Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köhike Creative Commons License 2013.11.24 0 0 54616
Szuper szerszám az a kiszedő. Sokkal egyszerűbb dolgozni vele mint villáskulccsal. Én mindenhol azt használom, mindegy hogy van villáskulcsnak hely vagy nincs.
Előzmény: janobá (54613)
Köhike Creative Commons License 2013.11.24 0 0 54615
Oda igen.
Előzmény: janobá (54614)
janobá Creative Commons License 2013.11.24 0 0 54614

A linken, a csuklón négyszög van a villáskulcs is megfelelne. Vagy nem?

Előzmény: janobá (54613)
janobá Creative Commons License 2013.11.24 0 0 54613

Kösz a linket. Ez nagyon hasznos.  A hozzászólás megirása után néztem a leszedőt a neten.Már láttam hogy egy exenteres ricnis tengely szorija be a csuklót,( hasonló elv mint a csőfogó).

Amit ésszerütlennek tartok,az hogy gyártáskor egy lapolás (hatszög) amint legtöbb gyártó használ is, miért spórolnak le egyes tipusoknál.

Még nekem cserélni nem kell, de felkészülni nem árt.

Előzmény: sezs (54609)
Köhike Creative Commons License 2013.11.24 0 0 54612
Egyébként excentrikus a belseje, és ahogy tekered egyre jobban ráfog a csuklóra.
Előzmény: janobá (54608)
Köhike Creative Commons License 2013.11.24 0 0 54611
Azt tudtátok, hogy azt a symbolt a Moszkvics gyárban gyártották? Megvette az egész gyárat a Renault már jó pár éve. És nem összekeverendő a Lada gyárral amiben csak 51%-os tulajdonos.
Előzmény: sezs (54609)
Köhike Creative Commons License 2013.11.24 0 0 54610
Semmi gond. Legalább nem kell körülírnom, mert pont ilyen kiszedőm van. :)
Előzmény: sezs (54609)
sezs Creative Commons License 2013.11.24 0 0 54609

Bocs, hogy beleszólok. Itt van egy link, ami ugyan orosz nyelvű, de képekkel jól illusztrálja az egész folyamatot a náluk Symbolnak nevezett Thalián.

 

http://blog.garagetools.ru/2013/06/renault-symbol.html

Előzmény: janobá (54608)
janobá Creative Commons License 2013.11.24 0 0 54608

Kérdésem lenne,az axiál csuklót ha tök sima külsővel rendelkezik se lapolás se hatszög, akkor amit vettél szerszám hogy fogja meg? A csőkulcs ok az önszoritó, igaz a hőkezelt darabot az se nagyon szereti. Ha lennél szives képet,vagy leirást a szerszámról. Köszi! 

Előzmény: Köhike (54605)
Köhike Creative Commons License 2013.11.22 0 0 54607
Szívesen.
Előzmény: sezs (54606)
sezs Creative Commons License 2013.11.22 0 0 54606

:))))))

Kösz szépen.

Előzmény: Köhike (54605)
Köhike Creative Commons License 2013.11.22 0 0 54605
Thalianál lehet műkszik a csőkulcs, de hogy egy twingoból nem lehet kiszedni vele az tuti. :) Azért kellett nekem is vennem célszerszámot. Lengőlkarban meg én nem tudok eltérésről, de hát a franciáknál sosem lehetsz 100%-osan biztos semmiben. De én attól még szeretem őket.
Előzmény: sezs (54604)
sezs Creative Commons License 2013.11.22 0 0 54604

Üdv!

Tegnap szerelőnél kicserélték az axiális csuklókat. Ami itthon nekünk nem sikerült, ott simán megoldották :) A múltkor írtad, hogy kell hozzá spéci szerszám, mert anélkül nem megy. Hát ők megoldották: csőkulcs, és már kint is van. Persze mi is így akartuk, de aláfekve nem volt esélyünk, míg felemelve mindenhez hozzá lehetett férni. A poén az volt, hogy a szerelők tudnak a szükséges ki-be szerelő eszközről, csak a szerviz tulaja sajnálja rá a 10 rugót :(

Más: cserélni kell a lengőkar szilenteket. Az egyik haveromtól kaptam két majdnem vadiúj lengőkart hibátlan szilentekkel, csak neki 2004-es Thaliája volt. Az lenne a kérdésem, hogy egyforma méretűek-e a szilentek a két évjáratnál?

