Beérkezel Enying felől Lajoskomáromba, az első utcán(név nélküli a gmap-en), jobbra fordulva vagy a Móricz-Széchenyi, vagy a Rákóczi-Kalapács köz kereszteződéstől 30 méterre van a helyszín. Ha ott bolyongsz néhány percet meg fogod találni :)
Ma reggel az elvileg seregélyesi helyijárat szaladt el a lakás mellett, Ik260.43 LPY-68x vagy LPY-86x rendszámmal fehérre fényezve és két vékony vízszintes kék csíkkal az oldalán...
A kálozi helyi járaton 2010-ig ez a kocsi közlekedett:
Azóta ez:
Sárbogárdon 2010 decemberében ezt a helyi járatos kocsit találtam, a GAU mellett. Már nincs a bal felső felületen a Heti 2002 Kft., mint üzemeltető, talán a buszokat is átvette az új szolgáltató?
Nem ismerem, de utánajárok. :) Az abaiaknak is van egy ex-Transman buszuk, az is helyi és helyközi forgalomban fut. A neten kutatva olvastam, hogy Bodakajtorból is végez / végzett ráhordást a főúti volán járatokra, és ezért nem indít Bodakajtor felé több járatot az Alba.
Ez is csak egy tárolt változatos link, az eredetit törölték, de ha érdekel valakit, innen olvastam a bodakajtoros részt:
Nem tudom, így látható-e, sajnos az utóbbi hetekben frissíthették az adonyi honlapot, és én nem tudtam erről, mielőtt írtam. Most én se látom, ez a Google által tárolt változat linkje.
Veszteséges a helyi buszközlekedés a városban, ezért átdolgozzák a menetrendet. Az Alba Volán veszteségének csökkentéséhez a város támogatást ad, de az igényeltnél kevesebbet. Rendkívüli ülésén döntött mindezekről a közgyűlés csütörtökön.
A helyzet mára „rendeződött” (úgy tűnik). AOA-323 busz megkapta a tartalék DUD-697-et, mivel az felszabadult JXF-356 helyettesítéséből. Más kérdés, hogy a vez. tart. DUD-695-nek többször akcióba kellett lendülnie a héten. Tegnap például KCH-562, ma KXM-052 pótlására…
A reggeli 7.00-s 33-asra célzol, gondolom; ha nem, kíváncsian hallgatlak! :) Azt a járatot rendes vezénylés szerint amióta az eszemet tudom, az a csuklós forda végzi. Persze régen 34-es volt, a körjáratosítás óta jön a 33-as a Várkörúton vissza (végig). A héten JXF-356-ot helyettesíti DUD-697. (Szinte szót sem érdemel már, hogy az utastájékoztatás rajta mennyi rulez.)
Sárbogárdon ugyanazokat a kocsikat láttam a múlt hónapokban többször, ugyanazokkal a viszonylatjelzésekkel, mint eddig. A szolgáltató nevét viszont nem néztem, de mindjárt utánanézek a képeken.
Magyaralmáson pedig a megszűnéstől függetlenül ugyanúgy kint vannak a megállók, menetrendek, stb. Semmi nem jelzi, hogy megszűnt.
Egyébként ha már a helyi járatok szóba kerültek, Adonyban is van még ilyen szolgáltatás. A település honlapján szintén megtalálható, menetrenddel együtt. Ezen kívül, ha úgy nézzük, Lajoskomáromban is van, kettő is. Az egyik Közpbogárdra jár át, mert kevés a Volán szolgáltatása (ritkán van busz, és délután egyáltalán nincs is). Ezt az egykor albás AFC-187 csinálja (régebben a FIZ-241), a mai napig albás "felségjelzéssel". A másik pedig Sáripusztára, ahová egyáltalán nincs Volán szolgáltatás. Ide az önkormányzat Ford kisbusza jár ki.
Mi tavaly augusztusban Tatabányára menet megejtettünk egy újbóli betérést, de nem találkoztunk vele, pedig negyedórát tekeregtünk a településen.
Azért is felhívtam most a Polg. Hiv.-et, a kedves hölgy a vonal túlvégén mondta, hogy tavaly szeptember körül szűnt meg a helyi járat kihasználatlanság miatt. Pont.
Sárbogárd: Inter-Travel Kft. 2010. október 4.-től 2012. október 4.-ig a helyi szolgáltató, a város honlapján a bal oldali vékony csíkban megtalálható a tájékoztatás+jegy/bérlet árak.
Oda is le kellene menni egy hétköznap :P
Dunaújvárosban közgyűlnek épp, Volán is téma, tarifaemeléssel, menetrendváltozással és a tavalyi veszteségpótlással.
És azt tudod esetleg, hogy Magyaralmáson mi közlekedik mostanában a helyi járaton? Fotóztál egyszer anno egy 543-as Ikarust, azóta ugyanazt a buszt Budaörsön is látták. Egyszer voltam kint, akkor semmilyen buszt nem találtam, pedig menetrend szerinti időben kerestem. :)
Bicskét pedig útba ejtem egyszer, aztán megírom, mi van most ott.
Más: a 13.00-s Szfvár - Enying járat visszakerült a dégiekhez, ma a DUD-608 indult.
FélOFF, barangoltam és gondoltam érdekességképpen megosztom veletek:
Kéne Bicskére menni, hogy mi a helyzet ott a helyi közlekedéssel és milyen busz szaladgál ott.
Volt vala a Viszló, majd alvállalkozásban a Kiskuntérségi Kft. a Viszló Ik415-ösével, majd a Grósz-Busz, ami a közgyűlési jegyzőkönyvek szerint engedély nélkül végzett menetrendszerinti személyszállítási tevékenységet, ezért 2010. év végétől a Régió-2007 Kft. látja el a helyi közlekedést.
Akit érdekel a közgyűlési herce-hurce elolvashatja itt (3. oldaltól):
Rákerestem erre a Régió-2007 Kft.-re, Vecsést dobta ki, mint jelenlegi Szolgáltatót, illetve Sárbogárdon volt egy hármas verseny a helyi közlekedésért, ennek elég részletes leírását itt megtalálhatja mindenki (köztük pályázóként 3-3 elég koros verdákkal, amit jó lenne tudni, hogy mik :P):
Sziasztok! Valaki meg tudná frsz szerint mondani, most melyik transmanos buszok járnak Fehérváron? Mintha a sárgákat egyre inkább felváltanák a narancscsíkosak. (Bocs, nem akarom megjegyezni az eredetüket. :)) Nem várható a 26-26A-hoz hasonló kiszervezés még? Jót tennne pedig...
Jé van GPR-566. nagyot néztem reggel, amikor láttam.EUE is volt!:( már, de 2 előtt a Piac tér közepén megállt és se tovább. Nagy nehezen bekapta az 1-est, épp h kifordult le is robbant a lámpánál. CCN ment helyette Sukoróra.
Engem útban Pécs felé, Szabadhídvégnél ért a reggel, így készítettem egy-két olyan felvételt, amiért máskor biztosan nem utaznék le. Az első téma a 6.45-kor Pélpusztáról induló két járat. Az egyik egy "megyehatár expressz", csak a közeli somogyi Nagyberényig közlekedik. Előtte Dég - Pélpuszta járatként kezd, 6.10-kor. A másik szintén Dégről jön, csak 6.15-kor. Azonos megállásokkal utoléri Pélpusztán a másik buszt, de az utóbbi (szintén Nagyberényen át) Siófokra megy.
bis1one topiktárs figyelmébe ajánlom, hogy a busz mind a négy járatot (Dég - Pépuszta, Pélpuszta - Nagyberény, vissza ugyanez a kettő) egyszerű Sárbogárd - Szabadhídvég táblával csinálta, amely egyik járatnál sem felelt meg sem kezdő, sem végpontnak. Főleg, hogy Nagyberény (de Pélpuszta is) kívül esik a Sárbogárd - Szabadhídvég tartományon. De az előző hozzászólásokban szereplő felsőnyéki járatokra sincs még korrekt tábla, noha évek óta átjárnak már az albás buszok.
Visszatérve a kiinduló témához, következzenek a képek:
DUD-887 Pélpusztánál, még a Dég - Pélpuszta járaton. A bekötő út annyira keskeny, hogy a két busz nem is férne el egymás mellett, így késés esetén is várniuk kell egymásra.
DUD-887 porol Nagyberény felé. A tábla a jobb oldali tartóban van, ha keresné valaki.
JMF-660 útban Siófok felé, ugyanitt.
Útban visszafelé belebotlottam a másik "konvojba". Dégről 11.45-kor és 11.47-kor is indul járat Szabadhídvégre, ahová már csak egy perc eltéréssel érkeznek. Előbbi járat Siófokra megy tovább, utóbbi Fehérvárról érkezik. Ma késett pár percet a siófoki, így fordított sorrendben jöttek. Figyelemre méló a telephelyet jelző sál a HPR szélvédője mögött. :)
HPR-513 Dég-Újtelepnél, útban Szabadhídvég felé.
JMF-660 második siófoki járatával, ugyanott. A pár perc késésnek itt nagy előnye van: ellenkező esetben nem lehetne átszállni Siófok felé a fehérvári járatról. Így van szerkesztve a menetrend. :)
A képek monotóniájáért elnézést, kicsit "szorosabb" konvojra számítottam, mindkét esetben.
24-esen, mint ~7.20 Jancsár u.–Zsolnai út 24-esen?:P Érdekes, pedig ezen DUD-886 volt az utóbbi időben mindig a másodrész. Vajon a fordák változtak, avagy inkább HIV-248 most csak helyettesít v. vmi ilyesmi?
