Urak,ilyen 4.7 ,5 literes fogyik ez vicc:) Persze nyilván nem lehetetlen ha ez volt a cél. Bármelyikünk kihoz ennyit az 1.3-as,1.5-ös Swiftből,ha elindulok egy autópályán 100 km-t,és mintha be lenne kapcsolva a tempomat,végig megyek 100-al. Esetleg ha van egy kis hátszelem az még javíthat is. Jobb esetben ha van hosszú enyhe lejtő az még jobb. Sőt nem kapcsolok semmilyen áramforrást,visszakapja a régi virsli gumikat,feltekert ablakokkal,és lehetőleg a reggeli órákban induljak el......... Ebben az esetben lehet hogy 4 l alá mész a fogyiban.
A fogyasztást NEM így kell mérni. A fogyasztást úgy kell mérni ahogy használod az autódat. A fogyasztás mérése személyre szabott. Ha valaki kitűzi célként hogy most 5 l-es lesz a fogyasztás,akkor beül a kocsiba,s egész más lesz a vezetési stílusa. Egyfolytában figyeli a fordulatszámmérőt,a fogyasztásmérőt,stb.....,nem úgy fog vezetni mint ahogy valójában vezetne. Ilyenkor jönnek ezek a rendkívül kis fogyasztások,ezeket hívjuk kamu adatoknak. A valós fogyasztás az mikor totál tele tankolsz,lenullázod az órát,és mész az autóddal,és nem az a célod hogy a lehető legkisebb fogyasztást hozd ki,és az sem hogy ész nélkül hajts,hanem mint egy normális polgár mész az autóddal. Aztán mondjuk ránézel az órára,megtettél 180 km-t ,látsz egy kutat,és újra totál teletankolod a kocsid. Mondjuk menjen bele 11 l,akkor a képlet: 11l : 180km X 100 = 6.11 Tehát 100 km-en 6.11 l volt a fogyim.
Rendszeresen olvasom a Fórumot, hozzászólni nem szoktam inkább csak kérdezek néha, de ehhez a fogyasztás témához én is "tollat ragadok".
Nekem is volt már öt literes fogyasztásom egy személlyel, országúton, a maximális megengedett sebességet nem túllépve, és nem pörgetve az autót. De ez nem átlagfogyasztás, hanem egy adott útszakaszra értendő fogyasztás /kb. 120 km/, és az elindulás előtt tankoltam. Tehát nem volt benne átlagot rontó városi forgalom, sok gyorsítás-fékezés. A vegyes átlagom 5,7-6,4 /Bp./ között szokott lenni, de nem vagyok egy nyomulós, pörgetős autóvezető, előrelátóan, a motorféket használva próbálok vezetni, de amennyivel szabad menni annyival azért megyek.
Tehát ha minden körülmény ideális, egy adott szakaszon nem zárom ki a 4,7-et, de hosszútávú átlagfogyasztásként számomra hihetetlen.
Nekem az 1,5 most legutóbb lépte a második legjobb fogyasztását, ez 5,7 l/100 km de ez a hegyekben tojásláb 60-70 km/ó tempó, és sok motorfék, általában 6-6,5 körül mozog. 4,7 kicsit irreálisnak tűnik.
hátőő muhaha. Nem tudom hogy használod, de nekem egyetlen egyszer jött ki úgy a 6,2 vagy 6,5 liter ( nem emlékszem már egészen pontosan de 6-nál több volt )hogy 70 és 90 km/óra között mentem az 1.3-ommal kb 150 km-t. Soha többet nem volt ilyen, és közben majdnem megőrültem amilyen vezetési stílust kellett ehhez párosítanom. Nem mondom hogy nem valós amit írsz, de nem tartom életszerű vezetésnek azt amit ilyesmivel el lehet ennél a motornál érni.
Nekem is uj swiftem van 4,7L es a fogyasztásom, és már 130 ezer km van benne, teljesen hiba, sérülés és karc mentes!!!!! Tojaslabon kell menni azt sikerül, ENNYI!!!!
Nem esett baja senkinek,egy fickó és egy csaj ült benne. Csupán menet közbe kigyulladt,félreálltak,és a többi a képeken. Sajnáltam őket,nem lehetett semmi végignézni ahogy szarrá ég a kocsijuk:(
Csütörtökön dolgom lenne Pesten. Megoldható lenne az olaj biznisz? Castrol Magnatec 10w 40 ,olajszűrő,légszűrő,meg egy pollen kellene.
