Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Lehet hogy érdemes lenne legyártatni egy kisebb ellenállású spirál sort, mondjuk nagyobb menetemelkedéssel, vagy kisebb hosszal.
Más.
Próbálta már valaki állítani a primer/szekunder levegőt attack dpx-en? Általában azt mondják, hogy ne babráljuk a gyári beállítást, mert csak elcsesszük. Ha nem szabad állítani rajta akkor miért csinálták állíthatóra?
Laddomat bolti árából vehetsz egy oventrop szelepet is amit oda állítasz ahova akarsz. kapillaris thermofej, VCS, 2db golyoscsap órával, szivattyú,... Minden benne van ami kell.
A dolognak valójában így kell működni ha jól van méretezve a kazánteljesítmény a laddomattal vagy keverőszeleppel . Hiszen ha nem így lenne a kazán pillanatok alatt elérné azt a hőmérsékletet amikor már kikapcsol, avagy beindítja a vészkört.Fórumtársunk nem egy állandó számot írt, hiszen ettől azért lehetnek eltérések felmehet az 80 fokra vagy kicsit fölé is ,de mindenképp az a jó ha nem éri el a venti kikapcsolás
hőmérsékletét. A hő biztosan a pufferba megy mert máshová nem mehet , mikor az tele van, akkor történik a kazán kapcsolgatása , ha elindul a lakáskör akkor bekapcsol, ha megint feltöltötte kikapcsol .
Ezt természetesen már fűtési rutinnal lehet befolyásolni hiszen annyira rakjuk meg a kazánt , hogy ez
ne következzen be ,és kb akkor égjen le a tűz mikor a pufi tele van . Ha kicsi a puffer akkor ráb@ctunk
mert ebben az esetben bizony kapcsolgathat szegény, ha át akarunk hidalni egy hosszabb időszakot.
Neharagudj,hogy érdeklödök! Jól értelmezem a beírásodat,hogy bármennyi tüzelövel sem megy 76 c foknál a kazán?Mert ha ez igy van akkor átkell ezzel kapcsolatba értékeljem a gondolataimat.De hová tűnik a tábortűz melege?Remélem nem veszed zokon érdeklödésemet,én amolyan mükedvelő vagyok ,amit tanultam azt ezekbe a topikokba szedtem fel.
Ebbe a topikba írtad a mostani témához?Nem találom,és a VTC -vel kapcsolatba csak az elöremenöt emlegeted.Ne vedd bántásnak nem olyan szándékkal írom,és azon csodálkozom ,hogy Te egy ruinos tag vagy ezekben a témakörökbe mégis furcsa a leírásod róla.
Nekem megy most 3 spirállal, még nem néztem mennyi lerakódás van, de ha ma lesz időm megteszem. Az-az érzésem a gyorsabb áramlás és magasabb hőfok miatt az üres csövekben nem lesz semmi. DE: a 3 spirálosban így most lecsökkent az áramlási sebesség, így arra számítok ott nagyobb lesz a lerakódás, mint eddig. Akkor viszont 3 lehetőség marad: 1. megtoldom a kéményt, hogy nagyobb legyen a huzat( majd tavasszal, a fene se mászkál már ilyenkor tetőre :-)) ), 2. visszateszem a spirálokat és elfogadom, hogy max. 2.fokozaton járatva, max 80 C vizet tudok csinálni vagy 3. Gábor példáját követve kiveszem az összes spirált amíg nem lesz megfelelő magasságú kéményem és 15-20% fám, így megy 3. fokozatban a szivattyú 84-85 C fokos vizzel.
Egyébként tisztításkor kivettem az összes spirált és a csövek falán kb. 1-1,5mm finom por volt, amit a spirálok sem tudtak letisztítani. Gazdaboltban kaptam pontosan akkora átmérőjű hengeres csőtisztítót, mint a hőcserélő csövek. Betoltam kihúztam és gyönyörű tiszták lettek.
megnéztem a hálon mindent ami rájuk vonatkozott...és jónak találtam persze nem értettem hozzá...praktikusság stb......majd a puffer bekötés után...véglegesen láthatóvá vállik az igazi előny...bár mostmár tök mindegy...a hamu tele van kisebb faszéndarabokkal....vagyis tényleg faelgázosit...ez legalább jó...a füstcső kimeneti hő..300C az jó vagy rossz??
Ez biztos így van én is erre gondoltam. A gond onnan fakad, hogy eleve gyárilag 28-as csőre készítik elő a 3 elzáró és a 28-as roppantós kialakítást. Bár ha ezeket leveszem tényleg lehet rá csatlakoztatni nagyobb csöveket én mint zöldfülű erre akkor nem is gondoltam igaz csak 2 db 90°könyök van. De már a 25kW-os Lighnonál is volt bugyogás most meg a 34kW még inkább. Mindegy most már meg van az 5/4-es VTC-511 ha időm engedi erre fogom lecserélni. Addig meg visszafogom kicsit 24-27kW ra és most a 60°patron van benne. Szerintem meg mindegy, hogy 70 v. 80°os az előre menő lecsapódás egyiknél sincs ha megtelt a puffer alul a visszatérő már 65-70°os úgyis felmegy az előre menő 80 v. akár a 90°ra. Tehát ha akarjuk meglehet tölteni a puffert akár 90°os ra is a 60°os patronnal. A lakás felé meg teljesen mindegy mert úgysem fűtjük 60°nál többel (most pl:45°).
