A HFF-713 minkét oldalát festették. A bal oldalt csak az alsó díszcsíkig, a jobboldalt az ablakmező alsó részéig. Még anno egy teherautóról leesett betongerenda végighúzta a feszített oldallemezt. Mivel horpadás nem volt, csak mély szántás a lemezben ezért nem kellett azt levenni, csak kijavítani. Viszont szükség volt a lemez teljes terjedelmében való lefestésére. Mivel Makón nem volt lehetőség a matricázásra, ez majd a közeljövőben fog megtörténni.
Ez az autó kezdte 1995-ben a bokrosi MARS -akkor még EFFEM HUNGARY KFT- szerződéses járatot, azután, ha jól emlékszem, 2003 táján lett selejt, a BSE-569 lett helyette pár évig, 2006 körül lett a CREDO, 2008 óta pedig 395 van azon a fordán. Tehát ezt az autót szinte csak itt lehetett lőni-Szentes-Bokros közt-. Egyébként egy nagyon jó állapotban lévő kocsi volt, igazi fehér kapaszkodóval, és olyan "kerek" ajtó nyitó, csukó gombokkal.
Fúúú!!! De JÓ is lenne nektek megmutatni. De az a baj hogy hagyományos fényképező géppel fotóztam, már 8-10 éve, itthon van az albumban, de gondolkodom hogy lehetne ezeket a régi fotókat gépre vinni. Ha tudtok, adjatok már ötleteket, mert tényleg nagyon jó képeim vannak, az okkersárga 266-tól (pl: CJK-364, apum busza) kezdve az egy üveges első ajtóval gyártott 256 (CJN-437) ig minden lenne, már rég leselejtezett 200-asok. Én a szkennelésre gondolok, de nem tudom milyen minőségben jelenne meg a gépen a kép.
Úgy néz ki a classic bal oldala, mintha újrafestették volna az elektronikaház tetőig (jól tudom hogy ott van az elektronika?), tehát szerintem egy kisebb felújításról lehet szó, remélem nem ad buszt a volán a Partiscumnak, most a buszhiány kellős közepén.
Igen, mert kb 2 hónapja felújították kívülről teljesen, szerencsére nem hegesztették be a rácsot a motorháztetőn, ekkor kapta az új matricáit. Ja és köszi a képet. Pár éve én is sok buszt fotóztam, a 142-esről még a 2000 évek elejéről is van fotóm, akkor még úgy nézett ki, mint a felújítás előtt a BPG-k.
MAN Lion's Coach (Körös), MB Tourismo (Gemenc), valamilyen Setra (Zala).. És ez sem elrugaszkodott dolog, mert ezeket a gépeket láthatjuk a volánoknál.
Mi a bajod a kékvolvókkal? Inkább, mint az agyonülésezett 8700-as Volvó a kényelmetlen üléseivel, vagy a 397-es az IC-ülésekkel telizsúfolva. Én néhány hete egy kékvolvóval letoltam a Győr-Szegedet, teljesen vállalható volt.
Hát igen.. A távolságikra sem ártana egy adagnyi busz, mert a kék Volvók már elég nevetségesek egy Szeged-Bükfürdő járaton. Persze álmodik a nyomor, örüljünk, hogy nyereséget tud termelni a cég..
Épp kérni akartam, hogy ha már Hmvhelyen fényképeztetek, akkor rakjatok már fel pár képet. Remélem nem volt rossz tapasztalatotok, bár hallottam, hogy 1-2 autóbuszvezető akadékoskodott, vagy rosszul értesültem?
Mind a helyközi, mind a távolsági kocsiknál jól jönne egy beszerzés... Turistabuszoknál akár a használt, 2-3 éves buszok is jók lehetnének (lásd Drögmöllerek, 3 tengelyes Volvo), helyköziben viszont az újra kellene törekedni, bár központi tender híján azokra is a Volánnak kell most már megteremteni a tőkét.
Jó lenne, hogyha ez a 415-ös lenne az első és utolsó, de a felújjítás, az üregvédelem, és az ankorroziós annyagok ellenére ezek az autóbuszok rendkívüli módon korrodálódnak. Ahogy az előzőekben említették, nem az elhasználódás az oka az első selejtezésnek sem. Ugyanígy vannak a most felújjított és felújjításra még váró 395/E95-ök is. Valami hihetetlen, hogy mennyire szét vannak azok is rohadva. Sokszor a vázszerkezet nagyobb részét ki kell cserélni. Sajna az EAG későn lépett a minőségi anyagok felhasználásának terén.
A Scania alvázas háromtengelyesek esetében nem is igazán az anyagok minősége a meghatározó a fellépet problémában, hiszen a szekrényváz és a fenékváz is minőségi korrozióálló anyagból épült. A jelen helyzetben történt meghibásodások inkább az összeszerelés minőségében rejlenek. Például, hegesztési varratok, és a nem megfelelő üvegragasztás, melyek együtt összejátszva annyira károsították a szerkezetett, hogy az már alkalmatlan utasszállításra. Sajnos ezek a problámák a szimpla két tengelyes Scania alvázas E94F-ekre is érvényesek.
Végül is neked is igazad van. A Merci szerintem is jó választás lenne. Amúgy is van már ilyen márka a volánnál, meg van a kapcsolat a szervizháttérről is, meg hát a "made in Germany" garancia a minőségre.
Ez az EAG-os sztori jellemzi az Ikarus-EAG legvégső éveit, szar anyagokból dolgoztak, nem éppen úgy sikerültek ezek a buszok ahogy kellett volna. A Volán ennek az elszenvedő alanya és épp elég nagy érvágás a semmiből előteremteni 4 buszt. Az, hogy még csak most lett meg az első 415 selejtünk, az az országot nézve elég jó dolog. A legtöbb volán szépen lassan elkezdte kidobálni ezeket a buszokat, most nálunk is elindult a folyamat. A 200-asok meg jó gépek - voltak 10 éve, most a selejtsoron a helyük.. De ne menjünk bele a 'Mentsük meg az Ikarust' szövegbe.. :))
Más: jó lenne helyközibe egy kis 10-es beszerzés, mert oké, hogy Szeged helyi jól áll, de a helyközibe elférne plusz tartalék (most derült ki milyen szorosak a fordák). Megnéznék 10 darab MB Intouro-t Tiszás fényben.. :)
Én az EOG-356-tal még a KMB-549 érkezése előtt, jöttem haza az iskolából Szentesről Csongrádra majdnem minden nap, ment mint a mérgezett egér. Valahogy nem értem mért nem találták gazdaságosnak a felújítását. Inkább vesznek sz.r buszokat aminek kiesik az üvegje, leesik az oldala, eltörik a váza...stb, aztán pereskednek a gyártóval, várjuk a javítást, az utasok meg majd rászorulunk a jó öreg 200-asokra, mondjuk azok az igazi gépek...legalábbis számomra.
Elég gyakran járok az 55-ösön, de csak ma este tűnt fel, hogy valahol Mórahalom és az M5 közötti szakaszon, az úttól északra áll egy okkersárga IK 260 vagy 280 hátsó rész (mintha egy ráncajtós 280-as hátulja lenne).
A makói EOG szekrényvázának acélcsövei, főleg az alsó szekcióban annyira átrozsdásodtak, hogy már nem lehetett, vagy inkább úgy fogalmazok nem érte volna meg felújjítani. Úgyhogy úgy döntöttek, hogy az autóbuszt leselejtezik.
Rendszám: EOG-356 Gyártmány: IKARUS Típus: 415.23 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Ma a 16:30-"18:25" BP-Sg(-HMVH) gyorssal jöttem, ami menetrend szerint 1:55 alatt van Szegeden. Nem tudom hogyan sikerült a menetrendváltás előtti 2:10-ből azt a 15 percet lefaragni, de gondolom csak tollvonás kellett hozzá, mert mostmár több út tapasztalata alapján a busz ugyanúgy 2:10 alatt teszi meg utat. Pedig a vezér út tolta neki a kék Volvóval...
Van ilyen kocsi GTE-359/360/361 Ők a nemzetközis kocsik Ők csinálják Sentát Becejt és Szabadkát, tudomásom szerint a 360 és a 361 még nincs felújitva, talán a többi Rábás már fel van, persze csinálnak ők azért más járatott is.
Ma a GTE-359?, (ha jól emlékszem a rendszámra, van ilyen Szegeden?) volt az egri kisegítő. Ha jól láttam ez is egy felújított példány. Egyáltalán van még olyan RÁBA motoros 395-ös amelyik nem esett át teljes körű felújításon?
