Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

probody Creative Commons License 2015.07.13 0 0 71145

Ajtókárpit le, mögötte a hangszigetelőt valahogy le,hogy ne szakadjon el. Aztán a három sárga karikás helyről kiakasztgatni a rudazatokat, gömbfejeket aztán a zárat kiszerelni.

A csavarokat kivenni,de nem fog szétjönni. A nyillal jelölt stiftet körbe kell fúrni vagy forrasztópákával körbeolvasztani akkor már szétjön.

Aztán a képek szerint kiforrasztani a három lábát, de amiket lehet kapni kapcsolót annak széles lábai vannak nem tüskés,szóval azt olyanra reszelni majd beforrasztani és kész is. Ha hosszú a nyomólapkája akkor le kell vágni belőle,én is levágtam.

Szerelő ezt nem fogja elvállalni de mondtad,hogy a finom dolgokhoz vagy szokva na meg hangszerekhez, tehát kötélből vannak az idegeid így meg tudod csinálni Te is:-)

 

Előzmény: DonPrego (71134)
Szeky JTD Creative Commons License 2015.07.13 0 0 71144

 

Az a védőlemez sem segített volna szerintem, az enyém is már a a múlté..... de még megy :-) 

Előzmény: V.I.S Major (71135)
probody Creative Commons License 2015.07.13 0 0 71143

Írtam

Előzmény: V.I.S Major (71142)
V.I.S Major Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71142

Az öt hengereseknél már egyezik a 2l és a 2.4 esetén is az olajteknő? Te a 2l-est bontod, ugye? A légtömegmérő számát is megnéztem még tegnap, és egyezik, csak az az ügy most kicsit háttérbe szorult. Esetleg holnap elérhető vagy vmikor? El tudnék menni érte. Küldesz egy telszámot? Mailben is jó, az én elérhetőségeim talán meg még meg is vannak.

Előzmény: probody (71141)
probody Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71141

Ja,hát benzinesed van akkor jó is.

Előzmény: V.I.S Major (71137)
probody Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71140

Nekem van benzinesé örökbe ha kell, és ha olyan mint a dízelé.

Előzmény: V.I.S Major (71137)
DonPrego Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71139

Lehet holnap elviszik a Corollám ... kismama, család bővül, kell a csomagtartó a babakocsinak ... a vicc hogy ma adta el az ugyanilyen békalámpás 3 ajtósát (kétszer ugyanabba a sz*rba nyúlni) ... olyan gyorsan történik minden.

sooty Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71138

A Jtd és Tds azonos, a benzinest nem tudom. Össze kellene egyszer hasonlítani.

20 három 4hat4 2hét9-en vagyok elérhető.

Előzmény: V.I.S Major (71137)
V.I.S Major Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71137

Ezek szerint a TDS-JTD és a 2.4 benzines olajdeklije azonos? Holnap de. még próbálok érdeklődni bontóknál is és kiderül, h leszerelve mi is látszódik a sérülés miatt.  Te a régi számodon még elérhető leszel?

Előzmény: sooty (71136)
sooty Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71136

Nekem vagy egy 2.4-es diesel deknim pluszban. Ha ez segít akkor "kölcsön" tudom adni, de kérek vissza helyette egyet, lehetőleg olyat ami nem hegesztett....

Mivel most már 2 működő képes kappám van, ráadásul olyan helyre költözök ahol kb 1km földes út vezet a házhoz, így kell egy ilyen tartalék nekem.

 

 

Előzmény: V.I.S Major (71135)
V.I.S Major Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71135

Sziasztok! Jól megjártam a mai nap. Úgy száz m-re a célállomásunktól egy rövid földútszakaszon Kecskemét mellett komoly probléma adódott. Egy alattomos, laposan kiálló kő kilyukasztotta az olajdekli jobb sarkát, a bordázott részén pedig jól elnyalt egy pár centis részt. Itt én kisebb repedést is látok. :((( Nem túl messze egy szerelőműhelybe elvontattuk a kocsit, ahol holnap, ha kérem meg is hegesztenék. Ezt ma is vállalták volna cs jelentős felárral.

Nem tudom az alumínium hegesztése mennyire lesz egyszerű. Egy védőlemez persze segíthetett volna és még anno Szekinek segítettem is egy ilyet eljuttatni (rajz is készült róla utángyártáshoz szegeden), de nem jellemző, h ilyen utakon járjak ezzel a kocsival.

