Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23691

Aki meg nem tud leolvasni két számot egy 40 cm re lévő AEGIS displayről az ne menjen hadi tengerésznek igaz?

Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor  nem lett volna annyi friendly fire incidens a közelmúltban. 

 

De túlragoztuk, nem nagyon lehet már mit hozzátenni. A közelmúlt hasonló eseményeit tekintve, úgy röpke két évtizeden belül meg is tudjuk hogy mi is történt valójában ;)

 

 

Előzmény: molnibalage (23689)
molnibalage Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23690
Előzmény: Platon (23677)
molnibalage Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23689

Ugyanazt mondja mint mi... Szóval nem tudom, hogy mit lapgatod ennyire a hátát... A nem normális körülmény meg arra vonatkozott, hogy fizikailag nincs ilyen és nem arra, hogy politikailag zavaros a helyzet.

 

Aki meg 4-5km-ről nem tud egy airlinert egy katonai szállítógéptől megkülönöztetni az szarjon sünt vagy menjen szemorvoshoz... A pilóták meg nem a rövidlátásról híresek...

Előzmény: Platon (23677)
Platon Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23688

Basszus. Az Ukránok már tocskával lövöldöznek. (cnn)

johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23687

A VP-04M a honi rádiótechnikai zászlóalj és a honi vadászrepülő ezred közös harcálláspontjára került, elvileg. Nálunk is tervezték, de nem került rendszeresítésre. Feladata a légihelyzet információk gyűjtése, feldolgozása, ábrázolása és a vadászrepülő ezred harcának automatizált vezetése. Megvalósulhatott innen is automatizált rávezetés (VP-11M-mel), de akár zavaró célok pelengálása is (VP-15M-mel). A 04M elöljáró harcálláspontja az összfegyvernemi honi légvédelmi magasabbegység harcálláspontja, erre került telepítésre a VSZ-11M. Érdekes, de a 04M üzemelhetett a VSZ-11M tartalékaként is, ekkor lérak ezredek automatizált vezetését is elvégezhette.

Képességeik hasonlóak voltak, csak az utóbbi kicsit "többet tudott".

Előzmény: parasztherkules (23680)
Platon Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23686

Én sem hiszek az R-60 teóriában, de a véletlen egybe esésekben sem, és a legvalószínűbbnek én azt tartom hogy azért kínlódott ott a Szu-25-el a pilóta mert meg akarta nézni vizuálisan a járatot. Mégis mi mást keresett volna ott? Rálőni igen problémás lett volna, esetleg R-73-al. De abból alig van az Ukránoknak.

Előzmény: johnterry! (23685)
johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23685

Az biztos, hogy a Ukrajnában teljesen abszurd állapotok uralkodnak és ez érthető okokból leginkább a hadseregen csapódik le. De, az iráni esethez hasonlítani szerintem nem túl szerencsés, mert pár alapvető hasonlóságon kívül rengeteg különbséget találunk, nem is sorolom fel.  Ott "csak" egy hibás azonosítás történt, viszont a Szu-25 teória ezer sebből vérzik.

Bárhogy is legyen, ha tényleg egy ukrán szuhoj, ukrán pilótával volt a ludas, az szerintem még nagyobb jelentőségű haditechnika-történeti esemény mint Dani Zoltán és az F-117-es....Természetesen erről a katasztrófáról semmiképpen nem lehet pozitív értelemben beszélni, nem is úgy értem! De, egyszerűen annyira lehetetlen hogy szinte csodaszámba menne.

Ennek megfelelően, ha százalékban kéne kifejezni én 1-et adnék az ukrán szuhojnak, és 99-et annak, hogy valaki, valamilyen légvédelmi rakétával követte el ezt a gaztettet...

