Keresés

Részletes keresés

martisz Creative Commons License 2011.01.18 0 0 662

Egy kis kedvcsináló, ajánlom magamat :-)

 

http://atv.hu/videotar/20110117_keszthely_es_a_festetich_kastely_telen

 

üdv,

martisz

martisz Creative Commons License 2010.12.27 0 0 661

Szervusz !

 

Ha három sorral feljebb olvasol, a fejlécben ott az általad kért info, ettől függetlenül ide is bemásolom:

 

http://www.meszi.hu/helikonkastely/index.php?page=informaciok

 

Üdvözlettel:

 

Martisz Gábor

 

Előzmény: héliosboci (660)
héliosboci Creative Commons License 2010.12.26 0 0 660

Sziasztok. Még nem írtam ide, de lenne egy kérdésem!

Keszthelyen szeretném megnézni a vasútmodell kiállítást, de nem találok pontos infót arról, hogy télen (januárban) nyitva van-e? Tudnátok segíteni? Jól jönne egy link, vagy telefonszám ahol lehet érdeklődni!

Köszi előre is.

martisz Creative Commons License 2010.12.06 0 0 659

Szervusz !

 

Kicsit megkésve, de köszönöm a lelkesítő sorokat.

Az ötleted abszolút helyén való, az építés kezdete óta gyűjtöm az anyagot a falakon, kivetítőkön történő dokumentáláshoz, annyi kiegészítéssel, hogy magáról a Déli vasútról, mint történelemről is szeretnék minnél több információt megosztani a kedves látogatókkal. Rajta vagyok az ügyön, a vezetés támogatja is az ötletet, reményeim szerint a következő nyári szezonra már ebbe az irányba is el tudunk indulni.

 

Addig is újabb részletek, friss infók kerültek fel a weblapomra (örülnék, ha a hivatalos weblapunk is valami hasonló módon frissülne.... ez is egy újabb harc lesz...)

www.martrain.hu

 

 

Üdv mindenkinek!

Előzmény: Cooper911 (657)
MarkTrain Creative Commons License 2010.11.15 0 0 658

Egyébként a kiállitás része lehetne egy ilyen technkiai bemutató pl a falon ábrák-képek, hogy mi a különbség az analóg és a digitális vezérlés között, aztán egy terepasztal készülésének fázisai, az asztal alatt megbúvó elektronikákról is lehetne kép meg ismertető. Szóval olyan dolgok amik egy vasutmodellezőnek evidens azokat egy kicsit ki lehetne így teregetni, hogy a kevésbé hozzáértők is lássák, megértsék, mi hogy van.

 

Ez nagyon jó ötlet!

Előzmény: Cooper911 (657)
Cooper911 Creative Commons License 2010.11.06 0 0 657

Sziasztok,

 

Most bukkantam rá erre a topicra, gondoltam irkálok ide egy kicsit.

A nyáron volt szerencsém megtekinteni a kastély kiállitásait, köztük a vasutmodell kiállitást is.Kb egy évvel azelött bukkantam rá a honlapra véletlenül és elhatároztam, ha úgy adódik akkor megtekintem.

 

Szeretnék gratulálni mindenkinek akinek a keze munkája benne van, nagyon frankó az egész. Nagyon ötletes, hogy a terepasztaloknak külön témájuk van. Nagyon szép a zalai táj és a téli asztal is. De nekem a kedvencem az a terepasztal ami szinte a falra épült és az osztrák viaduktokat jeleniti meg. (Élőben is volt szerencsém látni) Egy ideig morfondiroztam, hol fordulhat meg a vonat, aztán a kijáratnál a kis kukucskálón látni lehetett a spirális pályát. Csodás.

 

Tetszettek a részletek is, az ünnepi diszbe öltözött terecske, a trafipaxos rendőrautó, meg minden.

 

Én még gyermekkoromban vasutmodelleztem (H0-majd TT), igy van némi elképzelésem mi meló lehetett ezeket a dolgokat megalkotni és müködésre birni. A kiállitás hangadója is tetszett, a diesell mozdony aminek élethü hangokat ad. Gondoltam, hogy ez valami hangmodulátoros téma (kamion modelleknél már hallottam ilyet), utánnaolvastam és akkor találkoztam a digitális vezérléssel, hát igen a modern technika.

 

Egyébként a kiállitás része lehetne egy ilyen technkiai bemutató pl a falon ábrák-képek, hogy mi a különbség az analóg és a digitális vezérlés között, aztán egy terepasztal készülésének fázisai, az asztal alatt megbúvó elektronikákról is lehetne kép meg ismertető. Szóval olyan dolgok amik egy vasutmodellezőnek evidens azokat egy kicsit ki lehetne így teregetni, hogy a kevésbé hozzáértők is lássák, megértsék, mi hogy van. (Nekem pl egy nagy kedvencem volt az a rész a hol a számitógép állt, forrasztópáka, alkatrészek stb igazi kis műhely)

 

Szóval mégegyszer gratula, nagyon szép az egész.

