft-nek érte itt komoly üzlet kötetett. A 2 Neoplánért adot egy Rába Contactot 4db Ik-280-ast és 5db Ik-415-öst.
Remélem a KNS-059 vissza is kerül eredeti helyére! "Jó" kezekben volt ő Hmvhelyen. Főleg ha oda is figyeltek rá! Mert akkor nagyon jó volt vele utazni amikor ragyogott a tisztaságtól, mint a DUD-925. Nem véletlen, hogy akkor a KNS-sel is a DUD gazdája járt!
Nagyon érdekes, hogy a legtöbb tartalék busz nem Hmvhelyen van és a vásárhelyiek mégis meg tudják oldani 1 vagy akár több busz helyettesítését is. Szegeden nem nagyon megy ez a helyettesítés! Kár volt annyi buszt adni a Partiscumnak! Az EOT meg az FDU is visszatért a Tisza Volán Zrt-s színekbe. Nem tudom akkor miért adták át a Partiscumnak még anno őket.
Mint már egy-két ember megírta csupán a KNS-059-es felújítása fog idén megtörténni. A javítása annyira előrehaladott állapotban van, hogy csak a tervekre várnak, ami alapján megerősítik a felépítményt. Ha minden jól megy őszre kész is lehet. A többi három már nehezebb helyzetben van. Ezek idén semmikép sem lesznek utasszállításra alkalmasak, ugyanis az EAG tulajdonosával az Ivecoval még nem zárultak le a tárgyalások. Mindenesetre a hódmezőváserhelyi autó javítása a helyszínen azaz Szegeden fog történni. Ez esetben a költségviselő az Iveco Espana.
A DUD-595 már nem a KNS-059 fordáját csinálja. A DUD-272 jár a 059-es fordájában. Nem igazán a váltó betegeskedik, hanem a motor. A váltóval nincs baj. A motornak nem tesz jót huzamosabb ideig a beállított maximális fordulatszámon való járatás.
Az 595-ös óvodásokat vitt a bábszínházba. Nem maradt Szegeden.
Itt most olyan szinten nincs autóbusz, h már még a Partiscum Kft tulajdonát képező DUE-850-et is vissza bérlik, ő most éppen a CCN-157-et potólja Üllésen.
Azért szüntetet meg 2 fordát, h igy 2 autóbuszt feltud szabaditani. Az egyik a HFF-714 fordája Ruzsán az szünt meg, a másikat meg még nem tudtam kideriteni, de Kistelek környékére tipelek.
Mint hallhattad szombaton, idén nincs semmi esély rá, hogy készen legyenek. Sőt, ugyebár kaptunk arról is információt, hogy nem csak a 3 tengelyesek anyaghibásak, ami nem igazán egy kellően jó hír.
Addig-addig beszéltem róla, hogy ma itt is volt Szegeden (DUD-595), Petőfi Sándor sgt.-on láttam Kisegítő járat táblával. Mi jót csinált itt? Nem jártam utána (majd az este folyamán), de jó lenne arról hallani, hogy haza se ment.
Hát igen tényleg ideje lenne valamit csinálni inkább javítsák meg a váltót most mint, hogy később ne legyen helyette autó ami az igényeket nem tudná kielégíteni.
Már egy ideje Ásotthalmi kocsi lett, miután beér Gátsorról reggel, azután megy egy 21-est. Szerintem egyiket se lenne célszerű átküldeni, a reggeli csúcsban szükség van rájuk.
Mind a kettő lovagló autó, ahol szükség van rá ott vannak. A DUD-945 kinek a helyén is van, azt tudom, hogy Ő csinálja a reggeli 21-eseket már egy jó ideje.
A DUD-595 még mindig a KNS-059 fordáját csinálja? Inkább vinnék innen át vagy a DUD-945-őt vagy a DUD-957-et, mint azt várni mikor hal meg a váltója a DUD-595-ek. Tényleg leszabályozták őt is itt anno mikor itt volt?
Tehát akkor FLM-963, napi fordája: Szeged-Hmv: 05:00-05:35 Hmv.-Szeged-Budapest: 05:45-06:15-08:20 Budapest-Szeged-Hmv: 14:30-16:25-17:05 Hmv.-Szeged: 17:45-18:22
Az FLM- 963 reggel 5órakór indúl Szegedről Hódmezővásárhelyre járatba, majd Vásárhelyről megy 5:45kór Szegeden át Budapestre, és ahógy irtátok Vásárhelyre 17:05kór érkezik Budapestről Szegeden át, és 17:45-kór jönn visza Szegedre lassú járatban, ezt minden nap ez a kocsi csinálja, persze vannak kivételek, javitás v szemle miatt mehet másik kocsi is.
Én hétvégén szoktam látni az Flm-et Vásárhelyen. 17:05-re érkezik a buszpályaudvarra és 17:45-kor indul Szegedre. Viszont hétköznap reggelente is szokott Bp-i járatott csinálni Hmvhelyről.
A DUD-272 Vásárhelyen van, ahogy mondtad, de reméljük már nem sokáig. Elég sok probléma van vele. Most is betegeskedik, múlthéten is komoly műszaki gondjai voltak.A CKE-813 ugyancsak itt dolgozik, most a HPD-083-at helyettesíti, ami Szegeden van, mert már annyira beázott, hogy úszni lehetett benne. Ugye az utólag telepített légkondi.
Az 575 már 2008 végén átkerült, őt már fotóztam is Szentesen szerződéses járaton (amit korábban BHX-840 végzett), az 577 viszont még tavaly szegedi volt, de akkor ezek szerint ő is elkerült.
A HPD-082-nek van állandó gazdája. 2 állandó ember hajtja. Az egyik domaszéki a másik pedig ferencszállási. Az a busz megérdemli az említett "gazdáit". Volt szegedi gazdája is. Egy idősebb őszhajú buszsofőr. De elég fura szerzet. Hála Isten átrakta a vezetőség helyi járatozni. Jó, hogy lekerült róla. Sokaknak csak problémái voltak vele. A vezetőség pedig cselekedett. Remélem nem is kapja vissza a HPD-t soha mert ez az idősebb buszsofőr egyáltalán nem érdemli meg.
Az FGA-575 és 577 Csongrádi kocsik lettek, általában szerződéses járatott csinálnak Bokrosra!
A DUD-272 már nincs Üllésen tudomásom szerint Hódmezővásárhelyen van.
Bordányban volt kint az FHT-802 annak a fordáját kapta el és akkór vitték át Üllésre, de utána a DUD-957 csinálta egy darabig, most újra az FHT-802 de a forda ismét Bordányi telephelyes lett.
A GIM-056 felújítása elkészült immáron egy pár hónapja. A JYR-261 még nem. Egy-két hete még láttam Szentesen. Elvileg át kellett volna esnie a felújításon az alvázproblémái miatt, de közbeszólt a JAF-682. A JAF esetében a motorelektrronika roszalkodott, de már olyan szinten, hogy nem egyszer be kellett vontatni Szegedre, illetőleg Hódmezővásárhelyre. A felújításra már nem lehetett várni, mert a kábelköteg szét volt rohadva, pedig úgy volt, hogy csak a Jyr után mehet.
Én is köszönöm a szervezést! Hallgatni is érdekes volt és persze volt néhány - számomra - döbbenetes információ. Meg örülök, hogy találkoztunk, mert ez a fórumozás olyan arctalan és személytelen dolog...
Most pedig következik a "Csoki bácsi kérdez" rovatunk :-)))
-FGA-577-el találkozott valaki mostanában? -GIM-056 felújítása elkészült-e már? JYR-261 detto :-)
Valamint kifejezetten Arnold topictársnak címezném a következő kérdést: DUD-272 melyik kocsi helyére is került Üllésre? Eltűnt a téli kocsimozgásokat megörökítő jegyzetem :-((
Igaz már többen megosztották véleményüket a témáról, de pár mondatot én is hozzátennék:
Igaz, hogy én még a filmes gépek világában készítettem első fényképeimet egy egyszerű szerkezettel és az első digitális fényképezőm sem volt csúcstechnika, de valóban igaz, hogy nem a gép az egyetlen tényező. Drága fényképezővel is lehet rossz képeket alkotni és kompakt géppel is lehet szép felvételeket készíteni, minden csak beállítás és komponálás kérdése. Nézz meg és elemezz minél több buszos képet, elsősorban kompozíciók tekintetében! Azzal most ne foglalkozz, hogy mennyi utómunka van benne, elsősorban nem ezzel vannak gondjaid.