Előzmény: Platon (23677)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23684

Becsapodasfotok??? a szarnyon Mh17

http://wahrheitfuerdeutschland.de/?p=3638

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23683

Nemet hiroldal Szu 25 gepagyu volt a tragedia okozoja:

http://wahrheitfuerdeutschland.de/?p=3622

Platon Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23682

akkor is fel kellett volna tűnnie egy katonai pilótának, 

 

Látod ebben tévedsz. A harctéri stressz csodákra képes, itt ráadásul felhők között kellett azonosítani egy kétszer olyan gyorsan haladó gépet. Számtalan eset van erre a fajta vakságra, hogy csak azt látja amit akar jelen esetben az orosz színeket.  Irakban olyan járműveket sorozott meg többször gépágyúval egymás után egy USA géppár viccelődve amiknek hatalmas brit zászló volt a tetején. Nem létezik hogy nem látták, és mégis. Az Iran Air esetében az AEGIS teljesen mást mutatott mint ami a kezelő fejében tudatosult. És még sorolhatnám rogyásig.

 

 

 

 

 

Előzmény: parasztherkules (23681)
parasztherkules Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23681

HPASP kifejezett kérése volt a Szu-25-teória hanyagolása, egy dolog azonban nem hagy nyugodni, ígérem nem turbózom a dolgot, de:

 

ha fizikailag elképzelhető is egy ilyen elfogás

ha éppen a jó időben, jó helyen, jó irányban volt a Szu-25

ha éppen semmilyen földre hajigálható szart nem hordozott, csak 2db R-60-at-a szárny végein és nem volt tökig tankolva

ha éppen a Szu-25 ukrán Paganinije ült a volánnál,

 

akkor is fel kellett volna tűnnie egy katonai pilótának, hogy egy B777-et lát maga előtt. És az nem hasonlít egy szóba jöhető katonai szállítógéphez sem. Sőt semelyik, az orosz légierőben rendszeresített szállítógéphez sem, azaz a tévesztés kizárható, ha ilyen közeli elfogásról van szó! Arról az indítási távolságból, ahonnan egy R-60-at érdemes indítani, minden tisztán látható. Nem gondolom, hogy bármelyik ukrán katonai vezetőnek, vagy pilótának érdekében állhatott ilyen akciót elkövetni.

parasztherkules Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23680

A VP-04M, milyen funkciót látott el a Vozduh-on belül? Annyi megvan, hogy a VP-04 és a VSz-11, közvetlen "kölcsönhatásban" voltak egymással, meg az, hogy a "VP-04 számítógépének segítségével határozták meg légi ellenség elfogására emelt vadászrepülő támadási irányát, emelkedési ütemének programozását, a várható elfogási terepszakasz kiszámítását, sőt, az esetlegesen egymás átfedő tűzrendszerű LÉRAK egységek terepszakaszainak kiemelését is".

Előzmény: johnterry! (23676)
Platon Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23679

Fekete doboz ügyben állítólag Aug 1. lesz sajtótájékoztató.

Platon Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23678

Ilyen I alakú repesszel, ha acélból van akkor az durván 2 cm repeszt jelent. Most már csak egy vonalzós futó kéne :)

 

Itt vannak egészen részletes és használható képek. Sok. Vonalzó sajnos neki sem jutott eszébe.

 

https://www.flickr.com/photos/jeroenakkermans/

 

 

Előzmény: Hpasp (23662)
Platon Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23677

Szia,

 

Tök jókat, írsz, egy kis kiegészítés a személyes véleményemmel. Hozzátéve hogy ez mind csak spekuláció.

 

Ez így ebben a formában nem létezik. 

 

Egyetértek. Normális körülmények között ilyen nincs. És mégis megtörtént már legalább egyszer az Iran Air 655 járatával. Ukrajnában nincsennek normális körülmények. Elképzelhetetlen káosz van. A katonák nem kapnak fizetést, enni is csak hébe hóba, óriási a stressz rajtuk az Ukrán hadsereg cca 6-10 ezer alacsony morálú bevethető katonája küzd cca ugyanannyi ellenállóval akiknek viszont magas a morálja és relatíve jól felszereltek.  Folyamatosan szajkózzák nekik hogy az oroszok támadnak, miközben tudják hogy ha az oroszok tényleg támadnak akkor végük van mint a botnak.

