Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nem volt külön egység erre. A beépített robotpilóta a giroszkóp adatai alapján mindig a megfelelő szárnyfelülethez küldi a parancsot. A rávezető állomás az indítási síknak megfelelően adta a parancsot. A robotpilóta pedig tudta, hogy állnak a szárnyak és a megfelelőket mozgatta. A giroszkóp "őrzi meg" az indítási síkokat.
Nem a Szurn dönti el, a Szurn megvilágítja a célt, a rakéta veszi a visszavert jeleket (saját orr antenna a burkolat alatt, orr rész) is és a hátsó aerodinamikai elemen levő antennáin (fehér burkolatban) a Szurn jeleit és ehhez képest helyesbíti magát.
Ezt az ütegek Szpu-ra szánt rakétáin egy külön eszközzel (Kipsz) ellenőrzik, mielőtt azokat Tzm-en az állványoknak ki szállítják.
Forgás stabilizált (mint a huzagolt csövet elhagyó lövedékek zöme is) légvédelmi rakéták kormány felülete vagy fúvókája, ha van, a saját beépített "robotpilóta" segít a cél várható találkozási pontja felé vezérelni a rakétát.
Hogy ezt a parancsot a saját önrávezető feje (Sztrela, Igla) vagy visszavert jel alapján (megvilágítás, alá világítás rádió parancs) teszi, a pillanatnyi helyzete alapján teszi meg. Ha forog, mindig a megfelelő aerodinamikai vagy gáz dinamikai elem működik, ciklikusan, kívánt irányban és mértékben.
A rakéta függőleges-vízszíntes kormányparancsot kapott, amit a giroszkópja alapján "konvertált" át a forgása / a kormánysíkok épp akkori állása szerint.
A Szovjetunió felbomlása után a volt tagállamok szétosztották valamilyen metódus szerint a közös haditechnikát. (...még jó, hogy a nukleáris tölteteket "hazavitték" az Oroszok, lenne most dupla zabszem a se...be)
----ha jók az információim a hadi rendeltetésű és űrkutatási rakéta, rep. hajtómű, szállító technika, elektronika és a "T" harckocsik gyártóbázisa nagyobb része maradt az Ukránoknál. (Motor-szics, Berkut, Antonov stb....)
A BUK is az Ukránok terméke?
Nem semmi "fogás" lenne a volt ellenségeinknek és a mostani barátainknak ennek az óriási szellemi adatbázisnak a "megszerzése...
Oké, de a rádióparancs kidolgozásakor a SZURN, hogyan tudja eldönteni, hogy a rakétának éppen milyen sík szerinti szárnyát kell mozgatnia? Illetve, a SzURN tudni fogja, de azt honnan tudja, hogy a függőleges vezérsíkok szárnyai függőlegesen és nem vízszintesen állnak?
Nem lehet hogy a forgas szandekosan azert van a rendszerbe epitve mert igy kompenzaljak a hajtomu az osszereles soran letrejovo minosegi beallitasi szerelesi eltereseket ami altal pontosan ugyan annyi es ugyan olyan iranyu toloero sosem lehet minden oldalon.
Az az ha valamelyik oldalra el is bolintana a raketa akkor az a forgas miatt nem bolintas hanem egy spiralpalya lenne ami altal meg iranyithato maradna ????
Ez lessz a helyes megoldás alighanem.
Amíg a Volhovnak csak egy szilárd gyorsító fokozata van, addig a KRUGnak 4 párhuzamosan működő...
Amíg a menethajtómű be nem indul, addig ez a rakéta is ballisztikus pályán repül.
A pilóta fülke oldalán vannak kifelé hajó lemezek. Vagyis a repeszek átjöttek a túloldalról?
Vagy az vagy a becsapódáskor felszabaduló kinetikus energia, vagy esetleg robbanólövedék (ebben nem hiszek) esetleg a de-kompresszió során a levegő hajlította kifelé a külső vékonyabb lemezt. Vagy valami egészen más oka van ami nekem nem jutott eszembe.
