Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Sziasztok, tegnap egy Westen star condens 28 mondta be az unalmast. Eddig nem volt vele gond, tegnap viszont bekapcsoltam volna a fűtést, ami pár percig ment is, aztán leállt és olyan hangja volt a kazánnak, mintha fellottyant volna. Az elmenő cső meleg volt, a szivattyú is járt. Kikapcsoltam, majd pár perc múlva vissza, gondoltam lehűlt, de amint beindult a ventilátor, egyből jött ez a hörgő hang, ami addig van jelen, amíg jár a venti. A kazán próbálna begyújtani, de nem tud, tehát nem a kazán rottyan fel, így most se meleg víz, se fűtés, szerelőt meg nem tudom mikor tudok fogni.Hibakód alapján ( E 53 ) az van, hogy a füstgáz elvezetése nem megfelelő, ebből arra tippelek, hogy esetleg a hőcserélő van elkoszolódva. Valami tipp?
Elektroműszerész létemre ezzel kezdtem, de nem vártam meg, amíg a saját szivattyúja lekapcsol. Nem baj, hogy a 60 fokos víz ott pang a kazanban emiatt?
Kb. 50-55 m2-es, padlófűtéses lakásba szerintetek mekkora teljesítményű fűtő kazán lenne optimális? Most egy 24 kW-os, régi nyílt égésterű van, amit le fogok cserélni. Olyat olvastam, hogy ekkora lakásba a 24kW-os feleslegesen nagy, viszont nincs nagy választék a 20 kW alattiakból. Mi erről a véleményetek? Milyen teljesítményű lenne a gazdaságos?
Azért itt kérdeztem, mert ariston genus one 30-as kazán hajtja a rendszert, és rendszerszemléletként gondoltam hátha valaki találkozott ilyennel..
Két radiátor van azon a körön, és az egyikből ágazna le az esbe 3 utas keverőszelep, ami amikor a radiátort megtölti a kazán, megfelelő hőmérsékletű keverékkel megtölti a padló-csöveket.
Erre az elképzelésre kérdeztem rá, hogy van-e ilyen tapasztalata/összekötése valakinek itt a fórumon.
Hőcserélő körében 25-ös csövön van egy csőtermosztát, ami kapcsolja a padlófűtés szivattyúját. Ez sajnos túl lassú, mire bekapcsol, a kazán leáll az előremenő melege miatt. Ez így megy két-háromszor, mire átmelegszik és kapcsol a kurva termosztát.
A csőtermosztátok mintha ugyanolyan kialakításúak lennének, nagy átmérőre, nagy felületre, kb. 2.5-3 collos csövön biztos remekül üzemelnek. Nem is értem, miért ilyet szerelt fel az ember. Gyorsabb megoldást keresek, ez így nem maradhat ugye.
Ha magas hőmérsékletű rendszer akkor a radiátor visszatérő még mindig magas a padlóba. De csak találgatok.
Szerintem két külön zóna kéne hozzá, de ez nekem már magas. 20m2-ért én nem variálnám a rendszert. Ha túlméretes radiátorok lesznek alacsony-hőmérsékletű kazánbeállítással akkor lehet a visszatérőt padlóba vezetni.
Felmerült a lehetősége, hogy a nappali radiátor mellé a betonozás miatt betekerhetnénk némi padlócsövet...
Vagyis, kb 20m2 lehetne padlófűtéses is. Így a radiátor felfűti a teret, a padló meg általánosságban tovább tartaná a meleget, vagy csak meleg lenne (laminált padlóval)
....
Mivel oldjam meg a feladatot?
Felmerült az esbe 3 utas szelep gondolata, vagy az oventrop rtl-t ajánlották - szakboltban.
Nekem a 3 utas szelep tűnik jó választásnak, az oventrop simán ráengedi a padlócsövekre a 60 fokos vizet?!
Persze itt is 10k-t ír. Sajnos nem olyan egyszerű a történet mert kedvezményesen jutottam hozzá. Egyébként azt mondta az illető már találkozott ilyen hibás érzékelővel.
Ebben, a 48. oldal jobb szélén ott az igazság. Feltéve, hogy Vitodens 100-W B1HA, B1KA falikazánod van. Szóval érdekes, azt gyanítom, hogy a régebbi 100-W kazánokban (mint az enyém, vagy a tied) 10K volt az NTC, a mostaniakban változtatás volt és 5K lett.
A gyárit mindenképpen küldd vissza és kérd el az árát, mondván, hogy megoldottad más forrásból. A 100 EUR az 100 EUR...
Az alkatrész katalógusban is ez van benne... Meg kellene kérdezni egy hozzáértőt. Bár nekem úgy rémlik, hogy a kazán valamelyik útmutatójában szerepelt a 10K NTC. Utána is nézek mindjárt.
Egy sima kéteres kettős szigetelésű kábellel vittem ki az északkkeleti falra, ahol a kazán szívó csöve is van, itt nem éri nap, tehát elvileg a jó hőmérsékletet mutatja. Az egész nem volt egy ezres...
Bosch Condens 2500 W típusú kazánom van. Egy ideje a kijelzőn megjelent egy "In" felirat. Eddig nyári üzemmódban volt a kazán, a melegvíz hőfokot és ezt kódot mutatja felválta. Gondolom talán a lejárt szerviz intervallumot jelezheti?! Kérdésem lenne, hogy hogyan tudnám nullázni, illetve okozhat e problémát ha nincs lenullázva (pl letiltja a kazánt).