Egyrészt azt a tapasztalatot, hogy nem felelne meg a kronométer minősítésnek, szinte sehol. De a napi használatra bőven alkalmas a ~+-20 másodpercével.
Az eredete szerintem homályba vész. Ugyanis senki nem kérkedik azzal, hogy milyen megállapodás útján jutott a Poljot az eredetéül szolgáló Valjoux szerkezet gyárthatóságához, ellenben rendre előjönnek azzal, hogy milyen mértékben van továbbfejlesztve (tehát akár vehették is a licencet, de az sem kizárt, hogy böcsülettel kopintották).
Mindenesetre nézd meg magad a hasonlóságot, itt ezen a linken:
Aztán persze ismerheted APT Topictársunk honlapját, ott Ő sokat leírt a használhatóságáról, illetve adatjellegű információkat is erről a szerkezetről, a Poljot egyik non-plusz-ultra órája kapcsán. Itt olvashatod:
Az első emberes űrrepülés idején még nem volt ilyen formatervű repülős óra sem, de még csak szovjet repülős kronográf sem - P3133 pedig még csak írmagjában sem létezett.
Később (a Sztrelák után) azonban tényleg ennek a Poljot Aviator órának a szerkezetével szerelt órák uralták szinte kizárólagosan a kelet-európai légteret és majd' mindegyik KGST ország légierejében a Poljot kronográfok voltak a rendszeresített órák (a magyarban ott virított persze a svájci Heuer Montreal is, hogy egy kissé a legvidámabb barakk fogalmához ez is hozzájáruljon).
Aztán jött a rendszerváltás és vele együtt a rendszeresített órák is megváltoztak. Nálunk többek között a Fortis kronográfjai terjedtek el (sok van egy-egy légibázisunk címerével is). Nos, ez a Fortis kronográf olyan sikeres volt, hogy az oroszok a régi jól bevált repülős kronójuk új változatát be is öltöztették ennek kiköpött másába.
Aztán lett is belőle haddelhadd! Ugyanis olyan hasonlóságot mutattak az új Poljotok a Fortis-szal, hogy pillanatok alatt elkészült a szürkegazdaságban a rávaló hamisított "Fortis" cégjeles számlap is. Ezt aztán a német bíróság azzal honorálta, hogy be is tiltotta ezt a Poljot típuscsaládot.
Nos, a Vaterán hirdetett darab épp ennek a sorozatnak az egyike.
Tehát ez az óra egyrészt egy kis része a repülés történelmének, másrészt legendás utakat teljesített szerkezetű (pld. számtalan űrrepülésen is bizonyított) , és végül, de nem utolsósorban az egyik legelismertebb repülős óra formatervével rendelkezik.
Így aztán az előzőek alapján méltán híres, azonban az utóbbi alapján még "hírhedt" darabnak is mondható.
sziasztok!Rám maradt régről egy öreg zsebóra.Borel fils & cie nevezetű.A felhúzó rugója vagy mi volt eltörve de szombatra kész is lesz.valaki tud infóval szolgálni bővebben a márkáról?
sziasztok.Régről rám maradt egy Borel fils & cie nevezetű régi zsebóra.a felhúzó rugó vagy mi volt eltörve benne már szombatra kész is lesz.Tud valaki információval szolgálni ezzel a régi márkával kapcsolatban?
"Ha szűk a kabin, ki tudod úgy fordítani a kezed, hogy lásd az órát, vagy másképpen csatolod fel?"
Nagyon jó kérédés! És úgy ahogy mondod, másképp csatolom fel. Nálam már szertartás, hogy amint beszálok, nem a hevederekért nyúlok először, hanem az órámat fordítom úgy, hogy a számlap a tenyerem felé nézzen és csak ezután kötöm be magam.
És ennek is két oka van :D
Ezzel is védem az órám számlapját a karcoktól (mint óra fetisiszta :) és ugyan akkor így sokkal könnyebben olvasom le az időt, mert csak az alkaromat kell elfordítanom, míg ha hagyományosan van felcsatolva, akkor a könyökömet is meg kell emelnem a művelethez ami meg néha kicsit fájdalmas :DDD
Érdekes, hogy a sporttársaimnak mind össze van karcolódva az órája. De nekik nincs is ilyen fajta elferdülésük hogy ez zavarná őket másrészt mindegyiknem valamilyen casio vagy egyébb olcsóbb órája van. De még is, kezdem észrevenni, hogy tudatosan vagy tudatlanúl, de kezdik ők is úgy felcsatolni az órát mint én! Ez azért érdekes :D
1400 lábat mutat és nem azt hogy fél kettő lesz 5 perc múlva :)
Jelzem, most csak vitorlásgépről beszélünk.
Pedig a stopper valóban hasznos, de ha hiszed ha nem, nem feltétlen tartozéka a műszerfalnak. Vannak modernebb gépek amikben kis digitális (fekete alapon vörös) LCD kijelzés formájában ott van a stopper, de ez is a rádió tartozéka és inkább az adott frekvencia kijelzésére használják mintsem idő mérésre.
Inkább a legalapvetőbb műszerek vannak az amúgy is kicsi panelen (magasság, sebesség, finom varió/ durva varió, hosszdőlés/keresztdőlés, iránytű stb). Az egészen modern és drága vitorlásokban még kis LCD-s fedélzeti komputer is van ami nagyon komplex dolgok mellett időmérésre is alkalmasak, de inkább az a jellemző, hogy a pilóta egy erintőképes PDA-t (vagy okos telefont) rögzít a műszerfalra és azon végzi a navigálást.
Ahogy végignéztem a honlapot, valahol írják, hogy koreai cég. A szerkezet nem kínai, hanem Miyota automata. Volt ilyen szerkezetes órám, szépen, pontosan járt és koronáról is húzható.
Annyira tényleg nem low budget. Nálunk az üzletben van ilyen szerkezetes Zeppelin óra, a zafírt leszámítva ugyanezen anyagokból 65.500.- Forintért bruttó. Szóval az Orient jobb vételnek tűnik 36.000.- ért, de ott a kézi húzást el kell felejteni.
Köszönöm a válaszod. Számomra nagyon érdekes, ahogy ezt leírod. Felvetődik azonban a kérdés, hogy miért jó a vitorlázórepülésnél a háromutatós óra? Itt eltelt időket kell mérni. Egy stopper nem lenne hasznosabb? Ha nagy a koncentráció és a stressz, akkor még azt megjegyezni, hogy mikor is indultál, zalán nem is egyszerű.
Szerintem nem fognak a többiek sem megharagudni, ha repülős óra és repülés összefüggéesiről is olvashatunk itt többet. Én eddig ezekbe, amiket leírtál, nem tudtam, bele sem gondoltam. (A szokásos körlogarléc, üzemanyag, ellenszél stb. funkciókat már ezerszer hallottam, de ma nem tartom életszerűnek).
Még néhány kérdés:
A műszerfalon nincs óra? Ha szűk a kabin, ki tudod úgy fordítani a kezed, hogy lásd az órát, vagy másképpen csatolod fel?