Keresés

Részletes keresés

Neiro Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23715

Szerintem olyan újságból cikket nem kell figyelembe venni ahol ugyanez is megjelenhet JJ

http://www.tudasfaja.com/10-erdekes-teny-a-barna-szemu-nokrol/

schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23714
Neiro Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23713

A fő üzemanyagtartályok a két szárnyat összekötő dobozszerkezetben vannak elhelyezve. Tartja a szárnyakat, a két hajtóművet, és a behúzott kerekeket. Fő teherviselő elem-

A találat nagyjából az első roncsdarabok fölött lehetett, attól legfeljebb pár száz méterre nyugatra. Az először leszakadó nagyfelületű, de könnyű darabok szinte azonnal lelassulnak és talán még lefelé szállingóznak amikor a fő becsapódás megtörténik.

Az a rajz nem jó semmire ellenben ez a térkép a felrakott fotókkal elmeséli, hogyan esett szét a gép

 

 

Ba_G Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23712

Ahogy olvasom az eset kapcsán, a legmasszívabban a szárnyakat rögzítik egy gép testén. Hogy helyezkedik el bennük az üzemanyag? Mert az - hacsak szét nem permeteződött egy kisebb része - a fő roncsdarabbal landolt, legalábbis máshol nem okozott kiterjedt tüzet.

Előzmény: Neiro (23702)
Ba_G Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23711

kivéve a vb. oszolopnak támasztott (kifelé lyuggatott) ablak alatti jobb oldala,

 

Pardon, jav.: bal oldala, legalábbis a pilóta szemszögéből.

Előzmény: Ba_G (23700)
Ba_G Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23710

Nem mondom, hogy hiteles, de az orosz térképen a találat hozzávetőleges helye valahol Kirovszk - Sevcsenko fölött érhette a gépet. A térképük elég "nagyvonalú", a négyhajtóműves szimbólum vagy 10 km-t lefed... De ez a pont kb. 10 km-re Ny-Ény (kb. 10ó) irányba van a első roncsdaraboktól. (Tehát a magasságnak megfelelő távolságra, tg45fok, fene tudja, ballisztika szerint milyen függvény, de hogy nem körív, az fix.) A törzs fő darabja zuhant a legmesszebb, innen kb. 19 km-nek mértem.

Előzmény: Neiro (23702)
Neiro Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23709

Ezzel én is megpróbálkoznék de fel kéne tenni nagyobban mondjuk a képfeltöltés.hu-ra.

Hpasp Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23708

Az általam felrakott harcirész fotón (a rakéta átmérőjének ismeretében) nem akarod kimatekozni a repesz méretet?

Amúgy nekem már az is eléggé meggyőző, hogy már repesz ütötte luk négyzetes...

Előzmény: Törölt nick (23707)
Neiro Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23706

A képeken a "left wingtip" ? Mivel közel fekszik a fő becsapódáshoz, később szakadhatott le. Nem látok rajta nyomot egy hosszú felhasítást leszámítva, ami jobbról jött. Tehát robbanhatott a rakéta jobbra, elől, kicsit a gép fölött.

Nem mondom hogy biztos így volt de a  repesz nyomokból valószínű nem ?

Platon Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23705

Akkor miért szakadt le a bal szárny vég és miért van tele repesznyomokkal?

Előzmény: Neiro (23704)
Neiro Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23704

A rakéta jobb elől robbant, a hajtómű is kapott repeszt sőt beszívott rakéta darabot. Néhány lapát szétrepült a burkolat is lement.

Platon Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23703

Igen. Ami viszont tényleg furcsa az a jobb hajtómű levegőben történt szétesése.

Előzmény: Neiro (23702)
Neiro Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23702

A találat Petropavlivsk fölött lehetett. A túlnyomás légellenállás darabokra szedte. A nagy felületű könnyebb darabok többnyire leestek, a gép súlyos, masszív középső része repült legmesszebbre. Nem egyszerre ment darabokra hanem folyamatosan hasadtak le részek.

Nem (c)siklószám inkább ballisztika.

Bónusz kérdés, lát-e valaki rakéta darabot bármelyik képen.

 

Kuruc72 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23701

Nekem valahogy soknak tunik egy allo bazi nehez nagy legellenalasu hajtomu 10 es "sikloszama".

Szerintetek kepes egy hajtomu ennyit "siklani" a talalt utan?

 

 

 

Előzmény: Ba_G (23700)
Ba_G Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23700

Így (az oroszok szerinti hozzávetőleges találati helytől) kb. 10 km-re zuhantak a gép első maradványai, a jobb hajtómű egy része kb. 11 km-re. A pilótafülke nagyobb részei valamivel több, mint 13 km-re, kivéve a vb. oszolopnak támasztott (kifelé lyuggatott) ablak alatti jobb oldala, mert az szintén Petropavlivka belterületére (~11 km).

Ba_G Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23699

Jujj, félve hozom, hátha ez is olyan külföldi szerver amely kiesik a magyar igazságszolgáltatás hatóköréből.

A google térképet nem egészítem ki (sőt...), de nézzük, hátha a roncsok szóródásából okosabbak leszünk:

http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map

johnterry! Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23698

Vicces, de tulajdonképpen az! Sőt, még az sem biztos, hogy légijármű, akkor viszont marad a bővebb halmaz: "repülőeszköz". :)

Előzmény: parasztherkules (23697)
parasztherkules Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23697

"Azonosítatlan légi jármű"=UFO! :)

Előzmény: johnterry! (23696)
johnterry! Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23696

Van egy javaslatom: amíg nem derül ki egyértelműen a típus és az állami hovatartozás, addig a Szu-25 helyett írjuk már azt, hogy "azonosítatlan légijármű" közelítette meg a maláj utasszállítót. Szerintem jelenleg így a legpontosabb. :)

molnibalage Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23695

Menthetetlen vagy...