Figy, próbálj meg ellesni pár technikát a többiektől. A topikban ha visszanézed van rengeteg szép fotó. Smoon, Csokibá vagy az én képeim adhatnak támpontot (és ezt most nem egóból írom). Egy 3 megapixeles, 3× optikai zoomos kisgéppel is lehet jó fotókat csinálni, csak gyakorolni kell! Figyelj a napra, arra hogy benne legyen az egész busz, meg arra, hogy próbálj távolabbról zoomal fotózni, hogy ne legyen ilyen perspektivikus a kép. És mi nem beszólni akarunk, hanem segíteni (már aki..). Hajrá! :)
Én nagyon köszönöm ezt a találkozót, nem semmi dolgokat lehetett megtudni, ami tulajdonképpen nagyon gáz és sajnálatos. De hát sajnos ez van, én azért örültem ennek a találkozónak nagyon.
Egy kis információ azoknak, akik nem voltak ott a mai topictalálkozón:
Rendszám: EZW-101 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.06 , 280.52 /147 FŐ/ Szin: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Van egy új VW LT46-unk? Az FJB-715 az 1998-as, a GWB-260 az 1999-es, ez a LOK-715 (novemberi rendszám) meg 2001-es gép elvileg - tehát elvileg nem átrendszámozás.
Ha valami folytán Domaszék lett volna; az akkor is inkább a 721-re jellemző, na de a 722 szerintem még életében nem ment Domaszékre, főleg nem a Kálvárián :-)
Én is inkább Domaszékre godoltam, de nekem azt mondták, hogy Szeged Dorozsma volt ki írva a JOX-722-re ami azárt nehéz mert 36, 36Y kizárva Dorzsmára meg nem jár helyközi.
FJU-309 is azért "ér rá" ilyenekre, mert a délelőtti fordáját megcserélték az FJV-143-val, 3/4 1-kor pedig újdonságként az LGP-034 jön Domaszékre, és innentől marad a régi rendszer.
Nincsen tippem, BSE-388 még mindig nincs, DUD-957 baksi kintalvós lett. Nem tudom, hogy mi lesz a 388-cal, mivel eléggé ramaty állapotban lévő kocsi :(
A mai kollégiumi járatot ez csinálta(FJU-309): http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/11_ev_utan_vegre_bejarhat_a_busz_az_othalmi_diaklakasokhoz/2151974/
Ez annyira nem jó cím, ez a másik koleszra lenne igaz, ha menetrend szerint járnának be a buszok.
Más a 79-es még mindig kétszer megy be a Gumigyár nevű mh-hez? Egyszerűbb lenne, ha Mars-tér-Szilk-Gumigyár-Mars tér(így nem keresztezi a főutat).
Halottam egy számomra fura infót: JOX-722 Szeged-Dorozsma felirattal ment a Kálvárián, Hétfőn 12:25 kor pedig a DZA-035-öt láttam de a tábláját sajnos nem, már megint csak a hátulját:S. Nem tudom, hogy az előző info igaz-e, hogy a 722 Dorozsmázott.
Ez már csak így megy, valaki gondol egyet és már megy a kavarás, holott az iskolajáratot C56-osnak kellene végeznie.
A KNS-059-ról meg annyit, hogy még mindig nincs meg a technológia arra, hogy hogyan is lesz megerősítve a megrepedt alváz és az alblakok felett megrongálodott tetőszerkezet, illetve a megrepedt, eltört oszlopok. Szóval még a tervek nem érkeztek meg. Amikor láttam lebontva, úgy vettem ki, hogy a rongálódás elsősorban az autóbusz hátsó részére korlátozódott a második utasajtó után. Lehet betudni ezt annak is, hogy a C tengely, a nehéz Scania gépészet és a váltószerkezet elcsavarta a felépítméyt. Ez nem bírta az alváz és az oszlopok. Ha minden jól megy az őszre kész és visszakerül eredeti helyére, mert ha a tervek megvannak akkor gyorsan megy a helyreállítás, a felépítmény megerősítése.A makói és a 2 szegedi telephelyes autóból idén nem lesz semmi ez már kiderült. Bár ezeknél még nem olyan súlyos a probléma, de az lehetett volna, ha nem veszik észre időben. Ezek javítása a Tisza illetve az Iveco megegyezésén múlik. Ez esetben tehát a KNS-059 elsőbbséget élvez a többivel szemben.
Igen elég durva a szintkülönbség, jó lett volna azért kissé lejtősre alakítani mielőtt ráengedték a forgalmat. Hát ha valaki ott szemből behajt, az keresztül hajt szinte egy egész terelőtábla-erdőn. A kanyarodással pedig nem lesz valszeg gond, mivel jelzőlámpákat szereltek fel oda, amik már működtek is ma (legalábbis be voltak kötve mert villogtak a sárgák), gondolom holnap be is lesznek kapcsolva. :P
Ma nagyon szellős volt a Mars tér alig állt bent busz. GVX-et meg valami meg nyomta a lökhárítóját, ill. a szélleségjelző sérült.
Holnap módosított vonalon közlekednek majd a buszok, a megálló, az szinte a Group... biztosító bejáratánál van(reméljük majd mindenki érti az utasítás). De akad olyan is aki már használta nagyon jól tették az egér utat(megállót nem)! Vigyázni kell, mert aszfalt szint különbség van. Gyakran jönnek szemből is, majd autók így nem árt az óvatosság(pedig egyirányú).Makkosházi kocsiknak lesz kicsit nehezebb balra kanyarodni, mert elég sűrű forgalom jött le a hídról.
valóban nem volt egy Rolls-Royce plusz 1-2 hónapja a hátulja is meg van nyomva, lehet, hogy azért nem kalapálták ki azt sem, mert tényleg le lesz állítva
Szerintem csak a pénteki kavar eredményeként volt a BSE helyett, de kitudja, meglátjuk mit hoz a jövőhét, a BSE sajnos már eléggé rossz állapotban van, szerintem eléggé esélyes a selejtezésre.
előreláthatólag marad azon a vonalon? BSE-388 ment mindennap 14:40-kor Csólyospálosra, de a héten már valami más jött helyette (talán egy DUD?) és szívesen venném a JOX-ot azon a járaton :) (úgysem utaztam még rajta)
Valaki tud valami újat a KNS-059-ről?? Más: A DUD-925 miért volt szinte egész héten iskolajáratba?? A gazdája mással dolgozott. A GUF-973 miért csinálta a DUD-925 fordáját?? Tudtommal a Classicok az iskolajáratok nem a 256-ok. Miért kevergetik állandóan ezeket! Az iskolások megkapták az egyetlen patent állapotban tartott gépet! Remélem nem intézték el nagyon!
hát itt Algyőn is volt egy kis kavar: KDJ-358 KDJ-355 helyett 12:45-kor FJU-310 KDJ-358 helyett 13:05-kor aztán a KDJ-355 indult a sáját idejébe 13:35 kor
Nem szoktam sokat írni, ha mégis akkor általában témába illőt. De már motoszkál bennem jó ideje egy kérdés, és most nagyon belelendültem a gépelésbe :-)
Szóval van egy üres G-portálos honlapom. Bár programozni nem tudok, ez az ide-oda rakosgatása a moduloknak mégis érdekel. Amikor azon gondolkodtam, hogy miről is szóljon az oldal; rögtön a közlekedés jutott eszembe. Csakhogy nem sok saját képem van, másoktól meg minek kunyerálni? Aztán elkezdtem olvasni ezt a fórumot, és néhány hónapja egész hosszan volt szó a kintalvós kocsikról, néhányan a kedvenc témájuknak vallották. Sok képes honlap van, de evvel foglalkozó tudtommal nincs. Persze ezt folyamatosan frissen kell tartani, de ez nem probléma.
Kérdésem volna az hogy: -van-e ennek értelme, vagy érdekelne-e egy ilyen oldal bárkit is (ha nem akkor sem sértődök meg), -ha igen, akkor tudnátok-e e-mailban ehhez anyagot küldeni és az esetleges észlelt változásokról ugyancsak mailben vagy a fórumon tájékoztatni, netán a fórumtalin erről egy kicsit elbeszélgetni...
Amennyiben kapnék anyagot, akkor az oldalon rendezném telephelyek és rendszám szerint is a kocsikat, ki mi alapján keres. Emellett ha valaki tudja egy kocsinak a fordáját vagy azt hogy merre szokott dolgozni, azt is ki lehetne írni; de nem tudom hogy ez összejönne-e.
