A kerékpáros rendőrök kerékpárjának első kerekén miért nem kötelező a két sárga küllőprizma?
Mert csak 1 prizma kell(ene). Világítás pedig csakis este
(6)348 A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el,
Vagyis nappal ezek megléte nélkül is lehet közlekedni, így minden bírságolás jogszabályellenes, rendőri pénzbehajtás!
És ők miért mehetnek át leszállás nélkül a Hungárián a Hős utcai zebrán?
Mert egyetlen KRESZ szabály se tiltja, hogy áttekerj a zebrán.
És mi lenne, ha nem általánosítanánk? :-D A többiek már leírták... tartom a véleményem. De ezzel az üggyel kapcsolatban is bedugulok, mégha a bárki is mondja a bármit :-)
Nekem is van/volt térdproblémám. Tavaly egy tavaszi jókora tekerés után jött elő. Bedagadt, és feszített. Javaslom, hogy kérj a háziorvostól térd uh és röntgen beutalót. ezzel ki lehet zárni a kopást, és az olyan problémát, mint pl. az enyém. Nekem egy Baker Cysta volt/van a bal térdemben. A cysta azért "lett", mert kezdődő kopások vannak, és túl sok folyadék keletkezett, ami a szalagok között a kisebb ellenállás felé kinyomult. Azaz hátrafelé.
A reumatológus - akihez 2 hónap múlva jutottam el - írt kétféle kenőcsöt, egy éjszakait, és egy nappalit. A nappali csodákra képes, ha kell megvannak az összetevői, és a háziorvos is felírhatja. Sokféle gyógynövény, gyulladáscsökkentő, és hűsítő anyagok vannak benne.
Azt a javaslatot kaptam, finoman pörgetve tekerjek, ne terheljem túl a térdem.
Most ott tartok, hogy aránylag sokat tekerek, néha előjön, de ha óvatosan mozgatom kimondottan jót tesz neki. (hetente 2-3x megyek Érdről Pestre dolgozni kerékpárral 60-70 km oda vissza +a hétvégék)
Ha pl. érzem, hogy elkezd egy kicsit feszíteni, akkor tekeréssel ki tudom mozgatni.
Nagyon hasznos, ha tényleg van probléma, és nem csak egy húzódásról van szó, hogy különböző térd szalagokat erősítő tornákat betanítson egy gyógytornász. Hiába tekersz sokat meglepő, milyen helyeken vannak még izmaink :-)
Táltos rövid, asszem nem is mértem külön. Legutóbb visszatértem, de elszakítottam a láncomat, a babapiskóta külső lap tört ketté :) Patentszemezés után nem volt kedvem újrapróbálni.
Valaki nem tudja, hogy a Bartók Béla úton a Kosztolányi Dezső tér és a Körtér között még mindig megvan-e buszsáv, vagy a 4-es metró átadásával megszűnt?
jaja, a magar nyelv bizony képes a vélemények árnyalt kifejezésére. Azt állítani hogy h. valaki vmiben hibázott (mint jelen esetben a srác, mert nem volt elég defenzív), az nem egyenlő azzal, hogy az illetőt hibáztatjuk a dologért
Nem hibáztattam a sporit. Csak annyit írtam, hogy sokat tett azért, hogy ez ÍGy alakult. A felvételt többször megnézve - a helyszínt jól ismerő gyakorlott bringásként- ezt továbbra is fenntartom.
"Útfelújításokat is végzünk, (...) a Fehérvári út megújul a Kondorosi út és Hamzsabégi út között"
"A Bikás parknál, a Bártfai utcánál és az Etele út teljes hosszában pedig kerékpárutat építenénk."
A tervek szerint a Fehérvári út és a Tétényi út között vegyesen kerékpársáv és kétoldali egyirányú bringagyalog lenne, Tétényi út-Etele között pedig kétirányú bringagyalog a déli oldalon.
idéznék egy kommentet, mivel ugyanezt írnám le én is:
"A kedvencem azok, akik szerint elsőbbsége annak van, akinek megadják, és a kerékpárosoknak jobban kellene vigyáznia. Ezek, gondolom, ugyanazok, akik a nőket hibáztatják, amiért megerőszakolják őket, mert biztosan úgy viselkedtek, öltözködtek, kihívták maguk ellen a sorsot. MI LENNE, HA NEM AZ ÁLDOZATOT HIBÁZTATNÁNK?"
Az elsőre akkor is azt kell reagáljam, hogy ez attól még tény. Nem először látok ilyet, nekem is volt majdnem hasonlóm, csak figyeltem. Igenis, a munkaadójának kéne valamit tenni.
Aki meg köpködni akar, az úgyis megteszi a körülményektől függetlenül, mert az nem gondolkodik, csak köpköd.
