Olsvastam neked se akar szuperálni a fütés! Nekem is 70-80fok víznél elég sovány langyos levegőt nyom befelé csak! A fagyállót valószínű megtartja fent a radiátoroknál mert nem engedi vissza le a hűtőbe!
Na látod és szerintem melegen meg sűrűbb mint a motorolaj.
Ha már csak a viszkozításosztály számaikat nézzük...
Mérj rá végállásban mit tud alapjáraton. De nem is kell mérni, ha sípol a nyomásszabályzó akkor a szivattyú jó.
Ha olajcserével nem javul, akkor majd cseréld le.
Azt elhiszem, hogy a kamion ülés kényelmes. :)
Különben is, egy jó ülés sokat dob a komfortérzeten, még az Mtz-ben is.
Viszont nem kell járatni a kompresszort... sokan csinálják úgy, hogy a súlyukhoz beállítanak egy állandó nyomást a légrugóban és úgy van. (ezt többször próbálgatni kell, mire pont jó lesz a nyomás) A légrugó tartja a súlyodat, nem a torziós rugók mint a régiben. Lengéscsillapítója legyen jó és kész. Örök élet meg 3 nap. :-)
Én is most a hidraulika rendszerbe hidraulika olajat öntöttem sokkal folyósabb mint a motorolaj. A kormányon nem tudom hány éves lehet a szivattyú, de ha talajmarás után tavasszal újra fájni fog a karom ledobom és kap újat :D
Ismerősöm meg a gépébe most rakott egy kamion ülést :D nagyon frankó annyi h járatni kell a kompresszort folymatosan, de azt mondja h inkább cseréli évente a kompresszort mint hogy a gerince odalegyen. Ja és megjegyezte megszűnt a földúton a pattogás :D
Te figyu a haver küszködött vele sokat vett rá egy új vezérlő szelepet és beszart olyan könnyű lett a kis ötvenes kormánya !A nyomását azért mérd meg a szívattyúnak az legyen az első ..!
Azért alapjáraton is el kellene tudnod forgatni. Kopott lehet a szivattyú.
Viszont én arra jutottam, mert ilyen jelenség nálam is van, hogy ha sokat dolgozok a géppel és jól átmelegszik minden, akkor nehezeb lesz a kormány. Szivattyú rajta 4. éves.
Nem vagyok olajszakértő, de szerintem a motorolaj adott hőmérsékletre jobban felhígul mint a hidraulika olaj.
Sokan azt mondják, hogy hát jó oda a motorolaj mert ha a szivattyú szimeringje elfossa magát, akkor a motorolajban landol a szervóból az olaj. Ez igaz.
Na elmondom, hogy én és a közvetlen környezetemben az eddigi évek alatt senki sem járt így, hogy a kormányszivattyú szimeringje megunta a banánt.
A kormányrásegítő rendszer is ugyanolyan hidraulika rendszer mint a többi. Szóval legközelebb én hidraulika olajjal töltöm fel és majd meglátom milyen lesz.
Én kereken 1 éve vagyok a fórumon és örülök h első perctől kezdve segítőkészek velem az emberek :) Igaz én nem tudok nekik segíteni ha gond van mert tanuló vagyok esetleg a véleményem leírni 1-2 dologról :D Néha nehezen látok át dolgokat de akkor is türelemmel leírták többen is hogy megértsem gondolok itt a hosszas hidraulikával való kínlódásomra de végre átláttam a működését és kezdem megérteni!
Üdv! Lenne egy olan kérdésem, hogy a gépet ha beindítom hidegen alapjáraton nagyon jó a kormány, de ha bemelegszik akkor már nem bírom forgatni álló helyzetben csak ha rálépek a gázra. Esetleg egy szivattyú csere megoldaná a problémám?
Én viszont azt nem szeretem, mikor valaki kérdez, kap választ, tanácsot és arra nem veszi a fáradságot, hogy ha meg fogadta vagy megcsinálta, akkor számoljon be róla mire jutott. Meg egy héttel később megkérdezi ugyanazt újból...