 

Az Ukrán légvédelem elveszítette Donyetszk és Luhanszk környéki infrastruktúráját és bázisait, a felszerelésük a karbantartás hiánya miatt katasztrofális állapotban van, ennél már csak a kiképzésük rosszabb. Orosz berepülésre vadásznak és szinte biztosan ki lett nekik adva hogy mindenáron lőni kell egy orosz gépet ha látnak, hogy legyen mit mutogatni a TV-ben.  - Mi mást kerestek volna ott a BUK ütegek -- a direkt vadásztak a maláj gépre történetet talán hanyagoljuk :)) A "scenario fulfillment" megvan?

 

Annyira akartak egy orosz berepülő gépet hogy találtak egyet. Mint az USS Vincennes esetében. Eben a formában nem létezik hogy egy lassan emelkedő polgári gépet gyorsan süllyedő támadó F-14 nézzenek, miközben még a polgári squawk is ott villog a szeme előtt.  Az iráni gép a civil légiforgalmi irányítás engedélyével, folyamatos kétoldalú rádióösszeköttetéssel repült, volt Mode 3 A/C squawk-ja….sőt S mód is. Pontosan tudták, hogy kicsoda, hol van, és merre repül. És mégis bumm... Még hallották is hogyn hívják őket, de Iráni F-14 hívtak hát nem reagáltak mert nem gondolták hogy nekik szól. Ha nagyon akarsz valamit és nagy a nyomás rajtad hogy teljesítsd, akkor hajlamos vagy ad hoc rögtönzésekre. Ráadásul a gép az orosz határ fele tartott nagyon kevés idejük lehetett kitalálni hogy mi legyen. Ha elkésnek orosz területre zuhan és letagadják, ez is ott lehetett a fejükben. 

 

A maláj gép ráadásul polgári járatra nem jellemző manővereket hajtott végre a lelövése előtt, plusz orosz színekre volt kifestve. 

 

Ezek a dolgok békeidőben nem történhetnek meg de a háború káoszában nagyon is, úgyhogy hiba kizárni. De persze ez is csak egy elmélet a sok közül. Én az R-60-ban nem igazán hiszek ahogy már leírtam de ha nagyon kis valószínűséggel de akár az is megtörténhetett.

 

A lényeg hogy egyáltalán nem zárható ki ez a történet, és van olyan valószínű mint hogy az ellenállók egy magányos BUK TELAR-al megfognak egy polgári járatot. 

 

Amiben viszont biztos vagyok, az az, hogy akkora véletlen nincsen, hogy a Szu-25 teljesen véletlenül csámborgott volna arra és küzdötte volna fel magát 10.000 méterre, és semmi köze az esethez.

Előzmény: johnterry! (23669)
johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23676

Igen, SZRP-M a VP-11M komplexumban volt és a vadászrepülőgépek rávezetéséhez dolgozta ki a paramétereket. VK-1 "Argon" már egy "valódi" számítógépnek volt tekinthető, már ha lehet így nevezni a '60-as évek technológiáját. Tudtommal csak a VP-04M és a VSZ-11M komplexumokban volt Argon számítógép. 

Előzmény: parasztherkules (23675)
parasztherkules Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23675

"A komplexum lelke..."-mármint, a VP-11 komplexumé? ASzRP és a VK-1 bármilyen módon "használták" egymást, vagy teljesen más feladat, más környezet a két rendszer?

Előzmény: johnterry! (23673)
parasztherkules Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23674

A Vektor, hogyan viszonyult a Vozduh-hoz, már azon kívül, hogy a Vozduh kapacitását bővítették a Vektor (vagy Szenyezs) képességeivel? Mit tudott a Vozduh, amit a Vektor nem és fordítva?

