Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
A selejtezésekkel kapcsolatban nekem is furcsa, hogy már az "új", azaz a 200-asok utáni típusok is selejtezésre érettek. Az első gondolatom mindig az, hogy ezek a kocsik "nem is olyan régen" érkeztek. Aztán belegondolok, hogy az a nem régen, az bizony 15, 20, meg 25 évvel ezelőtt volt. Talán túlságosan is hozzászoktunk az utóbbi években, hogy egy autóbusz 20-25 évig van használatban és már az a furcsa, ha egy buszt mondjuk 15 évesen akarnak leállítani.
(Minap utaztam helyi járaton a LIR-564 -gyel, rajta is meglátszik a kor, mégis csak 17 éves.)
Összehasonlításképpen: az utolsó farosokat 1973-ban gyártották és közforgalomban 1983-ban közlekedtek utoljára. Ez pont 10 év. De a csuklós 630-asunk is "csak" 16 évet élt (1965-1981). Tudom, más világ volt akkoriban.
Persze a mai autók korszerűbbek, de 25 évig használni egy buszt, nem egészséges.
Egy idős busz vázszerkezete a lemezek és műanyag burkolatok alatt erősen korrodált lehet, így egy esetleges ütközésnél az energia elnyelő képessége nem megfelelő, nem biztonságos. Ezt sokkal nagyobb problémának tartom, mint a magas üzemanyag fogyasztásból, a több karbantartásból és a gyakoribb meghibásodásból származó hátrányokat.
Szóval érkezzenek csak az új buszok, a régi típusokból pedig tegyünk el az utókornak egy-egy szépen felújított példányt, a többit pedig igenis selejtezzük le.
... és több teljesen új magyar gyártmányú járművet is kapott a Hatvani Volán ... (több?)
... a háromtengelyesre annyian férnek fel, mint egy régi csuklós buszra ...
... egy teljesen új busz még a Hatvani Volán telepén pihen .. (a képen az NZM-429-es rendszámú Credo Econell, szóval az Apc-Eger járatra kerül egy elővárosi kocsi)
... március 1-től Hatvanból Nyíregyházára is el elehet jutni közvetlen buszjárattal ...
Akkor jelenleg ott tartunk, hogy 10 kocsit sikerült 5 üzemnél szétszórni. Annyira boldog lennék, ha a 430 egy hatodik helyre kerülne. ^^ Ilyenkor azon filózok egyébként, hogy ezt a cég valóban komolyan gondolja, vagy troll médiahack az egész és ezzel próbálnak valamilyen reklámot csinálni maguknak. Viszont hát ugye csak egy kis közösséget érdekli ez az egész, szóval médiafogásnak kevés, de akkor meg ott tartunk, hogy ez komoly, átgondolt döntések eredménye, ami pedig egy... hmm, egyedi megoldás.
Nzm-429 tan Apc-egert csinal csak mol katyat csinaljak es keszitik nekik igy Flx-276 meg a Nzm-429 addig cserel fordat addig amig nem lesz kesz a mol kartya
Akkor már csak a 429 és a 430 végleges helye nem ismert. Remélem, előbbi Hatvanba kerül, utóbbi meg mondjuk Tiszafüredre, csak hogy véletlen se egy helyre menjenek. :D
Sajnos én már nem találkozom sok tákolással, vészesen fogynak a 200-asok.
Ez egyébként egy C80-as, ami sokkal inkább áll közel egy 280-ashoz. De mondom, itt már az állapot a lényegesebb, nem a kor. És egyelőre csuklósbeszerzésről sem hallottunk, simán elképzelhető, hogy hülyeséget mondott a kolléga.
Viszont arra készüljetek fel lelkileg, hogy a 200-asok dobálása után lesz autó, ami úgy megy a selejtbe, hogy nem számítanál rá, hiszen nekünk az még új autó:)
(mondjuk nekem a csendes hidas 200-asnál is furcsa volt)
Sajnos ezek a gépek is túl vannak a 15-ön, némelyik a húszon is, nincs mit csodálkozni. Felújítás nélkül meg pláne.
Miféle 60-Nyíregy? Meg miféle új Credo? Megint lemaradtam a fejleményekről. :D Az meg egy dolog, hogy nem csotrogányokból áll a KMKK járműparkja, de annyira meg még nem áll jól szerintem a cég, hogy C80-ast selejtezzen.
@ujfigura
Ezt nem tudom, nem vagyok járatos még az itteni telepen se, nemhogy a gyöngyösin. :)