…Ennek a történetét egyébként mesélje el valaki, legyen kedves, aki rendelkezik erről infókkal.:) Régebben ilyen irányú rásegítés 24-esen egyáltalán nem volt, s ma sem látom sok értelmét; szerintem ennél jóval zsúfoltabb járatok is vannak a reggeli csúcsidőszakban, azokat kéne inkább megtámogatni, ha már egyszer van járatszünetes hk. kocsi. Másfelől, tudja netán valamelyőtök, hogy visszafele is közlekedik-e (7.50 Zsolnai út–Jancsár u.)? Mert abban még több rációt látnék, de az alapvélemény ugyanaz, lennének jóval vészesebb járatok is…
Sajnos én nem tudom előre. Hetente többször vagyok lent a térségben, de még csak rendszert se sikerült felfedeznem abban, hogy mikor melyik kocsit hová adják ki. Jövő héten pénteken lent leszek, ha akkor látom, megírom, merre jár. Csak sajnos nem biztos, hogy ez elegendő segítség lesz, lehet, hogy másnap nem úgy alakul.
Ha jövő hét szombaton ugyanezen a vonalon lesz, akkor ez a várható eseménysor:
09:55 Enying - 10:26 Felsőnyék
10:55 Felsőnyék - 11:44 Lepsény
13:20 Lepsény - 14:03 Szabadhídvég
14:30 Szabadhídvég - 14:54 Enying
Ezelőtt reggel lehet, hogy fordul egyet Leshegyre, de abban nem vagyok biztos. Sok sikert! :)
Köszi szépen,de most sajnos nem tudok lemenni,pestről kicsit messze van ,pedig mennék :-(( Ha esetleg a jövőhét szombatit előre meg tudod mondani,annak örülnék,előreláthatólag aznap leszek abban a térségben megtalálható :-P
FKS utcán. Lehet, hogy tolják az utasok. Nem figyeltem(:
HOG-472 helyett továbbra is KAZ-698, ami ugye HIV-248 helyett van. '248 merre császkál?
Veszprémbe FKS-235 megy.
Megtudná nekem mondani valaki, hogy a Polgárdi - Kisláng /Füle (8060-8062-8068) fordákban mikor és hol kezdenek a polgárdi szolók? ja és hol és mikor végeznek....
Érdekes, az exgenfi Volvók esetén tényleg igaz lehet, hogy a kijelzőjükbe egy viszonylatszámhoz csak egy útvonalat lehet programozni, így a rövidebb vonalszakaszon közlekedő (Tejüzem) 13G-k "13I"-k lesznek. (Ilyen felbontásban nem a legjobb minőségű a kép, elnézést érte.)
És az elektronikus utastájékoztatáshoz pedig még legyen annyi szólva, hogy ma a 8.15-ös 29-es járat (KPZ-405) "43"-as kijelzéssel közlekedett. Azt hiszem akkor ez mindent elmond. Egyébként lehet, hogy valakit ez egyáltalán nem is érdekel, de én igaznak gondolom azt a mondást – az AV-ra nézve is –, hogy „ép testben ép lélek.”
Dunaújvárosban pár éve a helyi közlekedésben lett 60 millió hiány.
Az AV beterjesztette a közgyűlésnek, hogy ez így nem mehet tovább tessék kifizetni.
A közgyűlés motgott és közölte nem fizeti.
OK.
Akkor jogi út.
Jogi út inkább ne, mondta a közgyűlés.
Erre a közgyűlés morgással, részletekben csöpögtetve de kifizette illetve az összeg 80-90%-át kifizette a teljeset nem.
Dunaújvárosban a következő évben a helyi közlekedésben lett 70 millió hiány.
Az AV beterjesztette a közgyűlésnek, hogy ez így nem mehet tovább tessék kifizetni.
A közgyűlés motgott és közölte nem fizeti.
OK.
Akkor jogi út.
Jogi út inkább ne, mondta a közgyűlés.
Erre a közgyűlés morgással, részletekben csöpögtetve de kifizette illetve az összeg 80-90%-át kifizette a teljeset nem.
Dunaújvárosban a tavalyelőtt a helyi közlekedésben lett 80 millió hiány.
Az AV beterjesztette a közgyűlésnek, hogy ez így nem mehet tovább tessék kifizetni.
A közgyűlés motgott és közölte nem fizeti.
OK.
Akkor jogi út.
Jogi út inkább ne, mondta a közgyűlés.
Erre a közgyűlés morgással, részletekben csöpögtetve de kifizette illetve az összeg 80-90%-át kifizette a teljeset nem.
Dunaújvárosban a tavaly a helyi közlekedésben lett 90 millió hiány.
Az AV beterjesztette a közgyűlésnek, hogy ez így nem mehet tovább tessék kifizetni.
a közgyűlés motgott és közölte nem fizeti.
OK.
Akkor jogi út.
Jogi út inkább ne, mondta a közgyűlés.
Erre a közgyűlés morgással, részletekben csöpögtetve de kifizette illetve az összeg 80-90%-át kifizette a teljeset nem.
Ahelyett, hogy az Alba Volán hagyná a fenébe Dunaújváros helyi közlekedését.
Mondja fel a közszolgálati szerződést.
A város meg szerződjön azzal aki hajlandó neki hitelezni.
A dunaújvárosi helyi önkormányzati képviselők még mindíg a szocializmusban élnek. Amit ők megrendelnek de nem tudják kifizetni annak fizetésére majd megjelenik a jóságos Joe bácsi és helyettük kifizeti.
Nem.
Nem fizeti ki.
Amit ők rendelnek azt nekik kell kifizetniük.
Kevés a pénzük?
Akkor csak annyit rendeljenek meg amennyire pénzük van.
wtf?!? én ezt nem 1-es betűnagysággal írtam…!! node mind1… fölöttébb ”érdekes”… remélem, most mükszik majd… (Nézd, az pedig, hogy helyközieket fognak be, lehet, hogy a helyitől eltérő fényezés miatt zavaró, no de vannak itt BKV- meg DKV-fényezésű kocsik is (+ voltak már piros meg zöld, BEE-s meg djuice-os autóink…), most az alvállalkozói buszok, szóval a színvilág sokféleségét, kavalkádját a fehérvári szem szerintem már megszokta. Ez inkább hogy jó dolog, nem kell pluszban annyi helyi fordát csinálni; csúcsban valóban nem lenne elég a jelenlegi járműszám, de csúcsidőn kívül meg bőven sok is. Ezért közlekedik annyi autó osztott fordában. Egy hk. beérkezik valahonnan 13:20-ra mondjuk, és a műszakváltás utánig nincsen feladata, mert pl. 14:35-kor indul, hogy a délelőtti műszakos dolgozókat vigye haza. Na most, ebben a kieső időben miért ne vihetne egy 12Y-t akár? Nézzük meg, 13.30-ra már szabad, elvileg 14:22-re visszaér belőle, tehát semmi akadálya. Ezt a megoldást speciel én praktikusnak találom.)
1. Megmondom: semmilyen. Én személy szerint azt hiszem eleget sajnálkodtam már a jelenlegi, kialakult helyzeten. Most már ott tartok, hogy kezdek beletörődni, elfogadni, hogy 'ez van'… És ha én el tudom fogadni, akkor azt hiszem, bárki – ezt komolyan mondom!… Én abban a '90-es évekbeli (ehhez képest) "álomvilágban" nőttem fel, amikor a csuklós autóbuszokban rendszerint 3 (de előfordult 4 is), a szólókban pedig jellemzően 2 tábla volt kitéve, és ;n még ezt is keveselltem. Nem tudtam, mi minden jöhet még… (Ja, és egy akkori viszonylatjelző táblát persze ne úgy képzelj el, mint egy mai rajzolt, össze-vissza ragasztott, szigszalagozott sz*rt – már bocsánat, de erre most őszintén, mi mást lehet mondani? –, hanem 2 végállomással, köztesútvonal-feltüntetéssel, + szép nagy, látható viszonylatszámmal…) Ezzel szemben az elektronikuson kívül a jármű-utastájékoztatás jelenleg kvázi nem létező fogalom. Non-existent. Nézd, az pedig, hogy helyközieket fognak be, lehet, hogy a helyitől eltérő fényezés miatt zavaró, no de vannak itt BKV- meg DKV-fényezésű kocsik is (+ voltak már piros meg zöld, BEE-s meg djuice-os autóink…), most az alvállalkozói buszok, szóval a színvilág sokféleségét, kavalkádját a fehérvári szem szerintem már megszokta. Ez inkább hogy jó dolog, nem kell pluszban annyi helyi fordát csinálni; csúcsban valóban nem lenne elég a jelenlegi járműszám, de csúcsidőn kívül meg bőven sok is. Ezért közlekedik annyi autó osztott fordában. Egy hk. beérkezik valahonnan 13:20-ra mondjuk, és a műszakváltás utánig nincsen feladata, mert pl. 14:35-kor indul, hogy a délelőtti műszakos dolgozókat vigye haza. Na most, ebben a kieső időben miért ne vihetne egy 12Y-t akár? Nézzük meg, 13.30-ra már szabad, elvileg 14:22-re visszaér belőle, tehát semmi akadálya. Ezt a megoldást speciel én praktikusnak találom.
