Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

twk004 Creative Commons License 2003.11.06 0 0 2
Üdv!

Nekünk a 4. Skoda (most épp egy GLS) fogy a családban. Anyukám nyúzza (szó szerint...), és ahhoz képest nincs is sok gond vele. Forrni nem forr, bár egyszer sikerült megforralni az előző GLS-ét: betojt a termosztátja (még csak nem nyitott ki rendesen, de átengedte a vizet, csak melegedett a motor), én kiszereltem a Skodiból, aztán valami okostojás szerelő megtalálta, és 40 fokos kánikulában visszaszerelte... Napokig tűnődtem (miután 2 teljes hűtőrendszernyi folyadékot kiforraltam belőle, szerencsére nem lett hengerfejes), hogy miért a nyárra szerelte vissza. Nem is gondoltam, hogy termosztátgond miatt forr, "hiszen az nincsen benne, én szereltem ki!", és aztán jött a döbbenet, mikor levettem a gumicsövet a házáról... További probléma: mindkét féltengelyt megforgatta a fékdobban (rutinos Skoda-mágusok elhűlve álltak a jelenség előtt: "Negyedórát kell püfölnöm az agylehúzót, mire leugrik a féltengely-kúpról!"), elnyírva a 10 mm-es acél reteszt, ami a fékdob és a féltengely között van. Pedig meg volt húzva rendesen a féltengely végén a koronás anya... Az előző GLS váltója rendszeresen 3. fokozatban maradt (kétszer szereltük ki a váltót emiatt, harmadszor rallye-s módra az oldalára borítottuk, és úgy szereltük le a hátsó váltóházat), mert a váltóban a kapcsolótengelyeket mozgató hajlított kis tengely kiugrott a kapcsolótengelyek közül, máig se tudom, melyik volt közülük megkopva (úgy is adtuk el a kocsit)... Amúgy más nemigen volt velük: emlékezetem szerint egy kuplungmunkahengert és egy főhengert cseréltem valamelyiken, egyszer bronzkeféket az indítómotorban (szerencsére könnyű kiszerelni, meg cserélni is), és ennyi. Fogyasztása jó, kényelme szo-szo (188 centi vagyok), úttartása elmegy (az autópályán se volt vele gondom, pedig volt olyan is, hogy sietős volt Keszthelyre leérni, végig 130-140 volt a tempó), összességében kellemes szerkezetnek tartom. A váltó kivételével könnyű szerelni is (az eléggé kínkeserves, nehezen hozzáférhető dolog), jó szellős pl. a motortér, de kell is szerelgetni (mint a szoci-autók 99%-át)... :o)

twk004

S.Zola Creative Commons License 2003.11.06 0 0 1
Helló !

