Nem elkeseredni szeretnék, hanem megkérdezni, hogy tud-e valaki bontót vagy olyan alkatrész kereskedést, ahol elfogadható áron kapok Astra Caravan '97-hez első ablaktörlőmotort.
Nem ulok a gép elott hét végén sokat, igy csak most válaszolok.
Tiszta város, rovid táv (2-3km) - 10l , vegyes 8 -9l, autopálya 130 -al 6.8 l. Ettol nem vagyok eldurranva...
Korábban 1.4 SE motoros Astrám volt, erezhetoen kevesebbet fogyasztott. Horváth tengerpart kb 1500km átlagban 5.8 -ra jott ki.
És nagyobb temponál csendesebb is volt. Ebben 130-tol nagyon megjon a motor hangja. Mondhatni elkezd uvolteni...Ezert aztán nem is szeretek ennél gyorsabban menni a pályán -pedig menne szivesen- de zavar az eros motorhang.
Hmmm.. normalis esetben szoktam tudni, azt hiszem 10W-s. De ez nem mostanaban volt, nem nagyon emlexem. Tisztaban vagyok a viszkozitas problematikajaval, es en is inkabb hajlok a higabb olajra, mert sokat jarok rövidtavon.
SzvSz 99-ben nem valtoztattak semmit, csak azt mondtak. Kiszamoltak a közgazdaszok meg a marketingesek, hogy most mar ideje lenne bevezetni a 30000 km-es szerviz (olajcsere??) periodust.. Mint a Suzukinal tavaly...
Persze kizarni nem tudom, de velemenyem szerint jelentösebb valtoztatas utoljara a G megjelenesekor volt, azelött meg a feszitögörgö botrany utan...
Mennyit fogyaszt a tied es milyen körülmenyek közt?
(most elmegyek, de majd elolvasom a valaszod.)
FaD
Flipper!
És milyen viszkozitásút vettél bele?
Vigyázni kell a sűrűbb olajokkal, mert télen, hidegen indítva (mínusz fokoknál ) kopogni fognak a hidrotőkék a ledermedt olaj miatt.
Tudomásom szerint 1999-től valamit változtattak a konstrukción , és az újabb ecotecek ezért nem eszik már az olajat.
Az enyém is 99-es G, 1.4 16V, és semmit sem fogyaszt , csak benzint. De abból rendesen :((
Aprópopó, a céges Corsának (kop-kop) megszűntek a menet közbeni leállásai. Lehet, hogy meggyőzték az injektorba való rúgások, vagy csak kussba van egyelőre? :)))
Ha meg el a topic...
nekem is ez van, Astra G 1.4 16V, összel lesz 2 eves, kabe 35000 km van benne, eddig egy deci olajat nem kellett soha beletenni, csak a gyari olajcserek voltak.
A legutobbinal nem volt kedvem majdnem 3000Ft/literert megvenni a szalonban az olajat, ezert hivatalos gyari boltban vettem hivatalos gyari olajat az ar feleert (!!!). Ott azt mondtak, a szalonok imadnak eladni meregdraga 5w-s fullszintetikus olajat, aminek a viszkozitasa kisebb. allitolag az eredeti ajanlasbol visszavett a gyar, amikor nagyon ettek a motorok az olajat. A sürübbel mar nem volt ilyen gond.
A Hivatalos OPEL álláspont szerint 1000 Km -enként 0.8l olaj MÉG elfogadhatónak tekinthető.
Én úgy tudom, hogy a 16V ECOTEC motorok eszik nagyon az olajat.
EGY KÉRDÉS: Opel Astra 1.4 16v 1998-as 1L olajat eszik kb. 8000 km-en. Mitől?? A szolgálati 1.6 16v Astránál kopogás hallatszott a motorból, és 1,5L olajat kellett utántölteni! Pedig rendszeresen van szervizelve. Azt mondták a szakszervízben, hogy ez természetes(?), az Astrák így eszik.
FURCSA HIBÁRA: Nekem ugyanezt csinálta a Fiat Brava 1.4 12v 1997-es a rossz kisipari riasztó miatt amit a szalonban kapott. Kicseréltem egy jobbra és már meg is szűntek a leállítás utáni nehezen indulások.
