Ez érthető, csak azt hinné az ember, hogy egy ekkora cégnél azért racionálisabban gondolkodnak és segítik egymást... Na mindegy, azért majd rákérdezek én is. (Természetesen azt se bánnám, ha a Hajdú Volánnál maradna, csak - mint mondtam - a felújítására belátható időn belül kb 0 esélyt látok.)
Az "eredeti mániásság" hiányában én semmi kivetnivalót nem látok, én pl az 55-ösből is nyugodt szívvel csináltam volna 66-ost :P
Nem tudom, foglakozol e esetleg valaminek a gyűjtésével (óra, modell, szalvéta, bélyeg, akármi).
Van ennek egy pszichózisa. Ha valaminek objektíven nincs nagy értéke, de az, hogy más éppen szintén vágyik rá értéket teremt neki, az eladók nagy részének egy remek érzés. Ha érted mire gondolok.
Ennek fényében én nem ragaszkodom az "eredeihez", meg nem okoskodok, nem azt nézem, hogy volt e BKV-s, vagy illik e az alsónadrágom színéhez, hanem, hogy létezik_e_még az adott jármű a hazai járműgyártás nagy idejéből. Ha van és meg tudjuk szerezni, akkor illedelmesen megköszönöm és örülök :-) Emiatt -is- a szakbarbárok meg a szegecsszámlálók utálnak, hogy nem vagyok eléggé eredeti mániás. Ez van.
Na ez ilyen ars poetica, vagy mi volt...
Amúgy az 521-esünk mint kiderült az frankó ex_BKV-s (-07 ha jól mondom), bár őszintén azt is úgy hoztuk el, hogy csak annyit láttam dupla ajtós, azt jónapot.
Azért csodálkozok, mert utoljára kb 10 éve volt felújítva (azóta csak a szükséges javítások), aztán a 2009-es szolgáltatóváltás óta csak a telepen tologatták, egy időben még a használtautó.hu-n is árulták... Tehát nem értem miért nem eladó, szerintem úgysem lesz felújítva még hosszú évekig, ha rajtuk múlik, de ha ilyen ötletük támadna, még mindig ott van a másik...
Bár nem vagyuk rá büszke, és nem én hibáztam tevőlegesen, de áttételesen sajna volt közöm a szétvágásokhoz (nem tudtam elég kocsit időben kimenteni, persze 10 éve más lehetőségekkel, kacsolattal rendelkeztem). Végül is az ÁMG meg a 620 váz megmaradása is több a semminél :-(
A szentendrei 556-ost pár éve rendbetette volna az MB Travel annyiért cserébe, hogy kölcsönkapják évente pár hétvégére a 630 kabrió mellé, de a Közlekedési Múzeum nem kért belőle (nekik egy fillérjükbe nem került volna)
Taps-taps, csak így tovább. 284 ügyben szerintem a Hajdú Volánnal is meg lehetett volna egyezni, simán átadták volna a BKV-s protót, de az is jó hír, hogy legalább a JOY nem rohad tovább a szabad ég alatt.
Már csak egy olyan múzeum kellene (khm"récseicenterletettvolnahanemigyalakul"khm), ahol ezt a sok-sok járművet meg lehetne nézni, amikor épp nincs nosztalgiamenet :)
ha BKV-s öltönyösnek nevezhetem magam akkor jelzem, hogy nem célom ilyen kocsikat megvenni, de az értékmegőrzés annél inkább, persze szervezett BKV keretek között: ha minden igaz jövő tavaszra lesz üzemképes Mávag Tr5-ünk és Ikarus 55-ünk (mindekettő felújítása, alkatrész beszerzése folymatban, az 55 már érdemben kilakatolva Mátyásföldön). És már az 521-es is megvan, annak januárban állnak neki kollégáim, és a 282 vs. 284 is eldölni látszik, nem építünk egyenlőre 282 replikát, hanem inkább 284-es lesz tavaszra, még ha nem is BKV-s előélettel.