Ezt az egészet csak azért írtam le, mert szívesen hozzáadnék valamit a témához, de ez egyedül nem megy. Nyugodtan ki lehet nevetni, csak tudjak róla! :-)
Kicsit megkavarták most a járatokat, 3/4 1-kor például LGP-034 volt. Mondjuk ennél és a reggeli 1/4 7-nél is problémák voltak, mivelhogy nem sikerült egy óra alatt visszaérni, és az utána következő körben már indulásnál összegyűlt 10 perc késés... Így most mindkét probléma orvoslásra került, már csak a negyed heteshez kellene befelé visszaadni a kisegítő járatot, akkor mindenki happy lenne :o)
Érdekes, mert a Kálvárián tudtommal nem igazán járnak helyközis buszok, a telepre meg a Bakay-n mennek; szóval kíváncsi volnék hogy mit keres ott, bármelyik is az. És ez ezek szerint rendszeres? A múltkor valaki írta hogy valamelyik citaro a 79-en volt reggel, valószínűleg azért mert az FJV-143 visszakerült Domaszékezni és valakit kellett találni oda :-)
Én már néhány szor 10:30 láttam , hogy a kálvária téren hasít de az első viszonylatjelőét sose látom. :S JOX-721 vagy JOX-722? Ha ez segít a hűtőnél a terelőbordák foghíjasaok.
Én gyakran kérek segítséget. Azt mondják nem szégyen, de sok emberben dolgozik a rosszindulat: "Nézd már a hülyegyerek még tolatni sem tud egyedül"-gondolják ezt ők.
Akkor a helyközi üzemet erősíted :-) Egy kedves barátom (szintén helyközis) tolatott be az 5. kocsiállásnál lévő ferde parkolók egyik szabad helyére, és kérte az idősebb kollégát, segítsen már, figyelje, meddig tolhatja be a Classic farát... megkapta a választ: "Bubikám, ezt Neked kell érezned, Te voltál már nővel!" :-DDD
Általában igyekszem elkerülni, de előfordul, hogy nincs más választás. Van mikor megkérek mást, így egyszerűbb. Ha nincs akkor meg erőt veszek magamon és.. Havonta csak egy pár alkalom a csukizás. Ez tudom csupán a dolgok elodázása. Amíg meg nem kapjuk vissza a mi "hőn szeretett" 15 méteresünket, addig marad a 280-as. Személy szerint én maradnék a jó öreg Detroitosomnál, de hát ezt nem én döntöm el.
Egy a lényeg, nem szabad a tolatástól félni. Még nem volt jogsim trolira, de a végállomásomon szinte minden hétköznapi szolgálatomban mozgatni kellett az ott kiálló csuklósokat, mert gyakran nem volt tartalékosom. Én ott tanultam meg tolatgatni, azon a szűk négy sávon. Nem olyan vészes, hidd el, csak gyakorolni kell, mert anélkül sohasem lesz tapasztalata senkinek sem :-)
(az öreg rókák pedig van, hogy kevésbé tudnak jól tolatni, mint az ifjú pejkók :-))
Végül is nem fontos, de csak Vásárhelyről jött, ha a gép két óra körül kattant. 13:15 kor indult. Aztán megy Sámsonra Vásárhelyről 15:15-kor "expresssssz" járatban. Na meg reggel csinál egy Tótkomlóst. Ez kell a szép felújított autóbusznak. Új váltót is kapot, valami állat. A bowdeneset lecserélték joystikra.
Ez az én egyéni véleményem volt. Én jórészt szólóval autóbuszal rohangálok, s tán jobban is szeretem mint a csuklós autóbuszt, de a városi közlekedésben csak előnyeit tapasztaltam, ettől függetlenül neked is lehet igazad. Az viszont tény, hogy a szóló, 280-as, 400-as csuklós széria és a háromtengelyes teljesen máskép viselkedik. Tolatásról meg annyit, hogy ha lehet inkább ne végezzünk hátramenetet. Én személyszerint meghagyom az öreg "rókáknak":).
Hoppá! Nagyon virít a gép! Csak így beugrott egy kép készítésre a Mars térre:P? Vagy ment valamerre?Ha jól olvastam ki a képből akkor 14.00 körül készítetted.
Minden összevetve talán jóval könnyebb elszaladgálni a városban egy csukival, min egy szólóval. Ezzel vitatkoznék azért egy cseppet: szerintem minden szituáció- és helyzetfüggő. Vannak helyek, ahol a szólóval jobb lavírozni, vannak, ahol 280-assal és van, ahol 435-el. Vagy 15Tr-el :-) Sokminden az ívsugártól, a rendelkezésre álló kanyarodási folyosótól, annak geometriájától függ. Tolatáskor meg attól is, hogy az összekötőkarok, rudazatok, gömbcsuklók mennyire vannak kikopva, milyen a kormány holtjátéka, stb. :-)
Csatlakoznék Normann Trancerhez. Valóban így van. Meglepő, de jóval kisebb helyen elférnek mint a szólók. Venném példának a Classicot, van olyan hely ahol C56-osal nem lehet egy ívben, de csukival bőven meg lehet . Ahol a B tengely elmegy, ugyanott elmegy a C is(húzómotoros). Gondok a farsöprésnél keletkeznek. Vigyázni kell a kormánymozdulatokkal, mert padka mellől való elinduláskor hajlamos felkapni, ha hirtelen kiszedjük a kormányt, vagy kanyarodásnál, mikor a másik sávban áll mellettünk jármű, főleg, ha nagyméretű. A tolatás sem egyszerű, mivel a C tengely ellentétes irányba fordul az A-val, s ez kicsit furcsa főleg akkor, ha előtte olyan 3 tengelyest vezettél, melynek hátsó tengelye kormányzott. A tolómotoros esetében jóval egyszerűbbek a dolgok, s a farsöpréssel sem kell annyira vigyázni, csak annyira mint egy szólónál. Minden összevetve talán jóval könnyebb elszaladgálni a városban egy csukival, min egy szólóval. A pótkocsi inkább előny mint hátrány. Csak figyelni kell.
Mielőtt nagyon belemerülnénk, megkérném a Tisztelt Topictársakat, ne írja be senki se azt, hogy melyik buszt vezette feketén, megelőzvén minden lehetséges következményt! Minden bizonnyal fentről is olvassák...
Ehelyett inkább a felújított JAF-682-t mutatnám meg azoknak, akik még nem találkoztak vele:
Az a legszebb az egészben, hogy ez csak számodra hülyeség, pedig oltárira nem hülyeség. Nem vagyok sofőr én se, de szerencsére adott már helyzet, hogy tudtam már vezetni buszokat. Csuklóssal azért könnyebb, tök mind1, hogy hosszú, mert tudsz vele kis ívben is fordulni míg szólóval ez teljes mértékben lehetetlen, mert hátulja egyből padkáz, vagy táblát visz. Én is csak lestem először mikor ezt tapasztaltam, hogy héé, nem is kell annyira alá tekerni a kormányt ahhoz, hogy befordulj egy adott ívben. Lényeg, hogy nagyon sokat számítanak a tengelyek, pont ezért is könnyebb a csuklóssal fordulni. Próbáld ki Te is, tele vagy ismerősökkel szerintem ez nem lenne lehetetlen dolog, jó persze most már ez a GPS-es dolog közbe szól, ezért is volt jó a régi környezet.
Az újoncok szólót kapnak mindig! Típus vizsga meg kb. 3 hónap után(függ attól ki mennyit vezetett már más nagyobb járművel).Valaki kifejezetten szereti a szóló kocsit.
Írd le tapasztalataidat engem érdekel(ne egy 3 tengelyesét).
Szerintem ne azon veszekedjünk, hogy mivel könnyebb fordulni!! Csuklós vagy nem csuklós vagyis szólóval. Inkább vesszünk össze egy busz színén! Erre már volt példa és a hagyományt tovább kell építeni! :)
én kb. 4 éves korom óta tudom , hogy az ikarus 280-as hátulja 1 métert ki leng forduláskor mert fater el olvasta nekem. :D(csak nem tudtam akkoriba mit kezdeni e fontos infóval) nem tudom honann veszi hogy könyebb de ő tudja neki biztos az:D
Meggyőződésem, hogy Tourismo és társai vannak annyira jó felfogású, de még fiatal közlekedésbarátok, hogy a kissé már tapasztaltabb kollegák észrevételeit és iránymutatásait befogadják és azt elsajátítva vigyék tovább azt a vonalat, amit a korábbi években mások (köztük én is) elkezdtek a Tisza Volán területén.
A del gomb meg kuka tartalmú hozzászólások nem fogják senkinek se a képességeit fejleszteni. (Egy nem fotós topicban meg minek is?) A már említett 10 pontos is az ilyen hasznos segédletektől jutott oda ahova jutott, és azzal a topickal kapcsolatban nem kívániok többet itt foglalkozni.
