Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54581

Hát csapágyból szerintem skf és bredy amit érdemes berakni. Sok gyártó csak ráteszi a saját lobogóját valaki más termékére.

Előzmény: Törölt nick (54578)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54580

A pedál feletti csatlakozó szokott a bűnös lenni. Kontakt spray segít rajta, de ha visszatérő akkor a csatit ki kell vágni ès fixre forrasztani.

Előzmény: ÖregMackó (54576)
Köhike Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54579

Na febi csapágyat sem fogok venni..... De sajnos nekem az utóbbi időben az skf-el sem volt túl pozitív tapasztalatom. Az sem a régi már. 

Előzmény: Törölt nick (54578)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54578

Erre mondják talán, hogy a rossz hír is jó hír...

 

 

 

Jó pár hónapja küzdöttem a kerékcsapágyakkal. Az első csere 170ekm körül volt a bal hátsó keréknél, aztán a jobb első, majd a jobb hátsó 182ekm-nél, majd bal első 190ekm-nél ezek mind febi-k voltak. Aztán a bal hátsó megadta ismét magát 191ekm-nél kapott skf-et, nem sokkal később(192ekm) a bal első is szintén skf-et kapott.  Pár héttel később halkan megint búgni kezdett valami a bal eleje felől 55-65km/h és 80-95km/h között volt hangosabb. A kormány jobbra húzására erősödött a hang. Nem akartam elhinni, hogy a viszonylag új skf csapágy lenne a rossz. A kereket kézzel forgatva nem adott igazán hangot, mert a hajtás hangja is belehallatszott. Aztán a hét elején az egyik ismerősnél a csápos emelőre állva 90km/h-ig meghajtottam, üres, gyújtás le és akkor hallatszott igazán, hogy bizony a jobb első a ludas. Ez még febi volt. Tegnap szétszedtük, a kerékagyat kézba fogva és megforgatva is érősen morgott a csapágy. Ez is skf-et kapott, azóta csend van.

Szinte mindenki azt mondta, a csapágy a terhelés alatt morog, ha jobbra húzom a kormányt és akkor erősödik, akkor biztos a bal a rossz. Ezek szerint ez nem biztos...

Előzmény: ÖregMackó (54576)
Köhike Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54577

Ezek általában fordítva vannak bekötve, vagy offset van a két pálya közt, hogy ha valami hiba van azt detektálni tudja az ECU.

Előzmény: ÖregMackó (54576)
ÖregMackó Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54576

Sziasztok!

 

A multkoriban írtam arról, hogy meggyulladt az izzítás/elektronika hiba visszajelző az M7-en emelkedőn való huzatáskor, de mikor visszavettem a gázpedált elaludt és semmi egyéb jelenség nem volt. Most ismerős rátette a Clippet és megnéztük van-e eltárolva hibajelzés és nem volt más csak gázpedál pozició hiba eltárolva.

Megnéztük a gázpedál állás jelzést és eémagyarázták, hogy dupla poti van benne, de eltérő értékeket mér az számítógép és ezért jelez hibát. Valóban az egyik ág fele annyi feszültséget mutatott mint a másik, 0,8-4,3 között volt az egyik és 0,4-2,2 között a másikról lejövő feszültség.

Lehet hogy csak kontakt hiba talán a csatlakozónál talán a csúszó felületen, javasolták, hogy vegyek másikat. Hála Istennek nem befecskendezés hiba, ebből nincs eltárolt hibajelzés.

 

ÖregMackó

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54575

A Kipufogó Klinika a magyarországi forgalmazója.

Előzmény: Köhike (54569)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54574

Én szerintem sok minőségi különbséget nem lehet találni fagyállók  közöt. Kémiailag hasonló összetételű kell hogy legyen, a kenés elhanyagolható ezáltal felesleges vagyonokat költeni márkás fagyállóra.

