Szeretnék kérdezni, szükség lenne nálam tapasztaltabbak véleményére.
Van egy KTM Avento mélyvázas női biciklim, imádom, azzal járok naponta dolgozni. Meg időnként biciklitúrákra. Namármost amikor biciklitúrára megyek, akkor leszedem a kosarat, és teszek a helyébe egy dupla táskát (ami kétoldalt lelóg). Olcsó, ezeréves cucc, tartása nulla. Több bajom is van vele:
1. Lépcsőkön fel-le hordozni q. nehéz, lehúzza a bicajt a feneke, és 2. hiányzik a kosár :-)
Azon gondolkodom, hogy vennék a duplatáska helyett két szimplát, esetleg egy hátizsákká alakíthatót és egy fogantyúsat, vagy két fogantyúsat. Olyat szeretnék, amit feltehetek úgy is, hogy nem szedem le a kosarat (könnyebb cuccoknak, pl. pulóver, jól jön az a kosár). És persze minél lentebb legyen a súlypontja.
A kérdés, hogy lépcsőncipeléshez, meg egyáltalán, melyik a jobb: hátsó vagy első vázra akasztható táskák? Bátortalanul, suttogva kérdem: esetleg lenne valami konkrét tipp?
Való igaz, sporteszközként maradhat. Viszont a közlekedésben jelenleg is annyi barom használja a kerékpárt, hogy miattuk jogtalanul, de egyáltalán nem érthetetlen módon gyakran tapasztalok rosszindulatot felém a közlekedés más résztvevőitől. Ennek fokozására nem kell elárasztani az utakat részeg bringásokkal, elég maga a hír is (ld: a kocsog bicciglisek nem fizetnek adót, stbstb és már részegen is részt vehetnek a forgalomban...).
Én meg nem biztos, hogy ki akarom tenni magam egy ilyen helyzet esetleg súlyos következményeinek. Az én felfogásomban ez a szabály kifejezetten a normális emberek ellen van, mert a hülyék nem megfelelően fogják alkalmazni, azaz visszaélnek vele, és ennek negatív hatásai a normális kerékpáros közlekedőkre is visszaütnek majd többféle módon.
Az a véleményem, hogy Magyarországon nem lett volna szabad ilyen szabályt alkotni. Nem a szabállyal van bakom, hanem azzal, ami lesz belőle.
a kondícióm: hát mint írtam, a bringát nemrég kezdtem rendszeresen. a futást már elég régóta nyomom elég jól.
az utcákon nincsen semmi lámpa :) kb nem állok meg egyáltalán. ha megállnék, nem érném el azt a 22-es átlagot amit itt linkeltél :D
28-as a gumi igen.
tudok 28km/h-t tartani 1 km-en át. 30-at is. de hát 1 kilométer az semmi.. :) én teljes távon szeretnék olyan átlagot, persze csak ha nincsenek lámpák ahol meg kell állni.
a sebességet írtam h 3féleképpen mértem eddig, de kifejtem: 1) gps (célhardver, futós-biciklis óra), 2) van egy kör aminek ismerem a hosszát máshonnan 3) gmapen is lehet nézni távokat
alapból a gps van nálam és azzal lehet nézni azonnali sebességet is meg köridőátlagot és teljes edzésátlagot is. szóval elég pontosan tudom h mikor megyek 30-cal és hogy milyen érzés, és milyen pulzus tartozik hozzá... magas :D
Nem ismerem a kondíciód, nem tudok rólad sokat, a bringádról valamennyit, meg hogy valami kis utcákon tekersz :)
Ebből azért nehéz kitalálni, mit javulhatnál. :)
Pl. itt mindenféle kis,üres utakon mehettem és ugyan szembeszél volt, no meg egyedül mentem, de én büszke voltam erre az átlagra, miközben egy kis városi rövid távot nézve, ahol egy 70 km-es köröcske után mentem, ahogy kedvem tartotta és lám, a lámpák ennyire legyilkolták az átlagot.
