Mert régebben egy Opel Ascona 1.6D Luxus-om volt, és ott az izzítás miatt úgy is várni kellett, mire meg izzított, addigra elaludtak a pilácsok. És ez így megmaradt, hogy megvárom, amíg a visszajelzők elalszanak. De érdekelne, hogy van-e ennek most valami haszna? Vagy tök mind1, hogy elaludtak-e már vagy sem, lényegtelen, hogy mikor indítózok... :-)
Ez érdekes, pl. én reggel első indításnál(nem tudom miért) megvárom amíg elalszanak ezek a pilácsok, viszont napközben csak általában annyit várok, amíg megy a szivattyú, és utánna indítózok.
Kérdés:
Ti meg szoktátok várni indításnál, hogy a visszajelzők elaludjanak (lambdaszonda, légzsák, ABS), vagy nem? Illetve van-e ennek egyáltalán jelentősége, hogy megvárod- vagy sem? Én meg szoktam várni, csak kérdés, hogy felesleges-e?
Én kb. 5 évvel ezelőtt cseréltettem a vezérlést, azóta nedves, párás időben teljesen véletlenszerűen, de szinte mindig csikorog valami. Mondjuk zuhogó esőben megyek 20 km-t: semmi, majd a következő 5 km-ben az út felén nyikorog, felén hallgat. Azt megfigyeltem, ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat; de azt is észrevettem, hogy így meg nem nagyon érek haza.
Én korábban jártam úgy, hogy leejtettem a kulcsot, és utána nem sikerült vele elindítani az autót. Akkor többször jártam úgy, hogy meg kellett rázni, aztán működött. Ezzel elmentem a márkaszervízbe, ott szédszedték, helyére rakták a jeladót, és utána mindaddig jó volt, amíg újra le nem esett. De most már legalább tudtam mi a baj. Azóta beragasztottam a helyére, és nincs vele gondom. Nekem az elmúlt 7,5 évben ezen kívül nem fordult elő, hogy (a kulcs miatt) nem sikerült volna beindítanom.
Értem én, de eszembe sem volt... Ha most ez nem oldotta meg, akkor úgyis új szíjat kell vennem. Ha meg megoldotta, akkor is újat kell venni rövidesen, mert szerintem egy idős a volt vezérléssel.
Nem szeretnék ismét teológiai vitákat indítani, de pont ezért írja elő a gyár, hogy szíjat tilos újra felhasználni, mert onnantól kezdve, hogy le lett szedve senki nem tudja mennyire kell meghúzni. Az összes feszesség amit megadnak kizárólag új szíjra vonatkozik. Én inkább cserélem mindig nem olyan nagy összeg és csak a kellemetlenség van belőle ha rossz. Vagy ha tényleg új és nem ment sokat leszedés előtt le kell mérni. Persze majd megint megkapom, hogy a mesterek érzik meg tudják meg stbstb. Persze fel lehet újra tenni, lehet el is találja, de ha nem akkor meg jön a rábaszás, a generátorcsapágy, a szervófelújítás, vagy a lerohadás. És közel sem biztos, hogy annál a szíjnál fog tönkremenni a generátor csapágy, de lehet jelentősen lerövidül az élettartama. És kb 3-4000ft-ról van szó. Na meg esetleg sokkal többről ha valami mást is tönkretesz amit egy szerelő sem fog elismerni, hogy a szakszerűtlenül elvégzett munka következménye. De tényleg nem akarok megint oldalakon keresztül vitát folytatni a dologról ez a saját véleményem, mint ahogy egy kedves barátom szokta azt mondani mindenki úgy élvez ahogy tud.
Na voltam a szervízben. Feszített a hosszbordáson 2mm-t. Kíváncsi leszek hajnalban, amikor megyek haza, hogy ez megoldotta-e a problémát. Ha nem, akkor hosszbordás csere, mert jobban nem akarja megfeszíteni a generátor csapágya miatt.
Tudna valaki esetleg segíteni hogy, hogyan kell műszerfal izzót cserélni (thalia 2003-s 1.4 16v) a rádió kijelző mögött és a fűtés gomboknál. Nem találok sehol leírást vagy robbantott rajzot a középső konzol szétszereléséhez.
Talán annak idején le is írtam ide, én is hasonlóan jártam. 2011 januárban cseréltettem másodszorra vezérlést, ugyanott, ahol először is. Én vittem mindent. A csere után beindítás után pár mp-el, előbb csak halkan, aztán egyre hangosabban cincogó-nyüszögő-nyikorgó hang hallatszott, majd kb.10-15 mp után elhalgatott. Visszavittem, persze melegen nem hallatszott, ezért ott hagytam az autót este. Reggel úgy kezdték, (mivel mondtam, hogy csak pár mp. az egész) hogy lebontották előre ami nem kell, aztán be lett indítva, és így szűrték ki mi a bibi. Mondjuk nálam az új ruville feszítő volt, amit cserélni kellett(meg az új vípumpa).