Nem lehet hogy a forgas szandekosan azert van a rendszerbe epitve mert igy kompenzaljak a hajtomu az osszereles soran letrejovo minosegi beallitasi szerelesi eltereseket ami altal pontosan ugyan annyi es ugyan olyan iranyu toloero sosem lehet minden oldalon.
Az az ha valamelyik oldalra el is bolintana a raketa akkor az a forgas miatt nem bolintas hanem egy spiralpalya lenne ami altal meg iranyithato maradna ????
Jó, az adatokban és a miértekben (így "tanultuk") nem vagyok biztos, de hogy szándékosan forog, az fix. Hogy ebben mi akasztja meg, hogy talál "önazonos" vezérlési pontot a saját pozíciójához pörögve, az jó kérdés - de lehet, hogy épp a parancs-vezérlés és a félönműködő rávezetés (ha egyáltalán jól használom a terminológiát) lényegét feszegetem tudtomon kívül. :)
Megpróválok avatott segítséget hívni a kérdés tisztázására. (Elnézést az elütésekért, telefonról írok.)
A többi közepes hatótávolságú, parancsirányítású rendszer analógiájára: Az SZ-75-ös komplexumok rakétái sem irányíthatók a PRD leválásáig. Annyira nem, hogy a négy kormánylapátot egy egy sín fogja, amik a PRD hátra való leválásakor mennek a PRD-vel és az átmeneti kúppal együtt. A rakéta elvileg onnan irányítható, feltéve, ha megtörtént a rakétajel elfogása és az irányítás megkezdése. Ha ez a feltétel teljesül, akkor a rakéta villámgyorsan elkezdi a pályára térést, és mivel az tökéletesen soha nem sikerül, akkor legalább a kinematikus röppályának a harci rész hatótávolságának megfelelő távolságra való megközelítését. Ez olyan jól szokott sikerülni, hogy a rakéta elvileg képes 7 kilométer távolságon célt megsemmisíteni. Legalábbis a HMZ közeli határa azon a távolságon van. Azt viszont továbbra sem tudom, hogy a KRUG rakétája minek forog indulás után. Mivel vannak szárnyai és stabilizáló felületei, ezért a lövedékek forgással való stabilizálása itt nem játszik. Meg nem is forog olyan sebességgel, hogy azt a böhöm tömeget valamennyire is stabilizálni tudná. Már csak azért se tudom felfogni a dolgot, mert az én (Volhovon felnőtt) honi légvédelmis eszem tudomásul vette, hogy a rakéta irányításának alapja az indítási pályasík megőrzése. Ha egy bizonyos szöggel elfordul, akkor nem is sikerül a rakéta irányítását megkezdeni.
kivételesen van valami sejtelmem, noha annak idején a 3M8M3 rakétára vonatkozó oktatáson jegyzetelni sem volt szabad 30 éve Keszthelyen. (Techn. osztály, szerelő szakasz, techn. ellátó raj, jelentkezem!) Nos:
A felszerelt PRD-k (starthajtóművek) fúvókái - azon kívül, hogy ha jól emlékszem, 15 fokos szögben eltétő szögben állnak a a rakéta középvonalához képest - a rakéta hosszmetszeti síkjától is eltérnek 3 fokban. Ez a rakétán a huzagolt csöves fegyverekhez hasonlóan egy stabilizáló forgást okoz a gyorsítási (ballisztikus) röppályán, egészen a starthajtóművek kiégéséig és leválásáig. (Gravitációs módon egyszerűen kicsúsznak a helyükről a rögzítőkarmok, midőn a főhajtómű maximális tolóerőt ér el, a rakéta ezután képes egyáltalán manőverezni; a starthajtóművek pedig a rájuk szerelt kis terelőlapok segítségével a rakéta testétől elmutató irányba kormányozódnak, majd az oltalmazott csapatok nyakába hullanak. :) Keszthelyen kiváló vizibiciklik épültek az éleslövészeten elhasznált rakéták sarthajtóműveiből.)