Szerintem a két CREDO egyforma állapotban van, nagyjából ugyanannyi a futásteljesítményük, hiszen új koruktól fogva együtt csinálták a MARS járatot. Egy két szót írnék a kis CREDO-k védelmében, ha "megfelelő" fordán dolgoznak, nagyon ügyes kis kocsik, kényelmes, légkondicionált, jó vezetni, kicsi a fogyasztása, és csöndes.
Most a 116 kerül, Csongrádra az 576 átkerülésére még várni kell, mert az a második felfonás, és még az elsőn sincsenek túl, kaptam a választ, valószinű h 1 hónap múlva kerül rá sor. Melyik Credo jönn ezt még a Csongrádiak sem tudják melyiket adják, melyik van jobb álapotban, most is a GUF jött volna de kiharcolták, hogy maradjon igy a HFF jött Szegedre!
Ma este még az 576 állt a vasútállomás mellett Szatymazon. Ha valaki holnap arra jár, nézze meg :-))) Tényleg, azt már lehet tudni, hogy melyik Credo jön Csongrádról?
Szerintem az átlagutasoknak még az a két 395-ös is sok utazás szempontjából. Szerintem is kár Csongrádnak kiadogatni a EAGokat. Mi kell még a Marsosoknak(EAG E98), tán űrhajó. Már azt vesszük észre, hogy minden jó busz a Marsra jár.
Hát, kavarodás lesz nem kicsi mert komplett fordákat kell szétszedni, mert egy fordába volt beiktatva a MARS járat napközben meg egyéb járatok. Most több autó kell de a meghirdetett menetrendet vinni kell, lehetséges hogy egy sofőr napközben buszt cserél, az egyikkel megy szerződésesbe a másikkal, meg a többi járatot csinálja...egy vicc.
Köszi az infót. Lehetséges, hogy a BPG-685 fogja a HFF-710 fordáját csinálni, mert gondolom nem sokáig fog maradni a BOS, egyrészt azért, mert ez a helyi járati tartalék, meg hát szegényke komfortszintje sem tudja azt amit a HFF, vagy BPG, vagy egy 395-ösé.
A HFF-710 már Szegeden van gazdája a BOS-242 kapja meg, a GJD-116 is érkezik valamikór Csongrádra a BPG-685 gazdája kapja el, és még valamikór megy az FGA-576 is, és ezzek a kocsik csak a szerződéses járatott csinálhatják, tehát megszünik az, hogy napközben van benne helyijárat v Szentes. A Mars KFT vel most kötötek új szerződést nagyon sokat keres vele a Volán, de ennek ára van Ők diktálnak és Ők megmondták, h csak 395-ős kocsival lehet nekik dolgozni, és Ők kérték azt is, h napközben semmi munkát nem csinálhatnak a kocsik, tehet lesz most május 1.-től Csongrádon kavarodás rendesen.
Az tényleg nem semmi, hogy 5 395-ös lesz Csongrád telephelyes autó, de kár ezeket az autóbuszokat kiadni. Reméljük ezt a baklövést nemsokára korrigálni fogják. Szentesen és Hmvhelyen együttvéve van ennyi, jó eggyel több.
Igy van! Méghozá Kistelekre kerül a GJD-116 helyére! A Credo-576 csere viszont még tervbe van, h mikór kerül rá sor ezt nem tudják. Olyat halotam, h a Credot Zákányszékre szánják az FGM-329 helyére.
De haláli jó lesz, hogy meg kapjuk az egyik Creptot, eddig örültem, hogy nagy ívben elkerülik Szegedet, dehogy ide kerül az egyik, hát ez nagyon fenomenális hír.
A Csongrádiak holnap hozák Szegedre a HFF-710-et és cserébe nem az FGA-576-ot kapják hanem a GJD-116-ot, igy a Kistelekiek kapják a 710-et, de viszik az 576-ot is mivel a Mars-os szerződéses járatban csak 395-tős mehet. A Credok viszont nem csinálhatják, mert kicsik, igy egy marad nekik a Maszlaghalos járatra a másik viszont Szegedre fog érkezni az 576-ért cserébe.
Ezt láttam ma 12:32 kor az Agip kút melett a LIDL-el szemben a Budapesti körúton (ezt jól el magyaráztam :) ) rendszám sajnos nem látszik :S és nem is emléxem rá.
Tudomásom szerint a Csongrádiak kiharcolták, mivel a KMB-550-el sem tudják mi lesz, hogy a 977 marad náluk és csak a HFF-710 érkezik Szegedre, az 576-ért cserébe, h a Szatymaziak mit kapnak az egy jó kérdés.
Az egy IK-250-es már egy nem mai darab, de szerintem még ellehet vele utazgatni, h a csomagláda nem zár rendesen azt meg kell javitatni. Én egyszer utaztam ezzel a járatal, kb 4 éve Alattyánban voltunk rokon látogatoban a családal és mi és az utasok legnagyobb megdöbenésére a BOX-138 érkezett Jászberényből, és azal utaztunk Szegedig, nem tudom akkór te, hogy panaszkodtál volna. A söför mostanában a GJD-116-tal dolgozik aki akkór volt tudomásom szerint ez az IRZ-703 járata volt, vagy az is.
A kényelem szempontjából az Ikarus városközi és távolsági buszai a legkényelmesebbek. Sajnos ezzel a járgánnyal az a baj, hogy megette már a kenyere javát. Persze mindenki szeretne magasabb komfortú autóbusszal utazni, de ez nem mindig adatik meg. Minden bizonnyal ekkor csak ezt a buszt tudták kiállítani. Ha az autóbuszvezető akadákoskodott volna akkor sem lett volna más a helyzet. Valóban le a kalappal előtte, mert más ezt máshogy oldotta volna meg. Egyszeri kollega: " Mit elégedetlenkednek, amíg ennek az autóbusznak az utasterét nem képesek rendben tartani addig nem érdemlik meg a tisztább, jobb, kényelmesebb autóbuszt.(ikarus 280)" Némileg igaza is lehet. Arra bizonyára FKT-896 választ fog kapni, hogy miért is a BOS-577-et állították ki, ugyanis a Tisza Volán hivatalos weblapjára tett panaszokra reagálni szoktak.
Vasárnap Jászberényből utaztam Szegedre,a BOS-577-es autóbusszal,és örülnék,ha ennyi pénzért a Volán tudna kényelmes autóbuszt biztosítani,a csomagtérbe mikor betettem a csomagot,még tiszta volt,mire szegedre értünk,ujjnyi vastag porréteg volt rajta,viszont az autóbuszvezető jól viselte a kritikákat.A fiatalabb buszok meg járják Szeged környékét,szerintem a 4 órás útra mi is szeretnénk kényelmesen utazni.
Hivatalosan nem mennek az autópályán egyik irányban sem, de ha olyan kocsi megy aminek van pályamatricálya azt felengedik a pályára gondolok itt a Drögmöllerekre és az E98-asra azt hiszem GOE-928 ennek a söförjék kérdeztem Ő mondta ezt nekem mivel Baja-Pécs között nincs neki megálója mindegy, h merre megy, utaztam a KMB-545-tel is az nem a pályán ment. Egyenlőre ennyi tudok mondani.
A Körös egy szem gyorsa nem autópályázik egyik irányben sem.
Tisza:
A Mohácsot érintő járatok nem mennek fel, legalábbis eddig nem találkoztam ilyennel. (Pécs-Szeged viszonylatban tehát semmi nem megy fel.)
Szeged-Pécs viszonylatban a Mohácson nem megálló napi egy vagy két járat viszont megfordult már az autópályán, legalábbis amikor valamelyik Drögmöller csinálta, tapasztaltam ilyet. Mivel a hajnalin ez mostanában jópárszor előfordul, van esély az autópályázásnak. Arról fogalmam sincs egyébként, hogy hivatalosan módosult-e már a menetrend.
Egyelőre ennyit tudok mondani, de ha még utazok otthon-suli között, akkor majd figyelek.
Az a gond az egész dologgal, vagyis nem gond sőt hogy ezeken a járatokon 6 sofőr dolgozik. Tehát ha a megrendelő úgy kívánja hogy xy buszt kér a pénzéért, akkor a volán xy buszt fog adni. Mert ha nem, felmondja a cég a megrendelést, úszik a volánnak a biztos bevétele,(15 éve a volán szállítja a dolgozókat) 6 ember munkája megszűnik. Ja és szemrebbenés nélkül elküldenek egy 260-ast szegedre, ha kell, de a szerződéses buszokhoz nem nyúlnak. Errefelé így mennek a dolgok...
