A "maradék" olajat akkor se méred a pálcával mikor az uj már benne van.Mivel ha cserélődik is inditás után akkor is "maradék" marad, s az olajteknőben nincs jelen. Vagy nem? Te a teknőben méred a mennyiséget. Ez nem a hütőviz ami az istennek se jön :)
A K9K egyébként is nagyon kényes a hajtókarcsapágyakra. Egy ilyen akcióval nagyon el lehet bánni velük. Persze hidegindításkor sincs az első pár pillanatban olaj, de az 1-2 másodpercet jelent. És valamennyi olaj fröcsen is rá, inkább félszáraz a kenés. Ha meg jár a motor és van olajnyomás, akkor elvileg össze sem ér a csapágyfém a csapokkal. Leengedett olajjal a csapágyfém közvetlenül érintkezik a főtengellyel, se kevés olaj, se olajfilm. Igazi gyilkos üzem...
Olaj nélkül még csak egy fél pillanatra se indítsátok be a motort. Az a kevéske olaj ami esetleg benne marad az ég világon semmi bajt nem okoz. Az viszont, hogy olaj nélkül indítjátok, na az viszont igen.
Bár igaz , hogy én is járattam a motrot hűttőfolyadék cserekor egy rövid időre hűttőfolyadék nélkül. Nem követendő példa, mondták itt a fórumon utólag.
Heló Ati! Lehet, hogy az olaj mennyisége egyes leírásokban a nyers, újonnan összerakott motorhoz van kalkulálva. Másikban pedig a ténylegesen leengedhető mennyiséggel kalkuláltak. De ez lehet, hogy nem így van. Hali....
Csak azért kérdem mert idáig úgy csináltam,hogy leengettem (nem indítottam be egy kicsit sem),viszont hagytam jól kicsöpögni.Mikor már nagyon ritkán csöpögött akkor raktam vissza a csavart.
5 litert töltöttem bele,ennyivel a nívópálca max-ot mutatott,nem rögtön,hanem leállítás és hosszab várakozás után.
Csak azért kérdem,hogy idáig rosszul csináltam,és sokat töltöttem bele vagy elég a 4.5 liter?
Megnéztem...lemértem diaggal a vízhűfokot. Az alábbi kis lista jól tükrözi:
A mutató állása függvényében hány fokos a víz:
0 - 43 °C (ez az a pont, ahol legelső alkalommal megmoccan a mutató)
1 - 60 °C
2 - 66-67 °C
3 - 75 °C
4 - 81 °C
5 - 88-89 °C (ez a vízszintes állás) Vízszintes álás felett kicsivel 92 °C - itt kell teljesen nyitott állásban lennie a termosztátnak.
6 - 98 °C - ez felett (99°C) be kell kapcsoljon a hűtőventilátor (vagy maxon, vagy kétfokozatú esetén az 1-es lassú fokozatnak)
A képen jól látszik, hogy nekem most a 3. mutatót sem éri el. Diaggal be is bozonyosodott...
Menet közben figyeltem. Megdöbbentő, de 70 °C-nál kinyitott a termosztátom (ekkor gyors megálltam, és a hűtőre menő cső is valóban meleg volt), és a hűtőben lévő hideg víznek hála vissza is hűlt hirtelen 66 °C-ra. Majd mikor mindenhol egyenletes hűmérsékletű víz keringett, ismét felment kb 70 °C-ra, és ott is marad.
Álló helyben fűtés nélkül felmelegszik a motor, és felment vízszintesig (5. skála) a mutató, ahol valóban 89 °C-t mutatott a diag.
A termosztátnak itt 89 °C-on kell elkezdeni gyitnia.
Bebizonyosodott, hogy míg a hőfokjeladó a termosztátházban ugyan jó, de maga a termosztát kuka. :((
Rendeltem kétfélét, Valeo és Gates, hétfőre megjönnek, majd megnézzük őket. ;))
"Kijön olcsóbban is, de akkor ugyan ott van, mint a szivargyújtóssal."
De értesd már meg, hogy a szivartyújtósok szarok! Vagy volt már neked ilyen beépített ill. szivartyújtós, tescos szar ülésfűtésed? Az olyanok, amit én is beleraktam pl. azok bírják a strapát, nem tudod szétülni. És attól még hogy 20-25e még nem szar.
OFF: Nyilván sokan vannak bajban az autóhitelükkel (szerintem 95%-a ezeknek CHF-es hitel), és nyilván nem marad mellette neki jó gumikra, javításra. Természetesen mindenki olyat vállaljon be, amit akkor is tud teljesíteni, ha beüt a baj! Mert ugye a CHF-es hitelesek 60%-a legalább úgy volt vele, hogy: "Azta, de jó, havi 5-10 ezerrel kevesebbet fizetek, mintha Forint alapon vettem volna!", aztán jött a baj, az a havi 5-10 ezerrel kevesebb, hirtelen havi 10-40 ezerrel több lett. Ez pedig nem lett belekalkulálva, amikor a hitelt felvette, és nem tudja, honnan teremtse elő a hiányzó részt! Természetes az is, hogy egy 5-6 éves autóra kell költeni. Annak is meg kell kapnia a karbantartásokat, új gumikat, stb.! Nem kell mindenkinek úgy gondolkodnia, mint nekem, ezért nem vagyunk egyformák, ami természetesen így jó! Én csak elmondtam az álláspontom. Nyilván vannak, akik nem értenek eget vele, és vannak olyanok is, akik szintén ezt vallják, mint én. Ezért is mondtam, ha van erre pénze, és erre akar költeni, szíve joga. De szerintem még mindig egy olcsóbb, elfogadhatóbb megoldás egy üléshuzat, meg egy fűthető ülőlap. De ezzel sem kell mindenkinek egyetértenie, mint mondtam épp ezért nem vagyunk egyformák! A "csak egy Thalia" alatt pedig azt értem, hogy az enyém is egy hálás jószág, megkapja a karbantartásokat, új gumikat, ami kell neki. Elvisz "A"-ból "B"-be, teszi a dolgát! Szerencsére nem is betegeskedik (bár fura is lenne 89ezer km-rel! Viszont, ha nem került volna hozzám ez a Thalia, akkor én még nem vettem volna autót, hanem gyűjtöttem volna, és azt vettem volna, amire nekem szükségem van, vagy amire vágyom. Ezért írtam, ha letelik a lízingje, cserélem Lancerra. Nem olcsó, használt lesz, lízinges lesz, de az lesz, ami kell! Bocs, hogy hosszúra fogtam!
Igen, a 30at akkor értettem, ha magának csinálja. Kijön olcsóbban is, de akkor ugyan ott van, mint a szivargyújtóssal. Szerintem utólag beépíthetòből, ha nem a legalját veszed, simán van 30 a pár.