Ámde! Hogy a fenti forgó mozgás ne törje össze a PU (launcher) érzékeny részeit ill. magát a rakétát, egy további segédfúvóka van mind a 4 PRG-n 72 (?) fokban a 3 fokos fúvóka hatásának ellensúlyozására, ami tizedmásorpercek alatt beolvad, eltömődik, de arra épp elég, hogy a kilövésnél megakadályozza a forgást.
Nem látszik jól, de talán illusztrációnak megfelelő (Hpasp honlapjáról egy komment):
Az irányítási problémában nem vagyok kompetens, nem ismerem, csak a rakéta felépítését valamelyest. Bár, ha abból indulunk ki, hogy a gyorsítási szakaszban a rakéta nem irányítható (amiben azért nem vagyok 100%ig biztos, hisz a közelcél eetén is működnie kellene), akkor a kérdés fel sem merül.
Ezt a cikket én is olvastam mikor megjelent! Háát...pedig nem vagyok katonai szakértő, sőt még csak katona se voltam, csak mint technika érdekel a dolog és ne elolvasok ezt-azt, pl. itt ezt a fórumot is néha. Már a címe is milyen? "Szovjet technológiával harcolnak a szakadárok Ukrajnában" Mivel harcolnának? magyarral, vagy vadiúj ámeriakival? Persze hogy szovjettel, mikor szovjet technikából állt az ország, a harmadik világháború megvívására felkészülve készletezve stb. Csak a magyar honvédségnek mekkora raktárai voltak, (csak amit itt el-elkap az ember beszélgetéseket, pont egy másik topikban írta vki hogy mennyi cucc nincs dokumentálva nálunk is) már mennyi mindent kivontak eladtak-leselejteztek, de még mindig van mit kivonni.
Akkor el tudom képzelni mi lehet a ruszkiknál. Ha azt veszem az ő mentalitásuk (oroszé ukráné ugyanúgy) alapból kissé lazább hozzánk képest, gondolok itt arra hogy mit lehet eladni, ellopni, pénzzé tenni. Szerintem gyakorlatilag mindent, ha megfizetik rendesen és megtalálják kit kell megvenni. Békében is. Most meg ráadásul háborús helyzet van. Voltak cikkek a neten erdőben elhagyott komplett tankhadosztályról (még itt is tárgyalták, innen olvastam én is, nem biztos hogy hadosztály volt, a szervezeti egységekkel nem vagyok tisztában). Aztán volt erdőben otthagyott radaros alakulat. Meg mikor ilyenen problémáztak a híradóban hogy ha szereztek is BUk-ot, ahhoz kezelő is kell. Ha egy egység átáll a másik oldalra akkor mindjárt van kezelő is velük:)
Ezek a gondolatok csak az én egyszerű civil agyamban fogalmazódtak meg, remélem nem baj hogy megosztottam veletek:)
Világos, semmi nem erősíti meg, hogy a fotó vagy a videó aznap készült.
Nem. Nem jól érted. Ez azt jelenti hogy ez a fotó biztosan nem aznap készült.
Tiszta ég. Nézd csak, ezen ami biztosan aznap és ott készült, hatalmas Stratocumulusok. De a többi hitelesített felvételen és a műholdas időjárási képeken is ezt látszik. A kép ügyetlen Ukrán hamisítvány
Az az egy probléma hogy az Ukránok által feltett fotó gyatra hamisítvány. Ragyogó napsütésben úszó kristálytiszta égen rakéta füstcsík. Kár hogy éppen szar felhős idő volt aznap, különben még hihető is lenne. ;)
A Telegraph újságírója lukra repült, mert az a fotó nem aznap készült.
A "szakik" azok a szakadárok ? Sose értettem a katonai szlenget JJ
Az ukránok által feltett fotó alapján egy Telegraph újságíró beazonosította a helyet, 47° 58' 38° 45'.
26 kilométerre délkeletre van a feltételezett találattól. Ha a gép irányát 150°nak vesszük az iránypont alapján ami felé tartott, a "mellérepülés" 1-2 kilométer.