2. Előbb-utóbb ki szokták ám javítani ilyenkor. JXF-355 és JHZ-328 ezért (vagy nem ezért) nem is közlekedik most.
3. Ezek a Steyr–Volvók bizony hajlamosak "elakadni", ez városunkban sajnos már nem újdonság. Bár az esetet nem láttam, de a Gáz és Rákóczi út sarkán csak 33/34 lehetett – ahogy én elképzelem a szituációt –, és akkor KCH-522 vagy -560 jöhet szóba – ha csúcsidőn kívül történt, az utóbbi ki is zárható.
4. A Vízműtelep fordulóhely legjobb tudomásom szerint az '50-es évek MÁVAUT-korszakában épült a 6-os autóbuszvonal külső végállomásaként. Tehát nem számít mondjuk olyan "őskövületnek", mint a helyi tömegközlekedés indulásakor ('20-as évek) már használt kórházi, vagy a '40-es évekbeli rádiótelepi forduló, de azért elég régi. :) Úgy tűnik, a 6-os járatok a '60-as–'70-es években változatlanul használták, sőt, az 1976-os hálózatrekonstrukció a létrehozott (akkor) új 12-es vonalnak úgyszintén ezt jelölte ki végállomásul. A korábbi dokumentumok alapján a viszonylat meghosszabbítására az 1983. 05. 29. vagy az 1984. 06. 04-ei menetrendváltozás alkalmával került sor. Azóta funkciót vesztett a buszforduló. (Az Őrhalmi-szőlők végállomás ezzel szemben csupán szűk húszesztendős pályafutásra tekinthet vissza, a mai csomópont, körforgalom stb. kiépülésével szűnt meg 2002 tavaszán. A autóbusz-forduló egy részének mára nyoma sincs, de a buszöböl szépen megmaradt, ez ma kb. parkolóhely.)
Igen, vannak durva dolgok – egy SN12 25-ösön, úgy, hogy a Várkörútra már megtelik; egy Ik. 412 14-esen, úgy, hogy a Piac térnél már nem férsz föl rá…
De GSR-21710-esen? LOL, kíváncsi vagyok, milyen apropóból, mert a héten eddig még nem közlekedett (tehát valószínűleg itt helyettesítés volt (?), bár Te tudod, melyik járaton, de csúcsidőben ITY-759, AOA-323, DUD-698 vagy esetleg IAA-864 helyett lehetett). Azért az se semmi, hogy ennyire nincs több harcképes csuklósunk? Mondjunk a tartalékok közül kinn van már persze így is AOA-330, DUD-696 és BSR-840 mostanában gyakorlatilag állandóan, de a héten DUD-697, DUD-689 és JHZ-327 is fel-felbukkant. Végül is, most ha így összeszámolásszuk, tényleg nincsen több… GBZ-086, GMY-398 és JHZ-328 ugye leállítva. Slussz-passz…
Nagyon szívesen, sajnos a neten – tudtommal – nem található hálózati térkép, így digitális formában ennyit tudok nyújtani. Viszont ez nagyobb felbontásban is elérhető, ha a felugró (avagy új ablakban megnyílt) képre bal klikk –> és ott megnyitás új lapon vagy valami ilyesmi. Most ki is linkeltem külön.
Az oszlop árnyéke belelóg, nagyon a kép szélén van a busz, a csuklós is elég érdekesen áll, így olyan mintha matchbox méretben lenne a pót. Továbbá még a képes részen is rosszak az arányok, és a szög sem a megfelelő. Ezt a fotóhelyet miért nem felejted már el? Inkább szaladgálj a városban. Amúgy is unalmas hogy ha töltesz fel képet az 50% itt készül.
1. Valaki mondja meg,milyen utastájékoztatás az,hogy a helyközi kocsin oldalra kitesznek egy táblát,miszerint "15 Shell",oszt' jó' van?
Már az is elég baj,hogy a csúcsidei járműkiadáshoz helyközi kocsikat is be kell vonni,lévén nincs elég helyi gép,de miből állna előre is kitenni egy táblát?Ja,akkor ez már nem az Alba Volán lenne...
2. GMY-396-nak is megtörték az elejét...kár érte,azt hiszem a nágy ajtajával,és a 2+2 ülésrendjével alighanem ritka altípust képvisel az Ikarus 280-asok között.Egyébként úgy tűnik,manapság egyre több a törötten közlekedő busz (pl. JXF-355,vagy korábban JHZ-328),vagy csak én látom így?
3. Ma az egyik SN12-es fekve maradt a Gáz és Rákóczi utcák sarkán.Tudja valaki melyik volt,és miért akadt el?
4. Meddig végállomásozott a 12-es Vízmű-telepnél?Tudja valaki?
Annak a kocsinak egyébként az "örököse" ma a KJR-753, és az egyik sofőr ugyanúgy kiragasztott rá egy olyan matricát! :P Ezen a felvételen remélem jól látszik! ;)
Hát vannak gondok itt Fehérváron is… A helyi üzem őszi–téli szólóhiánya után most mintha a csuklósok nyűglődnének. Már három hete voltak érdekes jelek, amikor például ITY-760-at egy napig az éppen kéznél lévő KCH-565 helyettesítette. Tegnap JXF-355-öt IDZ-448 pótolta délelőtt egy-egy járat erejéig, de összességében jelenleg nincs JXF-355 (AOA-330 helyettesíti), JXF-356 (DUD-689), GVY-398 (DUD-696/JHZ-327), JHZ-328 (BSR-840), GMY-398 (DUD-695), GBZ-086, és úgy, hogy pl. KIW-775 is most tért vissza, aminek hiányában DUD-697 volt tapasztalható. Tegnap is megadta magát egy exgenfi, mára a JXF-356, a tartalék DUD-689 pedig nagyon nem akarta az igazit. A sofőr kb. próbálta tövig nyomni a gázt, de úgy is alig 30–35-re gyorsult csak fel, és nagyon küszködött a motor, nem tudom, mi lehetett vele. Ilyenformán a 14 órás járatnak tíz, a 15 órásnak már 20 perces késése jött össze, a 16 órás pedig egész egyszerűen kimaradt szerintem.
És emellett azért a szólós közlekedés esetén is vannak érdekes dolgok. Ma délelőtt 43-ason tűnt fel csuklós, AOA-330 személyében, a Kórház után már egy 8 perces késésben, és nem mernék esküdni rá, hogy rendes fordai feladatról volt szó. (Szerencsére az elég számú autó kiadásra tud kerülni mostanság, tehát pl. nem fordul elő az utóbbiakban csuklós eszközzel történő helyettesítés, de így is konstans hiányzó a KJR-751, KJR-754, KJR-758, KJR-760.) A hőskort idéző, csatabíró DUD-813, GSR-216 Ikarus tartalékok pedig gyakorlatilag folyamatosan járnak, de most pl. forgalomban van a tart. KCH-521 is.
S nem utolsó sorban, a helyi közforgalmú közlekedés itt is jelentős veszteségekkel üzemel – mindeközben pedig régóta tartó utasszám- (meg persze népesség-) csökkenésnek vagyunk tanúi…
Nem szeretnék hosszas okfejtésben kitörni pozitív-/negatívumairól, de azért LOL hogy még véletlenül sem találtak egy Dunaújvárosi festésű buszról képet. Bár annyiban igazuk van, hogy a 659 már Dunaúji...
Nos, ha nem szükséges a várostérképre illesztés, akkor én is a mindössze a menetrendfüzet közepén található sémát tudom ajánlani, mivel tényleg nincs más. Erről nekem van egy szkennelt változatom, ha ez segít, akkor ezt közkinccsé teszem.
És hogy Tibinek mennyire igaza van, megmutatom, milyen is volt a 24 évvel ezelőtti helyi tömegközlekedési rendszere a városnak. A vázlatos hálózattérkép kivitelezésében sok különbséget valóban nem lehet felfedezni… :)
Amennyiben valakit mélyebben érdekelne ezen illusztris téma, érdekes képeket lehet találni a 'közlekedéstörténet' albumomban.
Egyébiránt, szerintem az AV-honlapon nincs feltüntetve a teljes városi hálózat térképe, csak az egyes helyi autóbuszjáratok útvonala.
Fehérvár helyi járatok vonalhálózatáról készült térképet keresel?
Vagy a helyi menetrendkönyv közepén levő 15-20+ éves vonalhálózati térkép(amit illene átalakítani 21. századira már, várostérképbe behelyezve), vagy a volán honlapján levő változat van csak.
Más böngészővel(nekem Firefox alatt tökéletes), vagy a cache törlésével próbálkoztál már?
Igen, a délelőtti kiváltást azt pont elcsíptem. Utána levette a tábláit, és maradt benn Jancsáron. A másik 26A kocsi viszont – ami leggyakrabban talán oldalt szokott állni a placcon – most nem volt sehol.
Lehet, hogy du. is volt egy kiváltása, de 26-os ugye csak 17.50–18.20-ig van, és ezzel végezni is szokott (legalább is a helyi közlekedésre vonatkozóan) a kocsija. Plusz, 13 óra körül szokott lenni sofőrcsere a váltósokon. Az alapján, amit írtál, szerintem 18 óra után a 26A kiváltója lehetett akkor még az LVX. A mai nap? – Össze… ;)
Azért vannak érdekes, megfejtetlen dolgok :) Múlt hét szerdán példának okáért egy VT-gép szaladt fél 9 körül a Várkörúton észak felé, majd a Berényin a telep irányába, elöl semmi tábla, oldalt viszont volt vmi, de sötét is volt, gyorsan is ment el, meg nem mondom, volt-e "A" a vélt "26" mögött. (?) Csak azt nem tudom, mi lehetett… (ha 26A, ~ 18:10; ha 26, ~ 18:50 körül végez…)
Akkor ez lehetett este is. :) LLT-063-at váltotta ki az LVX-851 egy fordulóra. Én a 26A-n az LTP-355-öt láttam, és kizárásos alapon gondoltam, hogy LVG-519 a másik. (Azt csak messziről láttam, a festés árulkodott.) Úgyhogy így összeállt a mai nap. :)
Hát tudtommal a 26-oson ma LLT-063 volt, a 26A főjárat pedig LVG-519 volt. Az előbbi kiváltója egy járatpárra (9.50–10.20) LVX-851 volt; ez idő alatt 063 pedig elment, majd utána robogott is rögtön vissza az alapkocsi a Cento utcai telepről. :)
A másik 26A-val nem találkoztam, de akkor ezek szerint ha jól vonom le, LTP-355 lehetett.(?)