Aztán jött Csokibá' és verval, akiknek sikerült átadni a stafétabotot és méltón viszik tovább a Tisza Volán felé mutatott közlekedésbarátságot.
A királyság intézménye már rég megszűnt kicsiny hazánkban.
a közlekedésbarátok meg retardált imaházlakók.
Ezt így nem mondtam... tudtommal magam is az vagyok, még ha kevesebbet is van időm foglalkozni a témával. Ott van a Tátrás topic. Ott is járművek iránti szeretet van, mégis vitára mernek kelni egymással olykor, és még moderálni se kell. Utána visszaáll minden a helyes útra, és ha betesz valaki egy fotót nem akasztják fel rögtön mert a telepkapun belógott a villamos vége a képen, vagy mert egy vízcsepp rajta van a szélvédőn, vagy neadjisten a jármű ajtótlan oldala van fotózva. Lehet, hogy ezek a képek neked nem tetszenek, de nem kell másokban is ezt az érzetet kelteni, és a saját stílusod ráerőltetni kivétel nélkül mindenkire, és kampányolni, hogy egy jó fotó az ajtós oldalnál kezdődik stb... Senkit nem érdekel egy járműveket kedvelő topicon.
valamennyi szegedi témájú topikban semmi más témát nem tudsz felhozni, csak hogy itt mutyiznak, ez a sz?r, az a sz?r, a közlekedésbarátok meg retardált imaházlakók.
Oh jaj már megint a csencsbuszok. Meg szoktam látni a jót is... csak sajnos manapság egyre kevesebb van belőlük... :-( Na de írok valami jót ne érje szó a ház elejét. Múltkor a 76-oson a vezér segített leszállni egy kerekesszékes hölgynek... ritka manapság az emberség szóval, ez nagy dolog.
Téma részemről lezárva. Nem kell megkérned semmire... megyek én magamtól...
Meggyőződésem, hogy Tourismo és társai vannak annyira jó felfogású, de még fiatal közlekedésbarátok, hogy a kissé már tapasztaltabb kollegák észrevételeit és iránymutatásait befogadják és azt elsajátítva vigyék tovább azt a vonalat, amit a korábbi években mások (köztük én is) elkezdtek a Tisza Volán területén.
Annak idején voltak, akik papírképeket készítettek, majd 2002 tájékán becsatlakoztunk mi is Leo-val.
Aztán jött Csokibá' és verval, akiknek sikerült átadni a stafétabotot és méltón viszik tovább a Tisza Volán felé mutatott közlekedésbarátságot. Mivel verval Pestre jött, Csokibá' meg más dolgokkal is foglakozik, itt az ideje, hogy a következő generáció is megkapja az útravalót, amire kiváló alkalom lesz a 17-i topiktalálkozó. Én ezen sajnos nem tudok részt venni, pedig szívesen megismerném személyesen is a srácokat.
Az, hogy megszólok egy képet, meg kérjük, hogy ne legyen telepes fotó ez mind a normál irányba történő terelés jele, nem kötözködés, provokálás veled ellentétben, ugyanis valamennyi szegedi témájú topikban semmi más témát nem tudsz felhozni, csak hogy itt mutyiznak, ez a sz?r, az a sz?r, a közlekedésbarátok meg retardált imaházlakók.
Hagyjál minket békésen fórumozni a továbbiakban is amire most utoljára nagyon szépen megkérlek, és kímélj meg minket ettől az "akkor is az enyém az utolsó szó" hozzáállású, néha használható tartalom nélküli hozzászólásoktól.
Annak ellenére, hogy nem vagy különösebben rokonszenves, most az egyszer azt kell mondjam, igazad van. Bár én axondom: az is hülye, aki szar képet rak be ide, meg az is, aki önkéntesen nekiáll minősítőintézetet játszani. Az az érzésem, a fórumon nem garázdálkodnak olyan emberek, akik fotóügyileg tényleg kikezdhetetlen szaktekintélynek számítanának és ha valakik, akkor ők tényleg kimondhatnák a frankót. Van viszont helyettük számos olyan, aki a saját gyengeségeit akarja leplezni a mások fotóin való kötekedésével.
Azért kicsit idegesítő már, hogy egyes emberek azt hiszik magukról, hogy ők írják az etikai kódexet. Vannak az Indexnek moderálási elvei a fórumon, nem fognak törölni egy minőségileg kérdőjelezhető képet csak azért mert egyesek azt mondják, hogy szar... Senki nem tilthatja meg egy felhasználónak se, hogy mit rakjon be, meg hogyan... ha MM-be ütközik kitörlik, ha meg nem akkor úgyse... És még én szoktam kötöszködni... lehet nem sűrűn szólok hozzá, mert annyira nem érdekel a téma... de azért vannak dolgok amik kiverik a biztosítékot...
Ő a DUE-861, még régen a DUE-850-el volt a kübekházi forda két kocsija.
Sajnos elvették őket és egy IK415-ős (FGM-321/bár ő most szervízben van, helyette EVL-476) és egy Rába Contact (HSX-916/nemrég őt pótolta a DUE-850) van.
Mit csinál kint, lehet tudni mely vállalkozó vette meg? Nem semmit megélt ez a gépezet, főleg mikor még barna fehér színben pompázott és ráncajtai voltak, azok még az igazán szép idők. Van valakinek róla képe, kutyát macskát nem érdekel, hogy SZKV, de még is DUE-861.
Algyő: Az FJU-310-et idegen sofőr vezeti ember hiány miatt és a sofőrnek reggel be kell buszoznia Szegedre aztán meg Tarjánba majd Algyőre hogy, ott fel vegye a buszt és 6:10 kor kezdje az 1. járatát Szentes: Tegnap láttam IAR-491 Szentes Fábiánsebestyén Orosháza táblával, oda nem KBK-842 jár?
Szerintem Normann Trancer arra értette a könnyebb elfordulást, hogy a csuklós sokkal kisebb helyen elfér mint akármelyik szóló, akár húzó, akár tolómotoros. Sőt a kormányzott C tengelyű háromtengelyesek is előnyösebb fordulási tulajdonságokkal rendelkeznek mint a szólók(értem itt a Rábákat és az E94-eseket). Persze ennek vannak hátrányai is, de ezeket meg lehet szokni(pl: kaszálás). Vannak olyanok akik, ha egyszer vezettek csuklóst azok már nem is akarnak mást vezetni csak azt, vannak akik meg egy életen át nem tudják megszokni. Minden csak megszokás kérdése és ha az ember mindig ráhagy egy kicsit akkor nem lehet baj.
Szerintem a 17-én esedékes topiktalálkozón rátok fog férni egy kis útmutatás abból, hogy hogyan is fotózzunk, illetve mit rakjunk fel a netre és mit ne.
Csokibá' és verval majd részletes iránymutatást ad :)))
Amikor a fényképezőn megnyomjuk a kuka piktogrammal ellátott gombot és megkérdezi a gép, hogy "valóban törölni akarja a képet?", akkor ilyenkor az igen/yes-t kell választani...
Hááát nem tudom... én ezt nem állítanám.Főleg, hogy a hátulja beláthatatlan részen kaszál(söpör). Kérdezz rá egy újoncra aki előtte szóló kocsit vezetett, majd típus vizsga után csuklóssal hogyan ment neki(arról nem is beszélve hogy ha épp csukló törés van mit lát a tükrökből).ststbstb Ezen belül is a tolócsuklós is más meg a középmotoros is!
A 7 órási 79-es rásegítő járatot végezte mint helyközis kocsi (amit máskor MAN vagy IK415 visz). Egyelőre nem lesz belőle rendszer. Úgyhogy aki látta, az örüljön neki, és mesélje el unokáinak :)))
a KZR:280 eleje már vagy 2 hónapja törött aszt hiszem a bal oldalon a köd lámpa eleme sérült vagy a rendszám mellett. OFF. Kedden 12:00 kor rá érsz KDJ-355 takarítani?(csak mert h kérdezted)
-KZR-280 első lökhárítója kissé meg volt törve, mi történt vele, nem tudja valaki? -CCP-871 hátsó üvegén eléggé érdekes felirat volt olvasható" HCT-512 csere". Ez mit jelenthet?:D -Tegnap a KDJ-357 ismét helyi járaton volt, úgy tudom, ezen belül is a 79-esről tudok. Így volt?:D
A Tik mellett van egy nagyon jó beülős hely, igényes emberekkel kiszolgálással (nem a Nyugira gondolok). Vagy még szerintem a Sárkány is egy eléggé jó hely, de ha ennyire a kaja a fontos akkor bocin kívül csak vmelyik étterem jöhet még szóba.
