Mond már meg nekem, rendszám alapján, hogy az EZY-690/ LLZ-325 hány éves... T Ford rendszámot nem tudok fejből. Szóval rendszám alapján kort határozni nem lehet. Van hogy bejön, de nem túl gyakran.
Szerintem nem volt Ibuszos az a 256 (ilyen ajtót elég sok példány kapott, de azon kívül meg elég mezitlábas kivitel.... Azon kívül szerintem inkább 250-esei voltak az Ibusznak).
A 212-es azért elég sok külső jegyben különbözik a 211-estől, nem csak a MAN motorban...
-3. km-e: oszd el az életkorát az éveinek a számával, és gondolj bele, mennyire valószínű egy busznál. Nem elképzelhetetlen, de....
Ami azt illeti, ez a kocsi életében inkább állt, mint ment. Az utolsó kb. 5-10 évben pl. biztos, hogy nem sokat mozgott. A 39 ezer tényleg kicsit kevésnek tűnik, de hogy nagyon keveset ment, az biztos. Nézzetek rá, minden gyári rajta, még a külső fényezés is.
Biztos, hogy valós kilométer, hova gondolsz, Magyarországon vagyunk. Csak felejtették odaírni, hogy hölgy tulajdonostól, garázsban tartott, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott :-))))
Nem, mert ez nem a polidili topik, hanem az IFC. A polidiliben pedig magasról tesznek az Ikarusra, szóval ez a kör bezárult :-)
Mindenesetre, akik az önhordó projekten dolgoztak, és szembe mentek az alvázas buszokat erőltető JÁFI-val, 1956 után zömében "ejtőernyőztek" a gyárból..., pl. a formatervező Petrisevits Horváth György is.
De itt és itt találsz támpontokat, és a cikkekben egyéb buszos témákhoz navigáló linkek is vannak.
A dolog összetett, egyrészt műszaki problémák miatt állt le a fejlesztés, előbb lett volna városi busz (a képen látható A58-as a gyári jelű Ikarus 66 proto), mint távolsági, de a hátsó kialakítással, ajtóelhelyezéssel nem tudtak dűlőre jutni. Ennek még hátul nem is volt klasszikus "púpja" mert az U-hajtás miatt nem kellett az a túlnyúlás, amit később az A60 jelű távolsági Ikarus 55-nél a sorba tett difi-váltó-motor egység miatt megalkottak. Hogy miként jött ez létre, erre jópofa legendák vannak.
Volt politikai nehézség is, mert a ruszkiknak nem volt ilyen korszerű, önhordó szerkezetű autóbusza, és hát őket lekörözni...? De ez egy hosszú szál, itt nem fejteném le bővebben.
Külföldre ilyen? Naná, hogy nem jutott, a 66 később egységesítési, gazdaságossági megfontolásból az 55-össel volt szoros rokonságban.
"A képen kb. 12 db. 3-kocsis UV-szerelvény és kb. 64 db. Ikarus 620-as látható homokzsákokkal megpakolva. 1964-ben az FVV-nek 1792 db. motor- és pótkocsija volt (a fogassal, földalattival együtt). Ebből típusból 340 motorkocsi és mintegy 250 hozzá való pótkocsi volt állományban ekkor. A FAÜ-nek 1252 autóbusza volt, a típusból 751. Tehát, ha csak típuson belül nézzük, a villamosállomány 5-7%-a, a 620-as buszok 8,5%-a volt a hídon. Ez a teljes villamosállomány 2%-a, az autóbuszállomány 5%-a. A BKV 1968-ban alakult meg. A statikus terheléspróbánál nem azt nézzük, hogy leszakad-e (már a föltételezés is égbekiáltó), hanem hogy a lehajlás a terhelés alatt mennyire tér el a tervezettől. Csak a 47-es villamoson csúcsidőben ennyi villamos közlekedett ezzel a típussal A tárgyszerű tévedés nyilvánvaló, a számszerű pedig 1–1,4 nagyságrendnyi. Ehhez tudni kell, hogy utóbbi kifejezés mit jelent."
Ezt a képet meg nézegettem egy darabig és azon tűnődtem, hogy vajon a sorozatgyártásra miért "szelídült" annyit a busz külseje. Tudtommal ez a proto, ami sacc/kb. 10-12 évvel előzte meg a korát a megjelenésében. Mégis egy (bár szintén szép, de jóval visszafogottabb) külső lett a befutó. (... és "ilyen" külföldre sem került, ha jól tudom, tehát mindenki a "butábbat" kapta, nem csak a hazai piac.) Vajon miért...?