953-at az utóbbi időben Enying - Siófok és Kisláng - Siófok járatokon láttam, de előfordul a 14.45-ös Enying - Dég rásegítő járaton is, Dégről rezsiben vissza. 14-15 óra körül Enyingen szerintem jó esélyeid vannak, még akkor is, ha a Lepsény - Szabadhidvég vonalra kerül éppen (ekkor a 14.30-kor Hidvégről induló járaton tudod elcsípni). DUD-554 vagy jocee92 topiktársak talán pontosabb infóval szolgálhatnak.
Hosszú hónapok "egyhangúsága" után tegnap Lajoskomáromban járt a VID-324. Szerintem a VID-302 helyett lehetett, ugyanis a VID-309 csinálta a szokásos fordulókat (délutánra Szabadhidvég - Dunaújváros - Lajoskomárom jutott), és a VID-321 is maradt a térségben (ezúttal Szabadhidvégen pihent a megszokott Lajoskomárom - Siófok táblával). Más kocsi pedig nem volt lent alvállalkozósként mostanában, csak a 302. VID-324 érdekessége volt az ablakban elhelyezett (kint felejtett) Dunaújváros - Iváncsa tábla.
Kint volt Lajoskomáromban az albás Credo is (JWU-497), ezúttal különjárat táblával, a Lepsény - Szabadhidvég viszonylatot pedig tegnap és ma is HOG-410 csinálta. Dég - Siófok járatra IDZ-423 jutott mindkét nap. HIY-428 újra jár egy ideje, a tegnapi Káloz - Bp - Szfvár - Bp - Káloz - Bp - Káloz duplázást (triplázást) is bírta. Káloz - Sárbogárd vonalra KTX-245 állandósult.
Fél OFF téma, de hátha érdekel valakit. (Annyiból ide tartozik, hogy ritkán, de előfordul, hogy a szerződéses kocsi fordul be alvállalkozós járatra, és fordítva.) Dég - Videoton vonalra a sokáig kálozi ANZ-478 került, a Káloz - Denso járatra CJY-365 maradt. Szabadhidvég - Videoton viszonylaton VID-301 helyett AAI-515 jár egy ideje. ON
Ma Fehérváron este 6 körül LTP-355 mögött rezsiben közlekedett az LVX a Jancsár felé. Lehet, hogy az LLT-063-at váltotta ki, az ugyanis a leszálló oldalon állt, látszólag szolgálaton kívüli kocsiként. (A hátsó viszonylatjelző táblája fejen állt.) Ha jól láttam, LVG is kint volt az este.
Hét első tanítási napja lévén a hajnali 6.20-as Szfvár - Bp járaton pedig a JKM-784 mellett felment a törpe-Credo másodrészként.
LUX-475-öt pontosan melyik 36-os járaton láttad ma? :) Egyébként tudtommal vegyes feladatot végez ezen a munkahéten (amelyben pl. 14-es, 15-ös, 15A, 17, de 37-es járat is van).
Szóval csak kiváncsi volnék, hogy nem rendkívüli pótlásról volt-e szó, ugyanis volt ma lerobbanás 36-oson…
Másfél éve kergetem azt a talicskát, fehérváron egyszer láttam összesen....asszem keddi napokon jár fel csak fehérvárra, a többi napját enying környékén tengeti. De ha 953 nem jön hozzám, akkor megyek én Enyingre...
Ha ez szerinted kioktatás volt, akkor neked még nem volt ilyenben részed.
Véleményt mondtunk arról, hogy a legközelebbi fotóit hogyan készítse, hogy jobban sikerüljenek.
Ha manapság az nagy erénynek számít, hogy valaki fotóz valamit, amikor lépten-nyomon mindenkinél van valami fénykép készítésére alkalmas eszköz, az felettéb érdekes.
És nem is annak vettem ;) A jelen helyzetet valóban beárnyékolja a táblahiány, de – amellett, hogy az elektronikus utastájékoztatás a fény az alagút végén, – a dicső(bb) múltra még azért emlékeztet egy-két fennmaradt szép példa; eme speciel egy alvállalkozói buszon :P
Ezt én is maximálisan így gondolom!! :D Azt hiszem elégszer szót emeltem már a helyi utastájékoztatás hiányosságait illetően, ez itt most tényleg nem negatív megjegyzés akart lenni, csupán semleges észrevétel! :)
Köszönöm:) …Mellesleg a háttérben részben látszik az általad is ledokumentált DUD-69712-esen, csak egy másik napon, és ekkor a sofőrök a "rajzolt" táblát oldalra tették, míg nálad előre ;)
Alapesetben az Ik. 412-esek egyike, LEP-310, KCH-522 vagy KJR-761 viszi, jelen helyzet szerint. :) Persze ezeken kívül egy szóló tartalék is bármikor előfordulhat, csuklós nem hiszem… :D (tényleg nem férne el ugyanis a szűk maroshegyi kanyarokban…)
Köszi; amúgy néha-néha én is kattintok egy-egy érdekesebb dolgot talán, csak indára szoktam feltenni Aki érdeklődő, nézegesse nyugodtan, itt fórumon nem szoktam külön kiemelni, de most tessék íme egy, ami a héten készült pl.:
Annyira meg tudlak erősíteni, hogy LOH-463 36-oson volt, a vasúton álló C80 pedig HPR-725.(osztatlan szélvédő+nincs fehér csík a fényszórók között, mint HIV és IAA-n)
Köszönjük a felvételeket! ;) …Kár, hogy ilyen felbontásban nem mindegyik élesen kivehető… Ellenben ezek nem (mindegyike) ma készült, igazam van-e? 1. fotó, Jancsár u.: elvileg a LEP-310 mára továbbpörgött a 23–20 feladatról, a mellette álló 7000A szerintem az LGP-882 kell, hogy legyen, így ez a legfeljebb kép tegnapi lehet(?)…:) 3–4. fotó, Szedreskerti ln.: a DUD-69516-oson legkésőbb pénteki lehet, jórészt csak hétköznap jár, ilyenkor tudtommal helyközi végzi mind a három, szombat–vasárnapi járatpárt. DUD-697 szintén helyettesít csak, és mára más fordán van már, bár egy kiváltás elképzelhető. 2–5–6. fotó, Vasútállomás: ezek főleg maiak, ha minden igaz, 33–34-esen KJR-762 volt (761 hiányában, vagy fordítva); a 36-os LOH-463 lehet (annak "kéne lennie"); a tárolói csoportképen viszont nem látszik egyértelműen mindenkit, de mondjuk, hogy LMF-370, KXM-052 és egy MB Con. stimmelnek, a C80-as szereplő (=HPR-725?…IAA-864?) miatt viszont lehet, hogy tegnapi (tegnapelőtti) felvétel ez is…?! Erősíts vagy cáfolj ezekkel kapcsolatban, légyszi!! :)
Fényviszonyokra, a járművek beállítására - lehetőleg a kép közepén legyen a téma - figyelj oda legközelebb, részben napsütötte, részben árnyékban levő jármű ne legyen fotózva, mert nagy lesz a kontraszt a sötét/világos részek között, valamint szerintem inkább a felhőzet és/vagy a kék ég legyen a képen, mint a szürke természetellenes aszfalt.
Ma LLT-063 volt déltájban a 26-oson. Egyébként úgy lehet, ahogy írod: Dunaújvárosban megfordul (legalábbis láttam már ilyet) albás kocsi az alvállalkozós vonalon kiváltáskor, Fehérváron nem. Logikus is, hiszen itt elég könnyen be tudnak állítani egy másik csuklóst egy fordulóra. A negyedik kocsit én is szoktam látni, de valóban a többi három forog egész nap.
Értem, a meccsről nem tudtam. Ezt csak dokumentum jelleggel, a menet az M7-es fehérvári pihenőjében. Átjött a konvoj a belvároson, majd az Auchannál fel a pályára, és megállás a pihenőben. Tovább nem tudom, ezt is véletlenül csíptem el. :)
Én nem a rendezvényekre gondolnék, hanem Fradi-Vidi meccs volt Pesten, és a szurkolókat a Kelenföldi Pu-tól ingyenbuszok (szerintem ezek) vihették ki az Üllői útra+gondolom kellett a biztosítás is.
Igen? :O …Oh, az érdekes! Hát könnyen lehet, hogy elcsíphetted a 26-os kiváltó járatot! :P Szerintem – Dunaújvárossal ellentétben? – Fehérváron a VT végzi a kiváltásokat is, legalábbis AV-os kocsival ősz óta nem találkoztam a két kiszervezett vonalon. Már korábban feltűnt, hogy a Jancsárra oldalt be szokott állni a nap folyamán egy negyedik transmanos csuklós, és bizonyos járatokat az visz, de ettől eltekintve marad a három alap kocsi a nap egészére nézve. Ma is LVX-851 (26A) és LVG-519 (26) voltak forgalomban.
