A Magyar Posta Zrt. mintegy 1,1 milliárd forintért csaknem 4800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol. Az ár magába foglalja az öt éven keresztüli karbantartását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.
A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.
Tomecskó Tamás, az MP szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.
A közbeszerzéseknél a nyertes a kiírás megfogalmazásakor dől el. A pályázatban szereplő specifikációkkal nagyon pontosan körberajzolják a megvásárolni kívánt dolgot. Tapasztalatból beszélek, magam is fogalmaztam már ilyen kiírást :-)
mert egy magyar gyártó 50e-ért szállította volna ugyanezekkel a paraméterekkel.
miért nem pályázott akkor ?
ha minden ügynél arra van szükség, hogy a köznép (média) háborodjon fel azon hogy mi kerül egy biciklin x százezer forintba, akkor mi lesz az olyan ügyekkel, amikor XBS-48 ultraszuszpenziós hidromacerátort vesznek 10-szeres áron ?
pont erre találták ki - elvileg - a közbeszerzést, hogy a piac szereplői között legyen verseny, de ha ők maguk is leszarják.... ??
OK, de ha ez így van, és a vázakat tényleg mind Kínában csinálják, akkor pláne minek ennyiért bringát. Így is-úgy is Kínában készül, akkor minek ennyit költeni rá. A magyar bringáknál (amiknek a váza kínai, mint megtudhattuk) meg a cég mégiscsak itthon adózik, és itthoni munkásokat tart el.
Például az általam amúgy nemigen kedvelt franciáknál szóba se kerülne, hogy bármilyen megrendelést külföldi gyártó kapjon, akkor se, ha maga a megrendelés külföldre, de francia tulajdonba megy. Függetlenül attól, hogy a francia gyártó esetleg szintén Kínából veszi az alapanyagait. Ez olyan szinte már nevetségesnek tűnő mélységekig így van, hogy csak néztem. Ebben például lehetne tanulni a franciáktól
Ketten jelentkeztek a kiírásra, az olcsóbb nyert. Ez azért nem nagy kihívás a döntéshez. A szervizt szerződés alapján meglévő helyi bringaszervizek biztosítják. Olvasni is kellene, nem csak fantáziálni, bár az biztos izgalmasabb.
Maradjunk annyiban, hogy érdekelt vagyok a témában, ezért valamennyire naprakészek az információim, frissíts te is. Tajvanon csak az igényesebbek gyártatnak már, a legtöbb gyártás évek óta átköltözött Kínába, olcsóbb a tál lizs. A legtöbbek által nyálcsorgatott titánvázakat és a karbongépek vázait is kis kínaik tekergetik, bár úgy két hónapja Kína állami szinten állította le a karbonvázak exportját a számtalan törés miatt.
No most 3-4 év után szétesik a bicaj ez tény, bár bőven 100 000 alatt volt az ára...és ugy esik szét amugy, hogy utána én még vagy 3-at lehuzok vele, mert ugye haza hozhatja...és én is baromira megterhelem...Szoktak is rajta élcelödni, mikor kb a csomagokkal együtt rajta vagyunk kb 150-160 kg és ha leszállok simán állbva marad a rajta lvő 50-70kg-al...
Szóval lehet, hogy teljes szerviz kell 3-4 év után, de bocsi ezek a kerok napi 40-50km-ert huznak le és 3 -4 éven át minden nap, ami közel 50 000km és ezt nem tudom melyik csodajárgány birná ki ugy, hogy folyamatosan van rajta postással együtt 100-120 kg is és folyamatosan kint van, ha minusz 20 van, ha plussz 40, ha esik, ha éget a nap, ha havasak, sósak az utak... Szerintem tök jó bicaj az, amelyik ennyit kibir ilyen körülmények között...
Az én férjem bicaja nem tört el, max a csapágy lett kissé kocos, de ugye ez könnyen javítható és cserét tán 2* kereket. No a férjem eleve messzi lakik a postától, és messzi is van a körzete a postától...tehát ő kurva sokat teker egy nap...
Már bocs, de ez sem életszerü, mert hogy francba sétáljon 20-30kg-nyi levéllel a körzetébe, ami kb 10km-re van és vidéken azért nem hálozza be a várost a busz sem. S ne feledd, hogy egy körzet azért elég nagy táv. Mi pl-ul 7 km-re lakunk a postától. Ez ugye kertváros és viszonylag távol esnek egymástól a házak. A mi utcánk és innét lefelé még 5 a postásunk körzete, amely egyenként 1300-1500m-es, amit ugye oda-vissza meg kell járni, az az egy utcát 2*, és ebből van 6 és + még a 3 keresztutca, ami kb 2000m és legalább még 1500m a zegzugos kis utcák, amiket ugye szintén oda vissza kell megjárnia.....Tehát a mi postásunk a körzetébe kiérve a kezdöpontig oda viszza 10km-ert megy és a körzetében még vagy 25-30-at...(6* 3km+ 3*2km+3km)...Azért napi 35- 40km-es séta egy 20-30 kg-os táskával + a különösen kényes dolgokra, mint a pénz+ ajánlottak, hát necces...
Hát nem is a bringák ára a gyanús itt elsősorban. Az csak attól lesz az, hogy kis is "nyerte" ezt a közbeszerzést. Komoly bringás múltal és postányi igényeket kielégítő szervízháttérrel rendelkező cég.. Emléxem amikor Kovács László a vegyépszert a nevéért kritizálta, pedig a vegyépszer azóta is és tényleg épít utat. Ilyenkor hol van szegény, biztos kiveri a közpénzek iránti aggodalom..
Vannak magyar gyártók még a Csepelen kívül is. Meg kellene kérdezni őket, hogy szoktak- e nézni Közbeszerzési értesítőt néha-néha?! Akkor talán lenne magyar bicikli a Magyar Postán.
Nincs kerékpárgyártás Magyarországon. Összeszerelés van.
Talán egyetlen egy, a régi Gránát hátsóagyat gyártja újra valahol valaki Magyarországon, amit még az átkosban a Rugév csinált Csepelen. Ma inkább behozzák a csehektől, az jó minőség /Favorit/, bár szerintem a magyar is majdnem olyan jó.
A vázak kivétel nélkül kínaiak. Az abroncs jó esetben cseh vagy szlovák, egyébként kínai. A gumi thaiföldi, indiai /jó pocsék/, kínai, esetleg török. A küllő tajvani. Ülés jó esetben olasz, egyébként kínai. A világítás talán lehet Progress /Kecskemét, ha léteznek egyáltalán/, egyébként lehet találgatni :).
Ezt az iparágat is megették a kínaiak, még a tuti kerékpárok is távolkeleti cuccokkal vannak tele /Shimano : Kína,Malayzia,stb/.
Mindig is mondtam, hogy az állami és szövetkezeti tulajdon szétverése volt a legnagyobb hiba. Meg azt is, hogy az osztrák vircsaft az ország rombolója.