Beszélgessünk "ON-témákról", például arról, hogy akármennyire is gúnyolódsz azon, hogy én Záhonyból Prágába szeretnék EC-t. De nézzük csak meg! Lényegében Miskolcon annyian szállnak fel egy IC-re, mint Nyíregyházán, Debrecenben, Hajdúszoboszlón, Püspökladányban és Szolnokon együttvéve, sőt, mentesítő IC-ket kell indítani pénteken és vasárnap. Ez nem az én adatom, ez a kormány adata. Mindenki veri a mellét, hogy állítólag minden utas a nyugatiba akar utazni a fent említett helyekről, ehhez képest a 400 ezres BAZ-ból annyian nem sokkal kevesebben utaznak IC-vel, mint a 1,5 milliós Észak-Alföldről. Egyébként mindkét adat szomorú, pláne hogy ez a két legnagyobb forgalmú vonal. Ezekről beszéljünk. A hangzatos szólamok és szlogenek ellenére mára oda jutottunk, hogy az ingyen utasokat is alig lehet meggyőzni, hogy vonatozzanak.
v_peti
Én nem tudom, hogy honnan vette west a 250-et, de Ő azt mondta, hogy 250 millióval többért...ez különbség. Magyarországon mindegy, a lényeg, hogy nehogy az állam kezében maradjon meg ez a pénz. Ha nem lenne rá jelentkező, akkor úgyis a Dunába dobnák. Bár ha a MÁV-nak adják, olyan mintha a Dunába dobnák. A gond az, amit írtam, hogy Debrecen és Létavértes, vagy Kaposvár és Siófok között milyen vonatok járnak, meg Budapest és Győr között. De ez még a kisebbik gond. A nagyobbik gond az, hogy a kevésbé fejlett térségek, ahol ótvar vonatok járnak, Észak-Alföld, Dél-Alföld, Borsod, Nógrád, az itt élők fizetik meg ennek az árát közvetve és közvetlenül is. Vagyis a szegényebb régiókból csoportosítják át a pénzt a gzadagabba. És ezzel nyernek egyetlen plusz utast is? Nem, mivel hiányzik az egész mögül a koncepció. És egyáltalán nem cél az, hogy az utasok kegyeit keressék. Arról van szó, mint rendszeresen Mo-n, hogy aki ingyen vagy szinte ingyen kap valamit (előváros), azoknak kinyalják a hátsó felét, aki meg fizet, az meg befoghatja. A MÁV tesz nekem szívességet, hogy 6260 plusz BKV-jegy áráért egyáltalán elszállít Debrecenből Győrbe. De annak, aki ugyanezért a pénzért 100 km-ről elvben korlátlan számút utazhat, annak a lába elé kabátot kell teríteni, nehogy a pocsojába lépjen le a vonatról.
"A Keletire is azt mondják, csak egy gond van vele, hogy nem igaz, maximum rosszul gazdálkodnak az erőforrásokkal, éppen azért, hogy verhessék a mellüket, hogy mekkora teljesítményt nyújtanak, mennyire fontosak, és ne vonjanak el tőlük. Mellesleg fejleszteni kell, meg korszerűsíteni. 250 millából nagyon sok nagyobb költségcsökkentő beruházást lehetett volna végrehajtani."
Elvileg: De nem tökmindegy, hogy 200 milliárdot költhet el a MÁV vagy 199 750 000 000-t?
Vedd ezt úgy, hogy bérlünk 4 szerelvényt egy évre 250 millióért!
Ez 20 év alatt is csak 5 milliárd. (inflációtól eltekintve) Ezért a pénzért hány ilyen szintű vonatot vehetnél?
de a köszönés nem abból adódik, hogy tisztelem a másikat, hanem abból, hogy emberek közt ez a normális, megszokott udvariassági formula, amikor megszólítanak valakit.