Holnap aki ráér, lehet megfigyelni, hogyan is használják a T-s tartalmú járatokat iskolai előadási nap nélkül (tanszünetben). Mikor is lenne ez a topic találkozó féleség, és hol?
Ma elkészült és vissza is került Hódmezővásárhelyre a JAf-682-es, ha minden igaz holnap már munkába is áll. Nagyon szép lett, sajna képet nem tudtam készíteni. Akit érdekel az le tudja fotózni Szegeden( a Mars téren van 7.22-től7.45-ig és délután 14 óra körül). Persze Vásárhelyen egyszerűbb megtalálni.
Nem teszem fel hetente a kérdést. De ha valamit meg szeretnék tudni azt ide írom meg és itt kérdezem meg hátha tud valaki valamit róla. 2002-ben már jócskán feltalálták a fényképezőgépet ezért gondoltam hogy hátha valaki lefotózta. Én a fórumot információ gyüjtésre használom és nem mások leszólására és kioktatására.
DUD-593-on van egy rendes sofőr srác, aki jól tűri, ha fotózzák a gépét, őt ajánlanám, feltéve ha dolgozik... :-)) De DUD-926-on is érdeklődhetsz, ő igazán patent gép, nem hinném, hogy a gazdái rosszul vennék, ha kicsit dicsérgetnéd a szekeret fotózás alatt :-)
elsősorban csuklósra gondoltam. ritkán utazok busszal, trolis környéken lakom, de azt megfigyeltem, hogy a DUD-ok általában úgy néznek ki, mint ami épp' csak kigurult Mátyásföldről, és példálózni szeretnék velük, hogy hogyan is kell kinéznie egy rendesen karbantartott busznak
szép új kapaszkodók, ülések, padló. az egész busz tiszta, öröm rajta utazni.
Azért előtte jól nézd meg a sofőrt, nehogy úgy járj, mint én a Tedomot vezetővel (bajszos idősebb, szóló gázost vezet)... de említhetném a HYR-741 nagy darab sofőrjét is (ha még most is azt vezeti), aki nemrégiben épp név szerint lett bepanaszolva a TV fórumán... De ellenpéldaként említeném a LIF-760 vezetőit, vagy a HHS-637 szemüveges sofőrjét, ők tuti megengednék :)
Már hogyne lehetne... Ha meg nem, akkor szóljatok a Csáky u. 5-7. szám alatt, hogy lesz néhány ablakcsere, és onnantól, amit a Megrendelő kér. Ha kell, akár Bengáli bukóablakot, vagy Bhv lehúzhatót sátorlap-sötétítővel is igényelhettek rá, meg lesz oldva :-)))
Odamégy a sofőrhöz valamely belső végállomáson, ahol több időt áll a gép (Mars, Makkos, Tarján pl.) elmondod mit akarsz és megkérdezed, hogy lehetne-e fotózni. Tapasztalataim szerint meg fogja engedni. :)
Igen, azokon viszonylag nagy, főleg ha a Conectokon lévőhöz viszonyítjuk. De még ezek se elég nagyok, és nem elegek. (a nénis eset amit korábban írtam, pont az egyik KKT-s buszon történt Dugonics tér Centrum között, szóval a Volvokon se elég nagy)
Főleg, hogy a tetőkibúvót csak szellőző állásba lehet állítani(KDJ-KFA-KZR-LIF-LPK). Ventilációs lehetőség kizárva ha minden igaz? Több mint 1éves tapasztalatunk van, a LIF-es szériával.
A helyközis kocsikra lehetett volna/lehetne függönyt el helyezni!Pénz kérdése az egész.
Hogy ne, azon a zsebablakon épphogy bejön egy kis huzat, de érzékeltsége nem sok lesz, pláne, hogy a 3.-ik ajtót se kell sokszor használni. Egy szó mint száz, nem egy felemelő érzés lesz rajtuk majd utazni nyáron.
Ha már fől jött ez a klíma dolog, kíváncsi leszek nyáron meddig fogják bírni az emberek a KDJ-s Csitákban. Nekem a 90-90F-en elég volt pár megálló, majd megfulladtam, nemhogy még egy Szeged-Üllést végig ülni, vagy éppen más nagyobb távot. Érdekes lesz velük nyáron helyköziben dolgozni, az biztos...
Igen értelek, és pont ezért (mivel tudható volt, hogy nem lesz légkondi bennük) kellett volna nagyobb nyitható ablakokkal rendelni az új buszokat. (Persze ha egyáltalán lehetne nagyobbal, ezt nem tudom, nem ismerem a gyártók és a buszvázak lehetőségeit.) De mégse tették, és ezt nem értem viszont, hogy miért nem. Ha valaki tudna pontos magyarázatot adni, nagyon megköszönném, tényleg jó lenne tudni.
Azt viszont nem értem miért kéne Szegedben gondolkoznod, és azt sem, hogy jön ide, hogy honnan vesz buszokat a TV? Pusztán azért írtam Szegedet, mert az itteni buszokról volt szó. Nincs összehasonlítási alapom más városok alacsonypadlós buszaival, de ha más típusoknak esetleg jobb vagy rosszabb a szellőzése, az se segít nekünk szegedi utasoknak.
Azt is vedd bele, hogy a 260/280 az normálpadlós, tehát a padlószint alatt rengeteg fölöslegesnek tűnő tér van, ahol a levegő nyáron járhat és hűtheti a motort. A modern buszok motorsátrai egyszerűen katasztrofálisak. Nem tudják azt megoldani, hogy ne tüzeljen a nyári 40°C-ban a "doboz", ezzel is hozzájárulva a fülledt meleghez. Miért Szegedben kellene gondolkodnom? A TV az Szegedről vesz buszokat? Nem. Pl.: OFF debreceni solákban is sokkal jobban mozog a levegő, mint egy ARC-ban, vagy Merciben.
Én még mindig nem vagyok Szkt-s, de ezt te is jól tudod (911 meg ígyis-úgyis fikáz mindenkit, az Szkt-t ugyanúgy mint a Volánt... ezt is jól tudod xD) Annak meg inkább örülhetsz, hogy másba nem lehet belekötni, mert ez azt jelenti, hogy nincs más, mert jó a szolgáltatás... :) (mellesleg az Szkt-ba is ugyanúgy bele lehet kötni a légkondi miatt, mert kellene pl a 417-esekre, csak a különbség annyi, hogy azok nem újan érkeztek...) Az viszont sajnos a te Volán-elvakultságodat jelzi, hogy a légkondi említését arra fogod, h Szkt-sok vagyunk. De biztos az öreg néni is Szkt fan volt aki tavaly június elején rosszul lett a 83-ason az egyik LIF-en a meleg fülledt levegő miatt. Biztos... :S
Én tökéletesen megelégednék a NAGY nyitható/elhúzható ablakokkal is. Ezért is írtam, hogy nyáron jobban szeretek 260/280-assal utazni, mert azokon mozog a levegő. DE mutass nekem egy olyan alacsonypadlóst Szegeden, amiben nagy elhúzható ablakok vannak. Garantálom, hogy nem találsz. Pedig biztos lett volna rá lehetőség, hogy úgy rendeljék meg az új buszokat, de mégse tették. :S
Helyibe klíma? Ugyanmár... Ígyis veszteséges a helyi közlekedés, a klíma csak tovább drágítaná. Egy utas egy buszon átlagosan 10-15, maximum 20 percet tölt. Arra az időre kellene még tovább drágítani az így is drága közlekedést? Helyiben inkább a nagy ablakoknak kellene előnyben részesíteniük, nem a klímát. OFF Nyházán a Solarisokban légbefúvó/levegő keringető van, forgatja a busz utasterén belül a levegőt, ezzel elősegítve a hűvösebb érzést arra a pár megállóra.
A kevés nyitható ablakhoz annyi kérdésem lenne hogy pl a 417-eseken és (az általam kevésbé használt) 412-eseken miért szegecselik le azt a kevés ablakot hogy még véletlenül se lehessen szellőztetni? Vagy ha nem szegecs, akkor valami szerkezet amitől nem lehet kinyitni az ablakokat.