Előzmény: Hpasp (23672)
johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23673

A VOZDUH 1U és 1M rendszerben a VP-11 (M) komplexumok feleltek a vadászrepülőgépek automatizált rávezetéséért. A komplexum lelke, az SzRP (M) "számító-megoldó" berendezés, elektromechanikus eszköz volt, belső memóriával nem rendelkezett, tehát a rendszer nem "tudta" az elfogó-vadászrepülőgép típusát, sem annak optimális magassággyűjtési programjait. A dinamikus csúcsmagasságra való ugráshoz kiszámolta a paramétereket, de azt a vadász nem mindig tudta végrehajtani, ezért a műszeres megfigyelőnek be kellett avatkoznia. A berendezésnek több korlátja volt, például csak úgy volt képes megoldani a feladatot, ha a Vc/Vv=<0,88 feltétel teljesült.

A Lazur vonalon kiment minden amit az SzRP-M kidolgozott, az nem jelentett korlátot.

Előzmény: parasztherkules (23670)
Hpasp Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23672

Esetleg képes volt a rendszer a Lazur (ARL-1 és ARL-Sz) segítségével megoldani egy ugrásból végrehajtott elfogást rádiócsendben is?

 

Igen, a Vektor is képes volt rá, de...

... minden vadász típushoz saját magasság gyűjtési - gyorsítási profil tartozott.

 

- MiG-21MF

- MiG-21UM

- MiG-21bisz

- MiG-23MF

 

SzU-25 aligha került a repertoárba...

 

Előzmény: parasztherkules (23670)
molnibalage Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23671

Most már megkérdem két orosz ismerősömet, hogy milyen repteljesítmény diagramjaik vannak a Szu-25-ről...

parasztherkules Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23670

Szia! Azt írod: "Nagyon szigorúan meghatározott magasság és sebességgyűjtési programok voltak kidolgozva minden típusra, minden fegyverzetvariációra, üzemanyag mennyiségre, különböző cél sebességre és magasságra"-a kérdésem, hogy a Vozduh 1U, vagy -1M tudott ilyen programokat? Esetleg képes volt a rendszer a Lazur (ARL-1 és ARL-Sz) segítségével megoldani egy ugrásból végrehajtott elfogást rádiócsendben is?

johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23669

Látom az utóbbi napokban jól ki lett vesézve a Szu-25 téma (néha talán túl jól is), de azért engedjétek meg, hogy pár gondolatomat megosszam veletek. Úgy is mondhatnám, nézzük meg ezt az elméletet a légvédelmi és a légiforgalmi irányítás szemszögéből, ilyen hozzászólás még úgysem volt.

 

Az elfogó sebességével azonos, vagy annál gyorsabban repülő cél elfogása nem lehetetlen. Megvannak a matematikai és a fizikai alapjai, a gyakorlati végrehajtás viszont sokkal összetettebb. Minél nagyobb a cél repülési sebessége és magassága, úgy csökken a lehetőség az eredményes elfogásra, viszont a hibázás lehetősége nő. Rendkívül precíz számításokat igényel a vadászirányító állománytól és nagyfokú odafigyelést a hajózó személyzettől. A „hőskorban” rendszeresen gyakoroltak ilyet elfogó-vadászrepülőgépekkel, mind keleten, mind nyugaton. Viszont ezeket a feladatokat ad hoc számításokkal lehetetlen volt végrehajtani. Nagyon szigorúan meghatározott magasság és sebességgyűjtési programok voltak kidolgozva minden típusra, minden fegyverzetvariációra, üzemanyag mennyiségre, különböző cél sebességre és magasságra. Speciális diagrammok és nomogrammok segítségével történtek a rávezetések. Nem áll rendelkezésemre a Szu-25 harcászati szakutasítása, de erős a gyanúm, hogy erre a csatarepülőgépre nem dolgoztak ki ilyen eljárásokat. Amellett, hogy minden bizonnyal az orosz és ukrán pilóták is gyakorolják a légiharcot, de önvédelemből.