Ha a normális utassal is bunkó adott esetben a pénztáros, akkor miért kellene tisztelni? Ha a normális utasnak normálisan válaszol, vagy a bunkónak is normálisan válaszol, az már tiszteletre méltó. Ha jól végzi a munkáját, és a Bp-Bécs jegynél bonyolultabb jegyet is könnyedén, jól kiadja, akkor ebben a kontextusban már becsülendő is.
Ejj-ejj... Erről beszéltem. a tisztelet az alap. Anélkül nem köszönsz a pénztárosnak, akitől jegyet veszel, már ha veszel. A megbecsülés egy magasabb kategória.
"West tudtommal túlterhelt"
A Keletire is azt mondják, csak egy gond van vele, hogy nem igaz, maximum rosszul gazdálkodnak az erőforrásokkal, éppen azért, hogy verhessék a mellüket, hogy mekkora teljesítményt nyújtanak, mennyire fontosak, és ne vonjanak el tőlük. Mellesleg fejleszteni kell, meg korszerűsíteni. 250 millából nagyon sok nagyobb költségcsökkentő beruházást lehetett volna végrehajtani.
"A Süd bezár"
Épül a Hbf Bécsben. Erről is volt szó. Ott a csatlakozások biztosítása érdekében építenek egy Hbf-et, nálunk meg még a meglévő pesti csatlakozásokat is szétverik. Amúgy meg hol releváns, hogy emiatt éppen vasárnap zárják be?
"nagyon mélyen gyökeredzik a paranoia"
Ez nem paranoia, hanem a magyar valóság. Nagyon sok ügyben, már csak ami napvilágra jutott, meg amikről nem tudtok azért a két nagy párt leül és megegyezik, majd utána kiállnak és kommunistázzák meg fasisztázzák egymást. Éppen az, hogy összeültek Kósáékkal, és eldöntötték, hogy a 100-ast újítják fel, hogy pár perccel gyorsabb legyen, és 5 perc megdönthetetlen érv legyen. A nyíregyházi "bolsi" polgármester, meg a debreceni "fasiszta" nyilvánosan szidják egymást, de azért leültek és a színfalak között megállapodtak. Dönthettek volna úgy is, hogy a 120a-t fejezik be, azért, hogy az IC-k a Keletibe mehessenek. Nem kéne az okot és az okozatot összekeverni. Amúgy meg hallgatva a költségvetési vitát...épp arról volt szó, hogy korábban az átszállás volt a szlogen, most éppen az, hogy minden megyeszékhelyről 3 órán belül Budapestre lehet eljutni. Az pedig, hogy a valóságban egy adott táv ténylegesen megcsinálható-e 3 óra alatt, az kit érdekel. A látszat a fő.
"bár ez lenne a magyar vasút legnagyobb baja"
Tisztában vagyok azzal, hogy Mo-n nemhogy az erkölcsi, de a jogszabályok alkalmazásának mellőzése sem baj, sőt ellenkezőleg. De azért jó eljátszani a gondolattal, hogy ha lenne egy olyan lakossági fórum, mint IGY idejében, ahol legalább úgy tettek, mintha érdekelné a lakosság véleménye őket, és megkérdezném, hogy azért nem gondolják-e kicsit aggályosnak, hogy ugyanazért a menetdíjért Vásársonamény és Nyíregyháza között milyen szolgáltatást kapok, és hogy milyet Budapest és Győr között? Erre nem tudnának válaszolni, maximum mutogatnának fölfelé... De akár azt is lehetne kérdezni, hogy nem aggályos-e hogy ugyanazért a menetdíjért, plusz drágább IC-pótjegyért töredékét kapom annak a 100-vonalon, mint az olcsóbb pótjegyért az 1-esen?
Rendben, elfogadom, nem ez a legnagyobb baj, csak annyira nem ösztönzi a fizetős utasokat a lábbal szavazásra. A legnagyobb baj a bagolyvárban uralkodó dilettantizmus, és az, hogy a MÁV-nak sem elsődleges feladata az utasszállítás, hanem a politikai érdekek kielégítése.
