Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54515
Odb figyeli egyébként, és letárol rá egy hibakódot ha valami hibát észlel.
Előzmény: Törölt nick (54513)
Köhike Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54514
Nem tudom mitől megy tönkre. Talán a váltóolaj jut bele ha az alsó szimering tönkremegy a tengelynél, és az tesz be neki. Nekem van egy rossz, nem dobtam ki meg akarom nézni mi adja meg magát benne. Csak nem volt még időm. Na meg megbonthatatlan az egész. Viszont érdekes dolog, hogy nekem a Logan abs-es és abban is ott figyel ugyanez a jeladó annak ellenére, hogy megvannak a jeladók a féltengelyeknél, meg a dobokan hátul.
Előzmény: Törölt nick (54512)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54513

Ha a többi egység (ECU, UCH, Autórádió...stb) sem kapja meg a sebességjelet, akkor tuti jeladóhiba. ;)

Előzmény: csukás2 (54510)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54512

Spirál nincs.

De érdekes a megoldás akkor is, mert magát a jeladót ugyan úgy mechanikusan forgó csigakerék hajtja, ami ugyan úgy egy kis négyszög alakú cuccot forgat, mint a régis spirálos autókban. :D  A jeladó -és a benne lévő elektronika- alakítja ezt át digitális négyszögjellé.

Miért nem lehetett mindjárt mágnesesen alapuló jeladót tenni elektronika nélkül, mint pl az ABS, FHP, vezérműtengely jeladó...? Hiszen úgyis megkapják a vezérlők (ECU, UCH...stb) a sebességjelet, így is, úgy is,  lásd pl ABS-es esetében azon verzióknál, ahol nincs sebességjeladó. Érdekes, ott is működik ez az elvt. :P

 

Miért kellett ezt is feleslegesen túlbonyolítani? Csak kérdem...? :)))

 

Basszus...

Én is már túl leszek lassan minden javításon, cserén, de a sebessségjeladómmal még soha nem volt probléma.

Most hogy leírtam, fogadunk ez lesz a következő hibám...!? :))))))

Előzmény: Köhike (54511)
Köhike Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54511
Spirál egyikben sincs. Ott a jeladó a váltón, az lesz a hibás. Egy ilyen fekete hengeres műanyag alkatrész, és a tetejére megy egy csatlakozó. Egyszerűen ki kell csak húzni a helyéről, 2 perc alatt ki lehet cserélni.
Előzmény: csukás2 (54510)
csukás2 Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54510

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Néha mér, mostanában már sokszor nem méri sem a sebességet sem a megtett km -t. Van, amikor méri, a sebességet egy ideig utána semmit nem mér. Csak nem tudom, hogy a spirál vagy a jeladó lehet a baja.

Előzmény: Törölt nick (54489)
Köhike Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54509
De az összes olaj le se jön. Egy kevés mindig marad benne, tök mindegy ki milyen varázslatot vet be. Ahhoz minimum az olajteknőt le kellene szedni.
Előzmény: janobá (54507)
janobá Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54508

jön le.

janobá Creative Commons License 2013.11.16 0 0 54507

A "maradék" olajat akkor se méred a pálcával mikor az uj már benne van.Mivel ha cserélődik is inditás után akkor is "maradék" marad, s az olajteknőben nincs jelen. Vagy nem? Te a teknőben méred a mennyiséget. Ez nem a hütőviz ami az istennek se jön :) 

Előzmény: SGN (54495)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54506

Bal oldalt csomiajtózsanérnál a csomiba menő vezeték el szokott szakadni...

Előzmény: rentha92 (54505)
rentha92 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54505

HaLLó!

Problémám a következő: a 4 ajtóm zár, viszont a csomagtartó már nem a központizár gomb lenyomására. Ma vetem észre..

Mi szokott a probléma lenni, merre keressem a hibát?

 

 

Szép estét!

Köhike Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54504
Ok, én csak írtam, hogy nem jó ötlet, mielőtt még valaki rendszeresítené az eljárást. :)
Előzmény: Törölt nick (54503)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54503

Én nem is szoktam, egy pillanatra sem. Olvastatok ilyet...?

Csak "írtam", példaként, mert bizony volt/van itt fórumtárs, aki anno írta, hogy így "szokta"...!

Én ahogy akkor is, most is szintén ellenezem ezt.

 

Olvassatok csak vissza röpke egy évet... ;)

Előzmény: Géroff (54498)
Köhike Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54502
A K9K egyébként is nagyon kényes a hajtókarcsapágyakra. Egy ilyen akcióval nagyon el lehet bánni velük. Persze hidegindításkor sincs az első pár pillanatban olaj, de az 1-2 másodpercet jelent. És valamennyi olaj fröcsen is rá, inkább félszáraz a kenés. Ha meg jár a motor és van olajnyomás, akkor elvileg össze sem ér a csapágyfém a csapokkal. Leengedett olajjal a csapágyfém közvetlenül érintkezik a főtengellyel, se kevés olaj, se olajfilm. Igazi gyilkos üzem...
Előzmény: Köhike (54501)
Köhike Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54501
Olaj nélkül még csak egy fél pillanatra se indítsátok be a motort. Az a kevéske olaj ami esetleg benne marad az ég világon semmi bajt nem okoz. Az viszont, hogy olaj nélkül indítjátok, na az viszont igen.
Előzmény: nagya2 (54493)
Géroff Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54500

"hűtő" egy t-vel 

Előzmény: Géroff (54499)
Géroff Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54499

Bár igaz , hogy én is járattam a motrot hűttőfolyadék cserekor egy rövid időre hűttőfolyadék nélkül.  Nem követendő példa, mondták itt a fórumon utólag.