Egyszer megtekinteném, de azt sejtjük esetleg, hogy melyik napszakban (esetleg járaton) lesz látható újabb öt nap múlva Budapesten? :)
Egyébként az egyik KNR feljárt hajnalban Martonvásárból a Déli pályaudvarhoz ugye? Csinál még ilyet a '769?
Más: Tegnap FAL-253 csinált seregélyesi fordulót. Nem tudom, gyakori-e, én először láttam. (A '251 Veszprém - Szfvár, a '254 Győr - Szfvár járaton volt csütörtökön.)
Más: Ma a rendezvények kapcsán érdekes különjárat kelt át a városon. Rendőröket szállító Transman-konvoj volt, sorrendben FIZ-259, CKC-433, GTY-302 és VID-304, elől-hátul egy-egy rendőrautóval.
FSJ-t az érdi járatokon láthatod (ind. 9.00), talán a délutánin is, de estefelé biztosan visszamegy Martonvásárba (déli parton). Amint Tibi is írta, szeptember óta rendszeres vendég.
Egyébként ma a három linzi (?) fényezésű MAN közlekedett a fehérvári, alvállalkozós helyi vonalakon. LVX-851 a sofőrváltásos (~ 16 órás) 26A feladaton, 26-on LVG-519, másik (osztott) 26A fordán LTP-355.
(De amiatt, hogy se a DUD-492, se a DUF-724 nem volt ma kint, nagyon csalódott vagyok. És még egy nyüves BOS-785 se... Na jó, nem nyavalygok, lőttem helyettük egy rakás más mindent. :))
Az Alba Ipari Zónához történő betérés minden egyes esetben talán nem is lenne indokolt.
A '90-es évek végén a 13, 13G, 16 még a Nehézfémöntödéig közlekedtek, az Alba Ipari Zónának pedig a 16Y vonal megadta a kellő ellátottságot, célzottan a munkaidőhöz igazítottan. A nehézfémöntödei buszforduló használatával valamiért kényszerből fel kellett hagynia az AV-nak, így meghosszabbították az előbbi három viszonylatot, az "Y"-osat pedig így megszüntették. Ekképpen az indokoltnál nagyobb közforgalmi kiszolgálást kap az Alba Ipari Zóna, ami még rendben is van, habár a fordulóidők ezáltal részben nőttek.
Az elmúlt bő 10 évben nem tudok róla, hogy olyan nagyon sarkalatosan nagy változások mentek volna végbe az Alb. Ip. Z.-ban, tehát azt gondolom, célzottan egy-két ténylegesen szükséges járati indulástól eltekintve a 42-es rendszeres betérése talán nem is szükséges. (Ez ma ugyanígy van a 13-as, 16-os járatokkal, a műszakváltásoktól eltekintve van, hogy az Alba Ipari Zóna és Zsurló u. megállókban csak 1-2 le-/felszálló utas van, vagy egyáltalán nincs is. Még egyszer kiemelem, a mai, Zsurló utcai buszforduló-használat kényszerű, a jelenlegi ellátottság is az igényeken túlmutatnak.) Az viszont biztos, hogy bizonyos időpontokat illetően a 13A-t akár ki is válthatná (mondjuk hétvégén) a börgöndi járat. Nap közben például egy 13.25-ös decentrumi indulással, 14.05-ös fordulással ez megoldható volna. A 13-as vonalak egyik fontos feladata még a vasútállomás összekötése a Déli & Alba Ipari Zónával, ehhez műszakváltásokkor egy Béke téri kitérőt lehetne beiktatni (akár 42B vagy valami más jelzéssel). A Távirda u. mh. maradna csak ki, helyette az Univerzál érintve lenne, és mondjuk a Deák F. úti megállók, ahol a visszatérést tenné a Budaira.
Egyébként nekem valahogy nem tűnik logikusnak és célszerűnek ez a 13(A/G)–42 párhuzamos közlekedtetése, mégha tudom, más-más igények kiszolgálására vannak hivatva. Különösen csúcsidőn kívül, és elsősorban is hétvégén.
Mennyivel egyszerűbb lenne valami börgöndi átszállójegy bevezetése pl. (aminek lehetne kvázi megegyező az ára a jelenlegi szimpla jeggyel), és így elég volna akár egy ráhordó járat a Repkény utcáig.
Nem az LTW-050 volt a KNR-768 utódja? A hosszú Setra a martonvásári (ind. 9.30) járatot vitte, amikor én láttam. A gyúróit pedig az LTW, előtte pár napig az FKB.
Oda úgyse fog bemenni szerintem, mert az még logikus is lenne...
Eléggé hasonló szerintem a dolog, mint nálunk volt Pálhalmával. Lényegtelen hogy a 31esen utazik X ember, és az X emberből csak 3 megy Pálhalmára... Azért eléggé nagy luxus lenne ha egy ember telefonálna, akiért kimegy a busz, Börgöndön találnak még esetleg egy embert, meg a városon belül is egyet, és akkor 3 emberért járna...
Ezen azért csodálkoztam rendesen, a pl. a Szabolcs Volánnál az apró zsákfalvaknál elhiszem, hogy van ennek reális alapja, de Börgönd azért nem nevezhető eldugott településnek.
Fél órás járatkövetést Börgöndnek kicsit túlzónak gondolnám, bár ha így akár az Alba Ipari Zónához való betérések is meg lennének oldva(oda-vissza +2/+2 perc), akkor oda nem kellene a jelen mennyiségben járatokat indítani.
Köszönöm, én már csak este értem haza, akkor láttam. Talán még nem viszik egyből Dunaújvárosba, hogy azután hónapokig ne lássuk, mint az LTP-304-et. :)
FMH - Vasúti megálló nem lesz, viszont felújítják a bekötőutat és várhatóan ősztől rugalmasabb, az igényeket jobban kiszolgáló buszközlekedés lesz Börgöndre.
"A lakók igényeit jobban kiszolgáló buszközlekedést terveznek, várhatóan júniusra állhat össze az új menetrend javaslat és ősztől be is lehetne vezetni. Ennek lényege, hogy Börgöndre az alap menetrendhez képest akkor is kimegy majd a busz, ha azt valamelyik ott lakó kéri. Persze, ehhez ki kell dolgozi, hogy a hívást milyen módon (SMS-ben, telefonon, vagy más csatornán keresztül) kell megtenni."
Pénteken már ment Dégre a 608. Tibi fotóján, a 11475-ös hozzászólásban már Szfvár - Enying - Dég - Simontornya táblával, és az új csíkozással látható. Tibi majd kijavít, ha nem így van, de szerintem az Ő képe is pénteken készült. :) A 608 legalábbis ugyanott állt, mint ahol én láttam aznap délután. :)
Lehetséges, akkor biztosan csak nem vettem észre. Az egyik topiktárs említette anno, hogy selejtezése esedékes. Mondjuk a GVL-t is régen láttam forgalomban...
Egy-két éve még a Philips - Pétfürdő járat is csuklós volt (GNX). Illetve egy ideig a Philips - Dég, majd a Philips - Enying (FJZ). Előbb ez utóbbi lett szóló kocsis, később a pétfürdői is. Ezután a négy csuklós mindegyike végezte a két Densos helyi járatot, mostanában pedig már kellett az LTP-303 is az Ikarusok mellé / helyettük.
OFF Egyébként Dégről elkerült a háromtengelyes Neoplan, most FIZ-259 jár a Philipshez. A FIZ helyén pedig (Enyingen) CKC-434 jár. Ezt csak azért írom, mert a Neoplan érkezésekor téma volt itt a fórumon. ON
Más: Tegnap, ha jól láttam, DUD-887 csinálta a Pélpuszta - Mezőszilas járatot. Eddig úgy láttam, hogy ez a forduló az alvállalkozós kocsiké (VID-302 vagy 309). VID-321 változatlanul Lajoskomárom - Siófok táblával él, a Káloz - Sárbogárd pedig KTX-245.
Üzembiztosak ezek az alig 9 éves, akarom mondani 13-16 éves verdák :P
A csuklós MAN-eken kívül 4 csuklósa van itt Transmannak. Kettő Ik280(EZZ+GNX), és kettő Ik435(FJZ+GVL).
Ehhez csapódott 1-2 hónapja hozzá a BKV fényezésű rangidős csuklós(LTP-303), és most egy újabb.
Az alvállalkozói járatokon pedig az 5 munkanapi fordán 8-9 busz osztozik.
Hiába magas üzembiztossággal rendelkeznek ezek a 13-16 éves, akarom mondani alig 9 éves autóbuszok.
És mindez 10%-al kerül kevesebbe, mint ha a Volán végezné.
A gázolaj ugyanannyiba kerül mindkét cégnek(egyik cég sem tekinthető kisfelhasználónak), marad a jármű beszerzés+üzemeltetés és a személyi jellegű ráfordítás, különbség képpen.
Ismét újabb Transman-csuklós állt forgalomba. Rendszám: LVX-851. Talán Densos járatot csinált ma este, de biztosan látni fogjuk hamarosan helyi járatokon is.
Ha aktuális még, ma a kincsesbányai járaton láttam. :) Egyébként az utóbbi időben szinte mindig ablakba helyezett nyomtatott A4-es papírral közlekedett, nem rég még Pesten is járt (akkor a HIY-428 helyett).