Nehéz megmondani, hogy miért nem tudsz a 28-as, vékony (28?) városi gumiddal 28-at tartani, mert szerintem azt kéne simán. Legalábbis, ahogy írtad nem teljes távon szeretnél 30-as átlagot, de mondjuk 1 jó km-t gondolom. Ami alapján a 24-et állapítod meg, az micsoda? Mert gyanakszom még mindig, hogy a kütyüt nem feltétlen látod folyamatosan, hogy lásd mész te 30 körül is. Meglepően nagyot ront tényleg egy-egy utcasarok.
nem vártam hogy 30-cal fogok tudni menni rögtön 23 helyett :)
az 1km/h azért csak annyi, mert tényleg kis forgalmú utcákról van szó, az egyikben pl nincs 1 db kereszteződés se gyakorlatilag. persze lehet 1,5km/h-t is jelent, még nem számoltam ki pontosan.
a lényeg h akadálymentes hosszú egyenesben síkon szélcsendben kb 24 felett nem elég laza már....
amúgy azt akarod mondani h ha tudnék 30-cal menni legalább pár órán át, akkor lenne szignifikáns különbség spd-vel? miért?
Én tegnap végig tudtam menni rajta(különben alapból a Nagytétényit használom, az kevésbé lepukkant). Az lezárások kezdetéről meg csak annyit írtak, hogy július második fele, ami elég tág fogalom.
Itt egy térkép a lezárásról és a lehetséges kerülőútról a tudomány jelenlegi állása szerint: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zzjnZfUFr1kE.kGTj420kSFPU
Nem az spd-től fogsz 23-24-ről felugrani 30-ra. Ha mennél tartósan 30-cal, és akkor váltanál spd-re, akkor látnám a lényegi különbséget. Egyébként pedig nem 1km/h az átlag lassulása, ha folyton lassítasz, rágyorsítasz a kereszteződéseknél.
A KRESZ nem a büntetésről szól, hanem a biztonságos közlekedésről. Engem nem érdekel, hogy mennyire büntetik a narkolepsziás, vak, pszichopata, stb. vezetőt, csak az, hogy ne vezessenek. ;)
ezzel csak az a gond, hogy hogy definiálod a vezetésre képtelen állapotot? mert az elég tág fogalom.
mikor nagyon ritkán használok kerékpárutat, akkor az ott kolbászoló kezdőkre is simán igaz lehet ez, ugyanakkor láttam már olyan embert 24H-n, aki többet ivott, mint én bírnék és simán éjjel simán végigment a körön. ;)
innentől pedig ugyanúgy a rendőrre van bízva a büntetés, mint eddig a főútvonalas kitétel. pl. simán megb.sztak embert azért, mert ivott, de nem a belső kis utcán ment, hanem a főútvonal melletti párhuzamos kerékpárúton.
kis forgalmú utcákról van szó, semmi lámpa, bár kereszteződések vannak, meg néha egyéb akadályok is. de összességében nem vészes, ez talán 1km/h-t számít az átlagban. szóval amikor a sebességről írtam, akkor nem simán csak a teljes edzés átlagsebességét írtam, hanem azt hogy mi az amit fenn tudok tartani (érzésre és pulzus alapján is) egy hosszú egyenesben pl.
milyen lehetséges hibára gondoltál a leírásban?
mennyi az a nem jelentős sebességnövekedés spdvel? kb.?
köszi a tippeket amúgy h mit nézzek meg a bringán. megnézem aztán írok h minden oké-e :)
Vagy a bringáddal nem stimmel valami, vagy a leírásban van hiba.
Az a kérdés, hogy a hosszú távon az milyen körülmények között? Ha városi tekerés (stop and go, lámpák, kereszteződések, stb), akkor a 23-24 lehet normális átlag. Városban a 28-as átlaghoz már nagyon kell igyekeznem.