A közlekedési miniszter a költségvetés vitájában megmondta: az utas a lábával szavaz (ti. hányan lépnek fel vonatra). És hát az utas igencsak leszavazza a vonatot. Pedig Debrecenből mindenki a Nyugatiba akar menni, a Keletibe senki, Budapesten túl pedig szintén senki. Ha ennyire maradéktalanul elégedett mindenki azzal, hogy minden IC Debrecenből a NYugatiba megy, akkor kérdezem én: hol vannak az elégedett utasok? mert hogy nem a fedélzeten, az tuti.
250 millióból hány IC-kocsit lehet csinálni? (régi fülkésből 3G-s IC-re gondolok). Max. 1 vagy 2. Így meg kb. 4 szerelvény szabadul fel, vonatonként ca. 20 kocsival! Összességében jól jártunk, mert könnyebb évenként kigazdálkodni 250 milkát, mint most hirtelen kiadni pár milliárdot IC-kocsikra.
Apropó, itt felszabadul pár étkező is, akkor miért kellett szinte minden étkezőt eltüntetni az IC-kből??? Pont a fizetős utasokat riasztják így el! Bravó!!! Jól fenékbe kéne rúgni az IC-termékfelelősét!!! Miért nem verte az asztalt, hogy ez nem normális megoldás???
"Sajnos nemcsak ezeket a dolgokat kevered, hanem szakmai kérdésekben sem vagy annyira kompetens, a hozzászólásaid alapján."
Megnyugtatlak, a vasút nem szakmám. Műkdvelő vasúbarát vagyok.
"Az szomorú, ha nem tiszteled az embereket, pláne a vitapartnereid."
Továbbra is úgy gondolom, hogy mindenki tiszta lappal indul - egy vitában is - (elképzelhető, hogy szerinted már ez is egyfajta tisztelet?), és kivívhatja a tiszteletet. A megbecsülés az egy fokkal magasabb kategória nálam.
"Járnak azért máshonnan is mezei EC-k és IC-k a Westre is meg a Südre is."
Nem tudom hallottál-e róla, de a West tudtommal túlterhelt, ezért jó nekik, hogy ingaszerelvények vannak, és nem kell hagyományos szeelvényekkel tolatni.
A Süddel kapcsolatban. Nos, régóta köztudott, hogy vasárnap bezár. Úgyhogy oda aztán semmiféle EC nem fog menni. Te beszélsz szakmaiságról? Véleményezed a helyzetet úgy, hogy alapvető tényekkel sem vagy tisztában.
"Ott nem az dönti el, hogy melyik vonat melyik pu-ra megy, hogy éppen az ottani településeknek mi a pártállása."
Ha ezt komolyan gondolod, akkor benned valahol nagyon mélyen gyökeredzik a paranoia. Vizsgáltasd ki magad sürgősen! (Nem személyeskedés, hanem jótanács!) Elképzelem, ahogy a szocik agyalnak, hogy mivel lehet megszivatni Kósáékat, és arra jutnak, a legjobb megoldás az IC-iket a Nyugatiba járatni, amerre úgyis gyorsabb. Te beszélsz szakmaiságról?
"És azért ez felvet erkölcsi-alkotmányos-fogyasztóvédelmi és egyéb kérdéseket is. Meg persze azon is el kell gondolkodni, hogy arányban áll-e a railjet hozadéka a költségeivel, pl. több utas. Ilyen szakmai kérdésekről is írogathatnánk a személyeskedés helyett!"
Nos, bár ez lenne a magyar vasút legnagyobb baja. Az a 250 misi, amiből végre tisztességes szerelvényeket járatunk, és fejlesztjük a nemzetközi összeköttetéseket. Szerintem ez az egyik utolsó dolog amibe bele kell kötni.
Egyre tudok gondolni: A Berlin-Bécs vonaton is START-os kusett és ülőkocsi megy (Bp-Berlin-Bécs-Berlin-Bp fordulóban), és Breclavban kapcsolgatják össze-vissza a Metropolt.
