Most láttam egy videót és a kormány rögzítő csavart egy torx 55-el vették ki, használható. Olyan meg van is, csak elfelejtettem, úgy hogy délelőtt meg is tudtam volna oldani amit akartam.
Kb. 20s alatt kivettem.:-) Egyenes csavarhúzóval, de abból amit említettél arra következtettem, hogy feljebb kell tartani az egyenes csavarhúzó végét... Simán ott volt, még hajlítanom sem kellett és már kint is volt.
De sajna mégsem tudtam megcsinálni amit akartam, mert a spline készletemben a legkisebb bit is nagy volt a kormánycsavarhoz.:-( Hááát nincs szerencsém, de holnap beszerzek egy megfelelőt!
Ok, köszi a tanácsot. Tegnap én is azt gondoltam, hogy tök egyszerű sima ügy,("egy óvodás is kivenné"), előtte megnéztem a rajzokat, videókat. Pontosan ott keresgéltem és azt amit leírtál. És nem találtam a fület, szinte el sem hittem, hogy nem sikerül.
Sunny. Fogj egy olyan sima és nem túl nagy csavarhúzót amit nem sajnálsz. Jó választás a régi kína fajta ami hajlítható. Az elejéből fogj be satuba nagyjából egy 2cm-s részt és kb 15-20 fokban hajlítsd meg. Ha ezzel megvagy akkor az elfordított kormányon a nyílást megkeresve nyúlj be nagyjából merőlegesen a kormányoszlophoz viszonyítva elvileg bele kell ütköznöd kb fél cm után egy fülbe. Na arra a fülre ráül egy huzalrugó ami tartja. Alégzsákot. Az kell kifelé ( a kormányközéptől kifelé sugárirányban) eltolnod és a légzsák egyik fele ki is pattan a helyéről. Ha ez sikerült akkor fordítasz a kormànyon másik oldallal szintén ez a törtènés. És a légzsák lent is van. Jó tanács. Ha a kormányt leszedted és az oszlopburkolatot is a légzsákátvezető szalagot ragaszd le Tesa papírragasztóval biztosítva azt elmozdulás ellen. Mert ha egyszer is elfordul és nem a helyére kerül vissza akkor el is szakadhat és tényleg világítani fog a légzsák lámpája. Csak mondom. Fater O2-jén ezért kellett cserélni mert nem az eredeti poziciójába került vissza ahol eredetileg volt.
Na ez mondjuk igaz. ;) én a múltkor csak teljesen véletlenül a tolató lámpakapcsolójának vezetéjét szakítottam el egész vèletlenűl, az akksitöltő csipesze akadt bele amikor levettem az octiról. Èn meg véletlen megrántottam mert a párom megijesztett. Majdnem beszartam... úgy rámhozta a parát. Aztán jót röhögtünk rajta. Este meg tolatok be a helyre, tolatófény meg nulla. Mi a szösz!? Másnap nézem, hát nem elvágta a vezetéket a csipesz amikor megrántottam? :) Azóta persze már megcsináltam.
Viszont egyszerűen nem tudtam kivenni a kormánylégzsákot, hiába próbálkozok.:-(
Megnéztem a neten több rajzot, videót. Igaz, hogy nagy része a Passat-é volt, egyértelmű tök egyszerű.
De ennek ellenére a Superbnél hiába próbálom többféle csavarhúzóval, egyszerűen nem sikerül. Pedig nem gondolom magam bénának, legalább egy órán át keresgéltem a helyes pozíciót, de nem találtam.
Biztos úgy kell ahogyan a Passatnál????
Még nem volt levéve az biztos, mert a habszivacs a nyílásnál még totál sértetlen volt, én próbáltam kicsit jobbra-balra és minden irányból "elkapni" a rugós részt, hogy el tudjam mozdítani. Mélyebben vagy nem annyira, de még csak nem is éreztem sehol ilyesmit.
Jó lenne valaki,hogy hozzászóljon, aki már tényleg kivette a Superbből és nem csak elméletileg ismeri.
Minden bizonnyal az övfeszítő csatlakozója lesz kontaktos. Ha bármelyik légzsákkal lenne gond, akkor "magától" nem aludhatna el, ez szigorú biztonsági előírás. Az övfeszítőkre ez nem vonatkozik.
