Végül ez lett, erre írtam hogy pollenszűrőcserével együtt 6000-ből megállt... más kérdés, hogy ott, ahová vinni akartam (nem márkaszerviz), ott ez miért nem volt opció...
olyan gondom van, hogy a jobb oldali bajuszkapcsoló computer váltó gombja nem működik. Szétszedtem egy itteni leírás alapján, de a benne lévő gyűrűt nem igazán lehet megjavítani. Van arra mód, hogy ezt cseréljem anélkül, hogy az összes kapcsolót egyszerre cseréljem (lámpa,rádió,tempomat,ablaktörlő).
Szerintem a hegesztgetés, újralemezelés ideje már lejárt(hacsak valaki nem akar egyedi rendszert). De ha mondjuk a dobok jó állapotban vannak és csak kitört a dobból a cső akkor még érdemes lehet visszahegeszteni(bár erre kevés esély van).
Egyszerűen alánézel és nagyjából látni fogod hogy mennyire rozsdás, lyukas, vagy sérült a rendszer. Meg ütögesd meg a kezeddel jó erősen felfelé a dobokat. Ha cicergő hangot hallasz, akkor tele van rozsdával, ha meg csörömpölést akkor darabokban van a belseje.
Itt van egy Bosal rajz a rendszerről. Az első rész a katalizátor. Annak szinte biztos hogy nincs baja.
Bosal vagy Walker középdobot már 12-13 ezerért, hátsó dobot pedig 19-20 ezerért lehet venni.
A webáruházak cikkszám keresőjébe beírod mondjuk hogy 288-101 és akkor nem kell találgatnod hogy melyik való a te kocsidba.
Meg vegyél egy bilincset is és ha biztosra mész akkor 2 darabot a 258-771 csavarból. Mert ez lehet hogy nem bírja ki a szétszedést-összerakást.
Ha pont a hátsó dob előtt jött szét, akkor szerintem a középdob végének trombitaszerű része rohadt el, égett szét. De az is lehet hogy csak egy új bilincs kell. Nem írtad hogy volt e már cserélve valami a kipufogórendszerben. Ha nem, akkor valószínüleg mindkét dob csereérett.
Ismételten jelentkezem, mert egy újabb problémám adódott a Xsarammal. Fura hang majd pár méter után a kipufogóm földet ért. A hátsó rész még a helyén maradt, de a hosszú összekötő cső a földre ért. Valahogy felkötöztem és sikerült hazaérnem. Kérdezném, hogy mennyibe kerülhet egy utángyártott példány? Ilyenkor az egész szettet cserélni kell, vagy ez elemenként van? A másik kédésem, hogy volt(van) egy francia autó bontó Veresegyházán, a címe, elérhetősége érdekelne. ill. egyébb jó tanács. Menjek egy műhelybe és majd ott megoldják az egészet, vagy rendeljek én?
Lassan 1 hónap, és több, mint 2000 km eltelt a reggeli dadogás és "Antipollution fault" hibaüzenet (+ check engine lámpa) óta. Azóta se semmi. Nem tudom, melyiknek lehet köze a javuláshoz, de leírom, miket csináltam rögtön a hibajelenség után:
Kicseréltem a gyertyákat (NGK LFR6B)
Megtaláltam végre a MAP szenzort és kitisztítottam
Szétszedtem és kitisztítottam a pillangószelepet (nem volt különösebben koszos, de nem túl nehéz tükörfényesre pucolni)
Széthúztam a motortérben minden elérhető csatlakozót és kifújtam azokat is WD40-el. Különösen a trafó és a lambda szonda csatlakozóit!
Smirgli papírral fényesre csiszoltam az akkusarukat is
Azóta nem Shell fuel save-et, hanem Nitro+ 95-öt tankolok...
Lehet hogy ezekből egyik sincs szoros összefüggésben a dologgal, de eddig úgy tűnik bevált. KOPP, KOPP!!
Ha újra csinálja, akkor viszont gondolom nem úszom meg a trafócserét.
A következő problémám van: A ventilátort (belső) nem lehet kikapcsolni, max fordulaton üzemel, meleget fúj, és a klíma sem működik (nem lehet vele hűteni). Megoldásokat minél olcsóbb annál jobb jeligére a kiadóba várom. Köszi!
Segítségre lenne szükségem. Van egy 97-es xsarám. Azt műveli velem, hogy gyújtás van, indításkor viszont SEMMI, csak a töltés lámpa alszik ki. Gyújtásnál az üzemanyag pumpa sem működik. Relék kattognak ahogy kell.
Tudnátok megoldást találni a következő problémámra?
Kanyarodás után a kigyorsításnál elkezd rángatni az autó, ilyenkor kicsit visszaveszem a gázt, néha ez működik, de ha nem, akkor tovább csinálja, s kigyullad az autodiagnosztika lámpa. Félre állok, elinduláskor mintha semmi baja sem lenne...
Mostanában elég sűrűn előfordul, főként csak nagyobb kanyaroknál.
Irtam már be ide az abs problémámmal most el vittem egy lexiás kiolvasásra és az abs hibára semilyen hibát nem ir de még is világit a műszerfalon a lámpa. De viszont kihozott BSI és műszeregység hibát azt mondták ők ezt nem tudják javítani csak cserélni ami igen huós árba van. Így nem merek vele németo-ba elindulni mert ki tudja mikor ellenőriznek ott.
De nekem van egy ugyan olyan 1.9 D xsarám úgyan olyan számú BSI-vel azt nem is használom mert össze van törve.
Az lenne a kérdésem ha én abbó átteszem a műszerfalat és a BSI-t akkor a BSi kulcsával el fog indulni vagy kicsit bonyolultabb lenne ez a dolog.
Véletlen nem tudnátok segíteni, hogy hol tudok normális Citroen xsara I Coupe bal oldali külső kilincset venni? Már vette Polcar-os kilincset, de ritka sz.r egy valami. 2 hónapot bírt. :S :( megint szedjem szét az ajtót :S