Az ilyen szerződéses járatokba jók lennének a Csepelek is. Mind a 3. Az IHF még Tisza volános. A BYD selejt. A DSF meg Partiscumos. Ha megvan még a Partiscumnak egyáltalán. Na itt most nagy hasznuk lenne.
De szerintem egy 30 km-es útra nem egy 395-öst kellene adni. Helyközibe is ha valami kiesik akkor küldhetnének azt is. De ha 3 395-ös 30km-en belül rohangál az nagyon jól néz majd ki. Ha kiesik egy helyközis gép, (ami meg Szegedről megy Szentesre) helyette majd küldenek Credo-t?? Vagy majd egy csuklóst? Nem gondolnám, hogy ez tetszene az utazóközösségnek. Volt már rá példa, hogy Szeged-Szentes-Csongrád vonalra Szegedről csuklós jött. Engem mondjuk nem zavar.
Igazad van nem sok mindenre jók, vagyis de, vannak kis forgalmú vonalak ahová nagyon jók, ilyen pl.: a maszlaghalmi, vagy a bokrosi M3-as helyijárat, ezeken a járatokon átlagban 10-20-an utaznak. Egyébként a MARS-os dolgozók útálják a CREDO-kat, mert kevés benne az ülőhely, van akinek állnia kell 30km-en át. 2 éve aláírást gyűjtöttek a dolgozók hogy cseréljék le a CREDO-t a BHX-840-re. Ja és nincsenek leamortizálva a munkásszállító buszok.
Ha jók az értesüléseim, azért adnak 395-öst a classic-ért, mert szerződéses járatban akarják járatni a MARS-hoz, mert a dolgozók kicsinylik a CREDO-t. Így már mind a három szerződéses busz 395-ös lenne.
Mozgóban? Amelyek a megye északi részéről jönnek, azért ajánlom, hogy míg meg nem csinálják a villamost, a Pulz utcában lődd meg, mert ott megy el mind.
Ami délkelet felől jön, azokat kb. du. 2-kor nyári napfénynél a Nagykörút - Kossuth Lajos sgt. keresztben lehet kiszedni. De amúgy délig- egyig ajtótlanból szépen fotózható az érkező kocsiállás, délután 3-tól meg ajtósból a tér felőli tároló.
A helyi flottát meg 3-tól sötétedésig a Mars téri buszmegálló felső sarkából lehet lőni, rogyásig :))
Be indúlnak az iskólai kirándúlások és akkór lesznek bevettve szerintem a C56-osok különjáratban, mert ezt tudják nyújtani 256-os árban ami a lególcsóbb és szerintem erre van igény. Ezért szedik őssze most Szegedre őket.
Az FGA-576 is elkerül Csongrádra, igy ott lesz az egész FGA-as széria. Ez nem tudom csak ebből a 3db kocsiból áll. A GJD-116 is FGA volt a jól emlékszem. A Csongrádiak a GUF-977 adják érte, és a HFF-710 kerül le idéglenesen, hogy enyhitsék a kocsi hiányt, de Szentes is átadja idéglenesen az egyik HHR-t Szegedre.
Látom, sikerült rálelni a délutáni fotóhelyre :)) Jók a képek. Nagyon szeretek én is itt fotózni, van, hogy 3 kép / perc gyakorisággal lehet lőni járműveket itt a Mars téren.
Tegnap még dolgozott. -------------------------------------------------------------------------- Na, végeztem a képekkel, tessék: Szeged, 2010. 04. 23.
Nem egészen a Tiszás topikba való, de egy egyedi esetet szeretnék ideírni, a fiatalabb ráncajtósok történetéről. 1996-ban az IKARUS gyár fizetség fejében gyártott az egyik alkatrész beszállítójának 2db 260.50E, és 2db 280.33 típusjelű buszt SUV hidakkal és ráncajtókkal. Végül az alkatrész beszállító adta el a buszokat a Körös Volánnak, így jutván a pénzéhez. Akit érdekel a teljes cikk, az a Camion Truck & Bus magazin 2007/11. számában elolvashatja.
Ezek szinte egytől-egyig mind exNDK-s (az NDK-nak gyártott, majd a rendszerváltás környékén Magyarországra visszakerült) vagy orosz piacos (a Szovjetunió bedőlése után a legyártott, de már ki nem került) gépek.
Jól tudom, hogy a ráncajtót már a nyolcvanas évek felváltotta a bolygóajtó, de a DUD-os autók bal első kereke feletti rács, és a vékonyabb ablaksín (ami a régi szériákon nem volt) és a ráncajtó párosítás zavart meg. Egyébként az IKARUS-nak a 90-es években voltak kis szériában gyártott ráncajóssaik, vannak ilyen kocsik a Vértes és a Körös Volánnál is. Köszi a segítséget, legalább választ kaptam a kérdésemre.
Na ez jó hír. Ha a tervek megvannak azután már gyorsan mennek a dolgok. Kíváncsi vagyok, hogy az utasteret felújítják-e? Tavaly október óta azért megtépázta az időjárás. Az utasok már nagyon várják vissza. Még a DUD-272-vel sincsennek megelégedve, pedig az elég jó járgány.
A KNS-059 javítására elvileg megvannak a tervek. Ezt hallottam ma, de lehet csak pletyka. Majd ha meg is erősítik akkor hiszem el. De azért jól esik ezt hallani.
DUE-850 és 861 NDK-s kivitel (280.02), Rába híddal és ráncajtóval készültek. A 90-es években hozta haza őket az SZKT, majd 1998-ban a "híres" napon kerültek át a Volán állományába, és ott lettek bolygóajtósítva.
A DUE-850 az király gép volt. Főleg amikor pár éve huzamosabb ideig helyettesítette a HPD-082-őt. Szeged-Szentes-Csongrád fordában. Akkor ment bele egy pár kilométer Nem is bírta a kiképzést nagyon sokáig.
Nem is miért mondod. Én csak szeretem ezt a szériát. Szerintem nagyon jó autók, bár sokan azt mondják rájuk, hogy csúnyák. De sohasincs semmi baj velük, jól mennek. Sajna a Detroit Dieselnek megvannak a hátrányai. Mint már említettem nem kimondottan autóbuszmotornak készült, annak ellenére, hogy a használati utasításban az van leírva, hogy a nagytesvér az S60-as tulajdonságait hordozza magában. Bár a 8500cm3 és a négy henger röpíti a buszt. Mi lenne, ha fel lenne húzva 340Le-re?
A DUD rendszámos autók max 14-15 évesek. Ekkor már réges rég nem építettek be ráncajtókat. 1984-ig volt jellemző a ráncajtó azután a hazai piacra szánt autóbuszok bolygóajtóval készültek.
Sziasztok. Egy kérdésem lenne. Az összes DUD rendszámú kocsi ráncajtós volt gyárilag, és ezek is valami keleti exportkocsik lennének. Egyébként nagyon szépen fel lettek újítva, akárcsak a GTU-882. Elvileg a GVM-086-os 263 is menne felújításra hamarosan de az emlegetett kocsihiány miatt lehet hogy csúszik a dolog sajnos.
Illetve ITT megtalálod sok emberke fotóját, többek között a HPD-kről. Tavaszutca(smoon), Csokibá és én megpróbáltuk feltenni a Tisza Volán teljes állományát ide, részben meg is van már a dolog, szóval itt lehet nézelődni! :)
A HXG-926-ról valaki tud valamit?? Megjavították már? Ő volt az aki az árokba fordult még valamikor a télen ugye? Más: A FIS-494 új váltót fog kapni! Mert a mostani nem nagyon akar működni.
Valaki tudna nekem küldeni képeket a HPD rendszámos buszokról?? Bármelyik jó lesz de akár az összesről jöhet! Egyik ismerősöm nagy rajongója ezeknek a gépeknek.
A 304-nél a turbó falsot szívott(remélem így mondják). Egy aluminium cső meg volt repedve, és így olyan volt mintha nem is lett volna turbó. Állítólag ez egy classic betegség.
HHR-851 amelyik nem nagyon megy. Nem forog annyit a motor mint amennyit kellene. Lomha lett nagyon. Szerintem a kábelkötegnél kell a hibát keresni vagy a váltóban. Az FLX-301-nek mi is volt a baja?? Az se ment!