Holnap egy-két bontót is megpróbálok felhívni. A 2.4-es dízeleknek cs a blokkja egyezik a benzinesével vagy a dekli is azonos?

üdv!

DonPrego Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71134

Áhhhá ... milyeneket kell beszereznem?

Előzmény: probody (71133)
probody Creative Commons License 2015.07.12 0 0 71133

Igen mert külön mikrokapcsolója van a fényeknek,és az ajtóbecsukás jelzésének is egy záron belül.

Az első zárakban van még egy harmadik is ami a központi zárhoz van. A hátsókban csak kettő van.

Előzmény: DonPrego (71132)
DonPrego Creative Commons License 2015.07.11 0 0 71132

Gyros kérdés: ha a beltér-lábtér világítás nem gyullad fel ajtónyitásra, az a kilincsben lévő mikrokapcsolók hibája akkor is, ha az infocenteren kiírja hogy adott ajtó nyitva?

BmS1 Creative Commons License 2015.07.11 0 0 71131

  Illetve, pontosítva:

 

pont az a kábel, csatlakozó legyen kiválasztva.

Előzmény: BmS1 (71130)
BmS1 Creative Commons License 2015.07.11 0 0 71130

Szia!

 

 

 "A motor megbontása nélkül tudunk olyan alkatrészek állapotáról információt szerezni, amelyet eddig csak szétszerelés segítségével lehetett megállapítani."

 

Azért a lehetőségek eléggé korlátozottak.

Endoszkóp: rálát, amire rálát, valamennyi megbontás többnyire még ehhez is kell. Pl. szívócső leszerelés.

Oszcilloszkóp: megkerülhetetlen, de itt a gyenge láncszem általában a kapott jelalak(ok) kiértékelésénél van. Időszakos hibánál meg kell a mázli faktor is, hogy pont akkor, pont az a kábelen, csatlakozó legyen kiválasztva.

 

üdv

 

Előzmény: V.I.S Major (71129)
V.I.S Major Creative Commons License 2015.07.11 0 0 71129

Üdv BmS1!

 

Hónapokon s ez alatt km-ek ezrein keresztül látszódott az akkori probléma megoldottnak. Ezért kezdtem így :"Ismét..."

Nemcsak a távdiagnózis nehéz. A kettős üzem miatt sok szakműhely vagy csak az egyikkel foglalkozik szívesen vagy szinte alig lehet velük időpontot egyeztetni. A hozzáállás

és a bizalom kérdéskörét nem is említve a számomra még új környezetben, amit a főváros jelent.

Amit ígéretesnek találtam az érdi műhely mellett: "A motor megbontása nélkül tudunk olyan alkatrészek állapotáról információt szerezni, amelyet eddig csak szétszerelés segítségével lehetett megállapítani." Ezt lpg-vel szerelt motorokra hirdetik a Soroksári Duna mentén, de csak visszahívásos bejelentkezés van. Ezért még csak a honlap alapján van elképzelésem, eldönteni pedig nehéz, h mi ebből a látványpékség s mi az, amire nekem szükségem lehet.

Egyelőre annak is örültem, hogy a múlt héten volt vki, aki normális hozzáállású és volt mivel kommunikálnia akár menet közben is a kocsival. Előtte csak "megnézzük..." ill. "tudok olyat aki kilámpázná" válaszokat kaptam. 

Kellemes hétvégét!

Előzmény: BmS1 (71125)
V.I.S Major Creative Commons License 2015.07.11 0 0 71128

Hétvégén megnézem nekem milyen van benne! köszi

Előzmény: probody (71123)
Harcsa_R. Creative Commons License 2015.07.10 0 0 71127

Üdvözlet Cartársak! Engedjétek meg hogy közszemlére tegyem a hátsó lengéscsillapító "kitámasztót". Sajnos emiatt nem engedték át műszakin. Most találtam itt a környéken egy srácot, ilyennel foglalkozik. Remélem ezzel már átmegy, hétfőn kiderül.

 

DonPrego Creative Commons License 2015.07.09 0 0 71126

A héten volt/van egy kis nőgyógyászati jellegű házi beavatkozás: levált a pótféklámpa.

