Nem akarok én senkit sem bántani, csak leírtam a véleményem. A ráfutásos baleset szélsőséges szemléltetés volt. Nyilván a követési távolság betartásával sok mindent meg lehet magyarázni, de a nem működő féklámpa meg olyan műszaki hibának számít amivel az autó nem vehet részt közúti forgalomban, akár mennyire is bagatel dolognak tűnik. Ennyi erővel nem is kellene féklámpa, mert a követési távolsággal ugye ki lehetne küszöbölni a hiányát. Én már mentem olyan autó mögött aminek nem volt, és a második vészfékezés után jöttem rá, hogy miért kellett olyan rohadt nagyot fékeznem. Nem tudom jogilag mi lenne az álláspont egy ilyen baleset után, de az biztos hogy aki ezzel elintézi a dolgot, és bekockáztat egy balesete, az nem igazán felelőségtudó ember. Mert ha még jogilag igaza is van, ki az a hülye aki szeretné hogy összetörjék a kocsiját esetleg valaki megsérüljön. Az meg hogy megjavította az mindaddig jó amig mondjuk vasárnap vagy ünnepnap van vagy esetleg kell várni az alkatrészre.
Jó, jó... én egyetértek veled, de azért ne "bántsd" ennyire már szegény Öregmackót! :))))
Végülis sikerült megcsinálnia, és működik neki. Ha nem sikerült volna, biztos kicseréli egy újra.
Nekem is tönkrement, és mivel nincs féklámpa visszajelző a műszerfalon, így csak a rendszeres ellenőrzésemnek köszönhetően vettem hamar észre, hogy: "azt a q-rva..., nem világít a féklámpa". :)
Én is szétszedtem akkor, megnézzem "mi a pálya", mert akkor annak a kapcsolónak már mindegy volt. Ha sikerült is volna megcsiálni, akkor is vettem volna egy újat, mert ettől a pillanattól kezdve bizonytalan a kapcsoló működése. Ment is a kukába. :) Új be...
És csináltam még egy féklámpavisszajelzőt, ami akkor világít, ha a kapcsoló -féklámpa kapcsoló köre- jól működik, és feszültéget küld az izzók felé. (az ECU felé jelt adó másik köre "nem feltétlen fontos")
De sok autósnak igazából nagyobb gondja lehet a hanyagság miatt nem ellerőzött, hátul kiégett izzók miatt. Nap, mint nap nem egyszer látok olyan autót, aminek csak egy, vagy egy féklámpája sem (vagy hátsó helyzetjelzője) ég, és nem kapcsolóhiba miatt, hanem mert trehány a gazda, és az összes izzója ki van égve, mert arra is lusta volt, hogy az elmúlt pl 2 évben ránézzen az autó hátuljára.
A "hátulról ráfutásos" balesetekben pedig szinte 100%-ban a hátsó (második) autós a vétkes, legtöbb esetben a nem megfelelő követési távolság betartása miatt. Ehhez nem kell szakértő, meg igazságügyi vizsgálat...
Az esetleges nem működő féklámpáért majd "Te" (első autó) is megkapod a megfelelő mérétkű bírságot/bűntetést ezért, de ez még senkit nem jogosít fel arra, hogy belédjöjjön hátulról. Hiszen a mögötted haladónak (is) olyan követési távolságot kell tartani, hogy a féktávolságon kívűl észlelt váratlan akadály előtt is biztosnágosan meg tudjon állni.
És ennek semmi köze ahhoz, hogy neked épp világított e féklámpád, vagy sem... Mert mi van, ha a te autód áll meg hirtelen, fékezés nélkül, műszaki hiba miatt, mondjuk széteső motor/váltó miatt blokkoló első kerekekkel, miközben ügye nem világít a féklámpád, mert nem nyomod a féket...!?
Szinte mindig az a probléma ilyen esetben, hogy az autósok kisebb követési távolságban haladnak egymás seggében, mint amekkora az adott autó féktávolsága, ezért persze, fizikalilag lehetetlen megállni a másik mögött.