Ha már leszabályzás. Nem olyan rég tudtam meg, hogy a classicok akkor is leszabályoznak ha már fogytán van a motorolaj vagy víz vagy akármi, egyszerűen nem indul be. Okos találmány így legalább nem hajtják őket olaj és víz nélkül.
Hát az autómaták olyan 1700 tájékán váltanak el, de sztem az 1400-1500 az ideális. 1200-1300 között el lehet vele dolgozgatni.Igaz, hogy a maximális teljesítményt 2200-nál éri el, de addig ki sem lehet húzatni mert leszabájoz. Nem kifejezetten buszmotornak gyártották ezt a szériát. Ennyire görcsösen nem kéne ragaszkodi ahhoz a megtakarításhoz. Az önindítónak sem tesz jót, sem a motornak, sem a turbónak.
A detroit motorokkal máshogy kell bánni, mint mondjuk a rábával. Egyesek szerint ha 1700-nál váltják el a detroitot gyönyörűen veszi a sebességet, mások szerint meg az 1000 körüli pöfékelést szeteri, amit én kétlek, a 710-es nek elég fura a sofőrje tényleg mindig leállítja a motort, és csak pötyög az úton, talán így akar gázolajat spórolni.
Köszi. Viszont az sem tesz neki jót, hogy ha jól felpörgetik, majd rögtön kiveszik üresbe és leállítják. Mert ezzel a busszal így jártak. Minden buszmegálló előtt. Ámbár lehet, hogy tévedek. Tegnap nem Gufos volt, egy légbefúvós, nem láttam a rendszámát.
Aha, megvan kösz. a HFF-710 amilyen szép, állítólag olyan rossz is, ha kicsit jobban ki van pörgetve már nem veszi a sebességet, meg a motorja is gatya, már így kaptuk pár éve Szegedről.
Hát igen Szentes úgy jönne ki a legjobban, ha CLY vinnék. A GMY-ért és a két Classicért kár lenne, habár az egyik C56-osnak volt váltófelújítása is, s azóta nagyon nem akar menni. Nemtom melyik? Galaxar?
Szentesen van egy pár olyan autó, amelyiknek nincs állandó fordája, sokszor napokig állnak a parkolóban, ilyen a CLY-143, GMY-585, vagy a két HHR. Remélem nem a CLY-t viszik el.
Ne aggódj 1 hónapja ugyan ebbe a cipőbe került a 487 is. Szerencsére be bírt vonulni, de koppant az alja rendesen. Nem alacsony padlósnak valók ezek az utak, nem véletlenül vannak a Conectorok is a legmagasabb szintre állítva. Ha nem így lennének állítva már az összesnek elszálltak volna a légrugói.
Hát nem véletlenül kerültek ki Vásárhelyre. Sajnos szintezni nem lehet őket, mert félő, hogy olyan állapotba kerülnek, amelyből nem lehet egyszerően visszahozni. Egyszer az 513-as volt Szegeden ilyen probléma miatt. Kissé érdekes állapotba került a szintezés miatt.
513 lesz az ;-). Itt is rengeteg baj volt velük, tulajdonképpen ez a két 412-es volt a leggyatrább állapotban. Tulajdonképpen a JAW-os Volvoktól se vagyunk elájulva, szinte mindennap van vmelyikkel baj, legrosszabb a 724 meg a 726. A 724 idézőjelben jó kezekbe került, már nincs agyon hajtva, de tele van a javítókönyve. A kapcsolókról meg aztán nem is beszélek, szörnyűek.
Nem igazán bírják. A szintezőjükkel baj van. Sik útón szemmel látható, hogy az egyik a jobb oldalára, a másik a bal oldalára kissé meg van dölve. Mindig van velük valami baj. Az 512-nek aránylag szép hangja van, a 488-at nem tudom. Mennek mint a golyók, főleg nyusziba.
Nincs is benne szinte km-er, jól jártatok vele nagyon. IDZ-el mi van, jól bírják a strapát? IDZ-488-at akár ki is adhatjátok helyközibe, itt már hozzá volt szokva nagyon, a motoron is sajnos lehetett hallani, hogy agyon hajtott. Mikor még itt volt rosszabb hangja volt mint egy BKV-és 412-esnek, ami elég gázul hangzik.
Nemcsak a turbó de a gazdája is visít ha illetéktelen kezekbe kerül és 100 fölött döngetnek vele. Dupla visítás! De én is visítanék ha elcsesznék a gépemet amit óvok mindenkitől, mert a DUD-925-nek nincs párja! Jó kis gépszerkezet.
Végül is majdnem olyan mint egy Classic. Szerintem szebb is a hangja, a "kályhacső" kipufogó végett. Meg szerintem az egyetlen olyan Detroitos aminek szinte visít a turbója.
CKE-813 A HPD-083-as valami kegyetlenül beázott. Ez az átka az utólag telepített kondinak. Ott lesz egy pár hétig, mert tán az egész tetejét lebontják. Mondjuk ez nem egyedi eset, mert már egyik-másik a HPD-s szériából, már átesett ezen a procedúrán.
Ha az iskolaszezon véget ér akkor se lenne több busz Hmvhelyen mert akkor meg a Hódmezőből kieső járatokat kell helyettesíteni. Iskolaszezonban is szerintem volt már rá példa, hogy kiesett egy Hódmezős járat és azt az egyik iskolabuszos Classic-kal helyettesítették. Gondolom 256-os nem mehet Szegedre Hódmezőbe! Jól is nézne ki ha az AEX-076-ot vagy a BHJ-t vagy pedig a BOS-t küldenék el Hódmezőbe.
Bármennyire is hihetetlenül hangzik Hmvhelyen is buszhiány van. Nagyon ritka az, hogy taralékbusz legyen. Az iskolajárat eleve lefoglal 4 Classicot, a pesti fordák 5 autót. Helyijáratban igazán nincs is tartalék, max az 595 , de hát azt sokszor beráncigálják helyközibe, mint ma is. Úgy tünik a makrancos hölgy(Dud-272) nem óhajtott ma dolgozni. De minden bizonnyal, ha a HPD-083 visszakerül Szegedről az egyik csuklós visszamegy(DUD-272, CKE-813), s ha a KNS-059 is elkészül, valőszínúleg nemsokára, akkor megy vissza a másik csuklós is.
Ezen információk tudatában vagyok. De Szegeden volt tartalék autó bőven. Az FHT rendszámos 395-ök is a telepen álltak sokáig. A két CCR is valamint a két FIS is. A partiscum pedig vitte a gépeket. Szerintem túl sokat is. Most meg már nagy a fejetlenség, mert nem maradt Szegeden szabad autó. De majd a Volán megoldja. Nagy kiesés a E94F-ek kiesése is.
Úgy oldják meg Hmvhelyen a kocsik helytesitését, hogy Szegedről viszik el, ezért van ott a CKE-813 a DUD-272 az IES-059 a CCR-690 ez csak amit az idén vitek el Vásárhelyre. Makón ott van a DUD-618 a CMX-841 az ABU-357. Ezért nincs Szeged autó. Mivel újak viszont nem letek beszerezve.
Infóm szerint a KMB-550-es is bent áll a telepen az egész oldala lefoliázva, itt is valami gyári hiba derült ki, folyik az egyesztetés az Alfabusz Kft-vel.
Probálják enyhiteni a Szegedi kocsi hiányt a HFF-710 is vissza tér Csongrádról Szegedre. És álitólag Szentes is ad valami kocsit, kiváncsi leszek melyiket. Van tipetek?
Egy ideig biztos nem láthatjuk őket, azután is jó ideig csak egy lesz, de lent leírtakat figyelembe véve megnyugodhatunk, hogy hajlandóak őket egyáltalán helyrehozni ráadásul belátható időn belül.
Az FDU és az EOT azért tért visza a Tisza Volánhoz mert cserébe a Volán adot 10 kocsit a Partiscum Kft-nek érte itt komoly üzlet kötetett. A 2 Neoplánért adot egy Rába Contactot 4db Ik-280-ast és 5db Ik-415-öst.
Remélem a KNS-059 vissza is kerül eredeti helyére! "Jó" kezekben volt ő Hmvhelyen. Főleg ha oda is figyeltek rá! Mert akkor nagyon jó volt vele utazni amikor ragyogott a tisztaságtól, mint a DUD-925. Nem véletlen, hogy akkor a KNS-sel is a DUD gazdája járt!
