Bár nem vagyuk rá büszke, és nem én hibáztam tevőlegesen, de áttételesen sajna volt közöm a szétvágásokhoz (nem tudtam elég kocsit időben kimenteni, persze 10 éve más lehetőségekkel, kacsolattal rendelkeztem). Végül is az ÁMG meg a 620 váz megmaradása is több a semminél :-(
A szentendrei 556-ost pár éve rendbetette volna az MB Travel annyiért cserébe, hogy kölcsönkapják évente pár hétvégére a 630 kabrió mellé, de a Közlekedési Múzeum nem kért belőle (nekik egy fillérjükbe nem került volna)
Taps-taps, csak így tovább. 284 ügyben szerintem a Hajdú Volánnal is meg lehetett volna egyezni, simán átadták volna a BKV-s protót, de az is jó hír, hogy legalább a JOY nem rohad tovább a szabad ég alatt.
Már csak egy olyan múzeum kellene (khm"récseicenterletettvolnahanemigyalakul"khm), ahol ezt a sok-sok járművet meg lehetne nézni, amikor épp nincs nosztalgiamenet :)
ha BKV-s öltönyösnek nevezhetem magam akkor jelzem, hogy nem célom ilyen kocsikat megvenni, de az értékmegőrzés annél inkább, persze szervezett BKV keretek között: ha minden igaz jövő tavaszra lesz üzemképes Mávag Tr5-ünk és Ikarus 55-ünk (mindekettő felújítása, alkatrész beszerzése folymatban, az 55 már érdemben kilakatolva Mátyásföldön). És már az 521-es is megvan, annak januárban állnak neki kollégáim, és a 282 vs. 284 is eldölni látszik, nem építünk egyenlőre 282 replikát, hanem inkább 284-es lesz tavaszra, még ha nem is BKV-s előélettel.
Nem akarom az off-ot kezdeni, igyekszem kulturáltan összefoglalni:
- természetsen nem volt öltönyösöknek értékesítés, hiszen "normális emberben" fel sem merül 30 éves buszok megvétele (elnézést a vásárlóktól, tudják jól, hogy segítettem őket, ez nem bántás, csak jelezni akarom, hogy ez nem biznisz).
- amiket egyben eladtunk, azért legalább a hulladékereskedői ár másfélszeresét, de inkább néha kétszeresét kaptuk. Természetesen minden ilyen értékesítés nyitott volt, úgy hulladék kereskedőnek mint buszbarátnak. Kivétel egy-két kocsi, amik megfelő áron természetesen, de külföldre kerültek dedikált értékmegőrzés céljából.
- ha BKV-s öltönyösnek nevezhetem magam akkor jelzem, hogy nem célom ilyen kocsikat megvenni, de az értékmegőrzés annél inkább, persze szervezett BKV keretek között: ha minden igaz jövő tavaszra lesz üzemképes Mávag Tr5-ünk és Ikarus 55-ünk (mindekettő felújítása, alkatrész beszerzése folymatban, az 55 már érdemben kilakatolva Mátyásföldön). És már az 521-es is megvan, annak januárban állnak neki kollégáim, és a 282 vs. 284 is eldölni látszik, nem építünk egyenlőre 282 replikát, hanem inkább 284-es lesz tavaszra, még ha nem is BKV-s előélettel.
Nincs tapasztalatom, nálam a busz afféle mellékszál (ráadásul nem is Ikarus többnyire, hanem off Irisbus) , de gyanítom, hogy a Draspó által forgalmazott csillapítók jobbak -feltéve, hogy azok tényleg saját gyártásúak, és nem átcímkézett távol-keleti termékek - mint a kínai gyártmányok.
Ehh,pedig már kezdtem egyre jobban élvezni...Ikarus Fun Club ...szerintem nem olyan rossz ez ; )
bandikaikarus forever ! Előbb vegyétek a fáradságot utánanézni,hogy ki is Ő tulajdonképpen...aztán tegyetek le annyit az asztalra,amennyit Ő már letett.