Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91311

Mond már meg nekem, rendszám alapján, hogy az EZY-690/ LLZ-325 hány éves... T Ford rendszámot nem tudok fejből. Szóval rendszám alapján kort határozni nem lehet. Van hogy bejön, de nem túl gyakran. 

Előzmény: IKARUS.280 (91310)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91310

Ezigaz! De a renccámokat kb.-re meg lehet hatarozni tipusism. nelkul is. 

Előzmény: lobbanórotor (91304)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91309

Pontositok: ugyanolyan

Előzmény: Törölt nick (91302)
ujfigura Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91308

Igen.

Előzmény: BENczúr utca (91307)
BENczúr utca Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91307

BOS-849-ről van szó, ugye?

Előzmény: boz-021 (91306)
boz-021 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91306

250.98, a tiédnek a tesója nagyjából.

Annyit még el tudok esetleg képzelni, hogy nem tachograf-al jött ki  a gyárból, és az utólag beszerelt ketyere 00001-es óra állás lett elindítva.

Előzmény: ujfigura (91295)
boz-021 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91305

256 : nem volt.
211 : az egy 211.

Előzmény: IKARUS.280 (91289)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91304

Te pedig azt se tudod, milyen buszokról van szó. 

Az egyik a kettőből például nem is Ikarus. 

Előzmény: IKARUS.280 (91300)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91303

A rendszám NEM MINDEN ESETBEN határoz meg évjáratot. 

Használt buszok esetében például egyáltalán nem. 

 

A kérdéseidnek tehát semmi értelme. 

Előzmény: Törölt nick (91299)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91302

Kizárt. Hogy lehetne már két buszban egyszerre ugyanaz a motor...

Előzmény: IKARUS.280 (91301)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91301

Ez ugyanaz a motor mint az ANZ-ben nem??!!

Tényleg, mi van vele?

Előzmény: ujfigura (91295)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91300

EUE-kb.23

HHF-kb.14-5 

Előzmény: Törölt nick (91299)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91299

Még annyit hogy aminek EUE-695 és HHF-248 a rendszámaz akkor hány éves.

norbee601 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91298

Szerintem nem volt Ibuszos az a 256  (ilyen ajtót elég sok példány kapott, de azon kívül meg elég mezitlábas kivitel.... Azon kívül szerintem inkább 250-esei voltak az Ibusznak).

 

A 212-es azért elég sok külső jegyben különbözik a 211-estől, nem csak a MAN motorban...

 

-3. km-e: oszd el az életkorát az éveinek a számával, és gondolj bele, mennyire valószínű egy busznál. Nem elképzelhetetlen, de....

Előzmény: IKARUS.280 (91289)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91297

Köszönöm.

 

EKM-765 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91296
ujfigura Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91295

motorja szerintem D2156MT6U

Előzmény: ujfigura (91294)
ujfigura Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91294

Ami azt illeti, ez a kocsi életében inkább állt, mint ment. Az utolsó kb. 5-10 évben pl. biztos, hogy nem sokat mozgott. A 39 ezer tényleg kicsit kevésnek tűnik, de hogy nagyon keveset ment, az biztos. Nézzetek rá, minden gyári rajta, még a külső fényezés is.

Előzmény: krepsz_zoltan (91292)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91293

:-)

Előzmény: krepsz_zoltan (91292)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91292

Biztos, hogy valós kilométer, hova gondolsz, Magyarországon vagyunk. Csak felejtették odaírni, hogy hölgy tulajdonostól, garázsban tartott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott :-))))

Előzmény: IKARUS.280 (91289)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91291

Nem, mert ez nem a polidili topik, hanem az IFC. A polidiliben pedig magasról tesznek az Ikarusra, szóval ez a kör bezárult :-)

Mindenesetre, akik az önhordó projekten dolgoztak, és szembe mentek az alvázas buszokat erőltető JÁFI-val, 1956 után zömében "ejtőernyőztek" a gyárból..., pl. a formatervező Petrisevits Horváth György is.

De itt és itt találsz támpontokat, és a cikkekben egyéb buszos témákhoz navigáló linkek is vannak.

 

 

Előzmény: EKM-765 (91288)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91290

És ez nem 212-es ha MAN motor van benne? Ja vagy lehet h utólagos motorcsere?!