Sajnos-nem sajnos a szegedi éghajlatnál (ami egyre jobban közelít a mediterránhoz...) az utastéri klíma igenis hangsúlyos utasbarát szolgáltatás az alacsonypadlós, alig nyitható ablakokkal rendelkező buszokon... És sajnos nyáron nem sokat segít rajtam, ha tiszta a busz, és az se ha alacsonypadlós és 10 évesnél fiatalabb, főleg akkor nem, ha fürödhetek újra, miután leszállok egy 20 perces buszozás után, mert úgy leizzadtam rajta, mint egy disznó... Nyáron kifejezetten örülök, ha inkább 260/280-as jön. Tudom veled elég sokat beszéltünk erről, épp ezért nem akarlak piszkálni se téged mert ennyire véded őket, se a volánt amiatt, mert önszántukból nem költenek utastéri klímára (mivel pénzügyileg tényleg elég sokba kerül... és mert egyébként jól ellátják a feladatot amit a város megrendelt és az 1-2 tahó sofőrtől -amilyen mellesleg minden közlekedési társaságnál van!- eltekintve én pl nagyon meg vagyok elégedve a volánnal), de abban egyetértek 911-gyel, hogy igenis fontos lenne a klíma. És ezt mint utas mondom, aki tapasztalja is, és hallja ahogy a többi utas is panaszkodik minden évben kb 5 hónapig... És tudom, hogy úgyse lesznek utastéri klímák beszerelve, és nem is tudunk ez ellen tenni, épp ezért nem is akarok vitázni senkivel róla. Az egyetlen dolog amit tehetünk, hogy reménykedhetünk (és ha itt lesz az ideje akkor remélem jelzik is jópáran az illetékeseknek és lesz lobbi az ügy iránt), hogy amikor legközelebb a város meghirdeti a vonalakat, feltételként szabja az utastéri klímát. És ezt igenis meg kell lépni, ha utasbarát-európai szolgáltatást szeretnénk, mivel a klíma hiánya kb olyan mintha télen nem lenne fűtés a buszokban, pedig az is alap dolog...
911: amíg ez nem jön el, addig teljesen felesleges újra és újra vitát indítani klímaügyben
Megszületett a 112. tiszás fotóm is, amivel a Tisza-galéria továbbra is sereghajtó a volános galériáim között a fotók darabszámát tekintve. Mondjuk egy ilyen okádékot elnézve el is megy a kedvem bárminemű Tisza-fotózástól. :))))
Tipikus 911, átment személyeskedőbe, ha már nincsenek érvei. Én se jöttem azzal szerintem, hogy a zöldségespult mellől ne akarjál szakérteni, így te se gyere hasonlókkal.
Az utasbarát szolgáltatás az pedig nem klímánál kezdődik. Rendszeresen takarított és tiszta járművek, pontosság, 10 éves átlagéletkor, ez mind megvan a Tiszánál, így szerintem megfelelő és utasbarát szolgáltatást biztosít. Ennyi.
Ezt a parttalan vitát meg fejezzük be, itt és most.
Szerintem álmodból felkelve is tudod erre a klíma kérdésre a választ. A TV nem jótékonysági intézmény hogy saját kontóra klímázzon.
Példa: Melyik boltba mész be?
1.: Ahol relatíve magasak az árak bunkók az eladók, és leszarjáűk ha valami problémád van.
2.: Ahol szintén magasak az árak, viszont normálisak az eladók, és minden kérdésedre válaszolnak, vagy teljesítik azokat.
Amit te jótékonységi intézmény címszó alatt említesz az valójában úgy hívják utasbarát szolgáltatás... Szerintem ilyen felfogással ne a közlekedésben helyezkedj el, mert nem fogsz nagy sikereket elérni...
Ha város akar, ad rá pénzt, ennyi. Az meg hogy a szeszkáté a kiégett/törött/gányolt buszaira rárak egy nem működő klímát a város pénzéből, az totál más dolog.
Képzeld klímát gyárilag is szoktak beszerelni... :-)
Imádom a különböző topicokat, igaz ez mindre nem csak erre... mindenről csak szépet és jót... pedig egy adott témában nem csak szép és jó van. Akik meg csak olyat akarnak hallani, azok csináljanak klubot vagy írják ki, hogy Imahely... :-/
Szerintem eszmefuttatásod a Tisza Volán illetékeseinél folytasd, mi nem tudjuk ezt a problémát orvosolni és nem tudunk ítéletet mondani az esetleges kenőpénzbalhé felett sem. Ennek ellenére szívesen fórumozunk ebben a topikban, szeretjük a kék-fehér járműveket és nem foglalkozunk a vezetés beszerzéspolitikájával, mert rovására menne a közlekedésbarát felfogásnak. A szegedi topikot már amúgy is többed magaddal átformáltátok szakértői fórummá, szerintem térj vissza és hirdesd ott az igédet, mert ide úgy látszik csak provokálni jársz. Köszöntük a látogatást. Viszontlátásra.
Már annyiszor leírtuk... Szerintem álmodból felkelve is tudod erre a klíma kérdésre a választ. A TV nem jótékonysági intézmény hogy saját kontóra klímázzon. Ha város akar, ad rá pénzt, ennyi. Az meg hogy a szeszkáté a kiégett/törött/gányolt buszaira rárak egy nem működő klímát a város pénzéből, az totál más dolog.
Egy szóval se mondtam, hogy attól jó... viszont azt be lehetne már látni, hogy egy ilyen éghajlatú országban egy utastéri klíma szerintem alapfelszereltség. Wgyébként villamosnál se a teljesen aélacsonypadlósat preferálom... az ilyen anyagcserefolyamat nevű villamosnál többre becsülök egy VarioLF3+-t. Nem teljesen alacsonypadlós, de masszív. Sok olyan nézet van, hogy ami nem alacsonypadlós teljesen az szar... erre a szintre azért nem süllyedek le. :-)
Hidd el hogy jobb a MErci, a Volvo bonyolultabb, és nem is jobb. Klímát meg nem ír elő a város, a Volán meg nem jótékonysági intézmény, a város még a gázüzemet sem támogatja, akkor miért fizetné meg a klímázás pluszköltségét? Ellenben rendelhették volna nagyobb nyitható ablakokkal, ha már klíma nincs, ez igaz.
A szokásos témához értünk vissza. Remélem ezek után még álmodban sem nevezed magad szakmainak, miután kvázi kijelentetted, hogy attól jó egy busz hogy van rajta klíma..
Ezt a TV rendelte így, hogy ne legyenek rajtuk klíma, ezért is van az, hogy itt szerelik fől a vezetőfülkei klímát, mert ezzel is spórolnak. Azért kíváncsi lennék, hogy mennyit.
Ez igaz... de ha már ilyen jó árúak, legalább egy rohadt utastéri klímát raktak volna rájuk.... hidd el akkor nem érdekelne ennyire... Magas szolgáltatói díjak, kevés szolgáltatás... az új jár,művekben igenis legyen klíma az utastérben. Lehet ez más tészta, de akkoris na. :-P
Oké, LEHET hogy így van. De ne állítsuk már be ezt a dolgot úgy, mintha az évszázad ügye lenne. Ilyen volt, van és lesz is. Mindenhol.. Elég csak az SZKT-ARC troli"tender"re gondolni, vagy éppen a "Központi tender"-re a helyközi buszoknál.. Nah de ne OFF-oljunk.
Mert ha volt akkor magadnak mondasz ellent... és ekkora tételeknél illik. Mindegyik esetben a legjobb ajánlatot nyújtó nyert a bizottság döntése alapján. Csak ott azért nyert a Volvo mert árubőség volt náluk, a Merci meg simliskedett... azért nem midnegy a dolog. Meg ugye azokba a zsebekbe vándorolt a zsuga (valamennyi része), akik bíráltak... szóval lehet hogy ők valami miatt úgy hozták ki, hogy a Merci nyújtsa a legjobbat.
Ha elolvasod 2x-er 3x-or rá jössz, hogy ez egyáltalán nem hülyeség. Kíváncsi leszek ennek az ügynek a végére nagyon, remélem az adott Volán társaságokat nem rángatják meg ezért, bár ezek után ki tudja...
Jajjmár, azt a kicsinyke nem éppen feledhető tényt is tegyük már mellé, hogy csinált a Merci egy olcsó Citaro változatot a Közép-európai régió számára és ezért és ebből vett a Gemenc, Zala, Tisza, Békés. A PK-s beszerzésnek meg semmi köze ehhez, mert az még a régi szériás..
A német jogrend szerint, ha járműgyártó vagy, akkor a költségeid egy bizonyos százalékával egyáltalán nem kell elszámolnod. Tudom, intézményesített korrupció, de cserébe maffia sincs náluk. Lehet, hogy nem is akkora hülyeség ez?
Mivel rengeteg Volvo alvázas kocsija (E95-től, Drögmölleren át Alfákig) van a cégnek, így nem a helyi beszerzés miatt épült ki a Volvo szerviz. És az enyhe túlzás, hogy ráment volna a Volvóra a TV. Volt a 8 db 7700A, amiket olcsón kaptuk mivel túrtároltak voltak, a 3 db 7700 meg nem oszt, nem szoroz. A JAW és JOX beszerzés meg ugyancsak egy jó vételár miatt jött létre. Mivel a 25 darabos helyis csomagra a Merci adta a legjobb ajánlatot, így ők nyertek. Nem kell mindenbe belelátni valami szürke dolgot..
