Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
"A vezérműkerekek fellazított állapotában kell pozicionálni a vezérműtengelyeket -felrakni a szerszámot- (főtengely 1-es henger fhp.) , aztán a feszítőt előfeszíteni, végül meghúzni a kerekeket." Így írta le Lönci,de várd meg míg válaszolnak szerintem.
Lehet nincs meglazítva még neked és ezért áll furán a szíj stb. mikor rászereled a rögzítőket.
Azon morfondírozok, hogy nem is a kappára valót küldték, /bár az igaz, hogy 2.ill.3.cilinder van rámarva, de az meg elvileg ua. mint amit előzőleg leírtam 3. 9.- csak nézőpont kérdése-./mert akárhogy próbálom nem megy fel úgy mint kéne, csak 180 fokban elforgatva. Akkor viszont meg vagy laza, vagy nem megy rá. Inkább nem erőltetném. Valami nem stimmel az biztos.
Megjött a profil angolhonból. Nagy nehezen beszereztem a hetes csavart. Ritka mint a fehér holló... Aztán kiderült leszedve, kiderült, hogy nem is kellett volna, ezek szerint a kappának hosszabb a csavarja.
Csak az a gáz, hogy szerintem erre való, de mégsem klappol valami. A gépkönyv 168. oldalán azt írja, hogy szedjem le a 3. kipufogó szelep rögzítőjét és a 9. szívószelepét. Viszont a rajzon fordítva van a szöveghez képest. A 3. az a szívó /amire a rajz mutat/ a 9. pedig kipufogó szelep/szerintem/ Gondolom csak elírás.. Mindenesetre rátettem próbaként. Az eredetihez képest nem nagyon forgattam , csak a főtengelyt állítottam a dekni jelölésére. Csak az a bibi, hogy a rajzon 180 fokkal elforgatva mutatják. A kimart profil az 1. henger felé mutat. A fotón látható furatok is nem balra hanem jobbra esnek. Viszont csak így ment rá, fordítva a rajzhoz képest. Ahogy kellene elvileg úgy nem működik...finoman nem erőltettem.. Így viszont a vezérműszíj jelölésével egyezően felrakva. a másik fogaskerékre nem igazán illenek a fogak, meg a főtengely jelölésével sem esik egybe a második vonal O:( Elcseszni meg nem akarom. Ezért kérek tanácsot a hozzáértőktől. Mit kéne még állítanom? Az első dugattyú biztos felső holtponton van. Az első hengerhez tartózó kipufogó, és szívószelepnek lenyomott állapotban kell lenni, vagy így felengedett állapotban? Tovább kéne még forgatnom ? Ezek a jelölések vannak rajtuk.. Szerintetek melyik való a szívócsonk felőli és melyik a kipufogó felőli tengelyre. Megköszönném bárki építő jellegű segítségét. Mert itt a környéken nem igazán tudok kihez fordulni , mint ahogy már írtam..
OLX míg meg nem szűnt volt 15-ért hengerfej. Régen hirdeti senkinek nem kell. A méh-be megy mert a motor többi alu része is 15kg. Így összesen 35kg ami 13ezer.
Olyan mintha eladtam volna valakinek a hengerfejet, csak nem évig hirdetni,kerülgetni,egyeztetni.
Szombaton elvittem a karosszériát nyílászárók és váltó nélkül 40-et kaptam, a komplett kábelkötegben 9ezernyi réz volt. Katalizátor 20.
Így már 82 ezer +eladtam eddig 65ezernyi alkatrészt. Már ott tartok ahol ennek a 95-ösnek a piaci ára van (HA sikerült volna eddig eladni) viszont még rengeteg alkatrészem maradt. Meglepetésnek egy szinte új kuplungszett került elő belőle.
Nekem jobban megérte elbontani mint egyben eladni. Pár dolog átkerült a 2.4-be,így mindenki jól járt.
mostanában önindítózásnál csúnya,kellemetlen hang hallatszik. Külföldi útra készülünk,meg kéne nézetni valami szakemberrel Budapesten. Van valakinek ötlete,hogy hová vihetném?
Én nem tudom, hogyan állsz anyagilag, de ha nem az éhenhalás szélén állsz akkor 8000ért ne dobd a méh-be.