Előzmény: Géroff (54498)
Géroff Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54498

Olajlenegedés után beindítani a motrot? Jó gondolom, hogy nem hosszú időre, értem persze. 

 

Azért ez egy kicsit veszélyes dolog! Vagy nem?

Előzmény: Törölt nick (54485)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54497

Igen, elvileg a JB1-be is 3,4 Litert írnak.

Ha folyt már oldalt a csavar helyén, akkor elég az, halál pontosan úgy sem lehet méricskélni ezt sem.

Előzmény: Géroff (54496)
Géroff Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54496

Belemegy a váltóba a 3,4 liter (JB1)? Nekem eddig 3,2 litert sikerült beletölteni. Igaz, lehet nem állt teljesen vízszintesen a kocsi. 

Előzmény: Törölt nick (54490)
SGN Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54495

Heló Ati! Lehet, hogy az olaj mennyisége egyes leírásokban a nyers, újonnan összerakott motorhoz van kalkulálva. Másikban pedig a ténylegesen leengedhető mennyiséggel kalkuláltak. De ez lehet, hogy nem így van. Hali....

Előzmény: Törölt nick (54494)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54494

Még jó, hogy Magyarországon élünk...

Meg sem lepődöm, ha a használati útmutatók sem egyformák:

 

De úgyis mindenki maximum a "max" jelzésig tölti nem?

Tök 8, hogy ez hány liter. 5 literes kiszerelés a tuti vásárlás, nem? Ennyi. :)))

nagya2 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54493

HAli!!

A Használatim szerint 5L kell bele.

Leengedem az alojt,csavar visszakapat, beröffentem a motort pár pillanatig, ujból leenged kicsöpög, és 4.5-4.6L tudok beleszuszakolni a max jelzésig.

Üdv Nagya

Előzmény: Ruby75 (54488)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54492

Ezen táblázat szerint meg nem sok:

Előzmény: Törölt nick (54490)
Ruby75 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54491

Nagyon köszönöm a sok hasznos infót.Mentettem.

Előzmény: Törölt nick (54490)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54490

5 liter azért szerintem kicsit sok.

Én ugyan így cserélem, és kb 4-4.3 megy bele mx jelzésig.

De nem öntöm fel azonnal max-ra, 1-2 nap után ismét ránézve öntök rá, ha kell.

 

Akkor legyünk "hivatalosak". :)))

 

K9K700

Feltöltési mennyiség:

Motorolaj: olajteknővel és szűrővel együtt:  4.6 Liter

Sebességávltó:  (JB3)  3.4 Liter

Hűtőrendszer:  6.0 Liter

 

Klímagáz:  (r134a)  660g (+/- 35g)

Klím-kompresszorolaj:  135ml (+/-10ml)

Előzmény: Ruby75 (54488)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54489

Lehet hogy nincs, mert az ABS számytógép is adhat Km sebességjelet CAN-BUS-on a Multiplex hálózaton keresztül.

Ha van, akkor a váltó hátsó részén, a két féltengely összetalálkozásánál (difi-mű) felül, majdnem függőlegesen áll, nehezen látni.

 

Mi a gáz??

Előzmény: csukás2 (54487)
Ruby75 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54488

Köszönöm.

Csak azért kérdem mert idáig úgy csináltam,hogy leengettem (nem indítottam be egy kicsit sem),viszont hagytam jól kicsöpögni.Mikor már nagyon ritkán csöpögött akkor raktam vissza a csavart.

5 litert töltöttem bele,ennyivel a nívópálca max-ot mutatott,nem rögtön,hanem leállítás és hosszab várakozás után.

Csak azért kérdem,hogy idáig rosszul csináltam,és sokat töltöttem bele vagy elég a 4.5 liter?

Előzmény: Törölt nick (54485)
csukás2 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54487

Sziasztok.A KM jeladót pontosan holtalálom meg(thalia 1,4 16V ABS )Köszi

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.15 0 0 54486

Hali!

 

Termosztát téma, egy kis infó:

Na ez a mutatóállás fogad már nap, mint nap:

 

Megnéztem...lemértem diaggal a vízhűfokot. Az alábbi kis lista jól tükrözi:

A mutató állása függvényében hány fokos a víz:

 

0 - 43 °C  (ez az a pont, ahol legelső alkalommal megmoccan a mutató)

1 - 60 °C

2 - 66-67 °C

3 - 75 °C

4 - 81 °C

5 - 88-89 °C (ez a vízszintes állás)  Vízszintes álás felett kicsivel 92 °C - itt kell teljesen nyitott állásban lennie a termosztátnak.

6 - 98 °C  - ez felett (99°C) be kell kapcsoljon a hűtőventilátor (vagy maxon, vagy kétfokozatú esetén az 1-es lassú fokozatnak)

 

A képen jól látszik, hogy nekem most a 3. mutatót sem éri el. Diaggal be is bozonyosodott...

Menet közben figyeltem. Megdöbbentő, de 70 °C-nál kinyitott a termosztátom (ekkor gyors megálltam, és a hűtőre menő cső is valóban meleg volt), és a hűtőben lévő hideg víznek hála vissza is hűlt hirtelen 66 °C-ra. Majd mikor mindenhol egyenletes hűmérsékletű víz keringett, ismét felment kb 70 °C-ra, és ott is marad.

Álló helyben fűtés nélkül felmelegszik a motor, és felment vízszintesig (5. skála) a mutató, ahol valóban 89 °C-t mutatott a diag.

A termosztátnak itt 89 °C-on kell elkezdeni gyitnia.

 

Bebizonyosodott, hogy míg a hőfokjeladó a termosztátházban ugyan jó, de maga a termosztát kuka. :((

Rendeltem kétfélét, Valeo és Gates, hétfőre megjönnek, majd megnézzük őket.  ;))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!