Jó pár hónapja küzdöttem a kerékcsapágyakkal. Az első csere 170ekm körül volt a bal hátsó keréknél, aztán a jobb első, majd a jobb hátsó 182ekm-nél, majd bal első 190ekm-nél ezek mind febi-k voltak. Aztán a bal hátsó megadta ismét magát 191ekm-nél kapott skf-et, nem sokkal később(192ekm) a bal első is szintén skf-et kapott. Pár héttel később halkan megint búgni kezdett valami a bal eleje felől 55-65km/h és 80-95km/h között volt hangosabb. A kormány jobbra húzására erősödött a hang. Nem akartam elhinni, hogy a viszonylag új skf csapágy lenne a rossz. A kereket kézzel forgatva nem adott igazán hangot, mert a hajtás hangja is belehallatszott. Aztán a hét elején az egyik ismerősnél a csápos emelőre állva 90km/h-ig meghajtottam, üres, gyújtás le és akkor hallatszott igazán, hogy bizony a jobb első a ludas. Ez még febi volt. Tegnap szétszedtük, a kerékagyat kézba fogva és megforgatva is érősen morgott a csapágy. Ez is skf-et kapott, azóta csend van.
Szinte mindenki azt mondta, a csapágy a terhelés alatt morog, ha jobbra húzom a kormányt és akkor erősödik, akkor biztos a bal a rossz. Ezek szerint ez nem biztos...
A multkoriban írtam arról, hogy meggyulladt az izzítás/elektronika hiba visszajelző az M7-en emelkedőn való huzatáskor, de mikor visszavettem a gázpedált elaludt és semmi egyéb jelenség nem volt. Most ismerős rátette a Clippet és megnéztük van-e eltárolva hibajelzés és nem volt más csak gázpedál pozició hiba eltárolva.
Megnéztük a gázpedál állás jelzést és eémagyarázták, hogy dupla poti van benne, de eltérő értékeket mér az számítógép és ezért jelez hibát. Valóban az egyik ág fele annyi feszültséget mutatott mint a másik, 0,8-4,3 között volt az egyik és 0,4-2,2 között a másikról lejövő feszültség.
Lehet hogy csak kontakt hiba talán a csatlakozónál talán a csúszó felületen, javasolták, hogy vegyek másikat. Hála Istennek nem befecskendezés hiba, ebből nincs eltárolt hibajelzés.
Én szerintem sok minőségi különbséget nem lehet találni fagyállók közöt. Kémiailag hasonló összetételű kell hogy legyen, a kenés elhanyagolható ezáltal felesleges vagyonokat költeni márkás fagyállóra.
A Renault-nak nincs is sok full alu motorja. Talán a v6-osok azok voltak, az A-s motorcsalád, meg az új tce család is az. De a többi mind acél blokköntvényt használ.
A glaceol is elf termék. :) Én csak azért írtam ezt az alu dolgot, mert attól, hogy acél a blokk attól még a hengerfej miatt olyan folyadék kell bele ami nem oxidálja el az alumíniumot. Na meg a fűtő, és a hűtőradiátor is abból van. Elvileg ennyi elég, de én is pl megveszem a gyári folyadékot biztos ami biztos. És 1:1-ben van keverve. Mintha ez lett volna az ajánlás is a flakonján. De lehet rosszul emlékszem.
Nem akarom leminősíteni ezt az anyagot. Nem ismerem ezért nem tudom , hogy milyen.
Egyébként nem hiszem, hogy rossz minőségű. Szerintem inkább jobb fajta. Olcsobb mint mondjuk a Glaceol RX, de hát ugyebár minden automárka más olajat/folyadékokat használ, mindegyik a saját termékét ajánlja , vagy akarja eladni.
Így a Renault a Glaceolt, vagy az Elf olajat, stb.
Engem csak a töménysége zavar ami jelenleg a kocsimban van. Ezért gondoltam, ha úgy is pacsálnom kell vele , lehet lecsarélem a gyári ajánlottra.