Előzmény: Géroff (54570)
Géroff Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54573

Ok. Köszi a válaszokat. Még alszok rá egyet aztán meglátjuk. Jóccakát :)

Előzmény: Köhike (54572)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54572
A Renault-nak nincs is sok full alu motorja. Talán a v6-osok azok voltak, az A-s motorcsalád, meg az új tce család is az. De a többi mind acél blokköntvényt használ.
Előzmény: Köhike (54571)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54571
A glaceol is elf termék. :) Én csak azért írtam ezt az alu dolgot, mert attól, hogy acél a blokk attól még a hengerfej miatt olyan folyadék kell bele ami nem oxidálja el az alumíniumot. Na meg a fűtő, és a hűtőradiátor is abból van. Elvileg ennyi elég, de én is pl megveszem a gyári folyadékot biztos ami biztos. És 1:1-ben van keverve. Mintha ez lett volna az ajánlás is a flakonján. De lehet rosszul emlékszem.
Előzmény: Géroff (54570)
Géroff Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54570

Nem akarom leminősíteni ezt az anyagot. Nem ismerem ezért nem tudom , hogy milyen.

Egyébként nem hiszem, hogy rossz minőségű. Szerintem inkább jobb fajta. Olcsobb mint mondjuk a Glaceol RX, de hát ugyebár minden automárka más olajat/folyadékokat használ, mindegyik a saját termékét ajánlja , vagy akarja eladni. 

Így a Renault a Glaceolt, vagy az Elf olajat, stb. 

 

 

Engem csak a töménysége zavar ami jelenleg a kocsimban van. Ezért gondoltam, ha úgy is pacsálnom kell vele , lehet lecsarélem a gyári ajánlottra.

"Ha már lúd akkor legyen kövér." :) 

 

 

Előzmény: Köhike (54567)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54569
Magnaflow kapható itthon?
Előzmény: Törölt nick (54565)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54568
Eddig nekem kétszer volt törött katalizátorom, de nem emlékszem, hogy annak lett volna egyáltalán bármi hangja menet közben. Viszont mindkét esetben lefolytotta a motort. Nem lehet, hogy valamelyik hőterelő lemez szivat? Esetleg a tűzkarikás csatlakozás a katalizátor után? Egyébként ha ott megbontod onnan bele lehet látni a katalizátorba. És tényleg jellegzetes hangja van ha törött és megütögeted.
Előzmény: virmik (54559)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54567
A hengerfej attól még alu. Azt is ugyanúgy megeszi, ha rossz.
Előzmény: Géroff (54566)
Géroff Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54566

Az 5 (de lehet 4) literes készre kevert az a -21 C fokos? Akkor 33%-os keverési arány kb..

 

 

Az 1:1 (50%-os) az olyan -35...-40 C fokos lehet kb.  Nem túl tömény azt belerakni ?

 

A gyári feltöltés az -20 C fokos. Ez volt a kiegyenlítő tartályon.  

 

Ami jelenleg a kocsimba van (Glycunic ALU G30) lehet kicsit töményebb let a kelleténél, higítanom kellene azthiszem. Nem mértem meg de biztos van vagy -40 C fokos. 

Mondjuk nem halottam még felőle se jót se rosszat. Nem valószínű , hogy rossz lehet. Elvileg sokféle márkához alkalmazható a címke alapján. Mondjuk alumínium blokkba ajánlják. Nem tudom számít -e ez, mert az én kocsim acél blokkos. 

 

   

Előzmény: Köhike (54562)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54565

Menj el egy kipufogós műhelybe, mert ha mégsem a katalizátor a baj akkor minek cserélnéd ki. Lehet, hogy csak  a katalizátor védőburkolata adja a hangot, le van rohadva a hegesztésnél. Ez gyakori hiba nem csak renaultnál. Ha katalizátor a hibád olyan 50 ezer körül kalkulálj egy normális márkánál, gyengébb minőségű kb 30 környékén.  Jobb minőségű utángyártott Magnaflow. Gyengébbek Bosal, Continental. 

Előzmény: virmik (54559)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54564

Ja valahogy igy működik, de azt nem tudtam hogyan vezérlődik.

Előzmény: Törölt nick (54555)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54563
De a 4 literes kiszerelés az előre kevert. (lehet 5 literes nem emlékszem)
Előzmény: Géroff (54561)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54562
Úgy emlékszem rá van írva a dobozra az ajánlott kevési arány. Én nem higítottam 1:1-nél jobban.
Előzmény: Géroff (54561)
Géroff Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54561

Mik az arányok hűtőfolyadékra? Asszem volt már ilyen kérdés.

Glaceol RX D típusra.

1:1,5 ---> az hány fokosra jön ki. Nem akarok -40  C fokosat beletenni. Azthiszem az 1:1 . Elég szerintem a -25 C fokos.

