Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

janobá Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54507

A "maradék" olajat akkor se méred a pálcával mikor az uj már benne van.Mivel ha cserélődik is inditás után akkor is "maradék" marad, s az olajteknőben nincs jelen. Vagy nem? Te a teknőben méred a mennyiséget. Ez nem a hütőviz ami az istennek se jön :) 

Előzmény: SGN (54495)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54506

Bal oldalt csomiajtózsanérnál a csomiba menő vezeték el szokott szakadni...

Előzmény: rentha92 (54505)
rentha92 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54505

HaLLó!

Problémám a következő: a 4 ajtóm zár, viszont a csomagtartó már nem a központizár gomb lenyomására. Ma vetem észre..

Mi szokott a probléma lenni, merre keressem a hibát?

 

 

Szép estét!

Köhike Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54504
Ok, én csak írtam, hogy nem jó ötlet, mielőtt még valaki rendszeresítené az eljárást. :)
Előzmény: Törölt nick (54503)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54503

Én nem is szoktam, egy pillanatra sem. Olvastatok ilyet...?

Csak "írtam", példaként, mert bizony volt/van itt fórumtárs, aki anno írta, hogy így "szokta"...!

Én ahogy akkor is, most is szintén ellenezem ezt.

 

Olvassatok csak vissza röpke egy évet... ;)

Előzmény: Géroff (54498)
Köhike Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54502
A K9K egyébként is nagyon kényes a hajtókarcsapágyakra. Egy ilyen akcióval nagyon el lehet bánni velük. Persze hidegindításkor sincs az első pár pillanatban olaj, de az 1-2 másodpercet jelent. És valamennyi olaj fröcsen is rá, inkább félszáraz a kenés. Ha meg jár a motor és van olajnyomás, akkor elvileg össze sem ér a csapágyfém a csapokkal. Leengedett olajjal a csapágyfém közvetlenül érintkezik a főtengellyel, se kevés olaj, se olajfilm. Igazi gyilkos üzem...
Előzmény: Köhike (54501)
Köhike Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54501
Olaj nélkül még csak egy fél pillanatra se indítsátok be a motort. Az a kevéske olaj ami esetleg benne marad az ég világon semmi bajt nem okoz. Az viszont, hogy olaj nélkül indítjátok, na az viszont igen.
Előzmény: nagya2 (54493)
Géroff Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54500

"hűtő" egy t-vel 

Előzmény: Géroff (54499)
Géroff Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54499

Bár igaz , hogy én is járattam a motrot hűttőfolyadék cserekor egy rövid időre hűttőfolyadék nélkül.  Nem követendő példa, mondták itt a fórumon utólag.

Előzmény: Géroff (54498)
Géroff Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54498

Olajlenegedés után beindítani a motrot? Jó gondolom, hogy nem hosszú időre, értem persze. 

 

Azért ez egy kicsit veszélyes dolog! Vagy nem?

Előzmény: Törölt nick (54485)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54497

Igen, elvileg a JB1-be is 3,4 Litert írnak.

Ha folyt már oldalt a csavar helyén, akkor elég az, halál pontosan úgy sem lehet méricskélni ezt sem.

Előzmény: Géroff (54496)
Géroff Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54496

Belemegy a váltóba a 3,4 liter (JB1)? Nekem eddig 3,2 litert sikerült beletölteni. Igaz, lehet nem állt teljesen vízszintesen a kocsi. 

Előzmény: Törölt nick (54490)
SGN Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54495

Heló Ati! Lehet, hogy az olaj mennyisége egyes leírásokban a nyers, újonnan összerakott motorhoz van kalkulálva. Másikban pedig a ténylegesen leengedhető mennyiséggel kalkuláltak. De ez lehet, hogy nem így van. Hali....

Előzmény: Törölt nick (54494)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54494

Még jó, hogy Magyarországon élünk...

Meg sem lepődöm, ha a használati útmutatók sem egyformák:

 

De úgyis mindenki maximum a "max" jelzésig tölti nem?

Tök 8, hogy ez hány liter. 5 literes kiszerelés a tuti vásárlás, nem? Ennyi. :)))

nagya2 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54493

HAli!!

A Használatim szerint 5L kell bele.

Leengedem az alojt,csavar visszakapat, beröffentem a motort pár pillanatig, ujból leenged kicsöpög, és 4.5-4.6L tudok beleszuszakolni a max jelzésig.

Üdv Nagya

Előzmény: Ruby75 (54488)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54492

Ezen táblázat szerint meg nem sok:

Előzmény: Törölt nick (54490)
Ruby75 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54491

Nagyon köszönöm a sok hasznos infót.Mentettem.