Eddig nekem kétszer volt törött katalizátorom, de nem emlékszem, hogy annak lett volna egyáltalán bármi hangja menet közben. Viszont mindkét esetben lefolytotta a motort. Nem lehet, hogy valamelyik hőterelő lemez szivat? Esetleg a tűzkarikás csatlakozás a katalizátor után? Egyébként ha ott megbontod onnan bele lehet látni a katalizátorba. És tényleg jellegzetes hangja van ha törött és megütögeted.
Az 5 (de lehet 4) literes készre kevert az a -21 C fokos? Akkor 33%-os keverési arány kb..
Az 1:1 (50%-os) az olyan -35...-40 C fokos lehet kb. Nem túl tömény azt belerakni ?
A gyári feltöltés az -20 C fokos. Ez volt a kiegyenlítő tartályon.
Ami jelenleg a kocsimba van (Glycunic ALU G30) lehet kicsit töményebb let a kelleténél, higítanom kellene azthiszem. Nem mértem meg de biztos van vagy -40 C fokos.
Mondjuk nem halottam még felőle se jót se rosszat. Nem valószínű , hogy rossz lehet. Elvileg sokféle márkához alkalmazható a címke alapján. Mondjuk alumínium blokkba ajánlják. Nem tudom számít -e ez, mert az én kocsim acél blokkos.
Menj el egy kipufogós műhelybe, mert ha mégsem a katalizátor a baj akkor minek cserélnéd ki. Lehet, hogy csak a katalizátor védőburkolata adja a hangot, le van rohadva a hegesztésnél. Ez gyakori hiba nem csak renaultnál. Ha katalizátor a hibád olyan 50 ezer körül kalkulálj egy normális márkánál, gyengébb minőségű kb 30 környékén. Jobb minőségű utángyártott Magnaflow. Gyengébbek Bosal, Continental.
Alá kell mászni, és megütögetni óvatosan a katalizátort, hogy valóban törött-e a kerámia. Viszont vigyázz, mert ha törött bármikor lefolythatja a motort, és nem fogod érteni miért nem megy. :D
Ha valóban az a baj bármelyik ovális univerzálist be lehet szerelni ami befér, és a cső mérete is megfelelő. Na meg a kapacitása, és nem mondjuk 1 literes motorhoz való. Valaki a Bosalra esküszik az utángyártottak közül. De vannak itt ebben jártasabb márkatárak akik kipufogó témában igen jártasak.
A kocsi 2001-es 1.4, 8 szelepes benzines Thalia. Elinduláskor alul újabban hallok valami zajt, mintha elmozdulna valami. Elolvasva a korábbiakat, a katalizátorra tippelek, viszont nekem nem egy bizonyos fordulatnál jön a zaj, hanem a gyorsításkor. Valószinűleg nem a lemez mozdul el, hanem a kerámia. Hibalámpa nem ég, semmi más bajom nincs vele. Viszont hamarosan vizsgáztatnom kell.
A kérdéseim: ha cserélni kell a katalizátort, akkor vajon van-e hozzá univerzális? Ha igen, hol és milyent vegyek? Az univerzálist csak kipufogó műhelyben, hegesztéssel szerelik be?
A gyárit kb. 80 ezerért kínálják, szeretném olcsóbban megúszni a dolgot.
Na ezt egy kis motor végzi, ami a zsalura van erősítve, és vezetékkel összektöve szintén az ellenállásbetéttel.
Mikor te átállítod hogy külső beszívás legyen, vagy belsőkeringtetés, a zsalu átvált egyik pozícióból a másikba, végállásban megszorul, így a motor nagyobb terhelést vesz fel, minek hatására "egy elektronika" lekapcsolja róla a feszültséget.
Csak azt nem tudom, ez az "elektronika" az ellenálláspanelon van, vagy az utastéri vezérlőnek a panelján. :D Csak ezért kérdeztem. ;)
Mert nálam folyamat haldoklik ez a rendszer, és nem találom a hiba okát.