Sziasztok. Az én problémám szintén hasonló de egy kicsit mégis más. A hiba szintén légzsàk. Én már így vettem meg az autót de persze az előző gazda annyit mondott hogy csak törölni kell mert néha előjön nála. A probléma számomra csak az hogy a szerelőm annyit mondott hogy nem tudja kitörölni mert a gépe annyit ír hogy nem tud kommunikálni a légzsàk rendszerrel. Na ok akkor majd lesz valahogy. Jött a tél és párom kezdte el használni az autót . Mivel ő kisebb mint én ezért közelebb húzta az ülést és emelt is rajta. Beindításkor a kontroll lámpa világított sőtt írta is hogy ( airbag fault ) majd egyszer csak magától kialudt. De van hogy egy lefulladás utáni hirtelen ráindítás után szintén nem világít. Akkor most ez hogy is van ez mert màr nem értem ?????? Ha egyszer már előjött és ki is írja akkor miért is tud eltünni majd a következő indításra újra előjönni?? Valakinek van esetleg ötlete??
Sajnos az a sárga felnyitható fedelű "dobozka" mégis a légzsák csatlakozója. Jól láttam, hogy olyan a kivitel, akár leplombálható lenne.
Ha felnyitom a fedelét, akkor húzható ki a csatlakozó. Minden légzsákomnál ilyen van, az ülések alatt is, de nem volt semmi szétcsúszva.
Viszont én amikor piszkáltam úgy emlékszem mintha az egyiket szét is húztam volna és lehet, hogy akkor volt villany.:-(
Na mindegy, ráakszkodtam a "diaggal" és gondoltam megnézem mit is csinál, ha a légzsákhibát próbálom olvasni, hát nem sok mindent, mert KKL interfész...
Ennek ellenére rákattintottam a hiba törlésre és annak ellenére, hogy elvileg nem csinálhatott volna semmit, elment a légzsák jelzés.
Nem is értem, de ez van. üzemszerűen jól működik, indítás után szépen elalszik.
Sajnos a délelőttre tervezett meló viszont elmaradt, vagy talán délutánra csúszott.
Próbáltam a kormánylégzsákot kipattintani ( persze akkusaru lent volt) és elfordítva a kormányt a lyukon benyúlva megtalálni "valamit" ( rugót) és elhúzni stb. de hiába próbálkoztam nem sikerült.
Meg kell néznem néhány fotót a neten, hogy hátha segít. Pedig érezhetően ott tapogattam,de nem találtam meg...:-(
Az "A" oszlopnál lent ha leveszem bal láb pihentetésére szolgáló műanyagot és a mellette lévő oldalsó burkolatot, ott vannak a színes csatlakozók.
Az ülés felé néző részén van egy citromsárga téglatest alakú valami, a fedele "nyitható" és a nyitáskor olyan hangja van, mintha egy mikrokapcsoló kapcsolna benne. Ilyen van egyébként a kocsi másik felénél is. És mintha a fedelét és a doboz
át össze lehetne plombálni, de nem volt rajt. Elképzelhető, hogy netán valamilyen ütközés érzékelő?
Lehet, hogy ezek is a légzsák rendszerhez tartoznak? Én meg "piszkálgattam" és ez okozhatta a bajt?
Nem csatlakozónak néz ki, én meg ugye kíváncsi voltam...
Nekem csak egy vcds lite-os kkl interfészes cuccom van egyelőre. Ez csak a motor és abs vezérlővel beszél.
A légzsák pedig ha nem tévedek can-buszos.
Az igazság az, hogy azon a napon amikor a komfortelektronika környékén turkáltam, javítottam, utána használtam a kocsit és semmi gond nem volt.
Aztán másnap a kesztyűtartót vettem ki, lehet, hogy az ottani légzsákkal/csatival van valami, mert akkor már nem mentem vele ki a garázsból, aztán tegnap miután beindítottam a kocsit azonnal előjött a hiba.
Na ez van, nemsokára megyek és megnézem. Mivel megjött a spline bitkészletem, ma úgy is azt terveztem, hogy leveszem a kormányt és leveszem az indexkapcsolót és kitakarítom. ( És ott is lesz légzsák csati.:-)
Szia. Nem csúszhatott szét a légzsák csatlakozó csak úgy. Annak oka hogy világít a légzsák visszajelzés könnyen kideríthető ha simán kiolvasod a hibát. Ha a csatlakozó összevan remdesen akasztva akkor nyugodtan törölheted. Nem hinném hogy kárt teszel benne. De egy biztos. Az a csatlakozó úgy van lebiztosítva hogy ha hátulról beléd rohan egy vonat és az ülés hátracsúszik a reteszelés ellenére akkor sem csúszhat szét. Ahhoz meg azért egy rendes hátra tolás fel sem ér. Szal olvasd ki és oszd meg. Ha kitörlöd a következő gyújtás ráadásakor a rendszer úgy is kidobja ha nem az a bibi.