"úgysem lehet meggyőzni téged" Meg lehet, csak ész érvekkel kell próbálkozni. A személyeskedés divat Magyarországon, de engem ez nem győz meg.
"Miért nem IC-vel?" Azért nem IC-vel, mert olyan akarok lenni mint a BBC, vagyis a magyar valóságot akarom bemutatni. Megmutatom a bz-t, a nyíregyi gyorsot, a flirtet, meg a railjetet, és majd ítéljék meg ők, hogy mennyire haladnak jó irányba a dolgok, és hogy mekkora a társadalmi igazságosság.
"A tiszteletről pedig annyit, hogy az nem jár automatice" Te összekevered a tiszteletet és a megbecsülést. Az szomorú, ha nem tiszteled az embereket, pláne a vitapartnereid. Sajnos nemcsak ezeket a dolgokat kevered, hanem szakmai kérdésekben sem vagy annyira kompetens, a hozzászólásaid alapján.
"nem vívtad ki nálam" Most folytom magam a Dunába a hír hallatára.
v_peti
"Levackozod?" Vacak, nem vacak, ezt mindenki saját értékítélete szerint eldönti.
"mezei EC, ami nem fér be a Westre, és metrózhatsz majd Meidlingről..." Járnak azért máshonnan is mezei EC-k és IC-k a Westre is meg a Südre is. Azokat sem rakják ki. Tudod, ott van olyan, ami itt nincs: koncepció. Ott nem az dönti el, hogy melyik vonat melyik pu-ra megy, hogy éppen az ottani településeknek mi a pártállása.
"Inkább örülni kéne annak, hogy gondoltak ránk, és nem csak Bécs-München között megy." Hát-hát...azért ne felejtsd el, hogy elég vastag profit vándorol a magyar adófizetők pénzéből "Osztrákiába"
És azért ez felvet erkölcsi-alkotmányos-fogyasztóvédelmi és egyéb kérdéseket is. Meg persze azon is el kell gondolkodni, hogy arányban áll-e a railjet hozadéka a költségeivel, pl. több utas. Ilyen szakmai kérdésekről is írogathatnánk a személyeskedés helyett!
"... csak el akarták adni a vackukat nekünk. " Levackozod? Csak nehogy meghallják, mert majd azt mondják, hogy jó, legalább ez sem lesz! És majd helyette megy mezei EC, ami nem fér be a Westre, és metrózhatsz majd Meidlingről...
Hahaha! Méghogy nekünk csinálták! Inkább örülni kéne annak, hogy gondoltak ránk, és nem csak Bécs-München között megy. Azaz a korábbi 2 bécsen túli nappali vonat (ex-Liszt és ex-Bartók) van 5 pár.
Ez nem (sem) igaz. A többire most nem reagálok, mert úgysem lehet meggyőzni téged.
"Majd megyunk szolnokra ferihegyrol a nyiregyi gyorsokkal."
Miért nem IC-vel? Ha hozzám érkeznek a barátaim, igyekszem minél kényelmesebben utaztatni őket.
A tiszteletről pedig annyit, hogy az nem jár automatice. Azt ki kell vívni. Elég régóta olvasom a hozzászólásaidat ahhoz, hogy eldönthessem, nem vívtad ki nálam.
Nyilván én sem nálad, de ezzel kénytelen leszek együtt élni. Megoldom.
A hozzaszolas szakmaisagabol, ertekebol nagyon sokat levon a szemelyeskedes, amit talan mellozni kene. Ilyen tiszteletrol, meg hasonlokrol meg mar nem is papolok.
A kinalatrol, mint gazdasagi fogalomrol hallottam, csak ezt a MAV-nal nem latom.
Becs-Linz, Becs-salzburg es Becs-Munchen kozott akkor is lesznek utasok, ha nem Bp-rol, hanem Becsbol jarnak. Budapest es Tatabanya kozott pedig nem lesz, hiaba megy Becsbe. Budapestrol sincs az IC-ken utas, aki cegleden szallna le, sot Debrecenbol sincs Cegledre.