Amúgyis, a Volvo szerviz sincs már nagyon, építik (?) a külsős Volvo szerelőbázist majd, tehát az sem a Volánnál lesz (már most se?). És az hogy láttál egy KZR-es gépen leesett dekorelemet az egy nevetséges hiba, meghúzzák 2× a tartó és jó lesz. Ennyi.
Sztem ezt az Evobus komplett ügyfélkörére rá lehetne húzni, ha akarják. Kérdés, hogy van-e értelme, haszna, és a jó hírnév vélelme ehhez mit szól. Abban egyetértünk, hogy majd kiderül.
Nem éppen. Pár évvel ezelőtt a Volán igencsak berendezkedett egy nagy Volvoinvázióra, és a svéd gyártót preferálták folyamatosan. Én még olyat is hallottam anno, hogy gázos Volvo is szóba jöhet... és akkor egyszercsak jöttek a Conectok.... számomra érthetetlenül. A cég úgy tűnt elkötelezte magát... kiépített egy komplett szerelőbázist is a Volvoknak. Ezt magyarázza meg valaki... Nem hiszem, hogy olcsóbb a Mergák fenntartása, külső márkaszervízzel. Ami meg az értéket illeti... a KZR sorozat kezd szétesni... valamelyikben találkoztam már lehullott dekorelemmel... talán a 282-ben.
Az a baj ezzel, hogy Magyarországon eme ügy kapcsán, Szeged, erősen érintett. Majd kiderül, hogy lesz-e ennek érdemi tárgyalása. Nekem azért kicsit furcsa, hogy az Evobus elkezdett takarózni és a fejleményeket várja, hogy esetleg mik derülhetnek még ki.
Pedig jobb lesz ha értelmezed, mert nem semmi információs dolgokat takar a cikk. Innentől kezdve nem kérdéses a dolog, hogy az Evobus miért takarózik, és vár. Ezután kíváncsi leszek arra, hogy a TV mit fog ennek az ügyében lépni, persze hozzá kell még tenni, hogy érdemi tárgyalás lesz-e majd áprilisban. Mik fognak még ezek után kiderülni...
Topikleírás ide vagy oda, mi remekül megvagyunk itt a mi kis témáinkkal. Összejött egy csapat jóember, van miről társalogni. Mindenbe bele lehet kötni, most neked is sikerült, adok 1 pontot (nem 10-et)..
Akkor meg nem értem a problémádat. Különbben is, ez a topic szarrá van offolva a szegedi közösségi közlekedéssel, holott a topicleírás igencsak tiltja eme témát. Ha meg a 0 érdemi információt kritizálod, csak azt tudom mondani neked, hogy igen velős dolgok vannak abban a cikkben...
Az vicces, hogy 0 érdemi infót raksz be ide, de ha valamin lehet csámcsogni akkor megjelensz. Eltévesztetted a házszámot, menj vissza a zöld-fehérekhez! Köszi :)
Úgy gondoltam, hogy az autóbuszpályaudvarokra is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a telephelyekre. Magánterületnek nevezett hülyeség- az autóbuszpályaudvarok 100%-ban a Tisza Volán tulajdonában vannak és ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint a telephelyekre. Ne téveszen meg senkint az, hogy emberek ezrei fordulnak meg területükön naponta.
Szerinted az új emberek honnan tudják ezt ha ezek ÍRATLAN szabályok??? Én se tudtam. Meg szerintem a többi új ember se. Írjátok le őket vagy tájékoztassátok az újakat e-mailen keresztül. Akkor el lehet ezeket kerülni.
Pedig én már találkoztam telephelyen készült fotóval! Ezek szerint Volán dolgozóknak lehet fényképezni a bent zajló eseményeket. Én civilként egyszer ha bejutnék még az is lehet, hogy az X-aktás Murder ügynök nyomna a falhoz!
Vannak íratlan szabályok (telepes kép, mobilos fotó, előnytelen helyzet, stb.), amelyeket mi páran betartunk már évek óta. Az, hogy az új emberek nem veszik át őket, az nem minket minősít..
Miért baj az, hogy a telepen fényképezték le a felújjításra váró autóbuszt? Úgy tudom, hogy ez is hozzátartozik a társaság életéhez. A Tisza Volán nagyon büszke arra, hogy a dél-alföldi régióban ő végzi a legtöbb és minőségben is helyt álló felújjítást. Ezt már a nyilvánosság előtt is vállalta, írott és íratlan médiában egyaránt. Ez a fotó nem vet rossz fényt a cégre, sőt.
Változott? Üllésiről tudtam, azt vitte minden hétköznap 13:30-kor, de a Pusztamérgesit még nem hallottam. Reggel vannak a Sándorfalvi járatai, utánna egy 4 órás szünete, utána Sándorfalva megint, aztán Üllésre megy, majd pedig megint 2 Sándorfalva. Mikor van rá ideje?
Az új menetrendmódosítással kapcsolatban lenne egy kérdésem. Az 1510-es Szeged--Bük gy. f. vonal is változott olymódon, hogy mindegyik járat min. 5 percet áll Dunaföldváron, Solton viszont csak egyik-másik. Ez vajon miért lehet? Csatlakozás miatt? Amióta világ a világ, Solton volt a pihenő. Ráadásul az egyik D.földváron is és Solton is áll 10-10 percet.
Ami nem tetszett az üggyel kapcsolatban:
A Bakony Volán is megváltoztatta a menetrendet, erről természetesen csak a Tisza Volános menetrendből értesültem.
A Kkfháza--Csongrád és Kkfháza--Szentes járatok módosítása vajon miért nem szerepel a Kunság Volán weblapján?
Ez is mind odafigyelés kérdése, a múltkori esett is érdekes volt mikor vontatni kellett, azt is meg lehetett volna előzni. Na de mind1. A KDJ-357-ek változott a fordája, mert Üllést meg Pusztamérgest is csinál.
Itt az a probléma, hogy a ventilátor érzékelőjénél tönkre ment valami és hol bekapcsolt a ventilátor hol nem. és ahogy idekerült helyközire állandóra állították a ventilátort, és folyton ment de nem ment 80 fok fölé a visz csak 65-70 fokos volt(fűtéshez tökéletesen jó volt mindig kellemes idő volt benne) de a gazdái lekapcsoltatták és most, hogy bejött a jó idő nem ment a ventilátor jó hogy meg rogyantotta a vizet.
Az a szép az egészben, hogy mióta helyközis kocsi többet van javításon mint mikor helyis volt. Gazdái sokat foglalkozhatnak vele, ha arra se képesek, hogy megnézzék hány fokon áll a víz.
A 294 nagyon jó lett. Első ajtónál az alsó lemezt elfelejtették megfújni! Bridgestone felírat csak úgy vírit a gépen:) Utastér jelenleg tiszta, nincs összefirkálva stb.
Számos változás a Tisza Volánnál távolsági és helyközi járatoknál április 1-től (pl. bekerül a menetrendbe a 47-es úton az Anno vendégló, kikerül a csongrád-bokrosi Kossuth tsz., helyette a MARS Kft-ig közlekednek a buszok:
Természetesen! A találkozóra várunk mindenkit, akit érdekel a Tisza Volán járműparkja (vagy netán maga a vállalat...) és/vagy a fórumot is nyomon követi.
a Tisza Volán Zrt. telephelyei, járművei és autóbuszállomásai szigorúan őrzött, védett és titkos objektumok, amelyekről fotót készíteni, csak neked lehet. De hogy bejuss ebbe az objektumba, ahhoz előbb meg kell törnöd a biztonsági rendszert!!! :)
Egyezzetek meg annyiban, hogy a Tisza Volán Zrt. telephelyei, járművei és autóbuszállomásai szigorúan őrzött, védett és titkos objektumok, amelyekről fotót készíteni, csak nekem lehet. Köszönöm :))
Nem a gyári tábláért járt volna "verés". Avval semmi gond. Pontosan idézek: " a sofőrök érzéseit lesz.rom" továbbá "a sofőröknek kuss a neve" Ezt Te mesélted be magadnak, hogy a tábla fényképezésért verés jár. Ne írjunk ilyeneket. Nem olvastad el figyelmesen amit írtam. Annak tudatában járt volna saller, amit a sofőrök érzéseiről gondolsz. Nézd jobb a békesség, lehet, hogy neked van igazad, lehet, hogy nem, lehet, hogy egyikönknek sem. Persze érthető kirohanásod, mert van olyan autóbuszvezető van, aki még akkor sem engedi meg a fotózást, ha megkérdezik, de ne általánosítsunk. Álszent banda-nem hiszem. Csupán a szavakat kell megválogatni és nem háborodik fel senki a fent leírtakon. Viszont ez már túl van tárgyalva, nem szeretnék vitatkozni.:)
Én úgy gondolom, hogy nyugodtan lefotózhatod saját célra, de a képet jó mélyen kell a merevlemez mélyén őrizni, ahogyan azt tetted/teszed is. Jobb a békesség. Ha a helyszínen nem szólnak azért, hogy műszaki mentést fotózol, akkor is jobb, ha nem kap publicitást.