Tényleg gazdag a helyi kínálat, főleg, hogy a települést átszeli több helyközi autóbusz-viszonylat is. Legutóbb a BPA-116 rendszámú Viszlós kocsit láttam helyiben. Szerintem sok falu van a megyében, ahol jó lenne hasonló ráhordás a települések határában található vasútállomásokhoz. Másrészt biztosan nem kifizetődő, felteszem, ezért is szűnt meg annyi helyen (pl. Mezőfalva, Rácalmás, Adony, stb.).
Azoknál a településeknél, ahol ritkás a vonatközlekedés, még egyszerűbb lenne. Ráhordás, majd elosztás, egy járművel. Mikro- vagy midibuszokkal. Én például Kulcson nőttem fel, és ugyan 20 percenként járt busz Dunaújvárosba, néhány esetben praktikusabb volt a vonat. Pusztaszabolcs felé például egyáltalán nincs busz, vonat viszont sűrűn. A vasúti megálló több kilométer a faluközponttól, szinte ugyanilyen messze van a kulcsi elágazás volán-mh, ahonnan sokan utaznak Budapest, Adony, stb. felé. Jó kis járatokat lehetne itt közlekedtetni. Most személyautókkal járnak ki a legtöbben, majd leparkolnak az elágazásnál, és átszállnak buszra. Az autókat számolva lenne forgalma egy helyi járatnak.
Falvak helyi járataira, illetve kisebb forgalmú helyközi viszonylatokra, járatokra szerintem nagyon hasznos lenne néhány közepes befogadóképességű (~30 fő) busz. Az Isuzu és a Temsa is kínál hasonló buszokat. Alacsony fogyasztás, magas komfort a kisebb forgalmat generáló régiókba. Sok (szegényebb) országban is bevett szokás (pl. Boszniában).
Gondolom, azért, mert a legelső vonatokhoz is ki kell vinni az embereket, meg a legutolsóktól is haza kell vinni őket. Baracska viszonylatában ennek van értelme.
IDZ-423 nem mostanában lesz kész tegnap ki volt szerelve a motor és a váltó is. A héten nem a Dégiek csinálják a 13:00-ás Enyingi járatokat, mert mindennap javítatt valaki valmit.
Lehet. Végülis nem egy komplett klaviatúra figyel a jegykiadón, csak néhány gomb. De azokat kb. annyit kell nyomkodni, mint egy teljes Tetris-bajnokság alatt. A másik csapatnál meg lehet, hogy sokat olvassák az offbuszost: "Főzzünk egy KV-t" és azzal eltűntek mindig kávézni. :P
Nem tudom, nem értek hozzá, de ha átfáradna, Uram, a szomszéd megyeországba, és megvizsgálná személyesen, azért egyáltalán nem haragudnék meg. :)
Szóval olyanok készítették, amelyek az elsőnél életben nem láttak még jegykiadó gépet csak a nyomtatóbizniszben voltak érdekeltek, a második csoport, meg látott már jegykiadógépet, de valami okból mindig eltűntek, mire a jegy nyomtatásra került volna :P
FélON
A másodiknál esélyes, hogy xar a jegykiadó szoftvere, maga a hőpapíros nyomtatás ideje sec/perc kellene, hogy legyen.
A Kaposnál tesztüzemben van 2+2 db hőpapíros jegykiadó gép. Az FLX-114-ben és a HRE-939-ben van ilyen, mint itt, valamint egy másik fajta a KGC-966-ban és a KVT-671-ben. (A négy közül csak a KVT-671 képén látszik az új jegykiadó valamennyire, a többi még a kísérleti üzem előtt készült.)
Az FLX-HRE párosban lévő típus gombokkal rendelkezik (tudom, első olvasatra hülyén hangzik, de bitte továbbolvasni a szöveget), és rettentő sokat kell nyomkodni a gombokat az EMKE-hez képest. Viszont gyorsan adja a jegyet. A Credo-kban érintőképernyős csodakütyü figyel. Nem csodálom, hogy elpakolták falujáró járatra ezeket a gépeket. Az érintőképernyőn alig kell állítgatni, könnyen kiválasztja a megállót, a kedvezményt, mindent, de mire a gép rájön, hogy ja, hogy jegyet is kéne adni?!, addigra az öreg EMKE-vel vagy 3-4 embert bőven ki lehet szolgálni.
A két HFF-et amiatt lőttem ki a választékből, mert azokról olyan fotóim vannak 2001 körülről, hogy a mellső homlokfalon levő indexbúrák közötti vízszintes csíkban a sötétebb szürke szín található, a kérdéses képnél pedig világos.
Úgy gondoltam, hogy csak azt a részt a gyár csak nem festette át sötétebbre, és a móriak sem ezzel foglalatoskodtak szabad idejükben :)
A 763-nál egy Ikarus tábla is van az első ajtó után oldalt, bár ez lehet utólag került rá.
+
A 762-763 fényezését megnézve a második ajtó előre néző felső csücskénél nincs a ferde sraffok közötti vékony fehéres csík ferdén, a HOG-osoknál pedig van :)
KNJ azóta már osztottban dolgozik. Azért nem műszakos lett, mert senki nem akart ráülni. GTU-458 helyére ment, ami tartalék.
JMF-659 sz...rrá van gyilkolva, ahogy páran említettük is, még tartalékként is alig használják. GTU-458 pedig rendszeresen használva van, főként csuklós Volvok helyett :D
Valaki így szokta itt hívni,azt hittem ez a neve...
Amúgy az Alba engem mindig meglep.Helyiben és helyköziben rohangálnak a szarrá rohadt 280-asok,míg a viszonylag új kocsik(mint a KBK-784) meg hónapokig bennt rohad a telepen,de így van ez a KNJ-vel,vagy a C63-asokkal.
Értem én,hogy nem tartanak hozzájuk alkatrészkészletet,de még is....
A KNJ például miért is lett tartalék azon kívül,hogy voltak vele gondok rendesen?Vagy a C63-asok miért nem dolgoznak állandóan?
Van egy feelingje nézegetni. Én még nem scanneltem be, pedig van nekem is egy pár - közel sem annyi mint neked . :-)) De ha van időd, szerintem páran elnézegetnénk itt is, vagy a honlapodon :-)
Csak ne add fel, a remény hal meg utoljára! ;) De tényleg csak 453 gazdija szeretheti, mert ő előszeretettel használja tartalékként. Ezekkel a felnikkel azért még itt "Kéményfalván" is el tudnám képzelni. :)
Egyetlen dolog billen a HHR-811 oldalára, ami az első oldalsó teliablak "végefelé" van egy narancsszínű plafonról lógó valami, talán tábla/kijelző tartó konzol?
Nem bánnám, ha országos szinten elterjedne, illetve elterjedt volna kb. 10 évvel ezelőtt, mert mostmár nem sok hasznát venném. :-)
OFF
Van vagy két cipősdoboznyi jegyem, meg egy harmadik, amiről nem tudom, hogy az ország melyik felében van, viszont többször eszembe jutott már, hogy elkezdem bescannelni őket. Nekem igazából nem számítanak túl nagy érdekességnek, maximum az áraikon szoktam újra és újra ledöbbenni, ha a kezembe akad, de szerinted érdemes belevágni ilyen dolgok későbbi publikálásába?
Kezdem egyre inkább nem bánni, hogy annak idején nem töröltem ki róla ezt a fotót, pedig sokat gondolkodtam rajta. Viszont Újvárosban szerintem már az életben nem fogom lefotózni azt a kocsit.
Ma egy hatalmas csoda történt... Ma AOA-453 helyett JMF-659 volt!!! Meg sem tudom mondani, mikor láttam utoljára, ma volt szerencsém utazni vele a 12-esen. :)
KAZ volt a 13.00 órás Enyingre IDZ helyett. Igen mondták h kicserélik benne a termosztátot meg valami kisebb javítás lesz. DUD-886 helyett DUD-383 legalább is reggel az volt a 24-esen.
Olyan fajta lesz,amit pl a Balaton Volán használ? Hőpapírra nyomtatva a nyugta, szélesebb, stb stb.. Asszem ilyet a Hajdúnál kaptam, amin a járatszám meg a rendszám is rajta volt a busznak.
Akkor gyűjts össze minél hamarabb, minél többet, mert ha lesz valami a fejlesztésekből, akkor új pénztárgépek lesznek --> új szalagokkal (bár távol álljon tőlem hgoy bármit is elkialbáljak...) :))
Ugyan ezt nem szép így leírni, de Fehérvárról nem nagyon jut alba volán felirattal ellátott hátú szalag "Kistesófalvába", szóval itt (Dunaújváros) legtöbbször sima szallagot használnak.
1995-ösön lefele mintha az AOA-447 lenne, de lehet, hogy nagyon eltévedtem. A felfele jövők a reklámból esetleg felismerhetőek. A második talán a CCP-s dunaújvárosi (Kéményfalva... lol) szóló.
Én nem figyeltem meg ilyesmit. Előkerestem pár régi jegyet, és eddig alvállalkozós kocsin is albás hátú nyugtát kaptam (viszlóson is), de előfordult egy nagyvenyimi albás járaton (csuklós Volvoval), hogy fehér hátú jegyet adtak. Az lehet, hogy most már sima tekercseket (is) használnak, ha elfogy a másik.
Na most, én nem ismerem ezek egészen pontosan milyen típusú tolóablakok, de az biztos, hogy a fehérvári helyi állományban AOA-365 mellett JHZ-328-ban (ex-AOA-321), AOA-323-ban és AOA-330-ban (, de pl. BPG-605-ben, BPG-806-ban) is ugyanilyen fajta tolóablakok lettek szerelve a már említett ezredfordulót követő felújítások során.