Nagyon érdekes, hogy a legtöbb tartalék busz nem Hmvhelyen van és a vásárhelyiek mégis meg tudják oldani 1 vagy akár több busz helyettesítését is. Szegeden nem nagyon megy ez a helyettesítés! Kár volt annyi buszt adni a Partiscumnak! Az EOT meg az FDU is visszatért a Tisza Volán Zrt-s színekbe. Nem tudom akkor miért adták át a Partiscumnak még anno őket.
Mint már egy-két ember megírta csupán a KNS-059-es felújítása fog idén megtörténni. A javítása annyira előrehaladott állapotban van, hogy csak a tervekre várnak, ami alapján megerősítik a felépítményt. Ha minden jól megy őszre kész is lehet. A többi három már nehezebb helyzetben van. Ezek idén semmikép sem lesznek utasszállításra alkalmasak, ugyanis az EAG tulajdonosával az Ivecoval még nem zárultak le a tárgyalások. Mindenesetre a hódmezőváserhelyi autó javítása a helyszínen azaz Szegeden fog történni. Ez esetben a költségviselő az Iveco Espana.
A DUD-595 már nem a KNS-059 fordáját csinálja. A DUD-272 jár a 059-es fordájában. Nem igazán a váltó betegeskedik, hanem a motor. A váltóval nincs baj. A motornak nem tesz jót huzamosabb ideig a beállított maximális fordulatszámon való járatás.
Az 595-ös óvodásokat vitt a bábszínházba. Nem maradt Szegeden.
Itt most olyan szinten nincs autóbusz, h már még a Partiscum Kft tulajdonát képező DUE-850-et is vissza bérlik, ő most éppen a CCN-157-et potólja Üllésen.
Azért szüntetet meg 2 fordát, h igy 2 autóbuszt feltud szabaditani. Az egyik a HFF-714 fordája Ruzsán az szünt meg, a másikat meg még nem tudtam kideriteni, de Kistelek környékére tipelek.
Mint hallhattad szombaton, idén nincs semmi esély rá, hogy készen legyenek. Sőt, ugyebár kaptunk arról is információt, hogy nem csak a 3 tengelyesek anyaghibásak, ami nem igazán egy kellően jó hír.
Addig-addig beszéltem róla, hogy ma itt is volt Szegeden (DUD-595), Petőfi Sándor sgt.-on láttam Kisegítő járat táblával. Mi jót csinált itt? Nem jártam utána (majd az este folyamán), de jó lenne arról hallani, hogy haza se ment.
Hát igen tényleg ideje lenne valamit csinálni inkább javítsák meg a váltót most mint, hogy később ne legyen helyette autó ami az igényeket nem tudná kielégíteni.
Már egy ideje Ásotthalmi kocsi lett, miután beér Gátsorról reggel, azután megy egy 21-est. Szerintem egyiket se lenne célszerű átküldeni, a reggeli csúcsban szükség van rájuk.
Mind a kettő lovagló autó, ahol szükség van rá ott vannak. A DUD-945 kinek a helyén is van, azt tudom, hogy Ő csinálja a reggeli 21-eseket már egy jó ideje.
A DUD-595 még mindig a KNS-059 fordáját csinálja? Inkább vinnék innen át vagy a DUD-945-őt vagy a DUD-957-et, mint azt várni mikor hal meg a váltója a DUD-595-ek. Tényleg leszabályozták őt is itt anno mikor itt volt?
Tehát akkor FLM-963, napi fordája: Szeged-Hmv: 05:00-05:35 Hmv.-Szeged-Budapest: 05:45-06:15-08:20 Budapest-Szeged-Hmv: 14:30-16:25-17:05 Hmv.-Szeged: 17:45-18:22
Az FLM- 963 reggel 5órakór indúl Szegedről Hódmezővásárhelyre járatba, majd Vásárhelyről megy 5:45kór Szegeden át Budapestre, és ahógy irtátok Vásárhelyre 17:05kór érkezik Budapestről Szegeden át, és 17:45-kór jönn visza Szegedre lassú járatban, ezt minden nap ez a kocsi csinálja, persze vannak kivételek, javitás v szemle miatt mehet másik kocsi is.
Én hétvégén szoktam látni az Flm-et Vásárhelyen. 17:05-re érkezik a buszpályaudvarra és 17:45-kor indul Szegedre. Viszont hétköznap reggelente is szokott Bp-i járatott csinálni Hmvhelyről.
A DUD-272 Vásárhelyen van, ahogy mondtad, de reméljük már nem sokáig. Elég sok probléma van vele. Most is betegeskedik, múlthéten is komoly műszaki gondjai voltak.A CKE-813 ugyancsak itt dolgozik, most a HPD-083-at helyettesíti, ami Szegeden van, mert már annyira beázott, hogy úszni lehetett benne. Ugye az utólag telepített légkondi.
Az 575 már 2008 végén átkerült, őt már fotóztam is Szentesen szerződéses járaton (amit korábban BHX-840 végzett), az 577 viszont még tavaly szegedi volt, de akkor ezek szerint ő is elkerült.
A HPD-082-nek van állandó gazdája. 2 állandó ember hajtja. Az egyik domaszéki a másik pedig ferencszállási. Az a busz megérdemli az említett "gazdáit". Volt szegedi gazdája is. Egy idősebb őszhajú buszsofőr. De elég fura szerzet. Hála Isten átrakta a vezetőség helyi járatozni. Jó, hogy lekerült róla. Sokaknak csak problémái voltak vele. A vezetőség pedig cselekedett. Remélem nem is kapja vissza a HPD-t soha mert ez az idősebb buszsofőr egyáltalán nem érdemli meg.
Az FGA-575 és 577 Csongrádi kocsik lettek, általában szerződéses járatott csinálnak Bokrosra!
A DUD-272 már nincs Üllésen tudomásom szerint Hódmezővásárhelyen van.
Bordányban volt kint az FHT-802 annak a fordáját kapta el és akkór vitték át Üllésre, de utána a DUD-957 csinálta egy darabig, most újra az FHT-802 de a forda ismét Bordányi telephelyes lett.
A GIM-056 felújítása elkészült immáron egy pár hónapja. A JYR-261 még nem. Egy-két hete még láttam Szentesen. Elvileg át kellett volna esnie a felújításon az alvázproblémái miatt, de közbeszólt a JAF-682. A JAF esetében a motorelektrronika roszalkodott, de már olyan szinten, hogy nem egyszer be kellett vontatni Szegedre, illetőleg Hódmezővásárhelyre. A felújításra már nem lehetett várni, mert a kábelköteg szét volt rohadva, pedig úgy volt, hogy csak a Jyr után mehet.
Én is köszönöm a szervezést! Hallgatni is érdekes volt és persze volt néhány - számomra - döbbenetes információ. Meg örülök, hogy találkoztunk, mert ez a fórumozás olyan arctalan és személytelen dolog...
Most pedig következik a "Csoki bácsi kérdez" rovatunk :-)))
-FGA-577-el találkozott valaki mostanában? -GIM-056 felújítása elkészült-e már? JYR-261 detto :-)
Valamint kifejezetten Arnold topictársnak címezném a következő kérdést: DUD-272 melyik kocsi helyére is került Üllésre? Eltűnt a téli kocsimozgásokat megörökítő jegyzetem :-((
Igaz már többen megosztották véleményüket a témáról, de pár mondatot én is hozzátennék:
Igaz, hogy én még a filmes gépek világában készítettem első fényképeimet egy egyszerű szerkezettel és az első digitális fényképezőm sem volt csúcstechnika, de valóban igaz, hogy nem a gép az egyetlen tényező. Drága fényképezővel is lehet rossz képeket alkotni és kompakt géppel is lehet szép felvételeket készíteni, minden csak beállítás és komponálás kérdése. Nézz meg és elemezz minél több buszos képet, elsősorban kompozíciók tekintetében! Azzal most ne foglalkozz, hogy mennyi utómunka van benne, elsősorban nem ezzel vannak gondjaid.