A gond csak annyi,hogy nem tudom hánykor tudok érte menni,mert több helyre kell mennem,illetve mennünk. Ami biztos,hogy délelőtt 10 órára az Ilka utcán levő egészségházba kell lennünk. Ha Neked az nincs messze,és oda tudnád hozni akkor ott én áttudnám venni. Ha részedről ez az időpont nem megfelelő,akkor meg még szintén a délelőtti órákban valahol egyeztetnünk kéne. Nem csak egyedül megyek,hanem a tesóm családjával,és főleg nekik van Pesten dolguk. Kéne a tel.számod is,ha Pesten vagyok tudjalak hívni. Szerintem dumáljuk meg privibe az iwiwen ezt a dolgot,s kéne egy árajánlat is:) Előre is köszi!
"Itt volt szó néhány hozzászólás erejéig fogyasztási versenyről, azt szeretném megtudni, hogy Magyarországon rendeznek e ilyen versenyt?"
Azt a fogyasztási verseny, ami itt volt említve kb. a 90-es évek közepén szervezte a Suzuki. Akkori Swiftek indulhattak rajta, egy meghatározott út volt kijelölve és aki a legkisebb fogyasztást érte el, az kapott valami nemtudommit. Utána meg a győztes autó eredményét felhasználták egy kampányban, hogy lám milyen kevesett fogyaszt a Swift.
Szóval ez egyszeri reklámesemény volt. Hasonlóról azóta nem hallottam.
Ő is leírta, hogy azért nem olyan alap, szóval valamit valamiért. A drágaság meg relatív, kinek olcsó ( mondjuk akinek az, az nem is nagyon vesz Suzukit ), aki meg hiteleket nyög, annak drága, akár megéri az árát, akár nem. Ez mindennel így van. Sajna már itt járunk, hogy az értelmes, extrákkal szerelt autók felcsúsznak 3 milla fölé, és még csak kisautókról van szó ( bér én a Dacia Dustert bevállalnám, ha mindenáron újautó-vételi szándékaim lennének, és 3 milla alatt még épkézláb darabot kapni belőle ).
Nem leoltás lett volna, hanem ismertetés, vagy ilyesféle. Azért a különbségek, meg a törésteszt valahanyadik abszolválása külön dolog, olyan hosszabb-mint-zöld szerű dolog, hehehe....
Most hogy igy ültem az új swiftben,tetszik. Néhány hete KKN kollégám leoltott az uj autó különbségeiből,azért elárulnám hogy az öt csillag nem az első,hanem a második töréstesztből jött ki!(a motor megölte az anyós üllést).Privátban swift3 service mamual,parts szépen kérhető.
Üdv mindenkinek! Bocs a kicsit OFF hozzászólásért, nem Suzukis vagyok. Google-ban találtam meg ezt a topicot "fogyasztási verseny" kulcsszóra. Nagyon jó látni, hogy nem csak én vezetek úgy, hogy közben törekszem az alacsony fogyasztásra. Kb. egy éve ez az egyik "hobbim" :) Itt volt szó néhány hozzászólás erejéig fogyasztási versenyről, azt szeretném megtudni, hogy Magyarországon rendeznek e ilyen versenyt? Olyat, ahová lehet bárkinek nevezni? Mert szívesen összemérném vezetéstechnikai tudásomat (amennyiben az én autóm kategóriájában lenne még induló) másokéval és jó lenne beszélgetni, tapasztalatokat, ötleteket megosztani ilyen érdeklődésű emberekkel! Pl. van e mérhető különbség az üzemanyagok között vagy a gumi márkák-típusok között fogyasztás szempontjából? Csökkenne e mérhetően a fogyasztásom ha 205-ös gumiról 195-ösre váltanék? Jól gondolom e, hogy a manapság népszerű hibrid technológia előnyei szinte teljesen helyettesíthetők ésszerű vezetési technikával? (nem kell fékezni és kész) Káros lehet e a motorra a nagyon alacsony üzemi fordulatszám tartomány? (6.-ban 80-nál 1400/min) Vagy konkrétan az alapjárat használható utazni? (6.-ban alapjáraton 50 km/h és nem erőlködik, de csak egyszer mertem kipróbálni kb. 1 km-en keresztül) Szóval van egy csomó kérdésem ezzel kapcsolatban, de a környezetemben senki nem ilyen "fanatikus" mint én, és jó dolognak tartják az alacsony fogyasztást, de nem veszik ennyire komolyan. Szóval ha tud valaki fogyasztás versenyekről valami infót, vagy tud válaszolni vagy tanácsot adni a kérdéseimmel kapcsolatban, azt megköszönném!