Síkon szélcsendben lassítások nélkül már sokkal reálisabb a 30 km/h átlag hosszabb távon, bár akkor akár gyorsabban is lehet menni.
A bringa súlya inkább fölfelé számít, és a gyorsításokkor.
Az SPD nem ad jelentős sebességnövekedést. Inkább hatékonyabb leszel vele, és kevésbé fáradsz, de láttam én már taposópedállal gyors bringást, nem is keveset.
Ha meg akár rövid távon is gondot okoz a 30-as tempó tartása, nézd meg a csapágyazásokat, nem szorul-e a kerék, a fékpofa nem ér-e hozzá a kerékhez állandóan, stb.
Én még emlékszem, mikor volt ezzel kapcsolatosan értetlenség is, hogy mi számít főútvonalnak... Minden sárga négyszöggel jelzett (oldalról elsőbbségadás kötelező táblával ellátott) falusi tyúkbélutca is, vagy csak az 1-2 számjegyű főútvonalak....
Én is azon a véleményen vagyok, hogy eleve ellenőrizhetetlen volt - másik oldalról meg rendőri visszaélésekre adott alkalmat. Lsd. balatonparti kocsma mellett lesben figyelő rendőr, aki egy pohár sör után "lecsapott" a hazabringázó nyaralóra.
Tegnapelőtt még nem volt lezárva. A Kompház büfé mellett láttam némi előkészületet, a bringaút mellett egy területet lecsupaszítottak - talán gépek, egyebek elhelyezésére (??)
lenne egy kérdésem, azt légyszi nézzétek el h nem értek még a témához jól. :)
szóval a kérdés:
spd cipő+pedál használata sima alap pedál+régi ócska futócipő (semmi klipsz, semmi egyéb rögzítés) használatához képest mekkora átlagsebességnövekedést eredményezhet reálisan?
pl egy 3 órás tekerésen közepes intenzitással menve? tehát nem full lazán, de nem is maxon.
egy kis háttér:
a kérdés azért merült fel, mert nemrég kezdtem biciklizni, de valami nem stimmel vagy a technikámmal vagy vmivel, mert lassúnak találom a leadott sebességet.
néztem hogy egy hosszabb távon fenntartható 30km/h-s biciklis sebesség átlagosan felszerelt országúti kerékpáron spd cipővel meg egyebekkel simán ki kéne jöjjön.
de legalább egy szerény 26-28km/h reális lehetne, mert rendszeresen futok, és meglehetősen jól. ehhez képest csak 23 megy könnyen hosszabb távon, esetleg 24, ha igyekszem...
jó az is tény, hogy egyelőre csak trekking bringám van, majd valamikor lesz oúti is. szóval a pozícióm, hogy nem dőlhetek nagyon előre, biztosan lassít. de ennyit?! a súlya meg elvileg 13-14kg, az nemtom mennyit számít?
amúgy a nyeregmagasság szépen be van állítva, az nem lehet gond teljesítmény szempontjából. a gumi is jó vékony, és sima, nem rücskös.
a gyári hajtókar talán kicsit hosszú nekem, de az elvileg nem számít teljesítményben. az viszont egyébként is zavar, hogy nincs fixen a lábam a pedálon és érdekelne h ez mennyit számít.
mást nemtudom mit lehetne tuningolni egy ilyen sima trekking biciklin :) (az oúti vétele sajnos nem most lesz..) viszont szeretnék valami elfogadható sebességgel tekerni.