Figy, próbálj meg ellesni pár technikát a többiektől. A topikban ha visszanézed van rengeteg szép fotó. Smoon, Csokibá vagy az én képeim adhatnak támpontot (és ezt most nem egóból írom). Egy 3 megapixeles, 3× optikai zoomos kisgéppel is lehet jó fotókat csinálni, csak gyakorolni kell! Figyelj a napra, arra hogy benne legyen az egész busz, meg arra, hogy próbálj távolabbról zoomal fotózni, hogy ne legyen ilyen perspektivikus a kép. És mi nem beszólni akarunk, hanem segíteni (már aki..). Hajrá! :)
Én nagyon köszönöm ezt a találkozót, nem semmi dolgokat lehetett megtudni, ami tulajdonképpen nagyon gáz és sajnálatos. De hát sajnos ez van, én azért örültem ennek a találkozónak nagyon.
Egy kis információ azoknak, akik nem voltak ott a mai topictalálkozón:
Rendszám: EZW-101 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.06 , 280.52 /147 FŐ/ Szin: TÖRTFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Van egy új VW LT46-unk? Az FJB-715 az 1998-as, a GWB-260 az 1999-es, ez a LOK-715 (novemberi rendszám) meg 2001-es gép elvileg - tehát elvileg nem átrendszámozás.
Ha valami folytán Domaszék lett volna; az akkor is inkább a 721-re jellemző, na de a 722 szerintem még életében nem ment Domaszékre, főleg nem a Kálvárián :-)
Én is inkább Domaszékre godoltam, de nekem azt mondták, hogy Szeged Dorozsma volt ki írva a JOX-722-re ami azárt nehéz mert 36, 36Y kizárva Dorzsmára meg nem jár helyközi.
FJU-309 is azért "ér rá" ilyenekre, mert a délelőtti fordáját megcserélték az FJV-143-val, 3/4 1-kor pedig újdonságként az LGP-034 jön Domaszékre, és innentől marad a régi rendszer.
Nincsen tippem, BSE-388 még mindig nincs, DUD-957 baksi kintalvós lett. Nem tudom, hogy mi lesz a 388-cal, mivel eléggé ramaty állapotban lévő kocsi :(
A mai kollégiumi járatot ez csinálta(FJU-309): http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/11_ev_utan_vegre_bejarhat_a_busz_az_othalmi_diaklakasokhoz/2151974/
Ez annyira nem jó cím, ez a másik koleszra lenne igaz, ha menetrend szerint járnának be a buszok.
Más a 79-es még mindig kétszer megy be a Gumigyár nevű mh-hez? Egyszerűbb lenne, ha Mars-tér-Szilk-Gumigyár-Mars tér(így nem keresztezi a főutat).
Halottam egy számomra fura infót: JOX-722 Szeged-Dorozsma felirattal ment a Kálvárián, Hétfőn 12:25 kor pedig a DZA-035-öt láttam de a tábláját sajnos nem, már megint csak a hátulját:S. Nem tudom, hogy az előző info igaz-e, hogy a 722 Dorozsmázott.
Ez már csak így megy, valaki gondol egyet és már megy a kavarás, holott az iskolajáratot C56-osnak kellene végeznie.
A KNS-059-ról meg annyit, hogy még mindig nincs meg a technológia arra, hogy hogyan is lesz megerősítve a megrepedt alváz és az alblakok felett megrongálodott tetőszerkezet, illetve a megrepedt, eltört oszlopok. Szóval még a tervek nem érkeztek meg. Amikor láttam lebontva, úgy vettem ki, hogy a rongálódás elsősorban az autóbusz hátsó részére korlátozódott a második utasajtó után. Lehet betudni ezt annak is, hogy a C tengely, a nehéz Scania gépészet és a váltószerkezet elcsavarta a felépítméyt. Ez nem bírta az alváz és az oszlopok. Ha minden jól megy az őszre kész és visszakerül eredeti helyére, mert ha a tervek megvannak akkor gyorsan megy a helyreállítás, a felépítmény megerősítése.A makói és a 2 szegedi telephelyes autóból idén nem lesz semmi ez már kiderült. Bár ezeknél még nem olyan súlyos a probléma, de az lehetett volna, ha nem veszik észre időben. Ezek javítása a Tisza illetve az Iveco megegyezésén múlik. Ez esetben tehát a KNS-059 elsőbbséget élvez a többivel szemben.
Igen elég durva a szintkülönbség, jó lett volna azért kissé lejtősre alakítani mielőtt ráengedték a forgalmat. Hát ha valaki ott szemből behajt, az keresztül hajt szinte egy egész terelőtábla-erdőn. A kanyarodással pedig nem lesz valszeg gond, mivel jelzőlámpákat szereltek fel oda, amik már működtek is ma (legalábbis be voltak kötve mert villogtak a sárgák), gondolom holnap be is lesznek kapcsolva. :P
Ma nagyon szellős volt a Mars tér alig állt bent busz. GVX-et meg valami meg nyomta a lökhárítóját, ill. a szélleségjelző sérült.
Holnap módosított vonalon közlekednek majd a buszok, a megálló, az szinte a Group... biztosító bejáratánál van(reméljük majd mindenki érti az utasítás). De akad olyan is aki már használta nagyon jól tették az egér utat(megállót nem)! Vigyázni kell, mert aszfalt szint különbség van. Gyakran jönnek szemből is, majd autók így nem árt az óvatosság(pedig egyirányú).Makkosházi kocsiknak lesz kicsit nehezebb balra kanyarodni, mert elég sűrű forgalom jött le a hídról.
valóban nem volt egy Rolls-Royce plusz 1-2 hónapja a hátulja is meg van nyomva, lehet, hogy azért nem kalapálták ki azt sem, mert tényleg le lesz állítva
Szerintem csak a pénteki kavar eredményeként volt a BSE helyett, de kitudja, meglátjuk mit hoz a jövőhét, a BSE sajnos már eléggé rossz állapotban van, szerintem eléggé esélyes a selejtezésre.
előreláthatólag marad azon a vonalon? BSE-388 ment mindennap 14:40-kor Csólyospálosra, de a héten már valami más jött helyette (talán egy DUD?) és szívesen venném a JOX-ot azon a járaton :) (úgysem utaztam még rajta)
Valaki tud valami újat a KNS-059-ről?? Más: A DUD-925 miért volt szinte egész héten iskolajáratba?? A gazdája mással dolgozott. A GUF-973 miért csinálta a DUD-925 fordáját?? Tudtommal a Classicok az iskolajáratok nem a 256-ok. Miért kevergetik állandóan ezeket! Az iskolások megkapták az egyetlen patent állapotban tartott gépet! Remélem nem intézték el nagyon!
hát itt Algyőn is volt egy kis kavar: KDJ-358 KDJ-355 helyett 12:45-kor FJU-310 KDJ-358 helyett 13:05-kor aztán a KDJ-355 indult a sáját idejébe 13:35 kor
Nem szoktam sokat írni, ha mégis akkor általában témába illőt. De már motoszkál bennem jó ideje egy kérdés, és most nagyon belelendültem a gépelésbe :-)
Szóval van egy üres G-portálos honlapom. Bár programozni nem tudok, ez az ide-oda rakosgatása a moduloknak mégis érdekel. Amikor azon gondolkodtam, hogy miről is szóljon az oldal; rögtön a közlekedés jutott eszembe. Csakhogy nem sok saját képem van, másoktól meg minek kunyerálni? Aztán elkezdtem olvasni ezt a fórumot, és néhány hónapja egész hosszan volt szó a kintalvós kocsikról, néhányan a kedvenc témájuknak vallották. Sok képes honlap van, de evvel foglalkozó tudtommal nincs. Persze ezt folyamatosan frissen kell tartani, de ez nem probléma.
Kérdésem volna az hogy: -van-e ennek értelme, vagy érdekelne-e egy ilyen oldal bárkit is (ha nem akkor sem sértődök meg), -ha igen, akkor tudnátok-e e-mailban ehhez anyagot küldeni és az esetleges észlelt változásokról ugyancsak mailben vagy a fórumon tájékoztatni, netán a fórumtalin erről egy kicsit elbeszélgetni...
Amennyiben kapnék anyagot, akkor az oldalon rendezném telephelyek és rendszám szerint is a kocsikat, ki mi alapján keres. Emellett ha valaki tudja egy kocsinak a fordáját vagy azt hogy merre szokott dolgozni, azt is ki lehetne írni; de nem tudom hogy ez összejönne-e.