Ez nem kötelező, semmi sem közelező, de abból mi is tanulunk, hogy az ötlet, tanács jó volt és bevált, elhárította a hibát, vagy úgy nem jó vagy nem vezetett eredményre, akkor utána megmondja.
Akinek nem inge nem veszi magára, de így működne jól vagyis jobban a fórum szerintem.
Régi nevén Freddy (a mostani túl hosszú és nem jegyeztem meg :-) ) kollégával egyetemben én is végigolvastam az összes hozzászólásodat az előbb.
Van olyan, mikor az ember figyelmetlen és egyszerűen nem veszi észre a hozzászólásodat a sok "D-244 57LE, meg leták tárcsa, ilyen eke, olyan eke" stb. ezerszer leírt írások miatt...
Van mikor a "törzs" tagok írására sem bagózik rá senki. Ne sértődj meg ez miatt.
Segítettünk már neked páran innen ahogy olvastam az előbb, köztük én is.
Akkor most a kormány témádra reagálva.:
Most te azt akarod csinálni, hogy a hídra teszel munkahengert és azt a gyári vezérlő "kockárol" táplálod meg. Ezt olvasom ki belőle.
Azt ne feledd, a kormány nem játék! Tapasztalatot nem tudok írni vele kapcsolatban, mert ilyet nem csináltam és nem is csinálnék. Legfeljebb teljes gyári orbit rendszer szerinti átalakítást.
Azt sem tudom megmondani, hogy jobb lesz-e vagy sem.
DE, ha így akarod, akkor az eddig rásegítő munkahengert vedd le, egy lemezből csinálsz a helyére egy záró lapot, a munkahenger száráról bent vedd le a fogaslécet és semmi mást ne bánts bent. Azt ugye tudod, ha nem lesz bent fogasléc, akkor a gyári difizár vezérlőszelep autómata funkciója elveszik. (kormányelfordulásra nem fog kikapcsolni)
A vezérlő"kockáról" leviszed a két csövet a hídon lévő munkahengerre. Meg persze felszereled a szükséges tartókat, irányítókart. Kétágú irányítókarból a rövidebbet vegyed, F80-al kezdődik a cikkszáma. Mert az való arra a felállásra, mikor középen bentmarad a kormánykar a nyomtávrudak között!
És evvel meg is volnál elméletben. Elsőhídon ha megvan a tartó helye, akkor könnyebb dolgod van, ha nincs az már szivatósabb.
sajnálom ha valakit ezzel megbántottam nem akartam bocsánat.
örülök hogy visszanézted hogy miket irkáltam vagyis csak kérdeztem innen is látszik hogy tanulnom kell sokat azért nem irok semit ide csak kérdezek . kérdésedre a válasz 15 hektár földem van 25 éves mtz 80-as nagyon jó állapotba. IH ekém 3,20 függesztet xt tárcsám , német 1000l permetezöm spc 6 vetőgépem, és egy apromag vetőgépem, sorszorom amit én csináltam netröl le néztem.
csak anyi lett volna a kérdésem hogy a szervó oszlopba mit kell beleteni,kiveni hogy ha csak a hidra akarok tenni egy munkahengert orbit nélkül. mert halottam hogy igy is tökéletes lesz a kormány és nem 100 000ft hanem 30 000 ft csak.
Talán próbálj meg te is beszélgetni és "összehaverkodni" az itteniekkel...
Milyen a traktorod ? Tapasztalatok ? Hozzászólás néhány dologhoz.. és esetleg, ha tudsz, te is segíthetnél másoknak pár tanáccsal !
Hát.. így meg ez.. nem máshogy :-) És akkor talán,te is kapsz majd segítséget.
Én vettem a fáradságot, és elolvastam az összes ideírt hozzászólásodat...( 38 db) és annak a 98 százaléka kérdés volt a topik felé ! Szerintem meg ez az ami nem megy...
Az MTZ topik célja, nincs szorosan behatárolva. És kicsit félve mondom, de azért itt sem tudnak mindent :-)
Üdv! A társaság nagy része estig dolgozik, és amikor megnézi az az napi dolgokat és látja, hogy XY beirt 20x akár magának is válaszolva na ott megy el a edve a tovább olvasástól.