A valosag az, hogy lasszoval kell osszefogdosni az utasokat, kulonosen a tavolsagi forgalomban. A vasuti szemelyszallitas a fizetokepes keresletet elvesztette, leven, hogy nincs kinalat, illetve nehany dolog mutatoban.
Ma mar szinte csak olyanok utaznak vonattal, akik ingyen utaznak, vagy nagyon keveset fizetnek. de ez nem is csoda, aki ingyen utazik...nem akarok vulgaris lenni, de remelem mindenki erti, aki meg fizet, az befoghatja a szajat.
A valosag az is, hogy tovabbra is koncepciotlan az egesz menetrend. nem lehet tudni, hogy mit celoz meg, milyen utazokozonseget...vagyis lehet, az ingyen utazokat az elovarosban, de kulonosen a tavolsagi kozlekedesben. Nem alkalmas uj utasok bevonasara a rendszerbe, sot, utasellenes.
Van nehany kirakatvonal, amit lehet mutogatni, de akadnak resek is. Majd nemsokara jonnek hozzam baratok Londonbol. Majd megyunk szolnokra ferihegyrol a nyiregyi gyorsokkal. Ez lesz az elso dolog, amivel Magyarorszagon szembesulni fognak. Nem a railjettel, nem a flirttel, hanem az 50 eves kadarista otvarokkal.
"Szerintem naponta egy vonatot nem lehetne megtolteni Budapest-Munchen utasokkal."
Így van, de kínálatról hallottál már?
Ilyen alapon az általad annyira preferált átlós vonatokat sem lenne érdemes bevezetni. Mert nem lehet megtölteni naponta egyetlen vonatot sem Nyíregyháza-Nagykanizsa utasokkal, valamint Debrecen-Prága utasokkal.
Csak hogy értsed: A railjetet nem kell megtölteni Bp-München utasokkal. Sőt, ha megtelne velük, az problémás lenne. A railjetet Budapest-Győr, Budapest-Tatabánya, Budapest-Bécs, Tatabánya-Mosonmagyaróvár, Bécs-Salzburg, Bécs-Linz utasokkal kell megtölteni.
Sajnos továbbra is csak a jól begyakorolt kis lázálmaidat ismételgeted, ahelyett, hogy gondolkodnál. Pedig ennyi itt töltött idő alatt már egy kicsit fejlődhettél volna.
Ez erdekes felvetes. Anno IGy is felhozta a szlovakokkal meg a szlovenekkel kapcsolatban, bar szerintem ez a szokasos lerazos duma volt, mert valami pofasabb indokot kellett talani a szimpla "csak" helyett.
Persze, hogy volt. Ha ez akkora nagy biznic, mint ahogy IGY mondta, es mivel az osztrakoknal a politikai szempontok nem ennyire markansak, mint a MAV-nal. Ha akarnak a Budapest-Becsen bevetelt, es a KHEM azt mondja, hogy a railjetek nem futnak magyar palyan, akkor nem futnak. Ez ennyire egyszeru.
Jarnak szep piros, dizajnos vonatok Debrecenbol Letavertesre es Nagykerekibe. Multkor lattam oket Szolnokon. Hatul alltak a tarolokon. Azokra is fol lehetne festeni, hogy Spirit of MAV.
Es mivel a MAV, is, meg ti is itt elvi ellel zartatok ki, hogy kelet-magyarorszagrol utaznak arra utasok...ezert nem kell debrecenbol vonat a keletibe...nos ha ez a helyzet, akkor nem biztos, hogy az osszadofizetok penzebol ilyen mutatvanyokra kellene kolteni, amig Kaposvar-Siofok kozott is ilyen szep piros, dizajnos vonatok szaladgalnak, hozzateve, hogy azok is uresen.
Tudjuk máshol közlekedtetni az EC kocsikat.
