Sziasztok!
Barátnőmnek van egy 1.3-as Swiftje (2005 utáni, 3 ajtós). Érdeklődnék, hogy a sport verzió lengéscsillapítója egy az egyben jó bele? Illetve ugyanez a kérdésem a kipufogórendszerre vonatkozólag is.
Köszi előre is a válaszokat.
Üdv: Kornél
Kicsi a világ.Gondoltam, megszólitalak igy ismeretlenül,hallva az izzócserés dolgot. Nálam sajnos csak az ékszij csúszást oldották meg ,mert aműszercsoportot mérföldeset rendeltek Újjabb 2 hét:SSS
...ma reggel a problema mar megoldodott (tegnap racsorogtem a suzi pluszra, es rogotn felajanlottak ok is, hogy mikor arra jarok csak nezzek be, es megmutatjak mi a nyitja)
Szoval meloba menet kis kiterovel beneztem, es 2-3 a lampatest tetejere oldal-fentrol mert utes kisereteben kipattantak a tartok, es tenyleg megvolt sec/perc alatt :)
Szoval most mar en is tudom, hogy kell csinalni... ...szoval koszi a suzi plusznak, rendesek es segitokeszek nagyon.
Tufaaa, Neked is nagyon koszonom a segitokesz ajanlatot!
u.i. lefullados temahoz annyit hozzaszolnek, hogy szerintem is picit szokni kell a mas kocsit, a regi swifthez kepest ez is picit konyebben fullad (gls vs sport), de 1500as fordulaton mar teljes biztonsaggal lehet eresztgetni a kuplungot (parkolasnal, ovatos tolatasoknal idonkent en is lefulladok meg, regi kocsival 800-1000 korul szepen lehetett indulgatni, de meg kell szokni, nem hiszem, hogy olyan nagy problema lenne)
Az volt buta vonulat, hogy a Swift mellé megalkották a Splasht és most gyakorlatilag épp olyan kicsi a Swift III, miközben mindent változtattak, most lett volna ideje lépni, na mindegy már. (Lefogadom, a következő SX4 nagyobb lesz. Majd az következik.) Mennyivel többet adna el ha előzőekben említett méretekkel rendelkezne az új. Ne vegyük egy kalap alá a Fiat 500-zal, Minivel - csak hogy mennyien veszik, ár-érték-méret. Ez másra van talán.
Na de térjünk vissza ha lesz ára, szerintem napok/órák kérdése...
Próbáld ki (ha van rá lehetőséged) a sport swiftet. Annak van annyi nyomatéka alul is, hogy nem fulladnál vele. Egyébként egy kicsit én is keveseltem az 1.3 erejét alacsony fordulaton. Az alapnak kéne az 1.6, a sport meg elbírna egy erősebb mocit. Na az lenne az igazi!! :)
Egy ismeretlen autoban ez fel sem tünik ,mert ott eleve nagyobb gázal indulsz ugye ,ugy ahogy ezekel alapbol kell. A gondok akor jönek ha probálsz finomitani rajta,vagy elsö vagy a lámpánál nem akarsz befuladni és ugy indulsz mint egy repülö. Nem azt mondom hogy nem tudok elindulni1400alatt de ha elsö vagyok a lámpánál már meg sem probálom . Na ez miatt mondom hogy ez nem városi auto. Külömben nem lenne rossz autó Vanak hibái, amin én változtatnák de ez van.3150000ft-ért ennyi jár. Ha meg ugy nézem hogy kiszáltam egy astra kombibol14évesen 1miláért egész jó kis kocsi.
Anno a gyárban, mikor a régi Swift mellett bejött a Wagon R ( és a Swift még nem kapta meg a motorját ), sokan lefulladtak vele, én is így jártam eleinte. Egyszerűen meg kellett szokni, hogy a 16V-vel nagyobb gázzal kellett elindulni. Nem indult el olyan könnyen alulról, mint a 8V. Ugye utóbbi lent, a másik fordulaton nyomatékosabb. Ignis még erősebb motorjával dettó. Azt is szokni kellett, most már fel sem tűnik, de meg kellett tanulni, mint amikor megtanultam a Golf II D-men, hogy nem ott fog a kuplungja, mint előtte a Kadett D-nek. Igaz, azért is, mert a Golfba Transporter kuplungot raktak.
Szóval vagy a Wagon, meg az Ignis volt szar a 8V motor után, vagy nekünk kellett hozzászokni, hogy más a nyomatékgörbe.
A Tarnyó diesele, még ha turbós is, a váltóáttétel miatt biztosan nyomatékosabb alapjárat felett, mint ezek a kis, fordulatra hangolt autók.
De ez volt az első 1.25 diesel Wagonokkal, Ignisekkel is, A kis turbós motorral sokszor lefulladtunk , ha úgy akartunk indulni, mint a benzinessel. De még manapság a nagy dieseles SXC4-ekkel is megesik, hogy valaki nem emelei meg induláshoz eléggé a fordulatot. Ez van, ezek ilyenek, ezt tudja hozni az autóipar, vagy alul, vagy fent erősek, a villanymotor tudja csak azt, hogy minden fordulaton ugyanúgy húz.
ezért vannak, akik visszasírják a 8V-ket, akiknek nem kell a fordulat. Akinek meg igen, annak kompromisszumot kell kötni az indulással. de rááll az ember lába többnyire. Így is van, hogy nagyon kis gázas induláskor a bemozdított kormány szervója lefogja a motort, és lefullad.