Nekem volt két évig egy 120 GLS-em, ötsebességes. Apámnak is volt Skodája, tesóm exbarátjának is volt egy 120-asa, így én is Skodát akartam venni, de GLS-t, és feltétlenül ötsebességest. Az autópiacon találtunk is egyet, szépen nézett ki( újra volt fényezve ), és viszonylag jó árért adták, 225-ért( ez 2000 nyarán történt ), 200-ért megvettem, mint később kiderült, egy neppertől. Utána az is kiderült, hogy a kasztni nincs valami jó állapotban, és a motor sincs csúcsformában( bár azt se lehetett rá mondani, hogy gatya). Volt, hogy 100 fölé egyszerűen nem akart menni, máskor meg alig kellet nyomni a pedált és 120-al ment, azóta se tudom mitől lehetett ez. Az első fékek be voltak rohadva, a motorban nem volt termosztát( ezt a nepper mondta is ), az üzemanyagszintjelző hol mutatott, hol nem-általában nem, csak a sárga visszajelző világított. Az ablaktörlő ütemkapcsolója is hol működött, hol nem, általában nem működött, csak kerregett. 120-nál az autó el akart szállni, hiába centiroztattam ki a kerekeket, utána is rángatta a kormányt nagyobb sebességnél, szerintem azért, mert könnyű az eleje. A városi fogyasztása elég nagy volt, bár rövid utakra használtam, 10 fölött, országúton 6-7 l. Valamiért fogyott belőle a víz is, hát lekaptam a hengerfejet, és kiderült, hogy 105-ös hengerfej van rajta-tehát már volt cserélve, hát én is kicseréltem, mert volt rajta egy kicsi repedés, de a víz utána is fogyott, úgy látszik ez Skoda betegség, mert egy Fabiastól is hallottam, hogy az övéből is fogy a víz, szerintem a a kiegyenlítőtartály kupakjánál tűnik el gőz formájában. A viz egyszer sem forrt fel amíg nálam volt, igaz, már ebben is volt egy kézi kapcsolója a hűtőventillátornak-ez kötelező tartozék ám a régi Skodáknál !! Amúgy viszonylag megbízható járgány volt, nem hagyott cserben, csak ha lemerült az akksi, apám Skodájával( 105-ös ) is rendszeresen utaztunk, és csak három esetben kellett megállni: egyszer a balatoni dugóban felforrt a víz( akkor még nem volt kézi ventillátorkapcsoló beszerelve), egyszer a generátorral volt valami, egyszer pedig a karburátorba menő benzincső csonkja lazult fel és engedte a benzint, mindhárom meghibásodás balatoni utazás alkalmával történt, persze voltunk vele másmerre is. Az én GLS-emmel kétszer utaztunk, az egyik alkalommal nem nagyon akart 100 fölé menni, totál padlón 105 volt a maximum, a másik alkalommal elég jól ment, de 120 fölé nem mertem nyomni, úgy rázta a kormányt, egyszer viharba kerültünk, még a viharzóna elején jártunk, tehát még nem tombolt, csak villámlott, és egyszercsak elkezdett rángatni, majd le is állt, na mondom kurva jó, most szarik be, amikor itt a vihar, de aztán szerencsére megjavult, szerintem a gyújtással lehetett valami. 2002 júniusban adtam el 90(!) ezerért, akkor már látszódott a sárvédőn és a küszöbökön, hogy cserélni kell, szóval nem enyhén ráfizettem a boltra, persze ez azért volt mert nekem mindenáron ötsebességes kellett, abból meg ugye nincs túl sok. Amikor megvettem, csak két hónap műszakija volt, vizsgára a hátsó féket kellett csinálni meg a jobb első teleszkópot kellett cserélni. Meg egyszer volt olyan is hogy elfosta magát a szelepfedél tömítés és tiszta olaj lett a motor, meg a gázbovdent kellett egyszer cserélni, mert kiszálasodott meg leszakadt a végéből egy darab( mindez korán reggel amikor mentem volna dolgozni ). Egyébként 1986-os volt a járgány. A szomszédunknak is volt egy ugyanilyen, szintén 86-os GLS-e, persze jobb állapotban, az is felújította a motort, de utána állítólag megint hengerfejezni kellett.
Na ez most jó hosszúra sikerült, de igyekeztem elmondani mindent.
Összefoglalva:
-mindegyik Skoda rohad előbb-utóbb, hacsak nem garázsban áll, jellemzően a küszöbök, első sárvédők, hátsó sárvédőívek, padlólemez
-a motorok általában eszik az olajat( mivel szelepszárszimmering sincs rajtuk gyárilag )
-a vashengerfejes motoroknál könnyen reped a hengerfej
-nem nagyon lehet velük tempósabban autózni, már csak a könnyű eleje miatt is( nem tudom a Porschénál hogy csinálják hogy nem akar elszállni)
Az utastér megfelelő méretű, érdekes módon nekünk mindig minden elfért a csomagtartóban, pedig jól megpakoltuk, csak első ránézésre tűnik kicsinek. Most hirtelen ennyi, ha eszembe jut még valami, írok.

Előzmény: Hirharang (-)
mechand Creative Commons License 2003.11.06 0 0 0
A skoda tuning topicban érdeklődhetsz. ott van egy pár skoda 120 tulaj, pl én is.
Előzmény: Hirharang (-)
Hirharang Creative Commons License 2003.11.06 0 0 topiknyitó
Sziasztok!
Már lassan 3 hónapja vagyunk Skoda 120-as tulajdonosok. Egyelőre jók a benyomásaink. Érdekel, hogy kinek mi a véleménye erről a típusról.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!