Előzmény: Köhike (54603)
Köhike Creative Commons License 2013.11.22 0 0 54603
Nekem nem végigmenetes volt. De igazából nincs jelentősége mert ahhoz a két fülhöz húzza hozzá a csavar ami közt van.
Előzmény: Anonymus23 (54602)
Anonymus23 Creative Commons License 2013.11.22 0 0 54602

Sziasztok.

Kicseréltem ma a kutyacsontot, rég megérett már, most jött el az idejje.

De volna egy kérdésem ezzel kapcsolatban.

A hátsó csavar, ami kereszben van, az bizony egy kicsit lötyög a átmenő csőben, amin keresztül megy. Ez normális?

Felraktam az újat, és akkor vettem észre, amikor átnyomtam rajta, hogy egy picit lötyög, visszavettem a csavart, és belepróbáltam a régibe, abba is lötyög egy picit.

A csavar nincs sérülve mivel egy végigmenetes csavar, és látszana rajta ha megütötte volna.

Mondjuk a helyére rakva és meghúzva nincs semmi kottyanása, csak kicsit furcsa.

Köhike Creative Commons License 2013.11.22 0 0 54601
Megoldottam.
Előzmény: Köhike (54599)
nagya2 Creative Commons License 2013.11.21 0 0 54600

HAli!!

Katonai Nadrágszíj, occó, méretkompatibilis(minden méret benne van), a leeszűkebb helyeken is jó.

Üdv Nagya

Előzmény: Törölt nick (54595)
Köhike Creative Commons License 2013.11.21 0 0 54599
Más. Nincs valakinek sos-ben elakadásjelző kapcsolója? Mondjuk Pest, Tatabánya vonalon?
Köhike Creative Commons License 2013.11.21 0 0 54598
Nekem is ilyen van évek óta használom, és tuti jó pedig. Lehet ebből is van occó kinai.
Előzmény: Mutual Friend (54596)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.21 0 0 54597

Van ilyen is, de nekem ez sem vált be. 

Előzmény: Mutual Friend (54596)
Mutual Friend Creative Commons License 2013.11.21 0 0 54596

Én ezt hasznalom.

 

 

 

Ez kompatibilis az összes tipushoz ... :)

Előzmény: Törölt nick (54595)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.21 0 0 54595

Hali!

 

Valamikor régebben volt szó az olajszűrő leszedőkről. Eddig használtam láncos, körmös, szíjas fajtát, de valahogy egyik sem volt az igazi nálam, mert vagy nem fértem vele oda rendesen, vagy nem tudtam rendesen rátenni a kicsi hely miatt(1,4 16v klímás) így kicsit macerás volt mindíg a dolog.(volt, hogy 5-10 perc is volt mire leszedtem a szűrőt)

Most viszont kiszúrtam vele, mert vettem egy ilyent:http://tomnerszerszam.hu/spd/9AE2-7612/OLAJSZURO-LESZEDO-TANYER-7612

Vagyis csak hasonló, mert nem lapolt az oldala, hanem kis körmök vannak benne, amik pont a szűrő kis hornyaiba illeszkednek. Egy 3/8"-os hajtószárral kb. 5mp. alatt lejött a szűrő.

Én kicsit olcsóbban vettem autósboltban kedvezménnyel 1300ft volt,Azt pl az unixtól rendelték és King Tony a márkája.http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cMegnNr=8341

Nem reklámnak szántam, csak leírtam.

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54594

Nekem nem volt akkor sem  a begyemben és most sincs.  Csak hagyjuk màr ezt a mindenből csak a gyári elgondolàs, kivitelezés a jó.

Előzmény: ÖregMackó (54592)
Köhike Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54593
Szívesen.
Előzmény: ÖregMackó (54592)
ÖregMackó Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54592

Köszönöm Kerekati és Köhike a leírásokat, mivel a két poti más értékü már érthető, hogy a feszültség érték is különböző, inkább valamilyen kontaktus hibára gondolok. A jelenség kétszer jelentkezett eddig azonos helyzetben, egyik alkalom szándékosan előidézett állapot volt. Ez viszont a kontakthibát nem erősíti meg. A clip szerint a pedál nyomására szép fokozatos százalékértékeket lehetett mérni a 0 tól a 100 százalékig. A motor nem járt csak úgy állóhelyzetben néztük meg.

