Még egyszer szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy július 14-én szombaton délben várjuk szeretettel a Dutra Club tagjait a svéd barátunkkal lévő találkozóra Ádáméknál!
Sokan jeleztek már vissza, aki tud és még nem írt, kérem, írjon, hogy tudjunk a résztvevőkkel számolni!
Nagyon sajnáljuk, akik nem tudnak jönni, hátha sikerül valahogy eljutni!
Az IKR nagyigmándi telephelyén működő (Case-IH-t) forgalmazó céggel (gyakorlatilag az IKR szervíz utódja) elég jó üzleti kapcsolatban állunk és együtt szoktunk mezőgazdasági bemutatókat szervezni szerte az országban. A korosabb IH-s szerelőket szoktam faggatni a 3588-3788-ról és általában előszőr felkapják a fejüket, hogy a 26 éves taknyos fa* mit is érdeklődik erről a gépről?. Gyakorlatilag egyhangúan szoktak válaszolni a kérdésre "szétszántották őket" Korát meghazudtoló tulajdonságú gép aminek mint minden törzscsuklós gépnek csak a közepe volt a gyenge pontja. A kihelyezett próbajárművekre ki volt adva, hogy addíg és úgy kell szántai velük amíg szét nem hullanak(és itt nem párszáz, hanem több euzer hektárokról volt szó). Mivel a mai napig van egy-két működő darab ebből a szériából gyanyítom, hogy jól sikerült gép lett belőle. Mint ahogy még akkorban másról sem erről sem lehettet csak úgy teljesítmény-fogyasztás-megbízhatóság adatokat csak úgy közzé tenni, a szerelők szerint túl jó volt ahhoz hogy ezt elárulják.
Az biztos, hogy ha akkor egy ilyen komoly motor lett volna egy ezres Dutrában még többet tudott volna kihozni magából. Sajnos egy ilyen komoly erőforráshoz képest a 6 hengeres Csepel csak egy csettegő motor.
Ilyenekről, általában a fiam viharlámpája jut eszembe. Megbuherálta vagy 30 éves technika. Lelkesen mutatta, teljesen működik, régen nekünk készítették az eszközöket. Manapság meg azt hiszem a managerek maguknak.
Segítségeteket kérném. Teljes felújítás után összeraktam a 28-as hidraulikáját, és majdhogynem tökéletesen működik. Gyorsan fürgén emel több mázsákat is, megtartja a terhet, nem szivárog az olaj, szépen halkan dolgozik, csak sajnos ha a szivattyú bekapcsolt állapotban van mindig emel, függetlenül a külső szabályozó kar állásától. A leeresztés is tökéletesen finoman végre lehet hajtani, szakaszosan is. Nem tudom mi lehet az oka pedig a gyári beállítási értékeket is figyelembe vettem. Nyilván valamit nem jól csináltam, de még nem jöttem rá mi a hiba oka. Várom véleményeteket, előre is köszönöm mindenki segítőkészségét.
Rába 180-al szántotak valamikor szőlő alá nekünk.a mezsgyén úgy szántott hogy a két bal oldali kerék a szomszéd szőlőjének első sorközében (gyalog,hagyománnyos művelésü szőlő)ment -kárt nem tett a a tőkében.
Hűű az nagyon jó lenne.Én is szeretem nagyon ezeket a régi filmeket!Az volt az igazi ,nem a műanyag autó.Amit informatikusok terveznek otthon hétvégi házi feladatként...)))
Üdv,Pléhusz!Csatlakoznék Joabatyo rábás hozzászólásához,én ugy tudom a régi gépészektől,hogy a 180-as az magyar elképzelés,mintegy válasz Ede bácsi Steiger-licenszére.Persze lehet ez mendemonda is,meg nem is,talán valaki majd egyszet tudományosan kikeresi valami eldugott irattárból.Annyit biztosan állithatok,hogy korát megelőző,kicsit tulkomplikált,még kiforratlan masina volt.Lett volna fejlesztésre mod,elképzelés,tapasztalat,csak felsőbb akarat nem.Hogy miért nem,azt nem tudom,de ezzel a döntéssel kiirtották még a magyar traktortervezés utolso csiráját is.A Steiger az inkább csak másolás, hozzáigazitás a magyar valósághoz,lehetőségekhez,de minden zűrje ellenére azt is jó gépnek tartom,a 180-assal szemben nem a kiemelkedő,előremutato gépmegoldásokat képviseli,hanem a masszivabb,beváltabb megoldásokat alkalmazták nála.A gazdasági dolgokrol irt véleményeddel egyetértek,de semmi valós esélyt nem látok arra,hogy az ne igy legyen,de nem akarok itt politizálni.
Kaptuk a kaszát egy idősebb rokontól, de a munkahenger darabokban volt, már évek óta nem használhatták. A szár részén ütésnyomok vannak, a hüvely belső része pedig rozsdás, egy felújítással foglalkozó céghez bevittem, felmérték az állapotát és azt mondták, h jobban járok ha veszek valahol egy másikat, mert szinte minden részét javítani vagy cserélni kéne.
Viszont ma láttam egy mtz-n egy rm-2-t, megálltam beszélgetni a faszival, és neki sem eredeti munkahenger volt benne, hanem talán 512 vagy 516-os kombájn motólaemelő munkahengere, ami egy picit rövidebb a gyárinál, így az a baja volt neki, h nem 90 fokba emelte fel hanem kb 75 fokba.
Így most erre megyek rá, hátha ilyet könnyebben találok..:-(