Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Megkaptuk a hivatalos tájékoztatást a Honvédelmi Minisztériumtól, hogy terv szerint 2014. december 31-ig több ütemben elszállítják a katonai műtárgyakat a zsámbéki Légvédelmi Múzeumból és a jövőben azok más kiállítóhelyeken kerülnek bemutatásra. Így az országban egyedülálló múzeum, a hidegháborús korszak kiemelkedő emléke szűnhet meg, amely tematikusan mutatja be az 1950-es évektől az 1900-as évek végéig a honi légvédelemben használt eszközöket, mindezt eredeti műemlék környezetben. A zsámbéki Műemlék Rakétabázis az egyetlen, eredeti állapotában fennmaradt erődítmény, a huszadik század letagadhatatlan történelmi korszakának egyedi emlékhelye, amely évről évre egyre több látogatót vonz, erősítve ezzel Zsámbék és a kistérség turisztikai vonzerejét. A Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesület a Műemlék Rakétabázis területének kezelője és a múzeum üzemeltetője a zsámbéki önkormányzattal együttműködve lépéseket tesz a múzeum megmentésére. A fejleményekről a továbbiakban tájékoztatni fogjuk Önöket.
Szomorú tényként tudatom, hogy a HM HIM hivatalos levélben értesítette a Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesületet (jelenleg szerződés alapján ezen szervezet kezelésében áll a gyűjtemény), hogy 2014. december 31.-ig a jelenleg ott lévő eszközök elszállításra kerülnek és más kiállító helyeken kerülnek bemutatásra.
Ez rövid távon két szomorú dolgot jelent: 1. Az eddig tematikusan rendszerezett, a légvédelemmel kapcsolatos eszközök ahelyett, hogy kiegészülnének, helyette szétszedve, szétforgácsoltan más helyekre szállítják. Talán egyes eszközök bemutatásra kerülnek, mások (nagy valószínűséggel) az enyészet sorsára jutnak. 2. Helyben munkahelyek kerülnek megszüntetésre és ezzel bővülhet a közmunkaprogram várományosainak száma.
Így a 28.-i, vasárnapi bejárás aktualitása mára ténnyé érlelődött.
Üdv: Horváth Mihály, a múzeum létrehozásának egyik aktív közreműködője."
Ötlet! Meg kéne oldani, hogy ne legyen ott állandóan. Akár egy billentyű-parancsra, akár valami másra. Nekem mindössze egy dolgom van azzal a monitorral. Ott nem az volt. Oda általában az objektív kontroll óráját, vagy különféle táblázatokat raktunk.
Ha nem lenne a Silkának más egyebe, akkor is lenne lehetősége célkutatásra, amit tűnyalábbal is lehet. Gondolj csak az SZ-125-re, annak is tűnyalábja van, és mégis van célkutatás és célkövetés üzemmódja.
Egy elég jól megmodellezett kilövés, pontosan ábrázolja, ahogy az állvány elhagyása után a rakéta forog, talán igazolva, hogy tényleg a starthajtóművek közötti különbség kiegyenlítése végett.
A felderítés körkörös, vagy szektoros antenna mozgatással valósult meg.
Valóban, igen keskeny nyaláb amivel lehetősége volt erre (az RPK-1 majdnem ugyanettől szenvedett, de ott már volt TV kamera, NRZ, külső cél meg jelölés).
Ezért is volt szükségük egy parancsnoki járműre, ami cél adatokat továbbított egy felderítő lokátortól.
Mivel önjáró, és a Harcjárművekkel együtt mozgó eszköz, ezért mobilabb megoldást kerestek.
Kezdetben FUG, majd BTR-60 PU-12 lett erre a célra, későbbiekben pedig a nálunk nem rendszeresített PPRU-1, majd 1M.
Ezen két utóbbi eszköz nem csak rádión szóban, hanem már adatként is közvetlenül át tudta küldeni, Tunguskánál pedig fogadni, megjeleníteni a felderített célokat.
A V1 első export változatig a célfelderítés irány, magasság, és távolság adatok rádión kapott adatai alapján, de saját lokátorral befogással történt, azonosítás (saját-idegen) nem volt be építve, ezt a felderítő lokátor (P-18-15) végezte.
M3 változattól javították, módosították a lokátort, a hűtést, a műszereket, be építették az NRZ-t.
M4 második export változattól már mindez adott volt, kiegészítve egy a parancsnoki tornyon levő, kihajtható optikai reflex berendezéssel, ami össze volt kötve az SZRP-vel, ekkor a PK-meghatározott céljára fordult rá a torony és a lokátor, de ez csak nappal volt lehetséges, esetleg éjjel, jó láthatóságnál.
A Tunguska eleve felderítő lokátorral, nagyobb űrméretű gépágyúkkal (nagyobb rombolás és hatásos lőtávolság), kezdősebesség mérővel, lézeres távmérővel, valamint ZUR rakétákkal lett építve.
Nappal. jo latasi viszonyxok között latjak a celt akar tavcsovel is, mert a hatasos lotav 2,5 km azt hiszem.A gond este lehet, vagy kodbe, rossz latasi viszonyok kozott.Ha a shilka bekapcsolja a tuzvezetot, akkor a ha rep.gepen van besugarzas jelzo, az is bejelez.
Ezert talaltak ki a "POP UP" manovert a hajo elleni raketaknal. Az az hogy az ucso szakaszban a tengerszint kornyeken kozelito raketa felugrik es folulrol a felepitmenybe csapodik. Ugyan nem sulyeszti el a hajot de harckeptelenne teheti konyen.
Mas
A Silka hogyan talalta meg a celjat ? Mert kereso radart nem csak tuzvezetot latok rajta , tunyalabbal meg keresni nem egy hatekony dolog.
Ha egy romboló van ott akkor lehet nem ússzák meg ilyen könnyen, de a Missouri az rendesen össze van rakva meg se kottyan neki a phalanx. :)
Na igen, ebben egyetértek. A mai hadihajók páncélzata meglehetősen gyenge a II.VH-s társaikhoz képest. Persze sok új technológia létezik már amiknek köszönhetően elsüllyesztésük azért nem olyan egyszerű, de a felépítmény nagyon sérülékeny még így is.
Hogy mire tüzelt az egy dolog, de a Missuorit találta el, és ebből egy matróznak könnyebb sérülései keletkeztek. Ha egy romboló van ott akkor lehet nem ússzák meg ilyen könnyen, de a Missouri az rendesen össze van rakva meg se kottyan neki a phalanx. :)
És igen, a hajó túlélte volna a rakétát. A legénység minden tagja viszont nem biztos, úgyhogy nagyon jó, hogy ott voltak az angolok is, és ügyesek voltak. Amúgy ez volt a legelső eset a történelemben, amikor hajó légvédelmi rakétával sikeresen megvédte magát (a köteléket) egy támadó rakéta ellen.