Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Nagyságrendileg nem összehasonlítható a hőmérséklet különbség okozta öregedés a feszültség különbség okozta öregedéssel. Olyannyira, hogy utóbbi elhanyagolható a másik mellett.
Ha te vagy a felső lakó (tető alatt) akkor egyszerűen megoldható. Nem a kéményt alakítod át hanem a kazánt viszed fel a lakásba és saját 60/100-as kivezetés a tetön keresztül.
Gondolkodom a mostnai nylít égésterű régi kazánom kondenzációsra cserélésén. 2001-ben épült társasház, egyedi kémény. 6 lakás, 2 "tömbben" vannak a kémények, az én lakás tetőtéri. Az egyik lakó azt mondja, nem dupla kéményeink vannak, és szinte lehetetlen utólag átalakíttatni a kéményt úgy, hogy kondenzációs legyen. Ezzel kapcsolatban mik a tapasztalatok? Járt már valaki hasonló cipőben, hogy el volt b*szva alapból a kémény, és újra kellett építeni, ha kondenzációs kazánt akart a tulaj?
A feszültséget nem méretezik alá sehol, mert az azonnali meghibásodáshoz vezet bármikor. Jelen estben sem ez történt, mert akkor melegítés hatására se indult volna a panel.
A kondenzátoroknak van hőtűrési értékük, jellemzően 85, 105 és 125Cfok. És van az élettartam, pld.2ezer óra, vagy 10ezer óra. Egy 2ezer órás 85fokos kondi hamarabb fogja megadni magát, mint egy 10ezer órás 125fokos. Főleg ha ezeket jó közel szerelik valami erősen melegedő alkatrészhez, jellemzően egy hűtőborda tövébe.
Akkor az van, amit írtam, elfáradtak benne a kondik.
Elviheted egy direkt kazán panelekkel foglalkozó emberhez is, az drágább, de tuti megcsinálja ha közben valami más baja is lesz.
Vagy egy bármilyen tévészerelő (sajna eléggé kihaltak) kicseréli benne a kondenzátorokat, de ha valami meglepi van, ő csak széttárja a kezét. Persze akkkor még mindig elviheted a direkt kazánokkal foglalkozóhoz.
A mai panelok kapcsolóüzemű tápegységgel rendelkeznek. Ezek egyből egyenirányítják a bejövő feszültséget, és 400V-os alkatrészek vannak bennük. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 285V hálózati feszültségig vígan üzemelnek(285V egyenírányítva 400V). Utána szabályozzák a feszültséget, így a belső alkatrészek már mindig azonos feszültséget kapnak. De rátartás is van, úgyhogy még nagyobb feszültséget is elviselnek.
A., Nem tudom bizonyítani, de tudom , hogy a környékemen gyakorta volt / van 252V...ami azé nem 230.
B., Többször kaptam már -jó- tanácsot más fórumokon, de ilyet hatékonyat , mint a Tiéd , még nemigen.
Mellső burkolatot levettem, ( belül patikatisztaság) panel kibuktattam , belső burkolatát felpattintottam, hajszárítóval megmelengettem, hajszárítót kihúztam , kazánt bedugtam....és az meg beindult. Semmi bekapcsolás, semmi várakozás .
És akkor most, Tisztelt Barátom, mi a teendőm? Vigyem -é , és hová ezt a panelt? Vagy menjek neki a télnek egy hajszárító támogatásával?
( Volt már az idén egy jó egyórás áramszünet, úgy márciusban. Az nem rázta meg a kazánt)
Hát , ha szól, akkor kikapcsolok ezt-azt. Ahogy várható " sátoros " vihar előtt. Amúgy meg... van olyan ország olyan szolgáltatója, hogy az ilyen tervezett short-cut -ot hetekre előre a számba rágja ....meg az 1.5%-os tarifaemelést is, oldalakon át , érthetően......hát , valahogy ilyenre vágyom.
Lakásbiztosítás? Nos látod, ez eszembe se jutott... de nem hiszem, hogy sokkal könnyebb út lenne , mint az áramszolgáltató.
Padlófűtés és szigeteletlen ház esete forog fenn. A régi rendszeren is a Q7-es kapcsolgatott amikor kellett. Külső érzékelő volt a régin is és most is van már bekötve. Eddig a földszint+tetőtér 180m2 fűtött felületen + bojler, fogyott éves szinten1400-1600m3 közötti gázmennyiség. Ha ez marad vagy kevesebb lesz akkor már jó nekem. :)
Üdv ! Örülök ha valaki megosztja tapasztalatait(a télit is) ,a felvetésedre azt mondanám hogy a hozzávaló termosztát és a külső hőmérséklet érzékelő is tesz hozzá plusz valamennyit a megtakarítás terén,de ennek méretéről/mennyiségéről még megbecsülni is lutri !:) Amit gondolok ,hogy egy kis hiszterézesű termosztát (0-0,1 c fok v rossz helyre szerelt), lehet gyorsabban kikapcsolhat mint a lemodulálási sebesség ami ha így működne pl növelné a kapcsolási számot,ellentétben a gyárival !:)
Nálam aug eleje óta megy a system24. Eddig jól vizsgázik, igaz csak az indirektet fűti.
A régi rendszerben egy hajdu 120 literes gázbojler működött, most egy 120 l-es drazsice indirekt van, de kevesebb a gázfogyasztásom mint az őrlángos hajdunál. A lényeges dolgok majd a fűtés indulása után derülnek ki. A régi kazánom egy termomax inka24 volt,így gázfogyasztás csökkenésre nem számítok.
Amin gondolkodok hogy kell-e nekem a bus rendszerű cube s net termosztát hozzá vagy maradjon az on-off computherm Q7-es.
Ha jól nézem az ecotec minimum teljesítménye 8.3kW, a genus one system minimuma 2.4kW.
Kérdés hogy a házad igényel-e 8.3kW-os minimumot? (te tudod hogy van szigetelve)
A másik kérdés hogy van-e gázterved, mert ha már van akkor abban már szerepelnie kell egy kazán típusnak. Ha még nincs terv akkor a te döntésed + pénztárcád állapota hogy mit veszel.
A) kapott valami túlfeszt a visszakapcsoláskor. bizonyítani nem tudod. kérdezni, hogy a környéken másnak is meghalt-e ez-az.
B) elöregedett, és amikor kihűlt, már nem tudott újra elindulni. panelt egy hajszárítóval jól felmelegíteni (nem hogy forró legyen, csak rendesen bő kézmelegre átlangyosítani), és ekkor megpróbálni bekapcsolni.
hirdetnek emberek, hogy javítanak panelt. a leírt árnál azért jóval olcsóbbak. ha hajszárítóval elindult, akkor a kondikat kell benne cserélni, pár órás meló, és kell hozzá tapasztalat.