Megtörtént a számítógépes felmérés, és azt mutatja, hogy vagy a fordulatszám-mérő jeladója, vagy a fed computer lehet a hibás. Amit én azért nem egészen értek, mert nem látom, hogy ez hogy lehet összefüggésben a motor hőmérsékletével (mivel hideg motornál teljesen normálisan megy minden), mint ahogy azt sem értem, hogy egy ilyen hiba hogyan okozhatja azt, hogy nem megy az üzemanyag-fogyasztás mérése, nem kapcsol a turbo és a motor teljesítménye jelentősen visszaesik. Persze azt el kell ismernem, hogy meglehetősen hiányosak a műszaki ismereteim. Most a szerelő azt tanácsolta, hogy cseréljük ki a fordszám mérő jeladót, és majd meglátjuk. Ti hogy látjátok ezt? Hozhat ez megoldást az általam a korábbiakban jelzett hibára?
Erre gondoltam magam is, hogy esetleg. Ezért cseréltettem a hétvégén. Ma még mérőpadon lesz a járgány, megmérik a lengéscsillapítók hatékonyságát, meg kicseréltetem a szélvédőt egy sport szélvédőre (zöldített üveg, kék sáv a tetején) mert már úgyis kapott egy két követ, meg ilyen apróbb kis karcolásokat a hosszú évek során. De ezzel már ma menni fogok, és akkor meglátom, mi változott új vizipipával.
Más.
Keresek kis 12 voltos üzemanyag pimpát átfejtéshez :)
Na és ez mitől lehet? Új hűtő, új termosztát, új venti jeladó, 2.0 dti, és 100 fok közelébe megy a víz 140 felett, illetve (ami problémásabb) araszolgatva a dugóban??? a venti szinte folyamatosan pörög kétféle sebességen!
Már a 98 fok is abnormális,úgyhogyelszennyeződött a vízhűtő, vagy nem kering rendesen a víz a hűtő rendszerben.
90-100-as tempónál 83-85 fok között, autópálya tempónál 85-90 fok körül kellene lennie. A 90 fok az már a ventilátorok kapcsolásának határa,szóvaleztcsakforróságbandugóban,hosszúhegymenetbenszabadelérnie.
Van egy 96-os 1,7 td Isuzus vectram, olyan gondom van vele, hogyha pályán megyek 120 felett, akkor nagyongyorsan felforr a hűtővizem, ha visszalassítok kb 100-ra, akkor beáll a hűtőviz 98 fokra, ha megint 120 körül mennék akkor ugyanugy felforr.
Ha araszolok, v dugoba megyek akkor semmi, probléma, csak ha gyorsan megyek.Viz nem fogy, kb fél éve nem öntöttem rá, termosztátot most cseréltem attól sem lett jó.
Köszönöm a tanácsot! Én pont attól tartok, hogy esetleg egy 20e Ft-os javítást/panelcserét el akarnak adni valami sokkal komolyabb és költségesebb ügyletnek.
Az ABS vezérlő egységet cseréltük, az is 200e Ft feletti költség volt, és utána még az érzékelőket is cserélni kellett a kerekeknél, az - ha jól emlékszem - olyan 60 körül volt. Ez öt évvel ezelőtt történt, márkaszervízben, és a mai árakat nem ismerem.
Saját tapasztalat alapján azt javaslom, hogy először kössétek számítógépre az autót, és ott kiírja a hibakódot, amiből megtudjátok mi a pontos baj, lehet, hogy csak az adagolóhoz tartozó szabályzó panelt (nem tudom a pontos nevét) kell cserélni ami 10-20 ezerből megvan. Az adagolók 200-250ezer km-t ki szoktak birni, ha mégis az a baj akkor a hódmezővásárhelyi bosch szervizt ajánlom, sajnos 200ezer felett van a javítás.
Nekem pedig az ABS-panellel kapcsolatban lenne kérdésem, hogy azt cseréltétek vagy javitottátok, és mennyibe volt?
Köszönöm a válaszaid. A szerelőm is ezt a javítós megoldást ajánlotta, 1-2 hetes időtartamra, szakszervízben, de mint írtam, min 250 e Ft áron, ami most nagyon fájna. Te tudsz esetleg árat a javításra ill a cserére (ami szimpatikusabb lenne, mert nagyon nehéz lenne hosszabb ideig nélkülözni a szekeret)? És hol találok ilyen - megbízható - adagolóst? Ismersz esetleg vkit, akit ajánlanál? No meg persze a fő kérdés az, hogy a tünetek alapján helyes-e a megállapított diagnózis?