Nállatok az AOA-k mikori gyártásúak? A rnedszám kiosztás miatt érdekelne mert zötgésmentes tolóablakokkal szerelt 200asok állatlában CLY, DUD rendszámmal kezdődnek.
LUX-475 eddig bírta. Ma 19 óra körül a Szedreskert irányában lévő György O. tér megállóban állt lerobbanva. "Eddig és ne tovább". Aztán hogy vontató jött-e érte, vagy a saját lábát hagyta el vmikor a helyszínt, azt már nem tudtam megvárni...
"a fehérvári DUD-812 és -813 1998-as gyártásúak, szerintem ekkor is kerültek a helyi állományba, de akkor felmerül, hogyan lehetséges, hogy a '96-ban gyártott, egy évre rá állományba vett egyik 283-as GBZ rendszámot kapott...!?"
Egyszerű: a GBZ nem kockarendszám. A 283-asra a szokással ellentétben, valószínűleg véletlenül került olyan - bár lehet, hogy eleve nem is kockának lett kialakítva rajta a hely hátul.
"Míg a többi '97-es szerzemény is az év első harmadában érkezett, és a DUD-689–698 sorozatba került."
A DUD volt a fehérvári kockarendszám-mező. Nem mondom, hogy pontos sorrendben használták el a kombóit 1993 és 1999 között, de azt se, hogy az egész szét lett volna keveredve úgy, ahogy van. Kisebb kavarodások voltak csak, mint ez is.
"Persze hozzátehetem itt még azt is, hogy nem ismerem egészen pontosan, a rendszerváltozás körül mikor cserélték le a régi frsz.-okat az újakra"
Szinte azonnal, még 1990 végén. Ne feledd: ami akkor állományban volt a cégnél, az mind AOA rendszámot kapott, 201-től 574-ig. Akkor még nemigen volt kivétel: ilyen volt az AIJ-351 - 355, valamint az AOA-001 - 003 közötti rész. (Ezeknek a mai napig nem tudom a miértjét.)
"az mondjuk érdekes, hogy '85–'89 közötti gyártmányok BPG-s rendszámúak, csakúgy, mint a '96-os (!) beszerzésű autók"
A BPG is fehérvári rendszámmező volt, és az első kiadások ugyebár meg is előzték a DUD-mezőt. Tény, hogy először csak használtan vett buszokra rakták rá, de aztán még később is maradt belőlük annyi, hogy új buszokra is kerülhessen (amelyek nemcsak Albásak lettek).
"Ellenben pl. '92-es gyártású kocsik meg már CCP betűsort kaptak"
Mert akkor meg épp az volt raktáron. De ott is főleg a használtak domináltak.
"tehát felvetődhet, hogy a rendszámkiadások nem abc-sorrendben történtek"
Dehogynem. Nem szigorú sorrendben, de sorrendben. Persze ha valamelyik kockamezőből lemaradás volt, az azért volt, mert azok eleve lassabban fogytak mindig is.
"vagy ezek a buszok még sokáig régi rendszámmal közlekedtek..."
A CCP az más tészta. Az eredetileg 89-es kocsi,de csak 92-ben lett az albáé. A BPG-806 meg exnémet, az meg 93-ban lett az albáé,holott 88-as kocsi. Ezzel is lehet magyarázni a dolgot...
Az "érdekesség kedvéért" szívesen várnánk a 'folyt. köv.' alapján beharangozott további képeket, és szerintem ezt nem csak a magam nevében mondom! "De akkor nem lesz több gyári kép..." Legyen!! :))
Hát az biztos. Gondold meg, Fehérváron csak a helyi üzemben az 1997-es évben 6–7 új Ikarus lett állományba véve, '98-ban 7. Ilyen ütemű beszerzések azóta sem, meg gondolom az előtt sem nagyon voltak.
Egyébként nem tudom, valaki járatos-e esetleg a frsz.-okkal kapcsolatos kis ellentmondások feloldásában, megfejtésében: például a fehérvári DUD-812 és -813 1998-as gyártásúak, szerintem ekkor is kerültek a helyi állományba, de akkor felmerül, hogyan lehetséges, hogy a '96-ban gyártott, egy évre rá állományba vett egyik 283-as GBZ rendszámot kapott...!? Míg a többi '97-es szerzemény is az év első harmadában érkezett, és a DUD-689–698 sorozatba került. Persze hozzátehetem itt még azt is, hogy nem ismerem egészen pontosan, a rendszerváltozás körül mikor cserélték le a régi frsz.-okat az újakra, de az mondjuk érdekes, hogy '85–'89 közötti gyártmányok BPG-s rendszámúak, csakúgy, mint a '96-os (!) beszerzésű autók. Ellenben pl. '92-es gyártású kocsik meg már CCP betűsort kaptak, tehát felvetődhet, hogy a rendszámkiadások nem abc-sorrenben történtek, vagy ezek a buszok még sokáig régi rendszámmal közlekedtek...(?)
A második fotó TRA395 topictárs által készített, és általa a honlapomra engedélyezetteten került feltöltésre, amit az oldalam képtárában fel is van tüntetve:
Rendben azért köszönöm a figyelmeztetést, tényleg csak az érdekesség kedvéért osztottam volna meg, nem minden napi képek. De akkor nem lesz több gyári kép...
A három 12 méteres jármű az a GSR-216–218 lehet akkor minden bizonnyal, igaz? Hát nem tegnap voltak azok az évek sem, az biztos... Egyébként lehetséges, hogy a felvételen a hátsó két autóbusz '-216 és 217 lenne?
Azt én sem gondoltam, h ennyire hamar érkezik is..! :)
A DAB-okat is – mint általában a szólókat – elég random módon teszik–veszik egyik feladatról a másikra, képletet v. szabályszerűséget nehéz megállapítani, de konkrétan az elmúlt hetekben tapasztalatak alapján ez a helyzet: Viszonylagosan álllandó rendszerességgel szerintem csak a KJR-752, KJR-753, KJR-756, KJR-759 jár, ez a fehérvári jelenlétük 12-es darabszámához képest tényleg elég halovány teljesítmény. Tartaléknak minősíthető – azok közül, melyek szoktak közlekedni – a KJR-754, KJR-758, KJR-761, KJR-762, KPZ-405. Néhány hete KPZ-405 elég megszokott résztvevő, KJR-754, -761 és -762 már kevésbé, -758 meg már inkább csak ritkábban van kint, mint gyakorta.
Az eltűnési verseny győztese nálam egyébként a KJR-757.
Köszönöm az elismerő fél mondatot :) Nekem már egész jó rutinom van abban, hogy szinte észrevétlenül kamerázzak, ez majd idővel neked is kialakul. Pl. a legutóbbi HPR-217 videóm készítésekor a leghátsó üléssor melletti nemtomhogyhííjákdecsakc56banvan görbe kapaszkodóra támasztottam a kamerát, ahonnan az egész buszt be lehet látni, de magát a kamerát senki nem vette észre. A kamera és a kapaszkodócső között volt a mutatóujjam, hogy egy-egy kátyún vagy úthibán áthajtva a felvételen ne hallatszon egy mennydörgésszerű robaj ;) Vannak ilyen apró fogások.
Városi buszt én hétvégén, esetleg hétköznap kora esti órákban szeretek videózni, mert akkor nincsenek rajta sokan.
Csáó! Semmi felújitás mert a Siófoki 963 helyett van mert nincs másik kocsi. Utána lesz egy pár kocsi aminek lejár a műszakija (962, meg vagy másik két kocsi) Ha ezek lemennek akkor nagy valószinüséggel a KAZ megy "távolsági tartalékba" mert az kapja meg a GSG-t. Én ennyit tudok de nem 100% ez sem.
Ha egy google keresőt segítségül hívsz a beírás előtt, akkor 3 másodperc alatt kidobja boz-021 topictárs fotóalbumát, melyen írva vagyon hogy ez egy ex. BKV Előre SC busz volt.
Még ha Mórról is jött(egyébként Bokodon szokott a busz állni egy parkolóban, így valószínűleg Móron keresztül érkezett Paksra a kocsi), akkor sincs köze az Alba Volánhoz.
Azért köszi, de máskor kicsit körültekintőbben írj hozzászólást.
Ma egy szép IK 250-est láttam Pakson a rendszáma FKC-226-volt és ha jól láttam,akkor Mórról érkezett ide!Gondolom ismeritek ezt a kocsit,amiről látom,hogy 1991-es évjárat.
JMF-660 is elkészült , ma már ő volt a 13:00-ás Enyingi. DUD-608-is végre elkészült, ő ment ma fel 15:25-kor Fehérvárra. NAgyon furcsa a ferede csíkokkal.
Kérdésedre válaszul tájékoztatlak,hogy az inkriminált viszonylatszámot viselő járművel
-amely nagy valószínűséggel az LMF-370 volt- f. év február 20.-án,vasárnap reggel 9.20 magasságában találkoztam a Várkörút-Múzeum megállónál.Vélhetően utasszolgálatban volt,lévén a megállóból indult ki,bár azt,hogy ténylegesen utazott-e rajta valaki,nem tudnám megmondani.A kijelzőt figyeltem,nem az utasteret.Mindazonáltal a sarkon ráfordult a Mátyás király körútrac -hogy merre ment tovább,arról nincs információm.
A buszforduló ügyében feltett kérdésemre köszönöm a részletes tájékoztatást.
Az LPN-422-esről pedig annyit,hogy nem is annyira az esztlétiaki élmény zavar,amit ebben a formájában nyújt,inkább az,hogy nagyon látszik rajta a buherálás...az a kijelző egyszerűen nem odavaló.