Nem akarok megint én lenni a köcsög de ennyi erővel a két drótot is oda lehetett volna szigetelőszallagozni a pedálhoz és akkor még kapcsoló sem kell. Nekem továbbra is az a véleményem, hogy ha tönkremegy cserélni kell. És nem arról van szó, hogy az ember ne nyúljon a fékhez, hanem arról, hogy tartson be bizonyos dolgokat. Nem hinném, hogy egy fékrendszer bármelyik elemét is legyen az egy egyszerű kapcsoló vagy egy munkahenger vagy akármi, barkácsolással kellene javítani. Nem csillagászati összegekről beszélünk egyik alkatrész kapcsán sem. Örülök, hogy szerencsésen megúsztad az elmúlt 37 évet, de belém pl már jöttek hátulról. Szerencsére senkinek sem lett baja, de senkinek sem kívánom már csak a hercehurcát sem ami egy ilyen eset után következhet pedig volt féklámpám. Ezek után elég nehéz megérteni miért kísérletezik valaki ilyennel, hátha egyszer nem lesz szerencséje. Jelen esetben 3000ft-ról beszélünk. Persze az ember sikerélményt érez a javítás után de nem itt kellene. Nem beszélve arról ha baleset van, és kiderül, hogy nem égett a féklámpa, ráadásul egy esetleges igazságügyi vizsgálat kideríti, hogy az barkácsolva volt az csöcs kategória. (és eleve necces mert ha nincs féklámpa eleve részt sem vehet közúti forgalomban) Szóval lehet akár cifrázni is a dolgot. Záró mondatként, mindezt 3000ft-ért.
Ö..Ö..Ö..ööö.ööö, hát ha ilyennel találkozom akkor valószínűleg nem vszem elő a Mekk Elek virtust. De ez egyszerű eset volt. Ha nem sikerült volna elsőre akkor sem tettem volna meg. Kicsit felfújjátok a dolgot mert benne van a "fék" szótag. A fékemet is magam javítom, elsőt is, hátsót is. 76 óta autóban élek és még nem jött össze semmi pedig sokat mentem. Mondjuk a szemem sem meg a kezem sem a régi de még belevágok nem reménytelen dolgokba.
Ki is megyek megnézem ég-e a még a féklámpám :-) Nehogy megvuduzzátok!
Szerintem mindegy, mert pár selftest lefut, majd utána annak függvényében lekapcsolgatja a visszajelzőket. Én mondjuk addig szoktam várni amíg hallom hogy megy az üzemanyagszivattyú, fel nem építi az üzemanyag nyomást és le nem áll. És addigra ezek is általában kialszanak. De gond nem lehet, max nem indul pöccre, mert pl nincs meg a megfelelő üzemanyag nyomás, és azonnal nem szállít még eleget. Tönkre biztosan nem fog menni. Dieselnél más a helyzet, ott az izzítás miatt érdemes kivárni. De igazából itt sem telik el sok idő.
Itt pl. az injektorosnál azt írja:"(forró motornál) Az autó indítása közben, illetve után picit nyomjuk le a gázpedált." viszont az auto kezelési utasításában, ha jól emlékszem az szerepel, hogy nem nyomunk gázt indításkor.
Nekem is beindul azonnali indítózásra is. Csak az érdekelne, hogy ártok-e vele, vagy semmi jelentőssége a visszajelzők világításánál vagy kialvása után történik-e az indítózás?! :-)
Mert régebben egy Opel Ascona 1.6D Luxus-om volt, és ott az izzítás miatt úgy is várni kellett, mire meg izzított, addigra elaludtak a pilácsok. És ez így megmaradt, hogy megvárom, amíg a visszajelzők elalszanak. De érdekelne, hogy van-e ennek most valami haszna? Vagy tök mind1, hogy elaludtak-e már vagy sem, lényegtelen, hogy mikor indítózok... :-)
Ez érdekes, pl. én reggel első indításnál(nem tudom miért) megvárom amíg elalszanak ezek a pilácsok, viszont napközben csak általában annyit várok, amíg megy a szivattyú, és utánna indítózok.
Kérdés:
Ti meg szoktátok várni indításnál, hogy a visszajelzők elaludjanak (lambdaszonda, légzsák, ABS), vagy nem? Illetve van-e ennek egyáltalán jelentősége, hogy megvárod- vagy sem? Én meg szoktam várni, csak kérdés, hogy felesleges-e?
Én kb. 5 évvel ezelőtt cseréltettem a vezérlést, azóta nedves, párás időben teljesen véletlenszerűen, de szinte mindig csikorog valami. Mondjuk zuhogó esőben megyek 20 km-t: semmi, majd a következő 5 km-ben az út felén nyikorog, felén hallgat. Azt megfigyeltem, ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat; de azt is észrevettem, hogy így meg nem nagyon érek haza.