Én is mindösszesen egyszer találkoztam rossz példával, a Csoki bácsi által is "ismert" gázos 280 sofőrjével, de ott se lett nagy gond, csak egy kis szóváltás..
Sokat fiatalodott a társaság. Az idősebb kollega valószínűleg már nyugdíjas. Ti tudhatjátok a legjobban az idősebbeknek nehezebb ezt megmagyarázni. A fiatalabbakat vagy nem érdekli, vagy mondom szívesen veszik.
Én is szoktam neten autóbuszokról képeket nézegetni. Az jól esik az embernek, hogy egy-két alkalommal a "saját" buszát is viszont látja a képernyőn. Perzse sokaknak ez nem öröm, de nekem az. Pedig nincs az a hűde gépem, de mindenkinek a sajátja a legjobb.
(amúgy vicces dolog, hogy a tiszás fotózásaim során 8 év alatt egyszer hívták rám a rendőröket, azt is Hmvhelyen. Egy öregebb kollega kikelt magából, mikor lefotóztam egy üresen parkoló IK415-öt, az egy másik dolog, hogy a rendőrök nem igazoltattak, hanem mosolyogtak és továbbmentek :)) ).
Sajnos a mai világ teli van sok rosszindulatú emberrel. Ez a baj. Én sem vagyok az a nagy öreg, de régen teljesen más volt minden. Sokan a rosszat látják mindenkiben. Nem is fog ez változni a közeljövőben pozitív irányba. Sok sikert kívánok az autóbuszok fotózásához. Belátom hülye ötlet lett volna lefotózni az ominózus esetet, de a képet én saját fogyasztásra szántam volna, hogy legyen mire visszaemlékezni majd jó pár év múlva.
Persze, a Tisza Volán fotózással kapcsolatos megítélése az egyik legjobb az országban, ezt a fotós kollégákkal szerintem kijelenthetjük. Pont ezért nem szerencsés kihasználni a kedvességet és olyan dolgokat is rögzíteni amik akár csak esetlegesen is árthatnak a cégnek, az összképnek.. :)
Persze vannak ilyen sofőrök is. Ebből a szempontból érthető miért is nem tetted meg. Én nem is azért írtam, hogy le kell volna fotóznod és felrakd az internetre. Jó lett volna elkérni és betteni az albumba. Vásárhelyen azért a gárda olyan, hogy nem hajtanak el senkit sőt sokan szívesen veszik.
Megválaszoltad magadnak a problémát: "Persze az utazóközönség [és a cégvezetés] ezt teljesen máshogy fogja fel.".. Nah éppen ezért nem szokás törött, selejtezett, vontatott, stb. buszt fotózni, ennyi. "PONT"
Nem kaptam fel a vizet, csak számtalanszor küldenek el a sofőrök a JQA-ámba, hogy milyen rosszindulatú szándékkal fotózok, illetve sokszor ha volánokhoz fordulok segítségért, nehezen kezdődik a kommunikáció, mert mindig arra hivatkoznak, hogy valaki a múltkoriban is feltette az internetre, hogy milyen sz?rok a buszaik.
Ennek a buszos rajongásnak volt egy szellemisége korábban, voltak íratlan szabályok, amikre úgy látom lassan szégyen hivatkozni...
Akkor pontosítanánk: 2010. április 17. (szombat) 15:00-kor tartanánk a találkozót a szegedi Boci Tejivóban (Somogyi utca - Zrínyi utca sarok). Ez tűnik a legalkalmasabb helyszínnek, és már adott otthont pár összejövetelnek.
Nem kértem, hogy vitatkozz velem. Nem tudom mért kell felkapni a vizet. Természetesen tiszteletben tartom "hitvallásodat", miszerint nem kívánod a Tisza Volán Zrt. rossz színekben feltüntetni. Sajnos a cég jó híre nem egy fotón múlik. PONT
Hát ha Te, úgy gondolod, hogy hátrányos szíved joga, de ne nem hinném, hogy egy autóbusz betolása az lenne, mert ha az lenne akkor meg sem lépték volna. Mióta mutat rossz képet egy vállalatról az, hogyha egy jármű meghibásodik. Ami elromolhat az sajnos el is fog romlani. Persze az utazóközönség ezt teljesen máshogy fogja fel.
Üzenném annak a srácnak, aki ma Hódmezővásárhely pályaudvaron fényképezte az autóbuszokat(sztem azokat fényképezte) és az 5004/116-os/11.40/ autóbuszjárattal utazott tovább Szegedre Pali bával, hogy lekaphatta volna azt a jelenetet, amikor az autóbuszvezetők betolták a csongrádi telephelyes C56-ost 11.35 tájékán:), ámbár nem biztos, hogy látta.Elképzelhető, hogy nem is fórumtag.
Pontos állománybavétellel tudlak még kiegészíteni, ha ez eddig még nem volt meg:
1981.05.06.
Selejtezés: 2002.február (itt nem tudok pontos napot)
Ha nem tévedek, akkor az alvázszáma a következő: 256.50V198162 (remélem, nem írtam hülyeséget). Ő volt a 323. Volán-tulajdonba került darab ebből a típusból.
A rendszámokon kívül én nem tudok többet erről a járgányról :-(
Hol járt milyen járatot csinált stb... Beszéltem a Tisza volánnál egy kedves emberrel de ezt az infót ő sem tudta hogy merre és hol járt. Kép is jó volna ha lenne a Tisza volános korszakából. Régi rendszámait azt mind tudtam de mást semmit sem.
Majd kiderül, de eléggé kicsi hely lesz szerintem a buszoknak a megfordulásra, valamivel nagyobb is lehetne, nem tudom, hogy a háromtengelyesek, hogyan és miképp tudnak majd megfordulni/ beállni itt. De legyünk csak pozitívabbak, ez a építés nem csúszik, és végre lesz egy "normálisabb" autóbusz állomása Sándorfalvának is.
Na egyre érdekesebb hírek, én tulajdonképpen ezt találtam ki (20-20A), Excelben már el is készítettem a menetrendeket. 20A nyomvonal: Lugas utca-Retek utca változatlanul a 20-as nyomvonalán a Honvéd térig IEA közlekedés rendszerint, csak csúcsidőben. A topictalin én is rajta vagyok :-).
Ha van valakinek ismerőse a Tisza Volán információnál, akkor innen üzenem, hogy ha sulipénteken 12:15-kor valaki megkérdezi, hogy mikor megy legközelebb busz Bajára, akkor ne azt válaszolják, hogy "12:25-kor a 2-es kocsiállásról, 12:30-kor az 1-esről (és gondolom azt is hozzáteszik, hogy menjen a 12:30-assal, mert az gyorsabb)".
Ugyanis az 5035/149 egy fantomjárat, gondolom a 2-es kocsiállásról 12:20 körül elcikázó "Szeged-Mórahalom-Ásotthalom" táblájú Alfa Regio akar az lenni, és utána a bácsos 12:30-as szintén a 2-es kocsiállásra áll be. Ugyanis a gyanútlan utas szépen ácsorgott az 1-es kocsiállásnál, és látta, hogy a 2-es kocsiállásról elmegy egy busz 12:30-kor (de ez őt nem zavarta, mert ő a 12:25-ösnek gondolta), de az 1-esre nem akar jönni semmi. Sajnos csak utólag szentségelt, hogy kimaradt a 12:30-as busz, így nem tudtam neki időben szólni, hogy a bácsosra kellett volna felszállnia.
Az lehet el tűnt egy ideje innen, szint úgy az ELR-569 is. CJN sofőre hol JAW-ot(általában Tarján decentrum, hétvégén látni Dorozsmán) vezetett hol BRN-t. Az ELR-569-es sofőr pedig CJN-356(vagy amit épp kiadnak ide) járkál!
Így első ránézésre tényleg úgy néz ki, mintha felújjították volna, de az elején még RT. felirat van és nem hiszem, hogy felújjítás után ezt raknák rá vissza! De az viszont tetszik rajta, hogy végre raktak rá dísztárcsát! :)