Szerintem a Jaroslav hasek kocsiai miskolcra, meg a transsylvania roman kocsijai satoraljaujhelyre meg mindig olcsobb megoldast jelentettek. Harmadreszt olyan nagyon tobb IC-kocsira sincs szukseg, mivel (pentek-vasarnap kivetelevel) nem nagyon van olyan IC, ahol egyetlen 2 osztalyu kocsit meg lehetne tolteni utasokkal.
Kettő helyett négy megy Münchenbe.
Szerintem naponta egy vonatot nem lehetne megtolteni Budapest-Munchen utasokkal. A becs-Munchen mas teszta. Bar oda nem nagyon van repulos meg buszos alternativa, de nem hinnem hogy tomegek utaznanak munchenbe. Nem veletlenul kell a ket plusz megallas. Abban remenykednek, hogy igy talan lesz 5-ttel tobb utas vonatonkent.
hogy szigorú pénzügyi értelemben megtérülnek a beruházások.
Azert ezzel vitatkoznek, mert akkor ahol nyilt versenyen alapulo szolgaltatas van, nem lenne beruhazo. Az aruszallitasbol befolyo bevetelbol egyebirant lehetne fedezni a szemelyszallitas veszteseget, de ahhoz palyat kene epiteni. Napkozben szinte nem is tud tehervonat kozlekedni az uresen szaladgalo szemelyszallito vonatok miatt.
Szerintem te nem a magyar kadarista koztarsagrol beszelsz. Itt jelenleg arrol van szo, hogy elvonnak 40 milliardot a mav-tol, amit a tarsasag hitelfelvetellel akar potolni.
győri buszok nem fognak megszűnni
Igazabol nincs is jelentosege. Neztem a volan oldalan, a jovo evi menetrend nem erheto el. En csak miniszter nyilatkozataira tudok tamaszkodni.
A Réldzsetnek más hozadéka van, mint a többletbevétel.
Persze: politikai. Egyreszt van egy kirkatunk, az 1-es vonal. Lenyegeben az osztrakokkal elhitetjuk, hogy mennyire faszak vagyunk, van railjet, ha kinezel gyorben, meg kelenfoldon az ablakon, akkor csak uj vonatokat latsz. Csokkent a frusztraltsagon, amit az okozott, hogy mar 3 eve van a szlovakoknak Szlovak Nyiluk, a csehekrol, szlovenekrol meg ne beszeljunk. Es ki lehet tenni poszteren orszagszerte, pl. Letavertesen, hogy Railjet, megcsinaltuk, igen. Megtekintheto a keleti pu-n, kelenfoldon, utazni meg ugysem fogtok vele, nektek marad a masik piros. de latni sem fogjatok, mert a keletibe sem juttok el.
A Réldzsetnek más hozadéka van, mint a többletbevétel. Merthogy azt önmagában - belföldön - aligha hoz; pofásabb, de kényelmetlenebb is a jeti, mint a most ott futó kocsik.
Aztán azért is állunk meg vele még két világvárosban (Tb, Mó), hogy ne fusson mán töküresen. Ezt legalább benyelték a sógorok...
Aztán felszabadulnak jó kocsik is, amikkel máshol lehet többletbevételt elérni (vagy félre lehet őket állítgatni a fejpályudvarokon, laza IC fordulókban...)
Meg ott van a breclavi buli is, mellékessen.
Ennek a mérlege cseppecskét kétséges. Az egyik serpenyőben a 250 milka többletköltség, az tuti, mondhat amicus kartács bármit.
Ha a railjet drága, és a busz is maradhat, akkor nem is akar senki itt igazán spórolni.
Ha a railjet nem drága, és a busz is maradhat, akkor tök jó minden, utasoknak választási lehetőség, busz-/ és vonatbuziknak lelki béke, és kár itt huhogni.
Ha a railjet drága, akkor
1. talán nem kellett volna megrendelni (ez esetben kiderülne, hogy valójában milyen alternatívát kínáltak az osztrákok...),
2. legalább nem kellett volna a sírból visszarángatni a győri buszokat.