GeryM41 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 656
Szépek lettek a feltuningolt részek, valamint jó ötlet, hogy a neten is lehet követni az építést.
Előzmény: martisz (655)
martisz Creative Commons License 2010.10.11 0 0 655

Újra fejlődtünk, terepben is, képekben is :-)

www.martrain.hu

 

üdv

Törölt nick Creative Commons License 2010.10.08 0 0 654

:-))

Ja..

Három ilyen változata van:

- az első, ami  képen is van, ezt nem lehet digizni, mert a pajzs fémből van, nem tudod a motor egyik pólusát leválasztani a mozdonyvázról.

- ugyanez, de már a pajzs NYÁK-ból van, itt pr metszés egy szikével, és mehet a digi üzem.

- ugyanez, csak a NYÁK meg lett változtatva, rajta figyel egy hatpólusú NME651 aljzat.

Ezutóbbival csak az a baj, hogy a saját dekoderük, ha beledugog, akkor nagyon szűk ívekben beleérhet a mozdonyvázba... "Átgondolt" egy fejlesztés:-(((

Előzmény: martisz (653)
martisz Creative Commons License 2010.10.08 0 0 653
Előzmény: Törölt nick (651)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.08 0 0 652

Kicsit offszagú...

Napi ingázásaim során ismerős kalauz hölgybe futottam be az egyik debreceni gyorsvonaton a napokban. Még a nyáron találkoztunk egyszer, megismert. Előzőleg pont arról beszélgettünk egy utazáson, hogy mit lehet csinálni Keszthelyen nyaralva, ha rossz az idő. Mondtam, hogy például meg lehet nézni a múzeumot.  Jelentem a kalauz hölgy leellenőrizte, hogy igazat mondott-e az utas. Megnézték az egész múzeumot, ebből neki csak a vasútmodell tetszett:-))) Nem is gondolta, hogy hazánkban van ilyen egyáltalán.

Előzmény: martisz (632)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.08 0 0 651

Ahha...

Fleischmannék megfejelték a régi ősi cuccaikat egy NEM651-es aljzattal, " 'oszt jó van az" alapon. Sajnos ezzel napi üzemben is gond lehet egy házi asztalon is...

Előzmény: martisz (638)
wartburger Creative Commons License 2010.10.07 0 0 650
OFF
ettől függetlenül én továbbra is a centírozást (centerezést) használom, mert semmivel sem helytelenebb mint a centrírozás.
ON

Ami nem OFF, úgy látom lassan el kell látogatnom újra Keszthelyre, mert nagyon klasszak a most kidolgozott részletek.


Előzmény: nazareth (649)
nazareth Creative Commons License 2010.10.07 0 0 649

Aham, pl. a "centifuga" :)

A "központosítás" valószínűleg ott jön a képbe, hogy a tömegközéppontot akarják bevinni a forgástengelyre (a forgás "középpontjába").

Figyelem, OFF volt :)

Előzmény: wartburger (647)
nazareth Creative Commons License 2010.10.07 0 0 648
Köszi a javítást, a "centrírozott" valóban logikusabb, ezentúl ezt használom (egyébként err nélkül is elég elterjedt).
Előzmény: Törölt nick (646)
wartburger Creative Commons License 2010.10.07 0 0 647
OFF
Ha már nyelvészkedünk, központ angolul centre, de ma már inkább center, így magyarosabb, elterjedtebb és kimondhatóbb a centírozás műszó. Ami ráadásul nem is feltétlenül központosítás, mert a gumit is centírozzák, de nem központosítják, hanem kiegyensúlyozzák.
ON
Előzmény: Törölt nick (646)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.07 0 0 646
Apró javítás ide is :-)
Nem centírozott hanem centRírozott jelenti azt hogy központosított. Ugyanis központ=centrum .
Előzmény: nazareth (642)
nazareth Creative Commons License 2010.10.06 0 0 645
Hümm. Meglepő, arra számítottam volna, hogy több probléma van velük...
Előzmény: martisz (644)
martisz Creative Commons License 2010.10.06 0 0 644

Ezeknél a mozdonyoknál csak az áramszedést kell feltuningolni, vagy plusz lemezeket betenni (motorvonatoknál), vagy összedrótozni a húzott kocsikkal és azokat is belemezelni. Hajtás szintjén még nem volt semmi probléma se motorral, se csapágyakkal. Tisztítás, és kb. évente szénkefe csere + motor tisztítás. Kardánnal eddig 2 mozdonynál volt, a szokásos műanyag fej elforgott motor fémtengelyén, ezt viszont egy csepp pillanatragasztóval orvosolni lehetett.

Üdv,

martisz

Előzmény: nazareth (642)
martisz Creative Commons License 2010.10.06 0 0 643

Sorry, én írtam baromságot, már javítottam is...

