Nem vesztem el,olvasgattam a fórumot de hozzászólni nem nagyon tudtam:) Egyszerűen nem tudtam belépni a saját belgaságom miatt:) Újra lett telepítve a masinám,és hát a jelszó,az a ki..ott jelszó nem jutott eszembe:) Most már megvan,s mentem is újra:)
Szóval ezekkel a maszek szerelésekkel nincs bajom de valóban a féket inkább NE! Nyilván megoldható az is házilag,de ezt akkor is jobb szakműhelyben. Egy olajcsere házilag nem nagy vasziszdasz,de ellehet baszarintani azt is. Mi már cseréltünk váltóolajat is a haverom Swiftjében,de cefet egy meló. Már a csavar kilazítása is körülményes volt,hát még az olaj beöntése. Halkan írom,novemberi hónap volt,s az olajat a dobozostól forró vízben melegítettük hogy hígabb legyen,hogy könnyebben betudjuk tölteni. Közel másfél órát küzdöttünk,míg műhelyben az én kocsimba 15 perc volt. Szóval házilag (bár szeretek barkácsolni) de van egy határ amit ha túllép az ember az nem biztos hogy jó ötlet.
Veled pedig remélem már mielőbb összefutok!!!!!
Beszéltünk egy nyár végi búcsúztatót itt felénk,de észrevettem hogy nem volt rá túlzott igény. Igazából aztán nekem nem is lett volna jó az az augusztus 20-a,de remélhetőleg a közeljövőben összehozunk valamit. Pityorkáva is dumáltunk már erről talán épp szept.11-ét említettük,de sajna ez az időpont sem jó. Jelenleg nekem valamikor októberben úgy néz ki összejöhetne egy szombat délután. Naptáramat nézve októberi hónapban nekem okés lenne október 9-e szombat délután,vagy pedig október 23-a.( bár az ünnep,viszont akkor senki sem melózik) Szóval nekem ezek az időpontok alkalmasak lennének egy hasonló találkozóra mint ami áprilisban volt. Vélemény?
A tetőkárpitot mindenképp le kell venni..meg én könnyitésnek kivenném belőle a kompressziót is ahogy le tudjam engedni a fékolajat,ja bocs fékfolyadékot....
Ez utóbbinak csakis egyedül állj neki nehogy valaki segítsen pumpálni a pedált. nehogy véletlenül a legtávolabbi(föfékhengerhez képest ugye) keréknél kezdjed.Semmiképp ne vegyél fékolajat.És ne nézd hogy fogy-e ne tőlts utána csak engedd le. ,engedd le.
Kinyitod a csomagtér ajtót, a látható helyeken kicsavarozod. Aztán aláfekszel és ott is vagy csavarok vagy patentek lesznek. Végül a kerékjárati műanyagot kell a patentoktól megszabadítani mindkét oldalon. Ha ez megvan akkor befér a kezed a hátsó kerekek és a lökös közé, ott kell óvatosan megcibálni kifelé és el fogja engedni a patent mindkét oldalon. Ezt másként nem tudod. Ha ez megvan akkor egyengetéssel szép lassan lejön mindenhol és lent is lesz. Kb 10 perc az egész. Nekem elsőre ment anno, pedig intrukcióm sem volt hozzá. Nem kell félni tőle.
Ezt a nem lehetett klimat rendelni dolgot annyira birtam.
Utolag ugyannannyiert (vagy olcsobban) be lehetett rakni. Kar volt a gyarnak ezzel szivoznia. (a regi Swift GA / GL-be se lehetett rendelni, de muszaki akadalya nem volt).
Sziasztok! A hatso lokharito hol van rogzitve? (Tegnap tortent egy kis ize, es festetni /meg muanyagot hegeszteni kellene/) Ehhez szednem le a lokharitot, de nem akarok nagyobb gondot okozni mint ami mar megvan... Kosz!
tegnap észrevettem sajnos erdélyi utam többe fog kerülni mint gondoltam. már a határ után az első órában fogtam kb 50-el egy hiányzó csatornafedél szerűséget. jobb oldalon első-hátsó gumi is átütött úgy,hogy még az alufelnin is lett nyoma bár azon deformálódást szemmel nem látok. viszont a gumim elöl púpos lett vagyis ha nem akarok esetleg defektet kukázhatom. nézegetem itt a gumis kínálatokat de végül is milyet kell keresnem? 185/60 R15 84H 24 480 Ft 185/60 R15 84T 21 750 Ft 185/60 R15 84T AO 21 740 Ft 185/60 R15 88H XL 25 690 Ft
continental premium contact2. de ha van valami ismerős aki eladna kb 1 éves gumikat vevő lennék rá...esetleg felnivel is...
