Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Újabban már vannak au. teljesítmény szabályozós (alfával) el látott kazánvédők.
Az ESB is ajánl ilyet akár 5W ot is produkál, (Laddomatba is ezek szerint van hasonló).
Most azt nem tudom ezek hőmérséklet alapján v. tömegáramlás alapján működhetnek.
Mert a fűtési körbe rakott alfa v. wilo pico tömeg áramlás alapján szabályozza magát.
De arra is gondoltam amíg nem meleg a kazán csak a bypass ágon keresztül kap a keringető és talán ekkor kapcsol takarékra és ha már kinyit a patron már kap a visszatérőből is és ekkor nagyobb teljesítményre kapcsol. Nem tudom jó e a következtetésem mi a véleményetek róla?
Bocs, de a múltkor félretájékoztattalak az égéstermék hőmérséklettel kapcsolatban.
Akkor csak annyit találtam, hogy max 320fok lehet. Most megtaláltam a táblázatot amiben le van irva tipusonként hogy mennyinek kell lennie. Pl a dc25s-nél 225fok. De nem alul mérve a gyári mellett (az csak arra jó, hogy inditsa a ventillátort, meg a szivattyút) hanem ahol kijön a kazánból.
Kb 7-8C fokos volt a víz a pufferban, picit megizzadt amíg bemelegítette magát.
82C-ra lett a puffer alja teteje felfűtve, a Far termosztatikus szelep is szépen lekeveri a 60 fokos ellőremenőt a ház felé.
A "puding" része is szépen működik, a felső hőmérőm most 60 fokot mutatott a pufferon és a termosztatikus szelep is 60 fokos vizet engedett a ház felé.
Úgy látszik hogy nem kever sok hideget hozzá.
A felső kamra vékonyan fekete (kátrányos), az alsó kamra ajtó világos szürke.
140 literes tágulásival 1bar induló és 1,6-1,7 bar volt 82c foknál a nyomás.
160C fok körül mozog a füsthő.
A képen van néhány hőmérséklet adat, lehet látsz rajta alami infót.
Nekem pont a ketyerék és a szaktudás (az összeszereléshez) hiányzott hozzá. Ha ezeket pénzből kell finanszírozni kb. az Attack áránál lettem volna. Azért is írtam, hogy nekem ez volt az egyszerűbb megoldás.
Azt azért megnéztem, ha 6 felé vágom az anyóst ebbe is befér :-))
Megnéztem mégegyszer ,sztem ha megszorul akkor a húzó kar nem megy el a tengely felett (mert nem fér el ) és ebben az esetben mechanikusan visszanyomja ez is !
Én is csak annyit foglalkozok vele begyújtás után köszönhetően a ketyeréknek (azok már megvoltak a régi kazánomról) vagyis napi 1X i begyújtás és utána otthagyom és számomra ez a döntő. Hatékonyságban meg biztos nem fog konkurálni az Attakkal, viszont ebben papírt és mást is el lehet égetni (esetleg az anyóst is) nem csak a fát.
Ha közel a fele lett volna, akkor elgondolkodtam volna rajta én is, hogy azt válasszam. 353e az 510e szemben kb 30% árelőny. Nekem ennyit megér, hogy begyújtok, becsukom az ajtót és csak a következő begyújtásnál látogatom meg a kazánt.
Erre nehéz jó válasz adni, mivel eltérőek a helyi körülmények, kémény, fa nedv. és a hasábok mérete, stb. Nálam 300° de ez nem fogja azt jelenteni, hogy ez nálad is jó lesz.
Ez, hogy jó e v. nem még nem vagyok biztos benne. Ha úgy számolok ahogy „cs.berci”(20136) akkor elégedett lehetek 25-35% os bükk nél 3.7kW/h számolt és mivel nálam is ua. ilyen a fa akkor a következő jött ki: eltüzeltem 35kg fát=129,5kW/h a hőmennyiség mérő 372,6 MJ mért ez 103,5kW/h a hatékonyság így számolva 79,9%.
És akkor jöhet az általad hangoztatott ár érték számítás mert nem egy ár kategóriába sorolhatóak (csaknem a fele ha hasonló teljesítményűt nézel igaz az Atacnál nem kell semmi kütyüt hozzá rakni)
SZERINTEM rendbe van az a dT,amin gondolom sokan tudnánk meg kéne javítani,hogy minnél szárazabb fával fütsünk.Én javítani +sporolni már csak azzal tudok,ha minnél jobb és szárazabb fával fütök.