és még a technikámról: nem tudom milyen... ebben a témában konkrétan a pedálfordulatomról annyit tudok mondani, hogy a 95-100rpm kényelmes jelenleg, olyan áttéten ahol ez kényelmes. és akkor ehhez tartozik a 23km/h mint a laza tekerés felső határa... a 30km/h már hihetetlenül nehéz, abból max talán negyedórát bírok tüdőkiköpés mellett :D. pedig mint mondtam, jó futó vagyok, a szívem tehát bírná amúgy.
természetesen ha nagyon el vagyok tévedve valahol a feltételezésemmel, hogy reális kéne legyen ezen a biciklin egy mondjuk 26-os átlag közepes intenzitáson ami néhány óráig még épp fenntartható, úgy, hogy futva ennek a sebességnek a fele simán megy (tehát a 13km/h néhány óráig :D) akkor szóljatok! :)
vagy ha kell még info a biciklimről, technikámról, vagy edzettségi állapotomról, akkor is szóljatok :)
1. A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet módosítása 1. § A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(4) Az (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel fennállása esetén a kerékpárosra nem kell alkalmazni az (1) bekezdés c) pontjában a járművezető szervezetében szeszesital fogyasztásából származó alkohol jelenlétére vonatkozó korlátozást.”
A fent hivatkozott b) és c) pontok:
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van, továbbá
c) a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt nem áll, és szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.
Tehát, ha b) igaz, akkor tényleg c) nem alkalmazandó. A sok fogalmatlan hülyén kívül ezen túl lesz sok fogalmatlan részeg hülye is. :( Asszem, ideje más sport/közlekedési forma után néznem, mert ez lassan kezd vállalhatatlan lenni.
Na ez jó, az előbb írt oldalon a 2014/97-es szám (17.-én jelent meg) a legfrissebb, míg a http://www.magyarkozlony.hu/ oldalon van 2014/98 és 2014/99 is, 2014. július 18.-i megjelenéssel.
Itt valami nem stimmel. Én letöltöttem a Magyar Közlöny most megjelent számát a kozlonyok.hu oldalról és nem találtam benne semmit, ami a kreszre vonatkozott volna.
Most vagy én vagyok a teljesen hülye, vagy valakinek a T Szerkesztőségben az agyára húzódott a meleg és a vágyálmait írta le, de a közlöny 2014. július 17.-én megjelent számában én nem találtam ilyesmit.
(Nem, mintha érintene, mert nem fogyasztok alkoholt, illetve azt az évente 1-2 pohár sört mindenképp megiszom, amikor itt az ideje, csak legfeljebb a járművemet nem én vezetem haza.)
Köszi a választ. Elsőre egy aluvázban a kipottyant szem pótlása lenne a feladat, másodszorra esetleg egy acélvázra kellene tenni, amelyiken nincs is szem egyáltalán. Majd kérdezősködöm.
Köszönöm a felajánlást, legközelebb élek majd vele (de remélem hogy nem kell). Voltam a héten a szántódi kútnál is, valamit javítottak a térkő környékén a munkásemberek.
Azért földrajzilag nem ártana behatárolni, hogy hol adjuk kölcsön. Az én 3 részesem elég régi, új korában is elég alap volt, acél merevítőkkel két oldalon, de ha érdekel, Dél-Budán kölcsön tudom adni.
Ilyet gondoltam venni utódjául? Szerintetek érdemes? Nem hosszú nomád túrákra kell. :)
Öcsémék mennek augusztus elején négy napos Balaton-kerülő bringatúrára. Nem tudna vki kölcsönadni erre az időre egy hátsó csomagtartóra tehető 3 részes táskát? Kerékpárt már kapott, de azt nem javasoltam neki, hogy hátizsákban vigye a cuccát magával.
Az enyém illetve a fiamé, a miből kibányászta a szemet, egy közepes súlyú, 2x húzott alu váz: Cube Ltd. Még 1x: a műveletet nem volt jó nézni, féltem, elbarmolja. Viszont miután kiszedte, abszolút semmi sérülés nem volt a vázon. Egyébként most láttam először, milyen a vázcső falvastagsága: kicsit meglepett, vékonyabbra számítottam. A beültetett új szem teljesen jól néz ki. Nem tudom, acél, vagy karbonváz esetén elvállalja-e - kérdezd meg!