Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Azért azt a műszaki leírásban vedd figyelembe, hány fokra melegíti. Azért a 24 Kw-os kazánok is tudnak 14 liter/perc teljesítményt. Legalábbis az Ariston. Nekem az van.
Nálam még nem volt gond a zuhanypanellal. A hidromasszázs funkciója nem egy nagy szám, mivel hálózati nyomásról megy, de az esőztető az szuper. Igaz én már kicseréltem a zuhanyfejet egy 30 cm-esre. Nekem Ravak panel van.
Köszönöm a tényleg gyors választ! :) Igazából kurta volt a sztori, mert nem a kéményhez választok kazánt, csak az már be van szerelve legalábbis a tető átvezető, mert tető csere is volt és már felrakattam akkor. A típust el kellett döntenem, már egy évvel ezelőtt, amikor a tervet készítettem az engedélyezéshez.( konvektor volt ) Jelenleg is duval kazánom van ( igaz most csak egy lakásban)és nem volt panaszom rá. Pedig már 9 éves.
Visszatérve a HMV-re.Régi vágyunk a kád.Egy 185 literes van kinézőben, mondjuk ritkán engedjük majd tele, de egy átlagos fürdéshez is kell legalább 80l. Egy 24kW-os kazán kb 10l/perc egy 30kW-os pedig 14l/perc. Állítólag.
Kedves nagykunsági!
Valóban elég a zuhanypanelhez? Mert arról is le akarnak beszélni. Mondjuk van különbség panel és panel között azt tudom. Gondolom a termékleírásban szerepel ez az érték.
Hú,hát ez nem egy erős igen vagy nem. Az a baj, hogy mindenki akit kérdezek szerelő, tervező ilyen elégnek kell lenni, választ ad. :S Azért köszönöm a választ!
Azt még nem írtam, hogy padlófűtés lesz, de megvan azéret a radiátor kiállás is, ha mégsem lenne elég. Illetve 324m3 a fűtött tér,mert belmagasságot nem írtam.
Üdv ! Hát akkor a kéményhez vegyél kazán ! A kémény típusáról valamit esetleg ? Szerintem ha nincs extrém HMV igényed ,akkor a 24kw os elég kéne legyen !
Sürgős döntést kell meghoznom, ebben kérném tanácsotokat. Felújítás alatt lévő házunkba kell megvennem a kondenzációs-kombi fali gázkazánt. A kémény már megvan, tehát Duval terméket fogok venni. A szerviz egyértelműen a Thema Condens-t javasolja típusból. Viszont nem tudom hogy elég-e a 25kW-os vagy inkább a 30kW-os legyen. Fűtésre én elégnek találom a 25-öst, de a HMV miatt elbizonytalanodtam. Nem lesz tároló.(nem fér) Szóval többet fogyaszt-e egy nagyobb kazán vagy vissza tud modulálni annyira, hogy nem? Megéri-e a percenkénti 2 liter plusz meleg vízért a nagyobb 30kW-os? Gondolom a kazánnak nem tesz jót a folyamatos ki-be kapcsolás..
Infók: - A ház földszintes, fűtött 120m2; 15cm homlokzati hőszigeteléssel+25cm födémszigeteléssel+ Uw:1,1-es 5kamrás 2rétegű fóliás,2018-as nyílászárókkal - Jelenleg 10m3 vizet használunk havonta ebből talán 5-6m3 lehet meleg víz. - 4 fős a család, 2 vízvételi hely lesz, de kompromisszummal nem fogjuk egyszerre használni. (kád+tusoló)Viszont jelenleg nem használunk kádat.
Látatlanban ez még akármi is lehet. Vezetéktörés (bár elvileg nem mozog, nem egy vasaló, amit egész nap cibálsz :-)), egyszerű biztosíték hiba, trafó, kondenzátor kiszáradás, egyenirányító, akármi.
Ha ilyen a paneled, mint a képen, akkor a pirossal jeölt biztosítékot első nekifutásra megnézném.
A 75-80 fokot egyébként hagyományos kazánnal is túlzásnak tartom.
Ha nincs szigetelve a ház vagy nagy a hővesztesége, nem lehet vagy a júzer nem akar nagy méretű radiátorokat, -20 foknál bizony simán bejátszik a 80-90 fokos víz.
Ami meglepő, hogy ha nem kondenzációs üzemben működik (a gyönyörű marketing számokat most hagyjuk) a kazán semmivel nem jobb a hatásfoka mint egy konvektornak (93%). Ha az egyiknél elhisszük a számokat, higgyük el a másiknál is.
Mivel kazánt cserélsz, jó eséllyel új gáztervre is szükséged lesz, és jó eséllyel csak kondenzációst tudsz feltenni. Nem tudom, létezik-e még olyan opció, hogy nyílt égésterűt csere esetén fel lehessen tenni.
Egy "kicsit" sántít az általad hallott információ a kondenzációs kazánokról. Egyáltalán nem csak 45-50 fokos vízzel tudnak fűteni, elvégre a használati melegvizet is olyan hőfokra fűti, amilyenre akarod.
Ha kell, felforralja. Egy kondenzációs kazán minden további nélkül tud működni folyamatosan 75 fokos vízzel, csak lényegesen kevesebb lesz a kondenzációs üzem, de a hatásfoka garantáltan semmivel sem lesz rosszabb, mintha egy nyílt égésterűt tennél fel.