Na tessék! Nemrég még én is itt osztottam azt észt, erre most a céges Corsám ugyanezt csinálja. :-( A márkaszerviz meg azt mondja, hogy nem tudnak mit csinálni, a rossz benzin okozza. Ja, mondom. De csak az Opelnél?
Hali!
Az AC-pumpa reléjét nem nehéz kicserélni, nem is nagy költség.
DE !
Végigolvastam a hozzászólásokat,és senki nem említi az üzemanyagszűrő cseréjét. Ezt általában a nagy szervízek sem forszírozzák.
Az olajcseréknél mindíg megkérdezem a tulajt, hogy mikor volt utoljára üa. szürő csere.
Azt sem tudják néha, hogy miről beszélek.
1 - 1.5 éves autók szűrőjéből olyan benzin folyik ki mint a pocsolya.
Legutóbb egy 1.8-as Golf GTI szűrőjét cseréltük, ezután megszünt a motor rángása , jobban húzott és csendesebb lett.
Üdv!
Tipikus Opel gond a gyujtómodul hiba.
Ez a legváratlanabb pillanatokba (általában a motor meleg állapotába) elfelejt működni,és ugyanilyen váratlanul megjavul.A hibajelenségnagyon hasonló az általad leirtakhoz,bár nem teljesen ilyen jellegű.
Egyébként nem értem,hogy a márkaszervizben miért nem erre gyanakodtak,hiszen erről a létező tipushibáról nekik mindenképp tudniuk kéne.
A másik tippem nekem is az üzemanyagellátó rendszer.Könnyen lehet,hogy tápszivattyú relé a bűnös.
Egyébként a gyujtásrendszer hibájára (gyujtásmodul) könnyen rá lehet jönni,ha van egy kis szerencséd.Mikor megáll a motor,gyorsan kiugrasz az autóból,felnyitod a motortetőt,kihúzod a gyujtáselosztóból a központi kábelt (ugye nem elosztó nélküli ?:)ugy tudom csak az Ecotec motorok azok... ) és kb. 5 mm távolságra a motorblokk közelében megtartod.Közben megkéred az utasod hogy indítózzon.(Nem árt,ha a váltó üresben van !)
Ha van szikra,akkor rakd vissza a kábelt a helyére.Ha igy nem indul,akkor nagy valószínűséggel nem a gyujtásrendszer a gond.Ha beindul, akkor még mindig két esélyes:Vagy időközben megint magához tért az elektronika,vagy a hiba máshol keresendő.Érdemes egy következő alkalommal is ezt eljátszani.
Ha nincs szikra,akkor egyértelműen a gyujtásrendszerben keresendő a hiba.Valószínüleg gyujtásmodul,esetleg Hall jeladó.
Köszi a tippeket.
Ez az üzemanyagszivattú relé milyen kiadás ?
Érdemes kipróbálni vagy ahhoz túl drága, hogy próbálkozzak ? ja és a cseréjét rá le bízni egy maszekra vagy CSAK szaxervíz ? Ez utóbbival már televagyok...
Szia!
Apám Corsaja is ugyanezt csinálta. Ő is várt egy kicsit, aztán be tudta indítani. A legváratlanabb helyzetekben jött elő a hiba. Az üzemanyagszivattú reléjét kicserélték, azóta kutya baja.
Üdv.: Det
Azért azt a 60 ropit nem gondolod, hogy vissza kéne követelni? Te nem ezeknek az alkatrészeknek a cseréjét kérted, hanem a hiba megszüntetését!
Sajna, az opelek alapbetegsége az alapjáratgyengélkedés. Tehát a cím, hogy furcsa hiba, bizony nem igaz. Bármi okozhatja. Az AC nekem is gyanús. Ha az a baja, nekem van egy zsírúj, bontatlan, gyári, szinte féláron. Írd meg, hogy mekkora nyomású kell, hátha ez pont olyan.
Én vagyok a legkeményebb Astra sofőr.A BMW-k a kedvenc ellenfeleim,mert mindegyik azthiszi hogy milyen jó autója van,de amikor Krisoft-al összekerülnek akkor mindegyik megfutamodik