Ha feszítőgörgő vagy vízpumpa lenne rossz az morogna, és folyamatosan lenne hangja nem tűnne el pár perc múlva. De próbáld meg úgy kideríteni, hogy valaki indítja a kocsit, és te akkor rögtön rá tudsz fújni a szíjra. Akkor el kell azonnal hallgatnia.
Le kell szedni. Valószínű a hosszbordás csinálja. A vezérműszíj nem nyikorog, mivel az egy bordásszíj, nem tud megcsúszni. Ha feszes vagy kinyír valamit, ha laza akkor meg vagy átugrik, vagy eltépi magát.
Valamint, amikor vezérlést cserélnek (ha a hosszbordást nem cseréltetem), akkor változik annak is a feszessége? Tehát meg kell lazítani a hosszbordást ahhoz, hogy a vezérműszíjat cserélni tudják?
Lementem most, visított... De basszus... szinte lehetetlen megmondani melyik lehet, olyan közel van egymáshoz a kettő szíj. Mégis úgy tűnt nekem, mintha a vízpumpa felől hallanám. Nyomtam járó motornál egy kevés szilikont a hosszbordás külső részére, de igazából addigra már majdhogynem elhallgatott magától is a visítás. A súrlódástól gyorsan elpárolog róla a nedvesség, és onnantól már nem csúszik. Fogalmam sincs melyik csinálhatja!!! Most vigyem vissza a szerelőhöz, hogy: "Öreg, valami nem jó, mert eddig ezt nem csinálta?" ? Ha ő ott beindítja már úgysem fog visítani, mert meleg a motor, így a szíj is száraz... Az meg, hogy azért hagyjam ott egy éjszakára nála a kocsit, hogy ezt megtapasztalja... Meg, ha ott is hagyom, most fizessek megint azért, mert megcsinálja? Mert mi van, ha ugyebár pénzt kér érte? MEg vagyok lőve... Mivel fenyegessem, fogyasztóvédelemmel? Tiszta vicc... Egy biztos, a vezérlés csere előtt nem visított a szíjjam! Most visít! És ez nem az üzemszerű állapota! Még akkor sem, ha csak nyirkos időben visít! Na, nemsoká mennem kell melóba, kicsit korábban indulok, úgyis útba esik a szervíz, ahol javították! Majd ráérdeklődök, hogy mizu!
Nem, nincs még. A meló miatt nem volt még időm vizsgálórni. Majd pénteken. De ma hajnalban (száraz idő volt), amikor indultam melóba nem visított indításkor. Viszont most este, amikor jöttem haza (esett az eső), visított indításkor. Nem tartom valószínűnek, hogy a vezérműszíj feszítőgörgője csinálná, csak azt nem értem, ha a hosszbordás csinálja, akkor vezérlés csere előtt miért nem csinálta!? Legalábbis nagyon remélem, hogy nem a vezérműszíj feszítőgörgőjén csúszik meg a szíj lapos oldala...
Luck Skywalker : éppen délelőtt sikerült szereznem egy Clio II kábelköteget, amiből kibontottam a csatit a két tüskével. Mivel az autó majdnem napi használatban van, és nem volt kedvem szétszedni a kábelköteget, ezért az egyszerűbb utat választottam, beletettem egy szuszogóba, és a másik kábelköteg mellé raktam.
A szigetelőszalag helyett majd kap gyorskötözőt, egyenlőre így is megteszi.
Képek:
Remélem sikerült másnak is kedvet csinálnom hozzá, praktikus, és hasznos :))
Thalia 2001 1.4, 8 szelepes. Annyit tudok csak, hogy az indítókulcsban valami elektronika van és kell az indításhoz. Ez akár el is romolhat. Emiatt városon kívül, hosszabb utakra mindig viszem magammal a másik kulcsot is.
A kérdésem az: vajon nem túlzás ez? Mi a valószínűsége a kulcs elromlásának? Valaki tapasztalt már ilyent? Egyáltalán, másik kulcs nélkül van bármi más lehetőségem, azon kívül, hogy hazautazom a másik kulcsért, vagy trélert fogadok?
Az semmi...
De hogy nézhetett az a tulaj, aki bevitte hozzátok a vasat egy olajcserére (meglévő külső kilinccsel), majd elhozta (külső kilincsek nélkül)! :-)