Itt szerintem nem benned vagy bennem van a hiba, hanem a Hónalj és környéke bűzlik.
Ilyen alapon nem kellett volna Flirt-öt beszerezni, nem kellene pályát karbantartani.
A vasút a világon sehol sem arról híres, hogy szigorú pénzügyi értelemben megtérülnek a beruházások.
De ha már mindenképpen számolgatni akarunk, akkor nem ártana a pozitív externáliákat is forintosítani. Ez ugye nem egyszerű dolog, de feltételezhetően 250 millió viszonylag kis utasszám-növekedés mellett is visszajön, amennyiben feltételezzük, hogy amúgy autóval mentek volna a szerzett utasok.
Induljunk ki abból a megállapításból, hogy +250 millió, tételezzük igaznak.
Ebben az esetben akkor érné meg, ha az így szerzett többletbevételed több lenne mint 250 millió forint. Minden más esetben egy jól (azaz az eddigieknél jobban) mutató drága díszlet. Ha pedig így van, akkor már hitvita kérdése eldönteni azt, hogy megérte-e vagy sem és ha igen/nem, akkor milyen szempontból.
Engem speciel nem zavar a Railjet, de viszonyt érdekel hogy ténylegesen mennyibe került a magyar vasútnak, illetve milyen feltételek mellett jött lére ez a megoldás...
Egyrészt. Lehet okádni a railjettől, de amíg a magyar EC-k színvonala nem közelíti meg a railjetét, nem érdemes. Tisztább, nem büdös, modernebb. Van utastájékoztatás, nem kell arra várni, hogy a magyar kalauz böfögjön valamit.
Másrészt. Kettő helyett négy megy Münchenbe, ami az utazóközönségnek jó, hiszen az olcsó jegyek ezekre is megválthatóak a Starttól.
Harmadrészt. Kicsit nagyobb a kapacitásuk, mint az EC-inknek, ami néha igen jól jön majd.
Negyedrészt. Tudjuk máshol közlekedtetni az EC kocsikat.
Ötödrészt. Végre az utazási lehetőségek javítására költik ezt a pénzt, nem (csak) másra.
a Réldzset 250 millióval kerül TÖBBE (az adófizetőknek), mint ami most van. És bizony volt mozgásterünk: a sógorok nem fenyegetőztek, ... csak el akarták adni a vackukat nekünk.
Tévedsz, vagy megtévesztettek, vagy takácsizmus.
De ezt te is ugyanúgy tudod,
Ezek szerint másként tudom.
A te információd fényében egyébként végképp érthetetlen, hogy a "méregdrága" railjetek mellé (melyekre rábólintott) a KHEM minek rendel győri buszt* is? Annyira sokat spórolnak a vonalbezárásokon (muhaha), hogy ez a kis rongyrázás már igazán belefér?
a Réldzset 250 millióval kerül TÖBBE (az adófizetőknek), mint ami most van. És bizony volt mozgásterünk: a sógorok nem fenyegetőztek, ... csak el akarták adni a vackukat nekünk.
A kérdésedre tehát eleve válaszoltam. De ezt te is ugyanúgy tudod, nem értem mit értetlenkedel.
Az idei menetrendben még közlekedik a 20.10-es railjet Bécsbe, váltástól már nem fog.
Nyilván az utasszám ennek az oka, csöppet sem meglepő módon nem telik meg a vonat, de azért vannak rajta.
Ennek a vonatnak az utasai nem biztos, hogy szívesen elindulnak vagy el tudnak indulni 65 perccel korábban, a WW-el, a 21.05-ös Kálmán Imrére viszont nem fognak felférni, mert bár az érintett utasok túl sokan nincsenek, a Kálmán Imrén viszont hely nincs.
Na, így kell a 20.30-as expresszbuszra utasokat szerezni a volánnak.
Egyáltalán: kell minőségi szolgáltatás? Persze ez a railjeten bőven túlmutató elméleti kérdés. magyar vasút mai helyzetét nézve a válasz bizony erősen kérdéses.