Pláne, hogy nem tiszta alu, hanem ötvözet, meg ha véletlen marad benne egy acél akármi, akkor már kötekednek. Adnak érte kilónként 2-400Ft-ot. Ha megtakarítod még a műhely dísze is lehet.
Ma (vagy tegnap) megjöttek a patentleszedő készlet. Alányúltam a tükörnél lévő takarólemeznek, anyós oldali magától leesett, vezető oldali tartja magát. Már nem patentok tartják egyiket sem, hanem valami fehér ragasztó. Az ajtókárpit mögül is kikandikál némi ragasztószalag. Előző gazdi említette is hogy egy két mikrokapcsolót már cseréltetek itt ott workshop keretében.
No de majd egyszer lesz időm-türelmem hozzá, megnézem ezt a szoruló ablakemelőt. A hónapban már úgyis kapott új stabpálcákat, kormányösszekötőt, futóműállítást, vizsgát, nagyobb km adagot. Közben a Corollán még mindig a téli gumik maradtak fent, akksi lemerülve. Egyelőre túl akarom élni a jövő heti bölcsességfog műtétemet.
Van egy kis szeleplenyomó szerszámom egy kerek befogó szár és 1,5db alátétből van hegesztve amit asztali fúrógépbe kell befogni aláteszem a hengerfejet alul egy kis fakocka sarkával megtámasztom a szelepet, felül fél kézzel lehúzom az előtoló kart a fúrón és így megtartom lenyomva, a másik kezemben egy mágneses teleszkóppal a két beeső szelepék felet kihalászom, felengedem a kart és szépen kiemelkedik a rugó, tányér stb. és utána lenn kijön a szelep.Az a baj ha nem pontosan tengelyirányba ütöd azt a szelepvezető nem szereti. (jaj bocs méh be lesz annak mindegy, de fáj a szívem miatta. Sajnos ez én motoromra picit hosszú lenne.:-)
Ja, így már világos. Annyi angol rövidítés van használatban az internetes szlengben, hogy nem igazodok ki rajtuk, én még egy előző kor gyermeke vagyok. (egy analóg szerkezet a digitális korban, vagy valami ilyesmi) A "régi" céges e-maiem még él egy darabig, (info@loncibt.hu), ha oda írsz, elküldöm a telefonszámomat. Annyi csak, hogy jövő héten Olaszországban leszek, valamikor a hét második felén kerülök elő.
A módszer működik, némi gyakorlattal egészen jól. A csövet meg kell fogni, csak semmi majré :-D
Létezik persze célszerszám, de egy 20 szelepes motornál kicsinykét hosszadalmas az ügy. A visszaszerelés az izgalmasabb, itt már tényleg kell a célszerszám.
Pepi, az általad javasolt technika hatására beindult. Viszont most már egyértelműen hozza a P1671-es hibát, vagyis az adagolóban lévő nyomástartó/szabályzó kütyüt. Ez korábban megvolt majd eltünt és indítózás hatására nem is jött elő. Most, hogy járt a motor egy kicsit, így kitörölhetetlenül megjelent. Van 3 ilyen kütyü, mind rossz. Kettőről tudtam, de a 3-ban bíztam.
Ennek a kártyának a másik felére van nekem felragasztva. A probléma: hogy mit ad isten két darab papír számsor van.
Mindkettőt próbáltam. A végén 18-at villog a cucc, tehát nem az igazi. (még kell valamit csinálni, talán még egy kódot megadni, lehet ezért van kettő az én kártyámon.)
Ha 6-ot villogna akkor jó lenne.
Szóval a kulcs programozás sem egyszerű.
Sőt van egy olyan is, hogy ha nyomva tartom a beltéri lámpába szerelt vevőnél lévő gombot akkor elkezd villogni a led. Idáig ok, ha ekkor megnyomom a távirányítón a gombot akkor ennek a lednek világítania kellene. Na az enyém elalszik.........
Pont erről van szó, hogy ez nem az a kártya. Ezen az immobilizer kódja (Lancia-Code) meg a kulcs mechanikus kódja van.
Amiről mi beszélünk az meg a gyári TRW riasztó kódja ami 4db számjegyből áll. Ez két különböző dolog és azt próbálom bizonygatni kb. már két hete:-), hogy ennek a kettőnek az ég világon semmi köze nincs egymáshoz.