Előzmény: Törölt nick (54490)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54490

5 liter azért szerintem kicsit sok.

Én ugyan így cserélem, és kb 4-4.3 megy bele mx jelzésig.

De nem öntöm fel azonnal max-ra, 1-2 nap után ismét ránézve öntök rá, ha kell.

 

Akkor legyünk "hivatalosak". :)))

 

K9K700

Feltöltési mennyiség:

Motorolaj: olajteknővel és szűrővel együtt:  4.6 Liter

Sebességávltó:  (JB3)  3.4 Liter

Hűtőrendszer:  6.0 Liter

 

Klímagáz:  (r134a)  660g (+/- 35g)

Klím-kompresszorolaj:  135ml (+/-10ml)

Előzmény: Ruby75 (54488)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54489

Lehet hogy nincs, mert az ABS számytógép is adhat Km sebességjelet CAN-BUS-on a Multiplex hálózaton keresztül.

Ha van, akkor a váltó hátsó részén, a két féltengely összetalálkozásánál (difi-mű) felül, majdnem függőlegesen áll, nehezen látni.

 

Mi a gáz??

Előzmény: csukás2 (54487)
Ruby75 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54488

Köszönöm.

Csak azért kérdem mert idáig úgy csináltam,hogy leengettem (nem indítottam be egy kicsit sem),viszont hagytam jól kicsöpögni.Mikor már nagyon ritkán csöpögött akkor raktam vissza a csavart.

5 litert töltöttem bele,ennyivel a nívópálca max-ot mutatott,nem rögtön,hanem leállítás és hosszab várakozás után.

Csak azért kérdem,hogy idáig rosszul csináltam,és sokat töltöttem bele vagy elég a 4.5 liter?

Előzmény: Törölt nick (54485)
csukás2 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54487

Sziasztok.A KM jeladót pontosan holtalálom meg(thalia 1,4 16V ABS )Köszi

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54486

Hali!

 

Termosztát téma, egy kis infó:

Na ez a mutatóállás fogad már nap, mint nap:

 

Megnéztem...lemértem diaggal a vízhűfokot. Az alábbi kis lista jól tükrözi:

A mutató állása függvényében hány fokos a víz:

 

0 - 43 °C  (ez az a pont, ahol legelső alkalommal megmoccan a mutató)

1 - 60 °C

2 - 66-67 °C

3 - 75 °C

4 - 81 °C

5 - 88-89 °C (ez a vízszintes állás)  Vízszintes álás felett kicsivel 92 °C - itt kell teljesen nyitott állásban lennie a termosztátnak.

6 - 98 °C  - ez felett (99°C) be kell kapcsoljon a hűtőventilátor (vagy maxon, vagy kétfokozatú esetén az 1-es lassú fokozatnak)

 

A képen jól látszik, hogy nekem most a 3. mutatót sem éri el. Diaggal be is bozonyosodott...

Menet közben figyeltem. Megdöbbentő, de 70 °C-nál kinyitott a termosztátom (ekkor gyors megálltam, és a hűtőre menő cső is valóban meleg volt), és a hűtőben lévő hideg víznek hála vissza is hűlt hirtelen 66 °C-ra. Majd mikor mindenhol egyenletes hűmérsékletű víz keringett, ismét felment kb 70 °C-ra, és ott is marad.

Álló helyben fűtés nélkül felmelegszik a motor, és felment vízszintesig (5. skála) a mutató, ahol valóban 89 °C-t mutatott a diag.

A termosztátnak itt 89 °C-on kell elkezdeni gyitnia.

 

Bebizonyosodott, hogy míg a hőfokjeladó a termosztátházban ugyan jó, de maga a termosztát kuka. :((

Rendeltem kétfélét, Valeo és Gates, hétfőre megjönnek, majd megnézzük őket.  ;))

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54485

Ha csak simán leengeded, és utántöltöd, elég pont 4 liter.

Ha leengedés után pillanatra beindítod a motort, és kifolyik még egy kicsi, akkor lehet talán 4.5.

Ezek a nívó max jelzéséig értendőek. :)

 

De én 5 literes kiszerelést szoktam venni. Az tuti elég, és még marad is kicsi, vagy utántölteni, vagy a következő cseréhez.

Előzmény: Ruby75 (54484)
Ruby75 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54484

Sziasztok Urak.

 

Egy gyors kérdés.

Adott egy 2003-as 1.5-ös dízel Thália.A 65 lovas - K9K 700-as.

Mennyi olaj kell a motorba?

Olvastam már 5 litert is,de 4.5 litert is.

A könyvébe csak azt találtam meg,hogy milyen olaj kell bele,azt nem,hogy mennyi.

