Az,hogy nagyon elöl van.Előrefelé nyomja a fejem,a megane-ban kissé hátrébb volt,az kényelmesebb.Ha jó bele a megáné,esküszöm veszek bele egy bontottat,bár kicsi rá az esély,hogy passzol minden.
Ami a Fluenceban van 1,6 motor az azért lustább mert Euro5. Tudod a károsanyagkibocsájtás miatt jobban levan folytva mint a régi 1,6 motor ami a te eseteben euro 3 vagy 2 volt.
Nekem a fogyasztásom (1,6 motor) ugy alakúlt hogy: Város: 9,2
Vegyes: 6,7
Településen kivül: 5,9
Van benne most 9800km, nekem a dinamizmusával nincs bajom. Egész szépen lehet vele haladni. Talán az utastérbe behalatszó motorzajt tartom egy kicsit hangosnak na de megszokható.
Nekem Lagunám volt 1999-es 1.6 benzin annak a fogyasztása ha odafigyeltem 7L volt országúton autópályán, most 1.6 Fluence 2011 júniusi 7000km ugyanaz a motor 8.5 L a fogyasztás ez vicc ja és nem megy úgy mint a Laguna. És ami még nagyon zavar behallatszik az utastérbe a benzin lötyögése ha tele van tankolva. Szerintem az 1.6 régi motor jobb volt!
Nekem konkretan sipolt is a bearamlo levego miatt. A problemat az okozta, hogy az ajton belul a karpit nem volt elegge nekifeszitve az ajtonak (vagy valami ilyesmi). Garanciaban javitottak. Vidd vissza te is, menjetek probakort es mutasd meg nekik. Nekem bar masodszorra de sikerult megoldatnom veluk.
szerintem ha nem tompamotozol, lesz az kevesebb is... kezdetben örültem, hogy jeeee van tempomatom, aztán látva a fogyasztást leszoktam róla. sík terepen hasznos lehet, akkor néha bekpcsolom, de ahol sok emelkedő van, ott nekem nem jött be.
a levegőbefujást én nem vettem észre
dokiki: ilyen fogyasztást, mint amit írtam, eléggé ideális körülmények között produkáltam, tehát keveset vagy egyáltalán nem álltam dúgóban és torlódás sem volt, így alig kell gyorsítgatnom. rövidebb távokon csúcsforgalomban mondjuk nagyobb városok között autópályán azért nem ilyen rózsás a helyzet, úgy 7 alá nem jön ki.
ahogy ígértem, megvan a 2. hosszabb táv a kocsival (1,6 benzin).
a valóság: 575km-en (ebből 40km országút, 535km meg 132-re beállított tempomat, csomagtartó/hátsó ülés fullra pakolva) tankoltam bele 49l-t
a sz.gép szerint elfogyasztott ezen a távon 47l-t, szóval annyira nem nagy az eltérés.. átlagban 8,5l-re jön ki, a sz-gép meg 8,1-et mutatott... de ahogy olvasom megy ez még lejjebb is?! :-)
más: nem tudom ti is találkoztatok-e vele, hogy a két első ablak mellett nagyon befúj a levegő, ilyen -13fokban elég kellemetlen. ahogy nézegettem az ajtókárpit és az üveg között szökik fel. valakinek lenne esetleg megoldása, hogy lehetne letömíteni?
Az enyém tegnap jött meg a szalonba,jövő hét szombaton veszem át,ha minden összejön.Itt a hóra gondolok,mert nem akarok most beáldozni 150e-et 2-3 hétre téligumira.
Gondolom, mindenkinek van riasztó beszerelve. A minap az történt, hogy valamilyen oknál fogva, a tanknyílás fedele _ nem a tanksapka menetes záródugója - mögött egy kis rudacska nyúlik be, a fedél alatti erős ajtóba , ami 5mm átmérőjű, és eltört.Megállapítottam, hogy a nyelvecske kinyúló vége, mintegy 40 mm. műanyag, világos , hogy könnyen eltörik.Véleményem szerint egyértelműen konstrukciós hiba , mert : a műa. nyelvecske műanyagból van !, ami eleve nem egy szilád anyag, a házba nyúló része acél ??, ami anyagba a nyelvecske benyúlik, a fedél alatti erős ház, az a kellő vastagság miatt erős. A két elem, ami funkció szempontjából összetartozik, nem egyenlő szilárdságú. Ez pedig a gépészeti szerkesztésben alapvető követelmény.
Amennyiben riasztó van beszerelve, minden védve van, csak a tanksapka nincs védve. Ennyi elektromos megoldás mellett, elvárható lenne, hogy ide is beszereljék a risztó érintkezőit, különösen érvényes ez a mostani magas benzinárak mellett.