Én korábban jártam úgy, hogy leejtettem a kulcsot, és utána nem sikerült vele elindítani az autót. Akkor többször jártam úgy, hogy meg kellett rázni, aztán működött. Ezzel elmentem a márkaszervízbe, ott szédszedték, helyére rakták a jeladót, és utána mindaddig jó volt, amíg újra le nem esett. De most már legalább tudtam mi a baj. Azóta beragasztottam a helyére, és nincs vele gondom. Nekem az elmúlt 7,5 évben ezen kívül nem fordult elő, hogy (a kulcs miatt) nem sikerült volna beindítanom.
Értem én, de eszembe sem volt... Ha most ez nem oldotta meg, akkor úgyis új szíjat kell vennem. Ha meg megoldotta, akkor is újat kell venni rövidesen, mert szerintem egy idős a volt vezérléssel.
Nem szeretnék ismét teológiai vitákat indítani, de pont ezért írja elő a gyár, hogy szíjat tilos újra felhasználni, mert onnantól kezdve, hogy le lett szedve senki nem tudja mennyire kell meghúzni. Az összes feszesség amit megadnak kizárólag új szíjra vonatkozik. Én inkább cserélem mindig nem olyan nagy összeg és csak a kellemetlenség van belőle ha rossz. Vagy ha tényleg új és nem ment sokat leszedés előtt le kell mérni. Persze majd megint megkapom, hogy a mesterek érzik meg tudják meg stbstb. Persze fel lehet újra tenni, lehet el is találja, de ha nem akkor meg jön a rábaszás, a generátorcsapágy, a szervófelújítás, vagy a lerohadás. És közel sem biztos, hogy annál a szíjnál fog tönkremenni a generátor csapágy, de lehet jelentősen lerövidül az élettartama. És kb 3-4000ft-ról van szó. Na meg esetleg sokkal többről ha valami mást is tönkretesz amit egy szerelő sem fog elismerni, hogy a szakszerűtlenül elvégzett munka következménye. De tényleg nem akarok megint oldalakon keresztül vitát folytatni a dologról ez a saját véleményem, mint ahogy egy kedves barátom szokta azt mondani mindenki úgy élvez ahogy tud.
Na voltam a szervízben. Feszített a hosszbordáson 2mm-t. Kíváncsi leszek hajnalban, amikor megyek haza, hogy ez megoldotta-e a problémát. Ha nem, akkor hosszbordás csere, mert jobban nem akarja megfeszíteni a generátor csapágya miatt.
Tudna valaki esetleg segíteni hogy, hogyan kell műszerfal izzót cserélni (thalia 2003-s 1.4 16v) a rádió kijelző mögött és a fűtés gomboknál. Nem találok sehol leírást vagy robbantott rajzot a középső konzol szétszereléséhez.
Talán annak idején le is írtam ide, én is hasonlóan jártam. 2011 januárban cseréltettem másodszorra vezérlést, ugyanott, ahol először is. Én vittem mindent. A csere után beindítás után pár mp-el, előbb csak halkan, aztán egyre hangosabban cincogó-nyüszögő-nyikorgó hang hallatszott, majd kb.10-15 mp után elhalgatott. Visszavittem, persze melegen nem hallatszott, ezért ott hagytam az autót este. Reggel úgy kezdték, (mivel mondtam, hogy csak pár mp. az egész) hogy lebontották előre ami nem kell, aztán be lett indítva, és így szűrték ki mi a bibi. Mondjuk nálam az új ruville feszítő volt, amit cserélni kellett(meg az új vípumpa).
Ha feszítőgörgő vagy vízpumpa lenne rossz az morogna, és folyamatosan lenne hangja nem tűnne el pár perc múlva. De próbáld meg úgy kideríteni, hogy valaki indítja a kocsit, és te akkor rögtön rá tudsz fújni a szíjra. Akkor el kell azonnal hallgatnia.
Le kell szedni. Valószínű a hosszbordás csinálja. A vezérműszíj nem nyikorog, mivel az egy bordásszíj, nem tud megcsúszni. Ha feszes vagy kinyír valamit, ha laza akkor meg vagy átugrik, vagy eltépi magát.
Valamint, amikor vezérlést cserélnek (ha a hosszbordást nem cseréltetem), akkor változik annak is a feszessége? Tehát meg kell lazítani a hosszbordást ahhoz, hogy a vezérműszíjat cserélni tudják?