Tegnap este a műbőr széleit ragasztottam vissza a kalaptartóra, ma este a lámpatestet, a tartóival.

Eredetileg az volt a tervem, hogy teszek a nyílásba keresztbe két fadarabot, majd a visszaragasztott részt egy csőfogó segítségével szorítom oda (lehet nem csőfogónak híjják, kalapácsra hasonlító szerszám, aminek ha tekerem a nyelét, eltávolodik a két fogó része. Barkácsanalfabéta vagyok).

Na ez utóbbit nem sikerült összehoznom, de úgy látszik fogja a pattex ragasztó.

A sebváltó gombot is belőttem gyufadarabokkal, hogy rükibe is lehessen kapcsolni, és beragasztottam. Holnap este próba, egy hete nem mentem a kocsival.

Előzmény: BmS1 (71125)
BmS1 Creative Commons License 2015.07.08 0 1 71125

Ismét előjöttek a 68436 hsz-omban is írt tünetek.

 

Az már 10-11 hónapja volt, azóta nincs megoldás?

Belátom, hogy öreg, értékevesztett vasakra nemigen akar az ember költeni.

Jön a tippelgetés, jön a bontott alkatrészek beépítése, az idő megy (gondolom: valamennyi pénz is), egyedül a hiba marad. Meg a méreg.

 

A Kappa a maiakhoz mérten egy egyszerű autó, de ahhoz mégiscsak bonyolult, hogy némi hozzáértés, valamicske műszerezettség nélkül az ember boldoguljon még egy viszonylag egyszerű motormenedzsment hiba esetén is. Ha az első tipp bejön, az csak a mázli eredménye, elég ritka. És ha a nyolcadik?

 

A már kicserélt fordulatszám jeladón én 930Ohmot mértem(ez volt benne gyárilag), itt a fórumon 900-as értéket még jónak írt valaki.

 

Tipikus rossz megközelítés. Merthogy (feltételezem) hidegen mérted, viszont nagyon gyakori, hogy az ilyen jeladók hidegen rendben vannak, üzemelés közben a hő hatására jön a hibás működés. Ezt teljesen megbízhatóan menet közben oszcilloszkóppal (és semmiképp sem multiméterrel!) lehet kimutatni, ami viszont kevesek éjjeliszekrényét (és: pénztárcáját) terheli.

 

Ez csak egy kis példa arra, miért nehéz a távdiagnózis, miért szabad csak nagyon átgondoltan tippeket adni. 

 

üdv.

 

Előzmény: V.I.S Major (71122)
Pepi 517 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 71124

Szia! ha netán nem jön össze,nekem is van 4-5 db csak betét.

Előzmény: V.I.S Major (71122)
probody Creative Commons License 2015.07.08 0 0 71123

Nekem megvan még. Hasonlítsd össze a számát.

Előzmény: V.I.S Major (71122)
V.I.S Major Creative Commons License 2015.07.08 0 0 71122

Sziasztok!

Ismét előjöttek a 68436 hsz-omban is írt tünetek. Akkor probody jóvoltából szert tettem gyújtótrafókra és fordulatszám jeladóra is.

Nekem két trafóm gyengélkedett és hibaüzenet szerint a fordszám jeladó is hibás volt ezért ezek cserélve lettek. A mostanában jelentkező hasonló tüneteknél gondoltam kicserélem a többi trafót is meg új gyertyákat is tettem bele. Ettől lett ugyan javulás, de maradt néha hibaüzenet.

 

Elmentem kiolvastatni a hibakódokat, töröltük őket, próbálgattuk a kocsit menet közben, de semmi. Még az alapjárati szabályozószelepet kitisztította (így kapott egy kis kenést a csontszáraz kütyü) nekem a srác és megbeszéltük másnapra visszaviszem az autót hátha addigra lesz vmi hibakód. Érzésre rendbe is volt minden, de a légtömegmérő és a fordulatszám jeladó bejegyzésre került.

 

Közben jött a hétvége és egy nagyobb kirándulás. Ekkor hidegindításnál (meleg nyári reggel) 2-3 mp bizonytalan alapjárat után nem volt egyéb gond, de pl húzatni emelkedőn sem mertem csak szép finoman, hirtelen gázadással nem, mert volt olyan a szerelővel megtett tesztúton is h olyankor torpant és mivel nekem gázüzem is van ezért volt h olyankor átváltott benzinre, hibakód nélkül.