Nem lesz attól semmi bajod, ha kondenzációs kazánt építtetsz be, cserébe független lesz a kazánod a helyiség levegőjétől, és garantáltan nincs gondod az esetleges füstgáz visszaáramlás problémájával.
A 75-80 fokot egyébként hagyományos kazánnal is túlzásnak tartom. Az olyan szakik tartanak még itt, akik a mai napig 5/4"-os hegesztett acélcsővel akarnak fűtésrendszert csinálni.
További kérdések: a melegvizet mivel csinálod? Ház számított hőigénye nagyjából? (Igen, szükséged lesz egy gépészre, aki legalább egy hőigény számítást készít)
Kazánvásárlás előtt állok és a segítségeteket szeretném kérni abban, hogy milyen kazánt válasszak. 3 szintes családi házról van szó, ahol a szutiba kerülne a régi helyére egy fali kombi kazán. Egy ismerősöm azt mondta, felesleges kondenzációsat vennem, mivel nincs padlófűtés és 45-50 fokkal nem fogom felfűteni a házat. Nos a keretem is korlátozott, ezért ajánlotta, hogy nyílt égésterűt vegyek, ami 75-80 fokkal felfűti a házat és lemezes hőcserélőt, ami nehezebben fog eldugulni, mivel a régi rendszerre lesz rákötve. Természetesen lesz elé bekötve mágneses iszapleválasztó és fűtési vízszűrő. (10 db radiátor van termosztatikus szeleppel, és a legfelső emeleten is van fürdő.)
Eddig 3 kazánt néztem,
1. Immergas Nike Star 24
2. Westen Pulstar D+ 24
3. Ariston Clas Evo eu 24 CF
Véleményetekre lennék kíváncsi, fontos a megbízhatóság és ne kelljen 2 év múlva lecserélnem.
11. oldalon némi említés a zóna bekötésekről, illetve a 122. oldalon egy hevenyészett rajz hozzá.
Ami ebből kell, az a relé kártyán jelölt 1. illetve 3. láb, azaz a RELÉ 1 COM és N.O. (Normally Open, alaphelyzetben nyitott) érintkezője.
A COM lábra megy rá a fázis, az NO lábról tovább a szivattyúra, aminek a másik kapcsa értelem szerűen a nulla lesz. (A védővezetőről nem megfeledkezve)
A rajzon levő EV.1 jelölés az jelen esetben egy szelep, ide kell bekötni a szivattyút, valahogy így: A szögletes doboz legyen a szivattyú
Kicsit túrtam még a doksit. A DuoTec-be is lehet tenni zónavezérlő relékártyát, az azt jelenti, hogy a kazán elméletileg képes vezérelni a második szivattyút mindenféle külső késleltető relé nélkül is.
Még keresgélek egy kicsit, hogy hogyan, elég gyatra a doksi, amit eddig találtam.
Elbírni elbírná, csak éppen így nem lehet megoldani, mert a kazán csak egy vezérlő jelet kap, a szivattyúnak meg 220 voltot kell kapcsolni. Csak úgy lehet megoldani, ha beiktatol egy relét.
Köszönöm az eddigi választ. A szobatermosztát egy Computherm Q7 rf, nézegettem én is hogyan lehetne vezérelni vele. A leírásában bent van, hogy a termosztát tudja indítani a szivattyút. Ugyan oda kellene kötni mint a kazánt. A leírásban azt írja figyelembe kell venni a vevő egység terhelhetőségét. Elbírná együtt a kazánt és a szivattyút(Grundfos Alpha1 L 25-60 180). A kikapcsolási késleltető jó ötlet. A rajznak nagyon örülnék. Köszönöm előre is.
Kerestem hozzá kézikönyvet, de értelmeset egyelőre nem találtam. Biztosan nem csőtermosztáttal csinálnám a második szivattyút.
A legegyszerűbb megoldás az az, ha a második szivattyú is a szobatermosztát jelére indul. Amíg kap "fűtés start" jelet a kazán, addig megy a szekunder szivattyú.
Kicsit jobb megoldásnak tartanám a szekunder szivattyút egy kikapcsolás késleltető relével használni a szobatermosztáttal együtt.
Azaz: a szobatermosztát jelére azonnal megindul a második szivattyú a kazánnal együtt, és amint eléri a beállított hőmérsékletet a helyiség, a kazántól elveszi a fűtés startot,
de a másodlagos szivattyú még 1-2 percig utókeringetést csinál, hogy a maradékhőt elvigye, mert jó eséllyel a kazán saját szivattyúja is utókeringetést fog csinálni.
A csőtermosztát szerintem túl sokáig keringetne feleslegesen a beállított hőfok elérése után. Ha megmondod, pontosan milyen szobatermosztátot használnál, dobok össze valami rajzot,
Adott egy Baxi Luna Duo-Tec 1.24+ ERP típusú gázkazán. Érdeklődni szeretnék, hogy a készülék tudja e kapcsolni a külső keringető szivattyút vagy kell egy csőtermosztát ami majd indítja? A kazán és a fűtéskör közé egy hőcserélő lenne bekötve.
a modulációs termosztát az azt jelenti, hogy a vízhőfokot az is befolyásolja, hogy mennyire tér el a szoba hőmérséklete az elvárttól. a kérdezőnek kifejezetten on-off termosztátot javasoltak :(