 

Az Orosz Védelmi Minisztérium sajtótájékoztatóján közölt anyagon a (vélhetően) Szu-25-ös 10.000 m magasságon, 400 km/h sebességgel (valós sebesség) van ábrázolva. Itt a referencia:

Az adott magasságon (NEL szerint) ez 235 km/h műszer szerintinek felel meg. Nem tudom kinek mennyire egzakt, de a Lock-On manualban a Szu-25 megközelítési sebességét 280-ra, a földetérési sebességét pontosan 235 km/h-ra adják meg. Tehát a repülőgép ezen a sebességen csak néhány mp-et vagy annyit sem tölthet vízszintes repülésben. (Ez annál is inkább igaz mert a leszálló sebességeket viszonylag kis üzemanyag maradékra adják meg.) ftp://ftp3.files.eagle.ru/lockon/manuals/LOMAC_manual_1.1_en.pdf

Természetesen a rakétaindításhoz nem szükséges a folyamatos vízszintes repülés, dinamikus csúcsmagasságra történő ugrásból is végre lehet hajtani, (asszem többen „zoom climb”-ot írtatok, de ez a „snap-up” névre hallgat.) Viszont így még nehezebb az indítás feltételeit összehozni. Ráadásul azzal is számolni kell, hogy a cél 500 km/h-val gyorsabban repül (oroszok szerint a 777-es utazó sebessége kereken 900 km/h volt). A hivatalos leírások szerint az R-60-as minimális indítási távolsága 2-300 m, 10 km magasságban 1-es cél/vadász sebességaránynál maximálisan 5 km. Csak, hogy itt ez az arány 2,25!! Hogy le lehet-e lőni ilyen viszonyok között a célt ami tőlem kb. 140 m/sec sebességgel távolodik? Szerintetek az átlag ukrán vadászirányító és az átlagon aluli repült idővel rendelkező hajózó (akit lehet elfogásra ki sem képeztek) képes lenne ezt összehozni?? És ezt a részét itt be is fejezem.

 

Pár szót a légvédelmi-légiforgalmi irányítás rendszeréről.

„Legvalószínűbben, arra jött, nem tudták azonosítani, ráemelték ami kéznél volt, hogy azonosítsa.”

Ez így ebben a formában nem létezik. Vagy azonosítja mind a katonai mind a polgári irányítás vagy egyik se. Márpedig ez a járat Lengyelországból jött, NATO légtérből, érvényes repülési tervvel, a civil légiforgalmi irányítás engedélyével, folyamatos kétoldalú rádióösszeköttetéssel repült, volt Mode 3 A/C squawk-ja….sőt S mód is. Pontosan tudták, hogy kicsoda, hol van, és merre repül. Az útvonaltó való eltérést csak a légiforgalmi irányító engedélyével hajthatott végre, lehetett akár zivatar vagy jet-stream kerülés, de persze navigációs hiba is. Ami az orosz sajtótájékoztatón is rajta van, akkor 2 másik járat is tartózkodott ebben a légtérben, ugyanazon távolkörzeti szektor irányítása alatt, tehát ugyanazon a frekvencián. Ha a maláj gép sürgősségi vagy vészhelyzetet jelentett volna, de akármi más szokatlan vagy gyanús elhangzott volna a rádióban, azt a két másik járat személyzete is hallotta volna. Ki más hallhatja a civil ATC adást? Bárki, akinek van egy pár ezer forintos reprádiója. Nyilván sokan találkoztatok olyan weblapokkal amin hallgatható, visszajátszható, letölthető a légiforgalmi irányító egységek és a gépek forgalmazása. Nem vicc, Budapest Control-t is lehet hallgatni a neten. Nem tudom, hogy az ukránokat ilyen szinten figyelik-e, de nem tartom lehetetlennek.

 

A légvédelmi irányítás frekvenciája más tészta, azok civileknek titkosak, de aki tudja hol kell keresni őket simán hallgathatja mert nem titkosítottak. Előfordult hogy a szolnoki toronyban átszűrődött a román GCI! Igen valószínűnek tartom, hogy Ukrajnával szomszédos országokban települt hírszerző (lehallgató) alakulatok és rendszerek ezeket folyamatosan figyelik, rögzítik ezeket a frekiket, ahogy az oroszt is, és oda-vissza. Nem hiszem, hogy egy ilyen akció elkerülte volna bárkinek is a figyelmét. Tekintve, hogy egy Szu-25-ös által végrehajtott elfogás igen hosszú időt vett volna igénybe, mialatt a vadászirányító folyamatosan közli a sebességre, magasságra, irányszögre vonatkozó parancsokat a pilótával és adja fel a céladatokat.