 

Milyen arányba érdemes higítani. 

 

Mennyi deszt víz kell mennyi koncentrátumhoz?

Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54560

Ha az eltörött, és kézzel megütögeted zörög.

Előzmény: virmik (54559)
virmik Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54559

Mit kell tapasztalnom, ha óvatosan megütögetem a katalizátort?

Ezt az óvatos ütögetést nem értem, hónapok óta hallom a zajokat, azóta már érhette nagyobb rázkódás is, amitől a kerámia megadná magát.

De akkor mi a baj? Álló helyzetben semmi fordulaton nem jön a zaj, csak ha elindulok, de akkor mindig. 

Kb. mennyi az ára egy univerzális katalizátornak?

Kb. mennyiért cserélik ki? (mert ha hegeszteni kell, akkor mesterhez kell vinnem)

Miklós

Előzmény: Köhike (54558)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54558

Alá kell mászni, és megütögetni óvatosan a katalizátort, hogy valóban törött-e a kerámia. Viszont vigyázz, mert ha törött bármikor lefolythatja a motort, és nem fogod érteni miért nem megy. :D

Előzmény: virmik (54556)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54557

Ha valóban az a baj bármelyik ovális univerzálist be lehet szerelni ami befér, és a cső mérete is megfelelő. Na meg a kapacitása, és nem mondjuk 1 literes motorhoz való. Valaki a Bosalra esküszik az utángyártottak közül. De vannak itt ebben jártasabb márkatárak akik kipufogó témában igen jártasak. 

Előzmény: virmik (54556)
virmik Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54556

A kocsi 2001-es 1.4, 8 szelepes benzines Thalia. Elinduláskor alul újabban hallok valami zajt, mintha elmozdulna valami. Elolvasva a korábbiakat, a katalizátorra tippelek, viszont nekem nem egy bizonyos fordulatnál jön a zaj, hanem a gyorsításkor. Valószinűleg nem a lemez mozdul el, hanem a kerámia. Hibalámpa nem ég, semmi más bajom nincs vele. Viszont hamarosan vizsgáztatnom kell.

A kérdéseim: ha cserélni kell a katalizátort, akkor vajon van-e hozzá univerzális? Ha igen, hol és milyent vegyek? Az univerzálist csak kipufogó műhelyben, hegesztéssel szerelik be?

A gyárit kb. 80 ezerért kínálják, szeretném olcsóbban megúszni a dolgot.

Köszi: Miklós

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54555

Neked is van külső-belső levegőállítás...? Ugye?

Na ezt egy kis motor végzi, ami a zsalura van erősítve, és vezetékkel összektöve szintén az ellenállásbetéttel.

Mikor te átállítod hogy külső beszívás legyen, vagy belsőkeringtetés, a zsalu átvált egyik pozícióból a másikba, végállásban megszorul, így a motor nagyobb terhelést vesz fel, minek hatására "egy elektronika" lekapcsolja róla a feszültséget.

 

Csak azt nem tudom, ez az "elektronika" az ellenálláspanelon van, vagy az utastéri vezérlőnek a panelján. :D  Csak ezért kérdeztem. ;)

Mert nálam folyamat haldoklik ez a rendszer, és nem találom a hiba okát.

Előzmény: Törölt nick (54551)
Köhike Creative Commons License 2013.11.19 0 0 54554
Inkább 185/60r14. A 65-ös nagy lesz.
Előzmény: nono30 (54553)
nono30 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 54553

Sziasztok!

 

Használt közép kategóriás téli gumit keresnék (4db) 175/65/14 vagy 185/65/14. 6-7 mm profilmélységgel Fehérváron vagy környékén!

 

 

 

 

Köszönettel: P.N.

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.18 0 0 54552

Na, most elszomorítottál... :-(

Átvezetőt nehéz szerezni, kevés a tempomatos bontott Clio, és ha van is ez olyan alkatrész, amit szeretnek aranyárban mérni.

Reméltem, hogy beépíthető a Thalia kapcsoló, vagy láttam Lagunában ilyen kapcsolót, de arról sem tudom, hogy kompatibilis-e...

Akkor egyelőre marad a duda plusz kis gombon, a kormányba meg befaragom a kapcsolókat, remélem nekem is sikerül olyan jól, mint neked. :-)

Előzmény: Törölt nick (54548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!