Ezt az egészet csak azért írtam le, mert szívesen hozzáadnék valamit a témához, de ez egyedül nem megy. Nyugodtan ki lehet nevetni, csak tudjak róla! :-)
Kicsit megkavarták most a járatokat, 3/4 1-kor például LGP-034 volt. Mondjuk ennél és a reggeli 1/4 7-nél is problémák voltak, mivelhogy nem sikerült egy óra alatt visszaérni, és az utána következő körben már indulásnál összegyűlt 10 perc késés... Így most mindkét probléma orvoslásra került, már csak a negyed heteshez kellene befelé visszaadni a kisegítő járatot, akkor mindenki happy lenne :o)
Érdekes, mert a Kálvárián tudtommal nem igazán járnak helyközis buszok, a telepre meg a Bakay-n mennek; szóval kíváncsi volnék hogy mit keres ott, bármelyik is az. És ez ezek szerint rendszeres? A múltkor valaki írta hogy valamelyik citaro a 79-en volt reggel, valószínűleg azért mert az FJV-143 visszakerült Domaszékezni és valakit kellett találni oda :-)
Én már néhány szor 10:30 láttam , hogy a kálvária téren hasít de az első viszonylatjelőét sose látom. :S JOX-721 vagy JOX-722? Ha ez segít a hűtőnél a terelőbordák foghíjasaok.
Én gyakran kérek segítséget. Azt mondják nem szégyen, de sok emberben dolgozik a rosszindulat: "Nézd már a hülyegyerek még tolatni sem tud egyedül"-gondolják ezt ők.
Akkor a helyközi üzemet erősíted :-) Egy kedves barátom (szintén helyközis) tolatott be az 5. kocsiállásnál lévő ferde parkolók egyik szabad helyére, és kérte az idősebb kollégát, segítsen már, figyelje, meddig tolhatja be a Classic farát... megkapta a választ: "Bubikám, ezt Neked kell érezned, Te voltál már nővel!" :-DDD
Általában igyekszem elkerülni, de előfordul, hogy nincs más választás. Van mikor megkérek mást, így egyszerűbb. Ha nincs akkor meg erőt veszek magamon és.. Havonta csak egy pár alkalom a csukizás. Ez tudom csupán a dolgok elodázása. Amíg meg nem kapjuk vissza a mi "hőn szeretett" 15 méteresünket, addig marad a 280-as. Személy szerint én maradnék a jó öreg Detroitosomnál, de hát ezt nem én döntöm el.
Egy a lényeg, nem szabad a tolatástól félni. Még nem volt jogsim trolira, de a végállomásomon szinte minden hétköznapi szolgálatomban mozgatni kellett az ott kiálló csuklósokat, mert gyakran nem volt tartalékosom. Én ott tanultam meg tolatgatni, azon a szűk négy sávon. Nem olyan vészes, hidd el, csak gyakorolni kell, mert anélkül sohasem lesz tapasztalata senkinek sem :-)
(az öreg rókák pedig van, hogy kevésbé tudnak jól tolatni, mint az ifjú pejkók :-))
Végül is nem fontos, de csak Vásárhelyről jött, ha a gép két óra körül kattant. 13:15 kor indult. Aztán megy Sámsonra Vásárhelyről 15:15-kor "expresssssz" járatban. Na meg reggel csinál egy Tótkomlóst. Ez kell a szép felújított autóbusznak. Új váltót is kapot, valami állat. A bowdeneset lecserélték joystikra.
Ez az én egyéni véleményem volt. Én jórészt szólóval autóbuszal rohangálok, s tán jobban is szeretem mint a csuklós autóbuszt, de a városi közlekedésben csak előnyeit tapasztaltam, ettől függetlenül neked is lehet igazad. Az viszont tény, hogy a szóló, 280-as, 400-as csuklós széria és a háromtengelyes teljesen máskép viselkedik. Tolatásról meg annyit, hogy ha lehet inkább ne végezzünk hátramenetet. Én személyszerint meghagyom az öreg "rókáknak":).
Hoppá! Nagyon virít a gép! Csak így beugrott egy kép készítésre a Mars térre:P? Vagy ment valamerre?Ha jól olvastam ki a képből akkor 14.00 körül készítetted.
Minden összevetve talán jóval könnyebb elszaladgálni a városban egy csukival, min egy szólóval. Ezzel vitatkoznék azért egy cseppet: szerintem minden szituáció- és helyzetfüggő. Vannak helyek, ahol a szólóval jobb lavírozni, vannak, ahol 280-assal és van, ahol 435-el. Vagy 15Tr-el :-) Sokminden az ívsugártól, a rendelkezésre álló kanyarodási folyosótól, annak geometriájától függ. Tolatáskor meg attól is, hogy az összekötőkarok, rudazatok, gömbcsuklók mennyire vannak kikopva, milyen a kormány holtjátéka, stb. :-)
Csatlakoznék Normann Trancerhez. Valóban így van. Meglepő, de jóval kisebb helyen elférnek mint a szólók. Venném példának a Classicot, van olyan hely ahol C56-osal nem lehet egy ívben, de csukival bőven meg lehet . Ahol a B tengely elmegy, ugyanott elmegy a C is(húzómotoros). Gondok a farsöprésnél keletkeznek. Vigyázni kell a kormánymozdulatokkal, mert padka mellől való elinduláskor hajlamos felkapni, ha hirtelen kiszedjük a kormányt, vagy kanyarodásnál, mikor a másik sávban áll mellettünk jármű, főleg, ha nagyméretű. A tolatás sem egyszerű, mivel a C tengely ellentétes irányba fordul az A-val, s ez kicsit furcsa főleg akkor, ha előtte olyan 3 tengelyest vezettél, melynek hátsó tengelye kormányzott. A tolómotoros esetében jóval egyszerűbbek a dolgok, s a farsöpréssel sem kell annyira vigyázni, csak annyira mint egy szólónál. Minden összevetve talán jóval könnyebb elszaladgálni a városban egy csukival, min egy szólóval. A pótkocsi inkább előny mint hátrány. Csak figyelni kell.
Mielőtt nagyon belemerülnénk, megkérném a Tisztelt Topictársakat, ne írja be senki se azt, hogy melyik buszt vezette feketén, megelőzvén minden lehetséges következményt! Minden bizonnyal fentről is olvassák...
Ehelyett inkább a felújított JAF-682-t mutatnám meg azoknak, akik még nem találkoztak vele:
Az a legszebb az egészben, hogy ez csak számodra hülyeség, pedig oltárira nem hülyeség. Nem vagyok sofőr én se, de szerencsére adott már helyzet, hogy tudtam már vezetni buszokat. Csuklóssal azért könnyebb, tök mind1, hogy hosszú, mert tudsz vele kis ívben is fordulni míg szólóval ez teljes mértékben lehetetlen, mert hátulja egyből padkáz, vagy táblát visz. Én is csak lestem először mikor ezt tapasztaltam, hogy héé, nem is kell annyira alá tekerni a kormányt ahhoz, hogy befordulj egy adott ívben. Lényeg, hogy nagyon sokat számítanak a tengelyek, pont ezért is könnyebb a csuklóssal fordulni. Próbáld ki Te is, tele vagy ismerősökkel szerintem ez nem lenne lehetetlen dolog, jó persze most már ez a GPS-es dolog közbe szól, ezért is volt jó a régi környezet.
Az újoncok szólót kapnak mindig! Típus vizsga meg kb. 3 hónap után(függ attól ki mennyit vezetett már más nagyobb járművel).Valaki kifejezetten szereti a szóló kocsit.
Írd le tapasztalataidat engem érdekel(ne egy 3 tengelyesét).
Szerintem ne azon veszekedjünk, hogy mivel könnyebb fordulni!! Csuklós vagy nem csuklós vagyis szólóval. Inkább vesszünk össze egy busz színén! Erre már volt példa és a hagyományt tovább kell építeni! :)
én kb. 4 éves korom óta tudom , hogy az ikarus 280-as hátulja 1 métert ki leng forduláskor mert fater el olvasta nekem. :D(csak nem tudtam akkoriba mit kezdeni e fontos infóval) nem tudom honann veszi hogy könyebb de ő tudja neki biztos az:D
Meggyőződésem, hogy Tourismo és társai vannak annyira jó felfogású, de még fiatal közlekedésbarátok, hogy a kissé már tapasztaltabb kollegák észrevételeit és iránymutatásait befogadják és azt elsajátítva vigyék tovább azt a vonalat, amit a korábbi években mások (köztük én is) elkezdtek a Tisza Volán területén.
A del gomb meg kuka tartalmú hozzászólások nem fogják senkinek se a képességeit fejleszteni. (Egy nem fotós topicban meg minek is?) A már említett 10 pontos is az ilyen hasznos segédletektől jutott oda ahova jutott, és azzal a topickal kapcsolatban nem kívániok többet itt foglalkozni.