Sajnos hülye voltam és "véletlenül" megszakítottam a légzsák áramkörét. Nagy hibakeresésben voltam egyéb elektromos hibák miatt és valószínűleg pl. biztik kiszedése stb ( persze akkusarut nem vettem le), meg csatlakozók piszkálása miatt jelenleg világít a légzsák lámpája.
***
Sajnos egyelőre az egyszerű kis hibakód olvasó és törlő nem fér hozzá a légzsákhoz, így törölni sem tudom a hibát.
Nem próbáltam, de feltételezem, hogy most ugyan nincs hiba, de a vezérlőben benne maradt és gondolom az akkusaru levételére sem törlődik...:-(
Ma kivettem a kesztyűtartót és hallgatózva furcsa zajokra lettem figyelmes. A fűtőmotor amire rá van szerelve ( légcsatorna) vagy minek mondjam, ha ráadom a gyújtást, olyan hangok jönnek, mintha egy motor (légterelő szerű) pozícionálgatná magát, aztán gondol egyet és elhallhat, talán beáll a helyére. És olyasmit is hallok, mintha sercegő kontakthiba is lenne.
Nem ott van véletlenül a elektromos fűtés pl. szabályzója? Mert olyan a hang mintha "nagy áramok"-tól lenne, vezérelgeti a fűtést.
Lehet, hogy marhaság amit feltételezek, de a hang ilyesmi. Gondolom az egész mindenséget meg nem is olyan kis meló lebontani, hogy megnézzem mi is a helyzet.
( Sajnos még az irányjelző kettyegés is meg van, még nem csináltam meg, de az nem az a hang és nem onnan jön.)
És van még egy másik hang, nem tetszik az sem.:-) A tankban lévő tápszivattyú amikor ráadom a gyújtást pl. reggel, elég hangosan fröcsögő üzemanyag hangot hallat rövid ideig, aztán normális.
Lehet, hogy normális jelenség, talán miután állt egy éjszakát és reggel elindul az említett pumpa, kis légtelenítés vissza a tankba és ez lehet az a hang. ( fröcsögő üzemanyag hang) .
Viszont ki szeretném venni a hátsó ülést/támlát. El is kezdtem, az ülőrész elejét felpattintottam kicsit, aztán megállt a tudomány, nem akartam feszegetni.
Mi a helyes sorrend? Gondolom fejtámlákat kiszedni, aztán a további sorrendet kellene tudnom...
Ma kivettem az aksit, az alatta állt a víz, eldugulva a lefolyó.:-(
Felszedtem a komfortelektronika feletti kárpitot, szigetelés nedves volt, szerencsére az elektronikát nem érte el. ( amúgy is két dobozban van. Viszont a vezetékkötegben vagy 5 db gyári, lemezgyűrűvel összesajtolt kötést szedtem szét, visszább vágtam és összesodorva leforrasztottam őket, majd zsugorcsövet kapott.
Kiszárítottam a szigetelést és vissza. Sajnos egyelőre még nem tudom ,hogy hol veszik el a csomagtér világítás pozitívja, de haladok.:-)
****
Viszont ki szeretném venni a hátsó ülést/támlát. El is kezdtem, az ülőrész elejét felpattintottam kicsit, aztán megállt a tudomány, nem akartam feszegetni.
Mi a helyes sorrend? Gondolom fejtámlákat kiszedni, aztán a további sorrendet kellene tudnom...
Igazad van és tényleg. Mondjuk én speciel nem nagyon mászkálnék .ru vègződésű oldalakon, már csak azért sem mert ki tudja hogy mit töltesz le miközben nyitod az oldalt. Az meg a másik hogy orosz. Lehet Sunny65 tanult oroszul még anno de én már sajnos nem. Ezért számomra hasztalan, az meg a másik hogy nem tartom meg a pénzt amit ezért kapok. Jó célt szolgálok vele, elhiheted.
Szia. Az EGR vakolása után szoftveresen ki kell belőle írni. Ha chippelteted akkor meg kell mondani az emberkének aki csinálja. Állítások szerint a Kollár féle chip nagyon jó, de kell hozzá módosítani mechanikusan egy pár dolgot. Pl. Turbo csere az alap...