Vannak az országban adagoló javító cégek, akik szakszerűen felújítják a cuccot, amire általában 1 év garanciát is vállalnak. Általában választhatsz, hogy a tiédet újítsák fel 1-2 hetes határidővel, vagy bemész, beadod a tiédet mint cserét, és leakasztanak a polcról egy felújítottat helyette, amit értelem szerűen azonnal vihetsz is. Van amelyik be is szereli neked, tehát viszed az autót, másnap meg el is hozhatod.
Szép jóestét, kedves márkatársak. Én egy 2000-es évjáratú 2.0 DTI tulajdonosa vagyok. A kocsi hét éve van nálam, most 165e km van benne. Eddig egy komolyabb gondom volt, cserélni kellett az ABS vezérlő egységét. Most viszont a következő hibát produkálja: meleg motornál kigyullad a hibajelző lámpa, a fordulatszám-jelző és a pillanatnyi fogyasztás-jelző 0-ra megy le, a kocsi alapjárata egyenetlenné válik (mintha gáz-fröccsöket adogatnék), húzni pedig a szokásosnál sokkal gyengébben húz (mintha a turbo nem kapcsolna be). A szerelő azt mondja, hogy az adagolóban az ú.n. felső holtponti jeladó adta meg magát, a javítása pedig csak Bosch padon lehetséges, kb 250K HUF költséggel. Mi a véleményetek: helyes-e a diagnózisa, és nincs-e valami barátságosabb megoldás erre? Nagyon köszönöm előre is!
Sajnos a nagyfőnök ellenünk van. Egy munkát nem tudtunk ma befejezni és holnapra maradt egy sürgős opel vivaró 1.9 dci hengerfejezés. Sajnos így esélytelen, hogy 3-4 óránál hamarabb kikerüljek fótra. Ez is a lehető leg optimálisabb minden komplikáció nélkül számolt idő... éljen a renault dci motorja.... Meg az is aki a világra hozta.... nem értem, hogy az opel is hogy süjjedhetett ilyen mélyre, hogy egy szar szemét francia céggel össze ált... Ezt legalább akkora szentség törésnek veszem mint ha egy vérbeli skinhead össze áll egy afro amerikai nővel...
Nektek jó szórakozást és napsütéses szép időt kívánok. reméljük máskor már nem lesz a csapat ellen a sors :/.
Én sem tudok sajna menni, az új vállalkozás minden erőmet felemészti, de jó szórakozást és legyetek minél többen! :) Remélem mutattok majd képeket a sok Veciről :)
Én sem támogatást mondtam, hanem ki amit akar sütni, azt hozza. Egy kis Tesco grillkolbász, vagy vannak a fűszerezett grillrudacskák (saját nyelvezetemben grillbaszás :-) ), szalonna, akármi.
Mi Vlad cartársal valamikor délelőtt találkozunk a Fóti Cora parkolójában és onnan rongyolunk ki a tóhoz. Az időpontot még nem fixáltuk, mert ugye neki fel kell érnie Miskolcról, de kk 9 és 10 között. Elképzelhető, hogy be is ugrunk venni ezt-azt. Ha valaki esetleg szintén oda szeretne jönni előbb a parkolóba, az dobjon egy mélt még ma, vagy hívjon fel ma, vagy holnap 10-ig.
Hússal ugyan nem tudom támogatni a dolgot, de ha gondoljátok savanyúval meg friss meleg kenyérrel hozzájárulok :).
Hány órakkor szeretnénk találkozni?
A délelőtt nekem még nem jó, de 12-13 felé már szabad vagyok és megyek :D. Kocsit NEM mosok, mert csak össze kenné ez a hülye eső... Mikor kiglancolom lemosom kitakarítom mindent lekenek szépen biztos, hogy ha azonnal nem is, de pár órára rá megázik szegény és jól összekeni ez a hülye eső...
Apropó. Jó lenne, ha mindenki egyedileg készülne kaja ügyileg. Hozhattok grillezni valót. Az viszont kérdéses lenne, hogy aki akar/tud, hozzon-e grillsütőt is, vagy ne. Én már írtam korábban, hogy én a kicsi grillemet mindenképp viszem. Kiviszem a nagyobbikat is, de csak akkor, ha feltétlenül szükséges, mert sok helyet foglal. De, ha kell, viszem azt is.
Motor hibajelző nem jelez, nekem ugyan ezt csinálta az ecu és a trafo hibánál is, volt ahol simán a hengerfejet akarták már lekapni, hogy beégett a szelep, tipushiba :)