Jah, igen a pilóta kérdése. Nem tudom mennyi rá az esély, de biztos nem sok, hogy az ukrán légierő csatarepülőgép pilótái ki legyenek képezve légi célok elfogására. Ilyen feladatot nem hajthat végre akárki. Elégséges repült óra és kiképzés, ami ugye sok pénz. Nem ezek a szavak jellemzik legjobban keleti szomszédunk haderejét. Nyakamat merem rá tenni, hogy az USAF A-10 pilótáit sem részesítik ilyen képzésben…mert, hát…minek??

Persze lehet adni csatarepülőgéppel a készültséget, régen adta harci helikopter is. Talán kis magasságú, kis sebességű célok ellen, nappal, jó időben nem lenne haszontalan. Viszont az, hogy egyik bázisról találomra felszáll egy Szu-25 2 db rakétával és visszatér 0-val? És ez még nem derült ki? Nah, ilyen nincs. A teljes hajózó személyzet, műszakiak, a repülőtéri irányítás, hadműveleti központ, repülőorvos…de még a repülőtéri tűzoltók is „pár méterről” néznek végig egy keszi riasztást majd a gép visszatérését. Amint leszáll, jóformán perceken belül tudja az egész bázis. Talán órákon belül az egész honi légvédelmi rendszer. Több száz, de akár több ezer ember!

 

Aki dolgozott bármilyen formában vadászrepülőtéren vagy a honi légvédelemben, el tudja képzelni, hogy ez ebben a formában megtörténhet? És itt a kérdést nyitva is hagyom.

Elnézést, hogy hosszú voltam, remélem nem volt nagyon OFF.

johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23668

Csak nem volt hiába a sok gyakorlás. :) Most is csak az volt a baj, hogy 2-t indítottak egyszerre.

Akkor így Vietnamot hanyagoljam amíg ki nem adsz hozzá javítást?

Előzmény: Hpasp (23667)
Hpasp Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23667

Hoppá, miket nem fedezek fel. :) Ez azt jelenti, hogy az egész Linebacker hadjárat bugos, az összes napon? Vagy csak ez éppen az adott osztályt, az adott napon érinti? 

Az egész hadjárat.

(ugyanaz a kód vezérli a Shrike/Standard indítást)

 

Mások nem szoktak túlélni 5~6 REL csapást...

:)

Előzmény: johnterry! (23666)
johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23666

Hoppá, miket nem fedezek fel. :) Ez azt jelenti, hogy az egész Linebacker hadjárat bugos, az összes napon? Vagy csak ez éppen az adott osztályt, az adott napon érinti? 

Előzmény: Hpasp (23665)
Hpasp Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23665

Mindjárt küldöm a fájlt mélben!

 

Belenéztem a kódba, bug lesz az.

Hanoinál nem csökkenti a Weasel gépen lévő rakéták számát.

(Tripolinál igen, ott ha ellövi az összes rakétát, a Weasel visszafordul a hordozó felé...)

Előzmény: johnterry! (23664)
johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23664

Wow! Elmegyek egy hétre horgászni és úgy le vagyok maradva mint a borravaló...

Mindjárt küldöm a fájlt mélben!

Előzmény: Hpasp (23472)
Hpasp Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23662

9N314 harci rész repeszeire 7,8g-ot ír a lenti link, ha jól értem.

A hadsereg nagyobb repeszt akart, hogy biztosan átüsse az A-10A páncélját, viszont sikerült ezt az homokóra (I) alakot kitalálniuk, ami elvileg 3x nagyobb átütésű, mint az ugyanakkora kocka.

 

A BUK 9M38M1 rakéta amúgy megegyezik az M-22 haditengerészetivel.

Hpasp Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23661
Előzmény: Platon (23659)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!