Aztán jött Csokibá' és verval, akiknek sikerült átadni a stafétabotot és méltón viszik tovább a Tisza Volán felé mutatott közlekedésbarátságot.
A királyság intézménye már rég megszűnt kicsiny hazánkban.
a közlekedésbarátok meg retardált imaházlakók.
Ezt így nem mondtam... tudtommal magam is az vagyok, még ha kevesebbet is van időm foglalkozni a témával. Ott van a Tátrás topic. Ott is járművek iránti szeretet van, mégis vitára mernek kelni egymással olykor, és még moderálni se kell. Utána visszaáll minden a helyes útra, és ha betesz valaki egy fotót nem akasztják fel rögtön mert a telepkapun belógott a villamos vége a képen, vagy mert egy vízcsepp rajta van a szélvédőn, vagy neadjisten a jármű ajtótlan oldala van fotózva. Lehet, hogy ezek a képek neked nem tetszenek, de nem kell másokban is ezt az érzetet kelteni, és a saját stílusod ráerőltetni kivétel nélkül mindenkire, és kampányolni, hogy egy jó fotó az ajtós oldalnál kezdődik stb... Senkit nem érdekel egy járműveket kedvelő topicon.
valamennyi szegedi témájú topikban semmi más témát nem tudsz felhozni, csak hogy itt mutyiznak, ez a sz?r, az a sz?r, a közlekedésbarátok meg retardált imaházlakók.
Oh jaj már megint a csencsbuszok. Meg szoktam látni a jót is... csak sajnos manapság egyre kevesebb van belőlük... :-( Na de írok valami jót ne érje szó a ház elejét. Múltkor a 76-oson a vezér segített leszállni egy kerekesszékes hölgynek... ritka manapság az emberség szóval, ez nagy dolog.
Téma részemről lezárva. Nem kell megkérned semmire... megyek én magamtól...
Meggyőződésem, hogy Tourismo és társai vannak annyira jó felfogású, de még fiatal közlekedésbarátok, hogy a kissé már tapasztaltabb kollegák észrevételeit és iránymutatásait befogadják és azt elsajátítva vigyék tovább azt a vonalat, amit a korábbi években mások (köztük én is) elkezdtek a Tisza Volán területén.
Annak idején voltak, akik papírképeket készítettek, majd 2002 tájékán becsatlakoztunk mi is Leo-val.
Aztán jött Csokibá' és verval, akiknek sikerült átadni a stafétabotot és méltón viszik tovább a Tisza Volán felé mutatott közlekedésbarátságot. Mivel verval Pestre jött, Csokibá' meg más dolgokkal is foglakozik, itt az ideje, hogy a következő generáció is megkapja az útravalót, amire kiváló alkalom lesz a 17-i topiktalálkozó. Én ezen sajnos nem tudok részt venni, pedig szívesen megismerném személyesen is a srácokat.
Az, hogy megszólok egy képet, meg kérjük, hogy ne legyen telepes fotó ez mind a normál irányba történő terelés jele, nem kötözködés, provokálás veled ellentétben, ugyanis valamennyi szegedi témájú topikban semmi más témát nem tudsz felhozni, csak hogy itt mutyiznak, ez a sz?r, az a sz?r, a közlekedésbarátok meg retardált imaházlakók.
Hagyjál minket békésen fórumozni a továbbiakban is amire most utoljára nagyon szépen megkérlek, és kímélj meg minket ettől az "akkor is az enyém az utolsó szó" hozzáállású, néha használható tartalom nélküli hozzászólásoktól.
Annak ellenére, hogy nem vagy különösebben rokonszenves, most az egyszer azt kell mondjam, igazad van. Bár én axondom: az is hülye, aki szar képet rak be ide, meg az is, aki önkéntesen nekiáll minősítőintézetet játszani. Az az érzésem, a fórumon nem garázdálkodnak olyan emberek, akik fotóügyileg tényleg kikezdhetetlen szaktekintélynek számítanának és ha valakik, akkor ők tényleg kimondhatnák a frankót. Van viszont helyettük számos olyan, aki a saját gyengeségeit akarja leplezni a mások fotóin való kötekedésével.
Azért kicsit idegesítő már, hogy egyes emberek azt hiszik magukról, hogy ők írják az etikai kódexet. Vannak az Indexnek moderálási elvei a fórumon, nem fognak törölni egy minőségileg kérdőjelezhető képet csak azért mert egyesek azt mondják, hogy szar... Senki nem tilthatja meg egy felhasználónak se, hogy mit rakjon be, meg hogyan... ha MM-be ütközik kitörlik, ha meg nem akkor úgyse... És még én szoktam kötöszködni... lehet nem sűrűn szólok hozzá, mert annyira nem érdekel a téma... de azért vannak dolgok amik kiverik a biztosítékot...
Ő a DUE-861, még régen a DUE-850-el volt a kübekházi forda két kocsija.
Sajnos elvették őket és egy IK415-ős (FGM-321/bár ő most szervízben van, helyette EVL-476) és egy Rába Contact (HSX-916/nemrég őt pótolta a DUE-850) van.
Mit csinál kint, lehet tudni mely vállalkozó vette meg? Nem semmit megélt ez a gépezet, főleg mikor még barna fehér színben pompázott és ráncajtai voltak, azok még az igazán szép idők. Van valakinek róla képe, kutyát macskát nem érdekel, hogy SZKV, de még is DUE-861.
Algyő: Az FJU-310-et idegen sofőr vezeti ember hiány miatt és a sofőrnek reggel be kell buszoznia Szegedre aztán meg Tarjánba majd Algyőre hogy, ott fel vegye a buszt és 6:10 kor kezdje az 1. járatát Szentes: Tegnap láttam IAR-491 Szentes Fábiánsebestyén Orosháza táblával, oda nem KBK-842 jár?
Szerintem Normann Trancer arra értette a könnyebb elfordulást, hogy a csuklós sokkal kisebb helyen elfér mint akármelyik szóló, akár húzó, akár tolómotoros. Sőt a kormányzott C tengelyű háromtengelyesek is előnyösebb fordulási tulajdonságokkal rendelkeznek mint a szólók(értem itt a Rábákat és az E94-eseket). Persze ennek vannak hátrányai is, de ezeket meg lehet szokni(pl: kaszálás). Vannak olyanok akik, ha egyszer vezettek csuklóst azok már nem is akarnak mást vezetni csak azt, vannak akik meg egy életen át nem tudják megszokni. Minden csak megszokás kérdése és ha az ember mindig ráhagy egy kicsit akkor nem lehet baj.
Szerintem a 17-én esedékes topiktalálkozón rátok fog férni egy kis útmutatás abból, hogy hogyan is fotózzunk, illetve mit rakjunk fel a netre és mit ne.
Csokibá' és verval majd részletes iránymutatást ad :)))
Amikor a fényképezőn megnyomjuk a kuka piktogrammal ellátott gombot és megkérdezi a gép, hogy "valóban törölni akarja a képet?", akkor ilyenkor az igen/yes-t kell választani...
Hááát nem tudom... én ezt nem állítanám.Főleg, hogy a hátulja beláthatatlan részen kaszál(söpör). Kérdezz rá egy újoncra aki előtte szóló kocsit vezetett, majd típus vizsga után csuklóssal hogyan ment neki(arról nem is beszélve hogy ha épp csukló törés van mit lát a tükrökből).ststbstb Ezen belül is a tolócsuklós is más meg a középmotoros is!
A 7 órási 79-es rásegítő járatot végezte mint helyközis kocsi (amit máskor MAN vagy IK415 visz). Egyelőre nem lesz belőle rendszer. Úgyhogy aki látta, az örüljön neki, és mesélje el unokáinak :)))
a KZR:280 eleje már vagy 2 hónapja törött aszt hiszem a bal oldalon a köd lámpa eleme sérült vagy a rendszám mellett. OFF. Kedden 12:00 kor rá érsz KDJ-355 takarítani?(csak mert h kérdezted)
-KZR-280 első lökhárítója kissé meg volt törve, mi történt vele, nem tudja valaki? -CCP-871 hátsó üvegén eléggé érdekes felirat volt olvasható" HCT-512 csere". Ez mit jelenthet?:D -Tegnap a KDJ-357 ismét helyi járaton volt, úgy tudom, ezen belül is a 79-esről tudok. Így volt?:D