Hogy a másik oldalról hozzak példát, a múltkor autóval jobbra kanyarodva egyszer az életben nem adtam elsőbbséget a zebrán szabálytalanul haladó kerékpárosnak (akinek ott sem lett volna szabad lennie, mert járdáról járdára tekert át a zebrán), aki mellesleg lehajtott fejjel, körülnézés nélkül biciklizett -- láttad volna, milyen felháborodottan anyázott, és biztos, hogy szabadságharcosnak képzelte magát közben.
Másodszor meg a sáv közepén haladás nem folyamatos haladást jelent! Mivel már úgyis megemlíttettem mint a módszer híve: a sáv közepén addig maradok, amíg a mögöttem jövő lelassít. Ha a relatív sebesség megfelel a rendelkezésre álló szélességnek (a kettőt együtt kell értékelni), akkor udvariasan félrehúzódom, és kézmozdulattal jelzem, hogy most már mehet, nem csak kacsázni mentem a szélére. Ha már annyival jön mögöttem a gépjármű, mint én, miért maradnék előtte?
"véleményem szerint nem képzettek eléggé a sofőrök, hogy tényleg felmérjék, a busz vége mekkora utat jár be"
Bocs, ez egy felelősséggel járó szakma, és a szakmai alkalmatlanság nem mentesít sem a szakmai alkalmatlanság alól, sem a foglalkozás körében okozott baleset alól. Ha ez így van, ahogy mondod, az nem a sofőrt menti, csak annyit jelent, hogy még néhány embert mellé kell ültetni a vádlottak padjára.
"Az már inkább minősíti a sofőrt, hogy amikor szóltak neki az utasok, mit tett, akkor sem állt meg."
A minősíti ide enyhe szó. Pontosabban a cselekményt minősíti, cserbenhagyássá.
az biztos, h. én pld "defenzívebben"' tekerek a Thökölyn, mint a szegény srác. De káromkodni így is gyakran kell, mert tényleg sok az állat módon vezető buszos.
"Egyébként azzal, hogy középen tekersz a sávba csak az utasokkal b@szol ki, akik meg még jobban köpködni fognak a kerékpárosokra."
Azért ez nem ennyire fekete-fehér. Egyrészt, ha van lehetőség ott félrehúzódok és elengedem (nem egyszer meg is köszönte a buszvezető), másrészt meg ilyenkor megyek olyan tempót, hogy olyan nagyon azért eleve nem tartom fel.
Másrészt, az utasoknak nem az életéről van szó (szemben a kerékpároséval), hanem egy összességében másodpercekben, de legfeljebb egy-két percben mérhető idő különbségről a teljes utazási időben, amit a megállókban balfaszkodó utastársaiktól (gyk. saját maguktól) is bármikor megkaphatnak.
A Thökölyre és hasonlókra ha nem muszáj, nem is mennék bringával, mert hiába a kerékpársáv, ha a másik oldalon járdaszegély, parkoló autók, korlátok vannak, tehát nincs menekülési lehetőség. Jártam már úgy, hogy inkább a padkát / árkot választottam egy nyerges billencs hasonló akciója után. Ha lett volna kamerám, akkor kb ugyanezt vette volna fel, csak a végkifejlet volt más, mert nekem ott volt helyem hova menekülni.
Nyilván, ha valaki haladni akar, akkor kénytelen bevállalni, de ezekbe a típusú utakba kódolva vannak a balesetek.
Én , aki most már elég rutinosnak mondhatja magát a budapesti bringázásban, azt kell mondja, semmi baj nincs a Thököly infrával. Ésszel kell használni. A nagy részében sávod van, amin a buszok nem mennek, elfér mindenki egymás mellett. Van pár szakasz, ahol megszűnik a sáv, itt úgy sorolsz be, hogy jól hátranézel és felméred, beférsz-e, ha épp jön autó/busz (kiskörtén is van ilyen, mégse hallottam még brutális balesetről emiatt onnan), ha nem, fékezel, ha igen, mész tovább. Kereszteződések környékén ill. buszmegállóknál akad ilyen, nem sok, kezelhető. És véleményem szerint is hibázott kissé a bringás, mert túlontúl a szélén ment, és tényleg nem fékezett, figyelt, hogy a buszos bejön elé. Ha napi szinten jár arra, tudhatta, hogy vannak a sávelvezetések ott, tehát esélyes volt, hogy a busz így bejön ott, ez esetben már tudhatta mi történik és fékez, ha meg ismeretlen a terep, akkor eleve óvatosabban megyek. De ettől nincs felmentve a cserbenhagyó sofőr, de itt több hiba is esett a mátrixban.
A Budafoki út külső részén szinte naponta tapasztalom, hogy tényleg nem érzik a járművet. Kikerül, de olyan rövid ívben, hogy a hátsó része sokszor egy-két arasznyira húz el mellettem. Holott az ív elején még tartotta a "biztonságos" távolságot. Nem értem, miért kell olyan hamar visszamennie a külső sávba, ha a megálló még fényévnyire van....
Az már inkább minősíti a sofőrt, hogy amikor szóltak neki az utasok, mit tett, akkor sem állt meg