 

Utóbbi. Nézd meg a kerekeit.

 

Ez valós km lehet? 

 

 

Nem hiszem.

Előzmény: IKARUS.280 (91289)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 91289

Ez is akár IBUSZ-os kocsi lehetett?

http://www.hasznaltauto.hu/autobusz/ikarus/ikarus_256-8383421

És ez nem 212-es ha MAN motor van benne? Ja vagy lehet h utólagos motorcsere?!

http://www.hasznaltauto.hu/autobusz/ikarus/ikarus_211-8391686

Ez valós km lehet? Vagy csak elfelejtették odaírni, h 3szor már körbefordult az óra?! Vajon szívós tényleg??!!

http://www.hasznaltauto.hu/autobusz/ikarus/ikarus_250.72-8389428

 

köszi a válaszokat!

EKM-765 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91288
Pedig pont ez az a hely ahol le kéne fejtened azt a szálat!
Előzmény: krepsz_zoltan (91285)
htibor Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91287

1999 és 1989-es gyártásúak.

Előzmény: Törölt nick (91286)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91286

Sziasztok!

 

A kérdésem az lenne hogy ha egy busznak

HDM-895 illetve CLH-610 a rendszáma akkor hány éves.

krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91285

A dolog összetett, egyrészt műszaki problémák miatt állt le a fejlesztés, előbb lett volna városi busz (a képen látható A58-as a gyári jelű Ikarus 66 proto), mint távolsági, de a hátsó kialakítással, ajtóelhelyezéssel nem tudtak dűlőre jutni. Ennek még hátul nem is volt klasszikus "púpja" mert az U-hajtás miatt nem kellett az a túlnyúlás, amit később az A60 jelű távolsági Ikarus 55-nél a sorba tett difi-váltó-motor egység miatt megalkottak. Hogy miként jött ez létre, erre jópofa legendák vannak.

Volt politikai nehézség is, mert a ruszkiknak nem volt ilyen korszerű, önhordó szerkezetű autóbusza, és hát őket lekörözni...? De ez egy hosszú szál, itt nem fejteném le bővebben.

Külföldre ilyen? Naná, hogy nem jutott, a 66 később egységesítési, gazdaságossági megfontolásból az 55-össel volt szoros rokonságban.

Előzmény: Ep128 (91283)
Scatty29 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91284

"A képen kb. 12 db. 3-kocsis UV-szerelvény és kb. 64 db. Ikarus 620-as látható homokzsákokkal megpakolva.
1964-ben az FVV-nek 1792 db. motor- és pótkocsija volt (a fogassal, földalattival együtt). Ebből típusból 340 motorkocsi és mintegy 250 hozzá való pótkocsi volt állományban ekkor.
A FAÜ-nek 1252 autóbusza volt, a típusból 751.
Tehát, ha csak típuson belül nézzük, a villamosállomány 5-7%-a, a 620-as buszok 8,5%-a volt a hídon. Ez a teljes villamosállomány 2%-a, az autóbuszállomány 5%-a.
A BKV 1968-ban alakult meg.
A statikus terheléspróbánál nem azt nézzük, hogy leszakad-e (már a föltételezés is égbekiáltó), hanem hogy a lehajlás a terhelés alatt mennyire tér el a tervezettől.
Csak a 47-es villamoson csúcsidőben ennyi villamos közlekedett ezzel a típussal
A tárgyszerű tévedés nyilvánvaló, a számszerű pedig 1–1,4 nagyságrendnyi. Ehhez tudni kell, hogy utóbbi kifejezés mit jelent."

Előzmény: Slam Jr. (91274)
Ep128 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91283

Ezt a képet meg nézegettem egy darabig és azon tűnődtem, hogy vajon a sorozatgyártásra miért "szelídült" annyit a busz külseje. Tudtommal ez a proto, ami sacc/kb. 10-12 évvel előzte meg a korát a megjelenésében. Mégis egy (bár szintén szép, de jóval visszafogottabb) külső lett a befutó. (... és "ilyen" külföldre sem került, ha jól tudom, tehát mindenki a "butábbat" kapta, nem csak a hazai piac.) Vajon miért...?

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91282

Ilyennel, dehogynem!

Előzmény: Scatty29 (91281)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!