Korábbi megfigyelésem szerint ez mindkét üzemben elő tud fordulni, de szándékosan nem igazán lehet kiváltani

A már kicserélt fordulatszám jeladón én 930Ohmot mértem(ez volt benne gyárilag), itt a fórumon 900-as értéket még jónak írt valaki. LEhet h ezt múltkor sem kellett volna cserélni , de a légtömegmérő ilyen alattomosan és csak nagyon ritkán okoz észrevehető hibajelenséget?

 

Mindenesetre ha valakinek lenne egy felesleges légtömegmérője az engem érdekelne!

Szép napot mindenkinek!

Előzmény: sutto (68436)
sooty Creative Commons License 2015.07.07 0 0 71121

Még most jön a java.

Amit eddig szétszedtem most össze kell rakni. Azon kívül kell új vezérlés, olaj, szűrők, fékolaj, szervó olaj. Fékrendszer komplett átnézése, szükség esetén fékcsövek cseréje. Futóműben a szükséges dolgok cseréje.

A megbontott vezetékeket rendesen újra kell szigetelni, szépen a helyükön elvezetni stb miegymás. A hűtő ventilátor alacsony fokozaton nem megy, illetve kell egy turbo interccoler közötti cső.

 

Hogy mi lehetett konkrétan a baj, azt pontosan nem tudom.

Biztosan kellett egy új üzemanyag szivattyú, mert a benne lévő teljesen beállt. Hogy most ez álltában adta meg magát, vagy már így vettem, nem tudom.

Kapott új főtengely jeladót is, na ezt biztosan nem kellett volna. Ennek az ellencsatlakozója volt a fő bűnök egyik kiváltója. A 3 szálas csatlakozóból a középső szál (talán fehér) egy kicsit ki volt csúszva. Ez szívatott sokáig.  (mindig kidobta, hogy a vezérlés nincs szinkronban)

Kapott új vezérmű tengely jeladót is. Valószínű ez sem kellett volna, viszont itt a veztengely szíjtárcsa rozsdásodása okozhatott problémát. Meg lett takarítva.

Hiba volt még a töltő nyomás érzékelő is. Ez jó eséllyel rossz volt, de nem tudom biztosan. Az tuti, hogy nagyon koszos volt az érzékelő része.

És a másik nagyon szívatós dolog a nyomástartó szelep a nagynyomású szivattyúban. Végül ezt is kapott újat, de valószínűleg nem kellett volna. A vezeték szívatott itt is, de az nagyon. Ráadásul az új amit kapott nem teljesen úgy néz ki mint ami benne volt. Egy picit hosszabb, de bele lehetett rakni. 166-ba és kappába egy kicsit másmilyen kell hivatalosan. Talán az a szerencse, hogy nekem egy 166-os szivattyúja van fent.

Amikor már majdnem indult akkor még kidobta hibának az 1es és 4es hengerek befecskendezőjét is. Lehúztam a vezetékeit és kis csavarhúzóval a saruk összébb lettek nyomva, valamint kaptak kontakt spray-t is. Ugyan ezt csináltam meg a nyomástartó szelep vezetéknél és a főtengely fordulatszám jeladónál is.

Mindezek után beleraktam az aksit, izzítottam egyet és indult. Jó sok év után először.

 

Most már lehet rendbe rakni mindenét apránként.

Előzmény: probody (71120)
probody Creative Commons License 2015.07.07 0 0 71120

Ősz volt a határidő,még hamar kész is lett.

Előzmény: sooty (71115)
Pepi 517 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 71119

Gratúlésen.

Előzmény: sooty (71115)
granturismo Creative Commons License 2015.07.07 0 0 71118

Ezt is megértük.:-)))

HURRÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!:-)))

Előzmény: sooty (71115)
sooty Creative Commons License 2015.07.07 0 0 71117
Kep, video nincs! Este osszefoglalo lesz.
Előzmény: Alfás Theo (71116)
Alfás Theo Creative Commons License 2015.07.07 0 0 71116

Na neee mááár! :))) Képet videót infót róla!

 

Előzmény: sooty (71115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!