A kérdésre először a tartalmi dolgokra próbáltam válaszolni, eszembe se jutott, hogy bekevertem a HIFI-t a vasútba :-)

Köszi az észrevételt, és elnézést, ha oktatósra sikerült a válasz

Előzmény: nazareth (641)
nazareth Creative Commons License 2010.10.06 0 0 642

Amúgy ha egy "korrekt" (jó súlyeloszlású, centírozott lendkerekes, kardános) mozdonyt tekintünk, mik a tapasztalatok? Mik a leggyengébb pontjai az ilyen mozdonyoknak? Motor (kommutátor, kefék), motorcsapágy, kardáncsuklók, fogaskerekek, fogaskerekek csapágyazása, futókerekek csapágyazása?

 

Szoktatok-e bármiféle módosításokat eszközölni a "kereskedelmi" modelleken bevetés előtt, hogy növeljétek a várható élettartamot (csapágycsere, kardáncsere, stb.)?

Előzmény: martisz (638)
nazareth Creative Commons License 2010.10.06 0 0 641

Achso! Úgy mindjárt más...

 

Mindazonáltal köszönöm martisznak a féloldalas-féltudományos definíciót, de a "tapadási tömeg" sokkal rövidebb, magyarul van, és felülrá létező kifejezés is :)

 

Na nem sértésként mondtam, a hülyén elhelyezett ballaszt miatti alacsony tapadási tömeg problémája számomra is ismert, és valóban rendkívül bosszantó tud lenni. Kb. arra jó, hogy a mozdony nehezebben siklik ki (egyrészt a nagyobb tömege miatt, másrész azért, mert nem megy:)

Előzmény: Törölt nick (640)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.06 0 0 640
Ballaszt súly akart lenni gondolom :-)
Előzmény: nazareth (637)
martisz Creative Commons License 2010.10.05 0 0 639

Szóval ezek közül melyik lenne jó a Déli-vasútra?:

És H0-ban hogy lehetne varázsolni?

 

(A képet az indohaz.hu-ról kölcsönöztem)

 

Előzmény: martisz (636)
martisz Creative Commons License 2010.10.05 0 0 638

Olyan fémalkatrész (kasztni, alváz, vagy beépített plusz súly), ami a mozdonyt a sín felé nyomja, optimálisan a két hajtott forgóváz között, ezáltal a gép normál tapadó- és vonóerőt tud kifejteni. Az általam sokat kritizált gépekben ez vagy nincs, vagy tök fölöslegesen van (Pl Fleischmann BR218), ahol 2 tengely hajtott csak az egyik forgóvázon, míg a súly a mozdony közepén, a szabadon futó forgóváz felé eltolva van berögzítve. A hajtott vázon rajta ül a 3 pólusú gagyi rundmotor, melynek külsején egy 6-os NEM dekóder csatlakozó van, amiből a folyamatos rázkódástól vagy kiesik a dekóder vagy leszakadnak a vezetékek. Ennyire elb@szni valamit, ha akarna se tudna senki manapság... Ugyanez a helyzet az összes régi TRIX monohajtásos mozdonnyal, amibe ráadásul hangdekódert raktak, de a hangja alig hallatszik a motor sivító hangjától. Hetente kell szétszedni őket, kenni, pucolni, szemben az új generációs, szintén TRIX 1012-el szemben, ami szinte a tökéletesség mintaképe lehetne, 2,5 év iszonyú igénybevétel mellett szinte nulla szervízigénye volt. Ugyanaz a cég terméke ez is az is, csak 20-25 év különbség van a tervezések között.     

Előzmény: nazareth (637)
nazareth Creative Commons License 2010.10.05 0 0 637
...na de mi a csuda az a "ballansz-súly"?
Előzmény: martisz (632)
martisz Creative Commons License 2010.10.05 0 0 636

Továbbra is nagy köszönet a lehetőségért, mint látjátok, inkább tereprendezés, mint épületek készítése a fő csapásirány, ami ugyebár helyhez kötött, ettől függetlenül, mint eddig is, evidenciában tartom a lehetőséget. Sokat segítettél az eddigi munkáddal is, ahogy a képeken is látszik, az átalakított Csörgőid jól szolgálnak.

Apropó, nincs ötletetek karos jelzőkre az állomásokra? Ez még hiányzik róluk.

Üdv,

martisz

Előzmény: 2xlion (633)
fityisz Creative Commons License 2010.10.05 0 0 635
Nagyon szép lett! Köszönjük!
Előzmény: martisz (632)
burgeri Creative Commons License 2010.10.05 0 0 634
Remélem, a pozitív elmozdulások folyamatosak lesznek, és a megkapjátok a lehetőséget a tartós fejlesztésre.
Előzmény: martisz (632)
2xlion Creative Commons License 2010.10.05 0 0 633
A Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület továbbra is tartja felajánlását, azaz várjuk az összerakandó épületeket.
Előzmény: martisz (632)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!