Szuper szerszám az a kiszedő. Sokkal egyszerűbb dolgozni vele mint villáskulccsal. Én mindenhol azt használom, mindegy hogy van villáskulcsnak hely vagy nincs.
Kösz a linket. Ez nagyon hasznos. A hozzászólás megirása után néztem a leszedőt a neten.Már láttam hogy egy exenteres ricnis tengely szorija be a csuklót,( hasonló elv mint a csőfogó).
Amit ésszerütlennek tartok,az hogy gyártáskor egy lapolás (hatszög) amint legtöbb gyártó használ is, miért spórolnak le egyes tipusoknál.
Még nekem cserélni nem kell, de felkészülni nem árt.
Azt tudtátok, hogy azt a symbolt a Moszkvics gyárban gyártották? Megvette az egész gyárat a Renault már jó pár éve. És nem összekeverendő a Lada gyárral amiben csak 51%-os tulajdonos.
Kérdésem lenne,az axiál csuklót ha tök sima külsővel rendelkezik se lapolás se hatszög, akkor amit vettél szerszám hogy fogja meg? A csőkulcs ok az önszoritó, igaz a hőkezelt darabot az se nagyon szereti. Ha lennél szives képet,vagy leirást a szerszámról. Köszi!
Thalianál lehet műkszik a csőkulcs, de hogy egy twingoból nem lehet kiszedni vele az tuti. :) Azért kellett nekem is vennem célszerszámot. Lengőlkarban meg én nem tudok eltérésről, de hát a franciáknál sosem lehetsz 100%-osan biztos semmiben. De én attól még szeretem őket.
Tegnap szerelőnél kicserélték az axiális csuklókat. Ami itthon nekünk nem sikerült, ott simán megoldották :) A múltkor írtad, hogy kell hozzá spéci szerszám, mert anélkül nem megy. Hát ők megoldották: csőkulcs, és már kint is van. Persze mi is így akartuk, de aláfekve nem volt esélyünk, míg felemelve mindenhez hozzá lehetett férni. A poén az volt, hogy a szerelők tudnak a szükséges ki-be szerelő eszközről, csak a szerviz tulaja sajnálja rá a 10 rugót :(
Más: cserélni kell a lengőkar szilenteket. Az egyik haveromtól kaptam két majdnem vadiúj lengőkart hibátlan szilentekkel, csak neki 2004-es Thaliája volt. Az lenne a kérdésem, hogy egyforma méretűek-e a szilentek a két évjáratnál?
Kicseréltem ma a kutyacsontot, rég megérett már, most jött el az idejje.
De volna egy kérdésem ezzel kapcsolatban.
A hátsó csavar, ami kereszben van, az bizony egy kicsit lötyög a átmenő csőben, amin keresztül megy. Ez normális?
Felraktam az újat, és akkor vettem észre, amikor átnyomtam rajta, hogy egy picit lötyög, visszavettem a csavart, és belepróbáltam a régibe, abba is lötyög egy picit.
A csavar nincs sérülve mivel egy végigmenetes csavar, és látszana rajta ha megütötte volna.
Mondjuk a helyére rakva és meghúzva nincs semmi kottyanása, csak kicsit furcsa.
Valamikor régebben volt szó az olajszűrő leszedőkről. Eddig használtam láncos, körmös, szíjas fajtát, de valahogy egyik sem volt az igazi nálam, mert vagy nem fértem vele oda rendesen, vagy nem tudtam rendesen rátenni a kicsi hely miatt(1,4 16v klímás) így kicsit macerás volt mindíg a dolog.(volt, hogy 5-10 perc is volt mire leszedtem a szűrőt)
Vagyis csak hasonló, mert nem lapolt az oldala, hanem kis körmök vannak benne, amik pont a szűrő kis hornyaiba illeszkednek. Egy 3/8"-os hajtószárral kb. 5mp. alatt lejött a szűrő.
Köszönöm Kerekati és Köhike a leírásokat, mivel a két poti más értékü már érthető, hogy a feszültség érték is különböző, inkább valamilyen kontaktus hibára gondolok. A jelenség kétszer jelentkezett eddig azonos helyzetben, egyik alkalom szándékosan előidézett állapot volt. Ez viszont a kontakthibát nem erősíti meg. A clip szerint a pedál nyomására szép fokozatos százalékértékeket lehetett mérni a 0 tól a 100 százalékig. A motor nem járt csak úgy állóhelyzetben néztük meg.
Azt hiszem még kell tapasztalatokat gyűjtenem és kisérletezni a végső diagnózis levonásáig. Mészi Clio Te meg engedd ki a begyedből azt a féklámpa kapcsolót, nem olyan nagy dolog az hogy emiatt fekélyed legyen. Ennél bonyolultabb eszközöket is szoktam javítani, már csak szakmámból kifolyólag is, ha meg mögém kerülsz tarts nagyobb követési távolságot. :-)
A renault még fennállása óta nem tudott olyan autót legyártani amiben jó minőségű kábelek, csatlakozók lennének. Meg kell nézni egy 92 évj. Honda Civicet és meglehet nézni hogyan kellene kinéznie egy dupla O gyűrűs kábel csatinak még 20 évesen is por és vízmentes és még a szilikon zsír is benne van. 6-7 éves autóban kontakt hibás csatlakozó ezt tudják a Franciák. Egyetlen olyan autót sem találni aminek gyártói a kipufogó tartását 2db 6-os csavarra bízták volna csak a Renaultban van ilyen.
Én is ilyen autót használok minden hibájával együtt, de ha találok olyan dolgot ami gyárilag nem sikerült megfelelően kivitelezni akkor bàtran átalakítom.
Én a vízhőfok jeladójával jártam úgy, hogy egyszer (nem kétszer, csak egyszer) lehúztam és amikor visszaraktam nem működött, pontosabban hol mutatta a hőmérsékletet hol nem (mondjuk egy 100 km-es úton háromszor megcsinálta, hogy nullára állt a mutató és ott maradt 5-10 percig, majd hirtelen megjavult), viszont amikor nem mutatta, akkor mindig bekapcsolt a ventilátor, még hideg víznél is. A márkaszervízben azt mondták, hogy vegyek bontottat. Hát én ezekután úgy gondoltam, hogy abban nem bízom, szétszedtem a csatlakozót, rádugtam külön-külön a csúszósarukat, a csatiban lévő gumi "izét" belenyomtam, hogy víztől szigetelve legyen, és több, mint egy éve nem volt vele gondom. (Sőt, mostmár a féklámpa-kapcsolóm is így van, de kérek mindenkit, hogy ehhez ne fűzzön hozzá semmit.)
1.csatit nem fogsz tudni rendelni csak kábelköteggel együtt.
2.ezt a renault szervízben is így orvosolják.
3. bár az enyém is ezt produkálja időnként a sajátomat nem fogom fixre forrasztani.
4.más hozzá nem értőknek inkább én is ezt javaslom mint, hogy valahol pánikoljon ezzel a hibával.
5.attól, hogy egy cég lasd renault, autót gyárt még nem biztos, hogy azt minden részében tökéletes. Vallom, ha tudok jobbat akkor átalakítom mint szenvedjek egy gyári elbaszott elgondolással.
6. forrasztás nem gányolás mint ahogyan a hegesztés sem, ha az megfelelően el van végezve. Az új alkatrészt ugyan úgy be lehet forrasztani.
7.ez nem fék vagy féklámpa kapcsoló inkább ezt"gányolom"