Sajna nem szoktam autokat cserélgetni,még 500000hitel is van rajta. A régi 1000-es az egy finom darab igaz5000 felet már gyengül. De a családba mindenki szereti,nem azért mert jobb az ujnál hanem azért mert nem kell rá figyelni csak mész elindul nem fuldoklik ami van benne az mind jól müködik. De mentem a 85lovas régi swiftel az sem fuladozos semmi gondja . Szerintem itt valami fejlesztési hiba van .Lehet a potmétert a gázpedálnál nem jól hangolták
Na látom a lábam szar nem a swift, gondoltam . Egész nap egy tranziton nyomom,62-es vagyok,ugyhogy nem ma kezdtem,érdekes más autok normálisabbak ilyen téren. Valaki 2000-es fordulatot javasol még 1500 is sok egy normális autonál. Erre is rá lehet fogni elkurtuk.Ha mindenoké miért pörög fel a gázpedál meglehelésétöl utána mikor fogni kezd már nyomni kell akor is késéssel reagál. No nekem mondhatjátok hogy igy meg úgy szerintem az 1es fokozatot tul hosszura vették a motor 1400-as fordulatig fos és ezt nem kárpotólja 93Le 6000ford-nál. Szerintem elég lenne 85 is és normális nyomatékú motor
Fater 2006os swiftjével nincs bajom az még bowdenes :D. Forddal meg nem tudok olyat csinálni hogy mondjuk 1300as fordulatot vagy 1400asat me kisebb gázpedál reakciókra is nagyobbat tol rajta.
Egy kicsit off kérdés! Van egy eladó ELM327-es OBD interface-em, amit el szeretnék adni. (jó Swifthez is! ) Hol célszerű ezt itt az indexen meghirdetni? Nem tudjátok véletlenül?
Amúgy az én trükköm ami a fordnál bevált hidegen járatom pár másodpercig, míg az alapjárat ingadozik, mikor megemelkedik picit akkor indulok. (az nem megoldás szerintem hogy igen magas fordulaton indulunk el vele)
Fiatalabb példányokon elektromos a folytószelep, lényegesen érthetettlenebbül lehet adagolni a gázt ilyen autóknál, nekem a fordom is ilyen, néha fulladok hidegen. Fater swiftje még bowdenes, sima ügy, de elektromos folytószeleppel az is kaki lenne.
Nekem is van mind a kettő. A régivel semmi gond az új induláskor hajlamos befulladni. Olyan mintha a kompj. gondolkozna hogy mit is csináljon. Nem egyedi hiba másoknál is előfordul. Ez egy városi kis autónál elfogadhatatlan.A családba mindenki utálja ez miatt,arégi csak 1000-res, mégis alapjáraton is el tud indulni. Az új arrol ne is beszéljünk a lovak csak 4000felet húzzák a hámot.
No, visszaolvastam kicsit, 2008 eleji alvázszámok 550000 körül jártak. Minden ótó 100000-ről indul. Tehát 550000-100000=450000. Ebből leveszem azokat az alvázszámozási ugrásokat, amikor újítottak az autón, ilyenkor pár tizest kerekítenek rajtuk ( pl. ha hasraütve 328456 után frissítés történt, a következő, már frissített 350000 lesz ), legyen 400000. Tehát 2008 elejéig ennyi Swiftet gyártottak, és csak most álltak le a gyártással. Nem tudom, hogy most milyen magasságú számokkal fejeztük be, volt-e már 700000. De a félmillió biztosan megvolt.
KKN biztos jobban tudja, én úgy tudom a Suzuki hazai gykapacitása 200 e/év körüli, és Ignist, SX4 Sedánt nem gyártanak/nem itthon. Megoszlást nem ismerem, gondolom a döntő a Swift lehet. Valószínűleg a nyugati roncsprémium mentette meg a Suzukit, szóval nálunk is jó lenne. Itthon is vannak beszállítók.
Illetve egyfelől nem tudjuk sosem mennyibe kerül az autó, ha ugyanis tudnak százezreket engedni belőle... Meg előrehozott vásárlás.
Ahogy akarták (általánosan, nem Suzukira): 300 ezret az állam, ugyanannyit a kereskedő engedne. Csakhogy volt már 600-res engedmény: olyan tipikus magyar mentalitásnak tűnik, csak azért se legyen jó... hát a fene tudja.
Attól meg agygörcsöt kap az ember, ha most az elején megveszi valaki mondjuk 3.6 milláért, aztán a szomszédnak is megtetszik és amikor Ő vesz mondjuk 4 hónap múlva, már csak 3.1 milla... használtan meg...
Najó igazad van.De nem tudhatta.Tegye fel a kezét akinek nem volt semmi bakija akár egy pl mikrosütönél,vagy bárminél.Segitsünk az újakon amennyire lehet. Most ez van ebböl a szituból kell kihoznia a legjobbat.
Bárki belenyúlhat egy "tökéletes" autoba,és a végén már csak a cipőtalpa látszik ki a szarból....