Nem emlékszem, kit érdekelt az újabb Swift felszereltsége. Ma jobban megnéztem két GC-nek látszó autót. Azt, hogy mivel több az előző GC-nél. Volt bennük kapaszkodó. A fordulatszámmérő nélküli órában van itt is fedélzeti a kijelző, mint az újított SX4-ben. De már nem csak sima óra, meg km-számláló, hanem fogyimérő, átlagmérő, megtehető km-t, hőfokot is jelzi. Az említett elektromos ablakemelő. 5 légzsák, így már ezzel a régi GLX-et is veri, ( üléslégzsákokkal, vezetőoldali térdlégzsákkal ). Volt bennük ESP is. Ami itt is kikapcsolható.
Tehát elégedett lehet, mert elég nagyot ugrott az alap biztonsági felszereltsége is.
Meg akár egy-két cucc elhagyásával később még tudnak akár ócsítani is, ha lenne rá igény. Anno az Ignissel történt ez meg. Amikor kijött a Logan 2 milla alatt, mindenki megpróbált két millás alapmodellt kreálni. A Suzuki kivette a GC Ignisből a szervókormányt, ledobta a dísztárcsákat, nem lehetett klímát rendelni hozzá, és így lett a GL.
Így igaz! Főleg, hogy fél óra alatt kényelmesen megvan a szervizben, valamint elég egy doboz fékfolyadék hozzá. Szerintem ennyit mindenki kibír a saját és mások biztonsága érdekében.
Sztem a fékhez ne nyúlj. Kérlek! A többiek testi épsége miatt... Az, hogy a motort hogy cseszed el, az nekünk mindegy, de a fék komoly dolog, komolyabb annál, hogy még fényképen sem láttál fékolaj cserét, de nekiállnál az egyik legfőbb biztonsági berendezést berhelni. Mert otthon olcsóbb... Pfff..
Meg olyankor pöcsét sincs, plusz a szervíz gépében sincs vezetve. Akkor pedig 10 évig nem éri meg eladni az autót, mivel dunát lehet rekeszteni stiftből és aki használtat keres, minimum 6x megrágja hogy melyiket válassza szervízkönyvvel, leinformálhatóan és sérülésmentesen. Szerintem. Tatára nem mész, jössz a Kincsem parkba. Egyéb? :o)
Csak félve kérdezem meg, és a fáradt olajjal, olajszűrővel, légszűrővel, stb mit csinálsz???
Más. Korábban volt szó a Suzuki üzletpolitikájáról. Úgy néz ki mégis a japó mérnököknek volt igazuk, nagyon dicséri a nyugati szaksajtó az új Swiftet! És nagyon jók a Suzuki eladási adatai is. Nálunk Tirolban 2010 júliusában a tizedik legnagyobb darabszámot értékesítette a Suzuki, eladott 85 autóval. Az első tízben csak a Toyota képviseli még japánt, 94 eladott autóval. A Suzuki eredményei azért is figyelemre méltóak, mert ezt kisautóival (Alto, Swift, Splash, SX4) és a már kiöregedő terepjáróival (Jimny és Vitara) érte el. Ha lenne kompakt és középkategóriás autója, talán az egyik legsikeresebb japán márka lehetne...
Az részemről is rendben van, hogy olcsóbban veszek olajat, szűrőt, miegymást. De egy váltóolaj vagy fékfolyadék cserét otthon nem csinálnék meg. Biztosan azért mert nem értek hozzá, vagy nincsen meg a megfelelő műszaki hátterem. Ezért nem gáz ha valaki nekiáll, csak eddig ez itt nem volt jellemző.
A saját szervízelésbe műszaki érdeklődés miatt fogok, bár az sem mindegy, h anyagilag sokkal jobban megéri. :)
Egy példa: 2005.03 havi "új" Swiftemhez rendeltem olajcsere készletet, amiben van 4l Castrol Magnatec 10w-40 olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. Mindez megvolt 8800 Ft-ból, házhoz szállítva. A szervízben csak az olaj volt 9800 Ft...
Tényleg nem tudja valaki, hogy fékfolyadékot hogyan kell cserélni és mennyi kell az autóba belőle? :)
Két swift váltójából leengedett olaj után a leeresztő csavaron nagyon sok fémforgács volt! Ilyet nem látni sokat a váltókban, főleg ilyen kevés km után. Most már értem miért 45.000 az olajcsereperiódus. De valaki elárulná ez miért van? Sok autóban szinte 1x, vagy 2x kell cserélni az élletartama alatt... Én nemrég cseréltem egy más márkába csak a szintetikus lötyi miatt, de ott semmi reszelék nem volt benne!
Üdv! Megtudná valaki mondani, h egy 2005.03-havi Suzuki Swift-be váltóolajcseréhez mennyi olajra van szükség? A másik kérdésem a rajz lett volna, amely alapján megtalálom a csavarokat, azt köszi joco145!