Köszönöm.

nagya2 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 54483

HAli!!

Lecseréltem a gumikat télire, még jó hogy van mire cserélni, naszóva a bal első kerék belseje csupa zsir volt.

Mivel ezeken müa gumiharang van, igen nehéz visszarakni jól.

Nekem is ki kellet venni a féltengelyt, és egy féltengelyes szakinak kellet megcsinálnia.

Üdv Nagya

Gergo.bgy Creative Commons License 2013.11.14 0 0 54482

Üdv, 

 

"Kijön olcsóbban is, de akkor ugyan ott van, mint a szivargyújtóssal."

 

De értesd már meg, hogy a szivartyújtósok szarok! Vagy volt már neked ilyen beépített ill. szivartyújtós, tescos szar ülésfűtésed? Az olyanok, amit én is beleraktam pl. azok bírják a strapát, nem tudod szétülni. És attól még hogy 20-25e még nem szar. 

Előzmény: DGabee85 (54478)
DGabee85 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 54481

OFF:
Nyilván sokan vannak bajban az autóhitelükkel (szerintem 95%-a ezeknek CHF-es hitel), és nyilván nem marad mellette neki jó gumikra, javításra. Természetesen mindenki olyat vállaljon be, amit akkor is tud teljesíteni, ha beüt a baj! Mert ugye a CHF-es hitelesek 60%-a legalább úgy volt vele, hogy: "Azta, de jó, havi 5-10 ezerrel kevesebbet fizetek, mintha Forint alapon vettem volna!", aztán jött a baj, az a havi 5-10 ezerrel kevesebb, hirtelen havi 10-40 ezerrel több lett. Ez pedig nem lett belekalkulálva, amikor a hitelt felvette, és nem tudja, honnan teremtse elő a hiányzó részt! Természetes az is, hogy egy 5-6 éves autóra kell költeni. Annak is meg kell kapnia a karbantartásokat, új gumikat, stb.! Nem kell mindenkinek úgy gondolkodnia, mint nekem, ezért nem vagyunk egyformák, ami természetesen így jó! Én csak elmondtam az álláspontom. Nyilván vannak, akik nem értenek eget vele, és vannak olyanok is, akik szintén ezt vallják, mint én. Ezért is mondtam, ha van erre pénze, és erre akar költeni, szíve joga. De szerintem még mindig egy olcsóbb, elfogadhatóbb megoldás egy üléshuzat, meg egy fűthető ülőlap. De ezzel sem kell mindenkinek egyetértenie, mint mondtam épp ezért nem vagyunk egyformák! A "csak egy Thalia" alatt pedig azt értem, hogy az enyém is egy hálás jószág, megkapja a karbantartásokat, új gumikat, ami kell neki. Elvisz "A"-ból "B"-be, teszi a dolgát! Szerencsére nem is betegeskedik (bár fura is lenne 89ezer km-rel! Viszont, ha nem került volna hozzám ez a Thalia, akkor én még nem vettem volna autót, hanem gyűjtöttem volna, és azt vettem volna, amire nekem szükségem van, vagy amire vágyom. Ezért írtam, ha letelik a lízingje, cserélem Lancerra. Nem olcsó, használt lesz, lízinges lesz, de az lesz, ami kell! Bocs, hogy hosszúra fogtam!

Előzmény: jakuza80 (54480)
jakuza80 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 54480

"Ez egy magyar betegség, hogy mindennek a sajátomnak kell lennie..lakás, autó, stb."

 

Szerintem meg pont az ellenkezője igaz, rengeteg ember azért van bajban, mert nem tud kiszállni az autóhitelből. 

 

"Inkább fizetek egy 5-6éves autóra 5-6 évig lízinget, mint egy 10-12 éves autó további fenntartására"

 

Érdekes gondolat. Az 5-6-évesre is kell köletni, csak legtöbb tulajnak erre már nem marad a hitel mellett. 

A 10-12-évesnél lehet többet kell javíttatni, de nincs havi törlesztő, és marad 30-ezres ülésfűtésre, jó gumikra, stb.

Előzmény: DGabee85 (54476)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.14 0 0 54479

Kereső -> "ülésfűtés"

Találat -> 45139  számú hozzászólás. ;)

Előzmény: rentha92 (54469)
DGabee85 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 54478
Igen, a 30at akkor értettem, ha magának csinálja. Kijön olcsóbban is, de akkor ugyan ott van, mint a szivargyújtóssal. Szerintem utólag beépíthetòből, ha nem a legalját veszed, simán van 30 a pár.
Előzmény: Gergo.bgy (54477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!