Nem tudom mitől megy tönkre. Talán a váltóolaj jut bele ha az alsó szimering tönkremegy a tengelynél, és az tesz be neki. Nekem van egy rossz, nem dobtam ki meg akarom nézni mi adja meg magát benne. Csak nem volt még időm. Na meg megbonthatatlan az egész. Viszont érdekes dolog, hogy nekem a Logan abs-es és abban is ott figyel ugyanez a jeladó annak ellenére, hogy megvannak a jeladók a féltengelyeknél, meg a dobokan hátul.
De érdekes a megoldás akkor is, mert magát a jeladót ugyan úgy mechanikusan forgó csigakerék hajtja, ami ugyan úgy egy kis négyszög alakú cuccot forgat, mint a régis spirálos autókban. :D A jeladó -és a benne lévő elektronika- alakítja ezt át digitális négyszögjellé.
Miért nem lehetett mindjárt mágnesesen alapuló jeladót tenni elektronika nélkül, mint pl az ABS, FHP, vezérműtengely jeladó...? Hiszen úgyis megkapják a vezérlők (ECU, UCH...stb) a sebességjelet, így is, úgy is, lásd pl ABS-es esetében azon verzióknál, ahol nincs sebességjeladó. Érdekes, ott is működik ez az elvt. :P
Miért kellett ezt is feleslegesen túlbonyolítani? Csak kérdem...? :)))
Basszus...
Én is már túl leszek lassan minden javításon, cserén, de a sebessségjeladómmal még soha nem volt probléma.
Most hogy leírtam, fogadunk ez lesz a következő hibám...!? :))))))
Spirál egyikben sincs. Ott a jeladó a váltón, az lesz a hibás. Egy ilyen fekete hengeres műanyag alkatrész, és a tetejére megy egy csatlakozó. Egyszerűen ki kell csak húzni a helyéről, 2 perc alatt ki lehet cserélni.
Néha mér, mostanában már sokszor nem méri sem a sebességet sem a megtett km -t. Van, amikor méri, a sebességet egy ideig utána semmit nem mér. Csak nem tudom, hogy a spirál vagy a jeladó lehet a baja.
A "maradék" olajat akkor se méred a pálcával mikor az uj már benne van.Mivel ha cserélődik is inditás után akkor is "maradék" marad, s az olajteknőben nincs jelen. Vagy nem? Te a teknőben méred a mennyiséget. Ez nem a hütőviz ami az istennek se jön :)
A K9K egyébként is nagyon kényes a hajtókarcsapágyakra. Egy ilyen akcióval nagyon el lehet bánni velük. Persze hidegindításkor sincs az első pár pillanatban olaj, de az 1-2 másodpercet jelent. És valamennyi olaj fröcsen is rá, inkább félszáraz a kenés. Ha meg jár a motor és van olajnyomás, akkor elvileg össze sem ér a csapágyfém a csapokkal. Leengedett olajjal a csapágyfém közvetlenül érintkezik a főtengellyel, se kevés olaj, se olajfilm. Igazi gyilkos üzem...
Olaj nélkül még csak egy fél pillanatra se indítsátok be a motort. Az a kevéske olaj ami esetleg benne marad az ég világon semmi bajt nem okoz. Az viszont, hogy olaj nélkül indítjátok, na az viszont igen.
Bár igaz , hogy én is járattam a motrot hűttőfolyadék cserekor egy rövid időre hűttőfolyadék nélkül. Nem követendő példa, mondták itt a fórumon utólag.
Heló Ati! Lehet, hogy az olaj mennyisége egyes leírásokban a nyers, újonnan összerakott motorhoz van kalkulálva. Másikban pedig a ténylegesen leengedhető mennyiséggel kalkuláltak. De ez lehet, hogy nem így van. Hali....
Csak azért kérdem mert idáig úgy csináltam,hogy leengettem (nem indítottam be egy kicsit sem),viszont hagytam jól kicsöpögni.Mikor már nagyon ritkán csöpögött akkor raktam vissza a csavart.
5 litert töltöttem bele,ennyivel a nívópálca max-ot mutatott,nem rögtön,hanem leállítás és hosszab várakozás után.
Csak azért kérdem,hogy idáig rosszul csináltam,és sokat töltöttem bele vagy elég a 4.5 liter?
Megnéztem...lemértem diaggal a vízhűfokot. Az alábbi kis lista jól tükrözi:
A mutató állása függvényében hány fokos a víz:
0 - 43 °C (ez az a pont, ahol legelső alkalommal megmoccan a mutató)
1 - 60 °C
2 - 66-67 °C
3 - 75 °C
4 - 81 °C
5 - 88-89 °C (ez a vízszintes állás) Vízszintes álás felett kicsivel 92 °C - itt kell teljesen nyitott állásban lennie a termosztátnak.
6 - 98 °C - ez felett (99°C) be kell kapcsoljon a hűtőventilátor (vagy maxon, vagy kétfokozatú esetén az 1-es lassú fokozatnak)
A képen jól látszik, hogy nekem most a 3. mutatót sem éri el. Diaggal be is bozonyosodott...
Menet közben figyeltem. Megdöbbentő, de 70 °C-nál kinyitott a termosztátom (ekkor gyors megálltam, és a hűtőre menő cső is valóban meleg volt), és a hűtőben lévő hideg víznek hála vissza is hűlt hirtelen 66 °C-ra. Majd mikor mindenhol egyenletes hűmérsékletű víz keringett, ismét felment kb 70 °C-ra, és ott is marad.
Álló helyben fűtés nélkül felmelegszik a motor, és felment vízszintesig (5. skála) a mutató, ahol valóban 89 °C-t mutatott a diag.
A termosztátnak itt 89 °C-on kell elkezdeni gyitnia.
Bebizonyosodott, hogy míg a hőfokjeladó a termosztátházban ugyan jó, de maga a termosztát kuka. :((
Rendeltem kétfélét, Valeo és Gates, hétfőre megjönnek, majd megnézzük őket. ;))