Azt hiszem még kell tapasztalatokat gyűjtenem és kisérletezni a végső diagnózis levonásáig. Mészi Clio Te meg engedd ki a begyedből azt a féklámpa kapcsolót, nem olyan nagy dolog az hogy emiatt fekélyed legyen. Ennél bonyolultabb eszközöket is szoktam javítani, már csak szakmámból kifolyólag is, ha meg mögém kerülsz tarts nagyobb követési távolságot. :-)

 

ÖregMackó

504LACI Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54591

Urak, keresek egy darab 14"-os acélfelnit. 4x100 ET36 60-as közép. Ha valakinél esetleg kallódik, adataim publikusak. Kösz!

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54590

A renault még fennállása óta nem tudott olyan autót legyártani amiben jó minőségű kábelek, csatlakozók lennének. Meg kell nézni egy 92 évj. Honda Civicet és meglehet nézni hogyan kellene kinéznie egy dupla O gyűrűs kábel csatinak még 20 évesen is por és vízmentes és még a szilikon zsír is benne van. 6-7 éves autóban kontakt hibás csatlakozó ezt tudják a Franciák. Egyetlen olyan autót sem találni aminek gyártói a kipufogó tartását 2db 6-os csavarra bízták volna csak a Renaultban van ilyen.

Én is ilyen autót használok minden hibájával együtt,  de ha találok olyan dolgot ami gyárilag nem sikerült megfelelően kivitelezni akkor bàtran átalakítom.

Előzmény: hant90 (54589)
hant90 Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54589

  Én a vízhőfok jeladójával jártam úgy, hogy egyszer (nem kétszer, csak egyszer) lehúztam és amikor visszaraktam nem működött, pontosabban hol mutatta a hőmérsékletet hol nem (mondjuk egy 100 km-es úton háromszor megcsinálta, hogy nullára állt a mutató és ott maradt 5-10 percig, majd hirtelen megjavult), viszont amikor nem mutatta, akkor mindig bekapcsolt a ventilátor, még hideg víznél is. A márkaszervízben azt mondták, hogy vegyek bontottat. Hát én ezekután úgy gondoltam, hogy abban nem bízom, szétszedtem a csatlakozót, rádugtam külön-külön a csúszósarukat, a csatiban lévő gumi "izét" belenyomtam, hogy víztől szigetelve legyen, és több, mint egy éve nem volt vele gondom. (Sőt, mostmár a féklámpa-kapcsolóm is így van, de kérek mindenkit, hogy ehhez ne fűzzön hozzá semmit.)

Előzmény: Törölt nick (54586)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54588

1.csatit nem fogsz tudni rendelni csak kábelköteggel együtt.

2.ezt a renault szervízben is így orvosolják.

3. bár az enyém is ezt produkálja időnként a sajátomat nem fogom fixre forrasztani.

4.más hozzá nem értőknek inkább én is ezt javaslom mint, hogy valahol pánikoljon ezzel a hibával.

5.attól, hogy egy cég lasd renault,  autót gyárt még nem biztos, hogy azt minden részében tökéletes. Vallom, ha tudok jobbat akkor átalakítom mint szenvedjek egy gyári elbaszott elgondolással.

6. forrasztás nem gányolás mint ahogyan a hegesztés sem, ha az megfelelően el van végezve. Az új alkatrészt ugyan úgy be lehet forrasztani.

 

7.ez nem fék vagy féklámpa kapcsoló inkább ezt"gányolom"

Előzmény: Törölt nick (54586)
Luck Skywalker Creative Commons License 2013.11.20 0 0 54587

Ma egy Skoda Fabia első csapágyat cseréltem.Rendeltem Skf csapágyat és az Skf dobozban kaptam egy Snr csapágyat.Én nem bántam de azért fura :)

Ja és marha drága bele a csapágy kisker ára 36 ezer.Thaliára majdnem kijön a négy kerékre való ennyiért.

Előzmény: Törölt nick (54581)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!