Ami pedig az oldalsó viszonylatjelzését illeti...azt inkább nem kommentálom.
Más kérdés, mi történhetett vele du.-ra, amikor szintén a :20-as, belső végállomási indulású 24-es járatokon kellett volna dolgoznia, de GSR-172 pótolta őt... (vagy a tanksapkafedelet, meg főleg a morgást kell gyanúba kevernünk...?)
DUD-698-cal reggel találkoztam a Rákóczin lenyitott tanksapka fedéllel. gondoltam felhajtom de hátha szól a sofőr épp állt a megállóban. kicsit furán morgott
DUD-696 mára krachot jelentett, ITY-759-et így – további bevethető csuklós hiányába – a tartalék KCH-565-ös helyettesítette, persze ha szóló gép dolgozik csuklós fordán, az nem szokott túl nagy népszerűséget aratni az utasok körében..
elgondolkodtató viszont, mi lehet AOA-365-tel vagy JHZ-327-tel, mert már jó ideje le vannak állítva, de pl. GMY-398 is fehér holló ritkasággal van csak kint (konstans gondok vannak BSR-840-nel is, és azért DUD-689 sem mindig harcra kész)... vizualizálható, hogyha a szóló után a csuklós állomány is kezd kipurcanni, annak nem lesz jó vége....
Úgy tudom dolgozhat, nekem azt mondták nem ő volt a hibás, de dobhatnál egy e-mailt a pontosan, hogyan történt a baleset! Te ott voltál nem? HZT-963 helyett GSU van, azt mondta a vezére, hogy előreláthatólag két hónap múlva lesz kész a HZT-963. DUD-608 is akkorra várható, IDZ-423-nak is elég komoly karcolás van az oldalán nem tudom mi történt vele. Amúgy IDZ-423-as volt a 15:05-ös azzal jöttem.
Ma 14.40-kor műszaki hiba miatt állva maradt a Piac téren az FJZ-283 (párja továbbra is az LTP-303). Mentesítőnek a BHK-756 és a VID-314 érkezett, igaz addigra az utasok nagyja már megoldotta másként a hazajutást. 30 perccel a megállás után FJZ saját lábán hagyta el a helyszínt.
Végül a város két 435-ös Ikarusa, egymás mellett. Amióta az albás kocsit lefényezték, azóta szerettem volna egy ilyen képet. Sajnos közben egy autó érkezett a belső sávba, de ez van, eddig ilyen se sikerült.
Ma a JHZ-325 járt Budapesten. Talán a 10.20-kor felmenő lassújárat lehetett, de ez nem biztos. A siófoki járat idejében tért vissza, tovább pedig egy E95-ös ment, ami tegnap még EXN-799 volt. LLB-431 helyén még mindig AOA-524.
Elsősorban Tibinek üzenem, hogy ma ismét a KUG futott a 29-esen, 15.30-kor legalábbis az fordult ki a Csapó utcából. Hátha szerencséd lesz, az idő egész jó. :)
Látom valami lemaradt: "1998–2005 között a 15A vonalnak volt a külső végállomása."
Egyébként érdekes, milyen jól nyomon követhető a 15A fokozatos leípítése: '99-ben még minden nap közlekedett, munkanapokon pl. 5–5 járattal (oda és vissza); ez a szám a külső végállomás irányába 2000-től négy, 2002-től már csak három, 2003-tól pedig már csak egy; 2004-től már csak munkanapokon jár a Philips-hez menő, egyetlen megmaradt járata; 2007-től már csak munkaszüneti napok kivételével naponta közlekedik a három – máig meglévő – Philips–Csapó u. viszonylatú járata; 2009-től pedig már csak munkanapokon. Rise and fall: egy autóbuszvonal emelkedése és bukása? Annyi biztos viszont, hogy a leállított járatok nagy része a 15-ös viszonylat menetrendébe épült bele. "Az anyag nem vész el, csak átalakul".. :P
Tavaly nyár végén és ősz elején egy S.–V. SN12-ben, majd aztán egy DAB LPG-ben is találkoztam "17i" jelzésű táblákkal, melyeken csak a "Köfém–Szedreskerti ln." felirat volt feltüntetve, egy irányban. Erősen elképzelhető tehát, hogy ez végeredményben a lakossági tiltakozásnak és aláírásgyűjtésnek lett a gyümölcse – azaz hogy egy, a menetrendben nem feltüntetett, iskolabusz jellegű 17-es járatot a reggeli órákban visszaállítottak a korábbi, Liget sori szakaszára, hogy oda hozza a gyerekeket (/dolgozókat?) a Ráchegyről.
De hogy akkor vasárnap hogyan közlekedhetett "17I"...?? Ez engem is érdekelne részleteiben: pontosan mikor láttad a Várkörút – Múzeum megállónál, illetőleg utasszolgálatban volt-e (tehát biztosan utaztak rajta éppen akkor)? Egyébiránt, a megállóhelyi menetrendi, indulási jegyzékekben sem szerepel ilyen viszonylat.
Ezzel amúgy korábban már foglalkoztam, továbbit különösebben azóta érdemileg nem tudok mondani [bis1one (9868)].
1993 szeptemberében avatták fel a Philips fehérvári gyárát, a buszfordulót ezt követően építették ki az egykori 15-ös (1998-ig)és 12A (2002-ig) számára. 1998–200 között a 15A vonalnak volt a külső végállomása. Féreértés elkerülése végett itt megjegyezném, hogy 15A azóta már csak Philips–Csapó u. viszonylatban közlekedik, a Sóstói Ipari Park felé 15-ös járatként jön ki, s így a Loranger előtt található fordulót használja, a Holland fasoron lévő tehát funkcióját vesztette.
Az LPN-422 nyilvánvalóan nem oly esztétikus így, mint többi exgenfi sorstársa, és nem is nyújt azonos színvonalú utastájékoztatást ekképpen. Azonban a székesfehérvári helyi közlekedésben otthonosan mozgók már tudják, "aki a kicsit nem becsüli..."
Szóval már ezeknek az apróságoknak is örülni kell: miniatűrben ugyan, de oldalra is ki van téve már egyfajta módon a viszonylatszáma; hátul is mutatja azt immáron a billenős EMKE kijelzője. "Ezt kell szeretni", de ha nem megy, nem kell erőltetni, viszont akkor is csak "ez van"!... :)
"17I".Mond ez valakinek valamit?Mert vasárnap a múzemi megállónál talaálkoztam az egyik Civissel,amely a kijelzőjén az alábbi feliratot viselte:
17I Könnyűfémmű-Szedreskerti ln.
Tud erről valaki valami bővebbet?
Más.
Fehérváron,a Philips után van egy betontömbökkel elzárt buszforduló.Tudja valaki,melyik viszonylat használta,és mettől-meddig?
Más.
LPN-422-re EMKE-kijelzőket buheráltak előre-hátra.Szerintem botrányosan néz így ki...Tudom,hogy nincs pénz LED-es kijelzőre,de ennél még kijelzők nélkül is jobb volt.Nem tudom,kinek volt ez az ötlete,de én többet nem engedném busz közlelébe....
Hát, most már nem KUG-320 van 29-esen.. :) Jelenleg úgy tűnik, KJR-762 került állandó jelleggel a feladatra, persze ki tudja meddig, talán csak ideig-óráig... (Amúgy KUG egész sokáig rótta a palotavárosi köröket.)
Lehet viszont találkozni Jancsáron egy régi–új ismerőssel! ;)
A harmadikhoz pedig csak annyi hozzáfűzést, hogy ITY-759 alkatrészre vár, cirka egy hétig nem lesz megtalálható legalább, helyettese ma DUD-696 volt. (..AV-utastájékoztatás rulez – mint mindig.)
Remélem, annyira nem OFF téma: Ma este a fehérvári ipari parkba láttam érkezni egy talán Mercedes O580-as háromtengelyes Travergot. Sajnos rendszámot nem láttam, és ugyancsak ismeretlen számomra, hogy melyik gyárhoz érkezett. Tud valaki valamit erről, vagy egy ilyen buszról? Én ma láttam először.
(Ma közlekedhetett először így? Én nem láttam a napokban, s legalábbis nekem ma de. tűnt fel először..:)
A helyi állományban már teljes mértékben megszokottnak, hagyományosnak számító, billenő elemes EMKE kijelzőt kapott. Vélhető, hogy LED-es viszonylatjelző tábla beszerzésénél ekképp jóval takarékosabban jártak el.
Oldalt pedig egy jó néhány hete már kis papírcetliknek tűnő lapocskákból kirakott viszonylatjelzés látható. Persze csak relatíve közelről bír jelentéstartalommal, és magában elég nívós megoldás, no de a helyi közlekedéssel kapcsolatban ma már csak az a mondás alkalmazható: "jobb, mint a semmi".
Egyébiránt, ezt a '90-es években kifejlesztett típust gyártják még Szegeden..? Azt gondolná az ember, bő másfél évtized alatt egy ilyen ütemben fejlődő világban lecseng egy effajta termék... Bár, az meg, hogy valamelyik másik kocsiról tennék át őket, merőben valószínűtlennek tűnik számomra, tekintve, hogy azokon az autókon, amelyek ezt megelőzően utoljára kaptak – CCP-500, AOA-328 –, vadonatújnak látszottak. Kérdéses akkor viszont, az elromlottakat miért nem cserélik le: példának okáért DUD-697 vagy BSR-840 hátuljáról már le is lettek szerelve, de úgy általában, a legtöbb csuklósban a hátsók nem működnek. (!?)