mivel én is igértem, hát tessék itt van minden kincsem órák terén :)
Elnézést a csapnivaló minőségért, de csaknem korom sötétben készült telefonnal (ettől sokkal jobb képeket csinál).
A bal szélsőt még gyermekkoromban olyan 7-8 évesen kaptam. Ezt használom bringázni, mert alu tokos vékony és nagyon könnyű. Meg annyira nem is kell félteni a márkája SMASH! :) Szerintem nem ismeritek :)
A jobb szélső egy Timex vizisportokhoz. Még egyetemistaként vettem az ösztöndíjamból (24.000 HUF) és nagyon szerettem.
A középső egy Seiko 5. Már dolgoztam amikor megvettem egy itteni topiktárstól kőkemény 15.000 HUF-ért :) Ma is a mindennapi viseletem és imádom.
A legfelső egy igazi ritkaság! Számomra a legdrágább és az otthonom legféltettebb darabja! Egy eredeti Junghans fedélzeti kronográf elképesztően jó álapotban tökéletesen működő képes a '40-es évekből! Messersmith, Focke Wulf, Junkers vadászgépekben és bombázókban használták. Vaterán vettem bagóért :D
A Poljot 3133-as Aviator óráról írottak alapján kérted, hogy "Igen tetszik az élvezetes ismertető. Lehetek pofátlan? Esetleg kép, link az említett Fortisró?"
Nos, utánakerestem.
És Seftman linkjén látott eredeti Fortis kronográfhoz nyugodtan hasonlítsd hozzá ezt:
Szerintem pont a 1740-hez nem lesz robbantott ábra.
Egyébként sima kézihúzós werk, nem lesz nagy ügy szerelni. Az egyetlen furcsaság a plusz egy kerék a gátkerék és a másodperckerék közt. A jóisten tudja, mit keres ott, mikor másodperckijelzés nélküli Movado museumokban és hasonlókban használták...
Alkatrész tekintetében viszont jól jön, hogy a Movado tokozta, mert rengeteg van az ebayen, már egész olcsón.
Ami az etát illeti, a 2824-2 automata helyett próbálkozz a 2804-2 kézihúzóssal. Az az alapja.
Szerintem pont a 1740-hez nem lesz robbantott ábra.
Egyébként sima kézihúzós werk, nem lesz nagy ügy szerelni. Az egyetlen furcsaság a plusz egy kerék a gátkerék és a másodperckerék közt. A jóisten tudja, mit keres ott, mikor másodperckijelzés nélküli Movado museumokban és hasonlókban használták...
Alkatrész tekintetében viszont jól jön, hogy a Movado tokozta, mert rengeteg van az ebayen, már egész olcsón.
Ami az etát illeti, a 2824-2 automata helyett próbálkozz a 2804-2 kézihúzóssal. Az az alapja.
Olaszországban, Siena mellett élünk. Egy kedves barátunk, egy sienai órás bácsi néha-néha megkér, hogy keressek meg neki dolgokat az interneten, ezek általában óraszerkezetek keresztmetszeti rajzai. Ezúttal a Zenith 1740 keresztmetszeti rajzára van szüksége, a szerelési ábrájára, de nem boldogultam, nem találtam meg sehol sem. Tudnátok esetleg segíteni?
Egy másik kérdésem, hogy az ETA 2824.2 szerkezeti rajyát megtaláltam, de valami olyasmit mondott, hogy ez jó, de kellene neki a mechanikus szerkezet rajza is, nem csak az automatáé. De én csak ezt találom:
Egyrészt azt a tapasztalatot, hogy nem felelne meg a kronométer minősítésnek, szinte sehol. De a napi használatra bőven alkalmas a ~+-20 másodpercével.
Az eredete szerintem homályba vész. Ugyanis senki nem kérkedik azzal, hogy milyen megállapodás útján jutott a Poljot az eredetéül szolgáló Valjoux szerkezet gyárthatóságához, ellenben rendre előjönnek azzal, hogy milyen mértékben van továbbfejlesztve (tehát akár vehették is a licencet, de az sem kizárt, hogy böcsülettel kopintották).
Mindenesetre nézd meg magad a hasonlóságot, itt ezen a linken:
Aztán persze ismerheted APT Topictársunk honlapját, ott Ő sokat leírt a használhatóságáról, illetve adatjellegű információkat is erről a szerkezetről, a Poljot egyik non-plusz-ultra órája kapcsán. Itt olvashatod:
Az első emberes űrrepülés idején még nem volt ilyen formatervű repülős óra sem, de még csak szovjet repülős kronográf sem - P3133 pedig még csak írmagjában sem létezett.
Később (a Sztrelák után) azonban tényleg ennek a Poljot Aviator órának a szerkezetével szerelt órák uralták szinte kizárólagosan a kelet-európai légteret és majd' mindegyik KGST ország légierejében a Poljot kronográfok voltak a rendszeresített órák (a magyarban ott virított persze a svájci Heuer Montreal is, hogy egy kissé a legvidámabb barakk fogalmához ez is hozzájáruljon).
Aztán jött a rendszerváltás és vele együtt a rendszeresített órák is megváltoztak. Nálunk többek között a Fortis kronográfjai terjedtek el (sok van egy-egy légibázisunk címerével is). Nos, ez a Fortis kronográf olyan sikeres volt, hogy az oroszok a régi jól bevált repülős kronójuk új változatát be is öltöztették ennek kiköpött másába.
Aztán lett is belőle haddelhadd! Ugyanis olyan hasonlóságot mutattak az új Poljotok a Fortis-szal, hogy pillanatok alatt elkészült a szürkegazdaságban a rávaló hamisított "Fortis" cégjeles számlap is. Ezt aztán a német bíróság azzal honorálta, hogy be is tiltotta ezt a Poljot típuscsaládot.
Nos, a Vaterán hirdetett darab épp ennek a sorozatnak az egyike.
Tehát ez az óra egyrészt egy kis része a repülés történelmének, másrészt legendás utakat teljesített szerkezetű (pld. számtalan űrrepülésen is bizonyított) , és végül, de nem utolsósorban az egyik legelismertebb repülős óra formatervével rendelkezik.
Így aztán az előzőek alapján méltán híres, azonban az utóbbi alapján még "hírhedt" darabnak is mondható.
sziasztok!Rám maradt régről egy öreg zsebóra.Borel fils & cie nevezetű.A felhúzó rugója vagy mi volt eltörve de szombatra kész is lesz.valaki tud infóval szolgálni bővebben a márkáról?
sziasztok.Régről rám maradt egy Borel fils & cie nevezetű régi zsebóra.a felhúzó rugó vagy mi volt eltörve benne már szombatra kész is lesz.Tud valaki információval szolgálni ezzel a régi márkával kapcsolatban?