Előzmény: Platon (23692)
Ba_G Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23694

Vannak azért arányosítható tárgyak a háttérben (vb. villanyoszlop, sarjadó parlagfű stb) , persze nyilván nem olyan egzakt, mint egy bűnügyi helyszínelő felvétele. Gondolom, itt azért számíthat pár mm ide vagy oda. Mire lehetne következtetni a bizonyosságból? (Pláne, ha sikerülne repeszdarabot is azonosítani.) Az nyilván evidens, hogy orosz gyártmányú fegyver volt, de ezt eddig is sejtettük. :) Vagy esetleg az "évjárat", vmi alkatrész esetleg pontosan azonosítja a rakétát és általa az egységet, kezelőt? Ez elképzelhető?

Előzmény: Platon (23678)
Kuruc72 Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23693

Arra fele ez mar nephagyomany

Előzmény: Platon (23688)
Platon Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23692

Ezt ismerem ezt a gyűjtést de ez legalább annyi sebből vérzik mint a Kijevi propaganda. 

Annak ellenére hogy a kevés kemény bizonyíték sokkal inkább Kijev ellen szól, azért ne legyen kétség, ez a történet még egyáltalán nincsen rábizonyítva se Kijevre, se az ellenállókra.

 

Szerintem. Aztán lehet vitatni.

 

Példának okáért pár hete az ellenállók is szereztek egy kényszer leszállt, de nagyjából egyben maradt  Szu-25 öt, amit bejelentették hogy kijavítanak. Én nem hiszem hogy sikerült, vagy hogy lenne pilótájuk, de szigorúan elméleti síkon akár nekik is lehet Szu-25 ük. 

Előzmény: molnibalage (23690)
Platon Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23691

Aki meg nem tud leolvasni két számot egy 40 cm re lévő AEGIS displayről az ne menjen hadi tengerésznek igaz?

Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor  nem lett volna annyi friendly fire incidens a közelmúltban. 

 

De túlragoztuk, nem nagyon lehet már mit hozzátenni. A közelmúlt hasonló eseményeit tekintve, úgy röpke két évtizeden belül meg is tudjuk hogy mi is történt valójában ;)

 

 

Előzmény: molnibalage (23689)
molnibalage Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23690
Előzmény: Platon (23677)
molnibalage Creative Commons License 2014.07.30 0 0 23689

Ugyanazt mondja mint mi... Szóval nem tudom, hogy mit lapgatod ennyire a hátát... A nem normális körülmény meg arra vonatkozott, hogy fizikailag nincs ilyen és nem arra, hogy politikailag zavaros a helyzet.

 

Aki meg 4-5km-ről nem tud egy airlinert egy katonai szállítógéptől megkülönöztetni az szarjon sünt vagy menjen szemorvoshoz... A pilóták meg nem a rövidlátásról híresek...

Előzmény: Platon (23677)
Platon Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23688

Basszus. Az Ukránok már tocskával lövöldöznek. (cnn)

johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23687

A VP-04M a honi rádiótechnikai zászlóalj és a honi vadászrepülő ezred közös harcálláspontjára került, elvileg. Nálunk is tervezték, de nem került rendszeresítésre. Feladata a légihelyzet információk gyűjtése, feldolgozása, ábrázolása és a vadászrepülő ezred harcának automatizált vezetése. Megvalósulhatott innen is automatizált rávezetés (VP-11M-mel), de akár zavaró célok pelengálása is (VP-15M-mel). A 04M elöljáró harcálláspontja az összfegyvernemi honi légvédelmi magasabbegység harcálláspontja, erre került telepítésre a VSZ-11M. Érdekes, de a 04M üzemelhetett a VSZ-11M tartalékaként is, ekkor lérak ezredek automatizált vezetését is elvégezhette.

Képességeik hasonlóak voltak, csak az utóbbi kicsit "többet tudott".

Előzmény: parasztherkules (23680)
Platon Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23686

Én sem hiszek az R-60 teóriában, de a véletlen egybe esésekben sem, és a legvalószínűbbnek én azt tartom hogy azért kínlódott ott a Szu-25-el a pilóta mert meg akarta nézni vizuálisan a járatot. Mégis mi mást keresett volna ott? Rálőni igen problémás lett volna, esetleg R-73-al. De abból alig van az Ukránoknak.

Előzmény: johnterry! (23685)
johnterry! Creative Commons License 2014.07.29 0 0 23685

Az biztos, hogy a Ukrajnában teljesen abszurd állapotok uralkodnak és ez érthető okokból leginkább a hadseregen csapódik le. De, az iráni esethez hasonlítani szerintem nem túl szerencsés, mert pár alapvető hasonlóságon kívül rengeteg különbséget találunk, nem is sorolom fel.  Ott "csak" egy hibás azonosítás történt, viszont a Szu-25 teória ezer sebből vérzik.

Bárhogy is legyen, ha tényleg egy ukrán szuhoj, ukrán pilótával volt a ludas, az szerintem még nagyobb jelentőségű haditechnika-történeti esemény mint Dani Zoltán és az F-117-es....Természetesen erről a katasztrófáról semmiképpen nem lehet pozitív értelemben beszélni, nem is úgy értem! De, egyszerűen annyira lehetetlen hogy szinte csodaszámba menne.

Ennek megfelelően, ha százalékban kéne kifejezni én 1-et adnék az ukrán szuhojnak, és 99-et annak, hogy valaki, valamilyen légvédelmi rakétával követte el ezt a gaztettet...

Előzmény: Platon (23677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!