Most csupán az a kérdés a Németek talán 20kW alatti teljesítményű kazánokra készítik elő a 28-as szerelvényezést mert nem ez derül ki a leírásából mert nálam csak 2könyök van és szinte össze van nőve a kazán a pufferal.
Havernak csináltunk kazánt ő laddót vett ez volt neki szimpi ezt is 72 fokos patronnal küldték
Kazán 50kw,,laddo 5/4-es csatlakozásokkal
Jött fűtésszerelő mi nem voltunk ott,havernak előadta hogy az a kazán nem tud annyit nem kell pufi kazán közé 5/4cső bekötötte 28-as rézzel/8könyök
Begyújtás után x idő kazán forr vészhűtő elindul,hív haver valami nem jó,megyek látom mi van,értelmiségi szerelő is ott áll,mondom neki mi a rossz,vékony a cső,erre ne magyarázzam + nem vagyok fűtés szerelő kazán szar nincs bent rendes áramlás,jól van mondom nem hiába ez a szakmád.....
Réz kiszed ,5/4csőre csere 5 kanyarral láss csodát előre 76-78 fok amíg visszatérő hideg 72-es patronnal
Szóval a laddó ami rá van írva pl 60kw addig az le is keveri amit kell neki rakhatunk 25kw-os kazánba akármekkora tábortüzet nem fog magasabban járni 76fok,hogy laddó hőmérői mit mutatnak az részletkérdés
Viszont a vékony csövezés /sok kanyar +szívatja az embert,viszont ezzel megy gyorsan/drágán a szerelés
Pontositok, a Ladomat a 21-60 tipus, vagyis a kisebbik laddomat, azt jaratom 1. fokozaton, ami- ha nem tevedek - 46 W szivattyuteljesitmenynek felel meg.
Patron: alapbol 72 fokossal jott, legalabbis azt allitja az elado. Ezzel teljes mertekben egybevag, hogy a kazan belso homeroje is pontosan 72 fokot mutat, amikor a pufferbol elindul a kazan fele a hideg viz, addig csak a kazan eloremenot keringeti vissza. Ettol fogva azonban a Laddomat stabilan 60-62 fokos vizet mutat, egeszen addig, amig van honnan hideget keverjen hozza (vagyis mig a puffer alja is el nem eri a az 50-60 fokot). Namost a puffer feloli agon kb 15- fokkal tobbet mutat a laddomat, mint a puffer homeroje, a kazan eloremeno agon meg 8-10 fokkal kevesebbet, mint a kazan homeroje. Vagyis a 3 laddomat-fele homerobol 2-ot biztosan tudok, hogy csal, feltetelezem hat, hogy a harmadik is azt teszi. Erre nem talaltam mas magyarazatot, minthogy a laddomat vasteste kiegyenliti valamennyire a a homersekleteket. Persze az is lehet, hogy a patronja 72 fokon nyit ugyan, de a tovabbiakban 60 fokra kever.
Azt nem irtam, hogy sosem lattam meg 80 fok folotti vizet kijonni a kazanbol, csak azt, hogy amig a puffer alul hideg, addig a 80-at sem eri el a kazan eloremenom, hiaba megy a leglassabb fokozaton a laddomat. Majd ha lesz szaraz fam, akkor teszek egy probat es leirom a tapasztaltakat.
Tapasztalatból mondom, hogy vizes fával kb 10perc alatt is szorult már meg nekem... Amióta száraz bükköt használok azóta nincs ilyen gondom, de most meg már benne sincs...
Olvasd vissza ,hogy mit írt a teszvesz kolléga,mert nekem ez jött le a leírtakból.És biztos elírás ,de ez a patronhöfok kiakaszt,mert SZERINTEM az a visszatéröt szabályozza ,és a 50 c patronnal is tudsz 90 c fokos előremenöt csak kell a tüzre rakni.Amikor a VTC patron már nem dolgozik,mert teljessen nyitva van (bay -pas)lezárva akkortól már csak a fütés ed nagysága a berakott fa mennyiségétől függ.
Kezdetben én is azt hittem. De nem hüjék a Németek, nálam van merülő manuális és rexi is méri, ha kicsit késve is a Laddomat mérői jó értékeket mutatnak. Elképzelhető az öntvény nem is olyan jó hővezető v. a mérendő helyen vékonyabb a fala. A lényeg jól mérnek. Viszont a 72°patronnál 80°volt az előre menőm, és a leírás szerint meg a gyakorlatban sem lehet sokáig a kisebb fokozatokat használni, a 3 as on is kevés sokszor a tömegáramlás 28-as csöveknél. Probáld kicserélni a patront az ESB is jó bele és olcsóbb. Ha hideg alul a puffer, kézzel nézd meg nem e meleg az alsó visszatérő cső,
nálam nem zárt tökéletesen az önn keringető szelep és vissza dolgozott alul is a pufferba. Ha így van a szigetelésen van egy stift, ezzel ki lehet támasztani az önn keringető szelepet, ebben az esetben gravitációs keringés nem lesz.
Még azt is írod ,hogy a LADDOMAT 72c fokkalnyomja a pufit,és mégis 78 c fokra füti a pufit.Ha elérte a 78 c fokot és lesz még éghető anyag a kazánban meglátod lesz az a pufi 90 c fokos is.