Tud valaki olyan megbízható szakembert, aki utólag ide is meg tudja oldani a riasztást?.
Én azt vettem észre, hogy a bejáratás után egyre erősebb lett az auto és kevesebb is lett a fogasztás. Az 1.6-os benzines számítogép szerinti átlagfogyasztása 6,9l. Arrol nincs informáciom, hogy ez mennyire igaz, mert gázzal járok, amelyből átlag 8,1-et eszik.
én január elején vettem át kocsit (1.6 benzin Advantage), az eddigi tapasztalataim pozitívak a kocsival kapcsolatban.
Kb 300km városi menet után utaztam 600km-t megállás nélkül autópályán 130-140-es tempóban a kocsival...
Azt kell mondjam, a computer és a számított üzemanyag fogyasztás teljesen összevág (8.1L/100Km). A 600km alatt ugyanannyi benzin fogyott el computer szerint, mint amit a benzinkúton takoltam.
Szóval az eddigi tapasztalatom szerint lehet hagyatkozni a fedélzeti által kiszámított üz. adatokra.
Valakinek más tapasztalata benzines motorral?
persze hazafelé is mérem a mérnivalót, és beszámolok a számítás eredményéről:-)
2010 őszén vettem a téli gumikat Hankook , és utángyártott acélfelniket / Németországban gyártották / + a dísztárcsákat, télre tökéletesen megfelel, nyilván nem olyan menő, mint az alu. tárcsa. Miskolcon van egy cég, / interneten megtalálható/, kompletten felszerelve, kiegyensúlyozva, becsomagolva ingyen házhoz szállította Bp. re, kompletten 150eFt volt / dísztárcs nélkül, de csavarokkal. Ha valakit érdekel megpróbálom a cimet előbányászni.
Én 16-os alufelnivel kaptam tavaly februárban. Akkor már kihúztam a nyárigumival. Most ősszel vettem rá Barum Polaris téligumit 205/60R16 méretben. Ezeket tetettem a gyári alufelnire. Tavasszal tervezek venni a nyárigumihoz is alufelnit. Dezentet néztem ki. Így a költségek eloszlanak, télen is szép az autó. A sózásra nem tudok mit mondani, idén még nem nagyon volt olyan idő.
Sárfogót, csomagtértálcát, belső gumiszőnyegeket én még a vásárláskor vettem a szalonban.
A fogyasztásról:
- Autópályán, téligumival 146 km/h tempomattal 10-11 liter.
mivel 17-es alufelnivel jön az autó,ezért vennék rá acélfelnit télire.Valaki tudja-e,hogy a gyári és az utángyártott felniben mi a különbség?Csak kicserélik a mélyhúzószerszámban a logót,vagy más is?
Mert olyan 15e körül lenne 1 felni,+ 4 tőcsavar,kb 3e+vegyek rá valami dísztárcsát,ez így kb 20ezer.
Alufelnit meg lehetne venni ilyeneket 20 ezerért(automax.hu):
Csak kérdés,hogy menyire bírják a sót.
meg persze olyan faszák a gumiméretek is,hogy nem olcsóak,ezért gondolkozom,hogy a Dezent felniből van 6×15-ös ET 48-al,ami jó lenne,erre mehetne egy 195/65/15 téli,ami olyan 16ezer körül van (Nokian W+,WR).
Így kijönne egy szett olyan 150e-ből,és legalább télen is szép lenne.
Szerintem dieselt elsősorban nem az alacsonyabb költség miatt érdemes venni (bár napi 100 Km-el, még most is alacsonyabb), hanem annak, akinek a vezetési stílusa inkább a dieselhez passzol (és akkor a költség is jobban csökken). Ha valaki a benzines karakterisztikának megfelelően vezet, akkor az a diesel-t kiátkozza (és fordítva). Nálunk a feleségemnek a vezetési stílusához a benzines, az enyémhez a diesel passzol jobban.
Én egy 1.6-os diesel-t hajtok, eddig mentem 16 ekm-t, és az átlagom 5.94, úgy hogy az utak kb. fele autópálya (nem 130-al), ahol jóval nagyobb a fogyasztás, illetve elég dinamikusan vezetek. Az átlag a valós tankolás, és futott km alapján, nem a műszer által mutatott (az kb. 0.3-0.5-el többet mutat nekem). Volt amikor kipróbáltam, hogy mennyi, ha visszafogoom magam (nehéz volt), akkor sikerült 5.5 alattit elérnem.
Ehhez azért annyit hozzátennék, hogy én az előző autómnál megcsináltam, érezhetően erősebb lett, minimális fogyasztás változással. 10 ekm-nél csinálták meg, kb. 90 ekm-nél adtam el, addig vittem a garanciális szervízre ahogy kell és sose volt gond vele.