A 7:00/7:10-es, Volánéknál 2R néven futó (kijelzőn 2-es) Újszeged, Víztorony -> Makkosház járatról a víztoronyi fordulóban csinálhatna valaki fotót.. :P
Ez nem ritkaság, minden hétvégén így van, Mars teres szóló alacsony padlós körfordában van. Egy kis ízelítő ahogy át megy Makkosra, 20:15 78-as, 20:45 70-es, 21:30 2-es, 23:15 83-as. Hétvégén Mars tér csinálja, hétköznap meg Tarján, a két említett Makkosi járatot.
Nem én szerkesztettem, de nekem is tetszik. A példánál maradva én így foglalnám össze a szegedi 2-es buszjárat történetét:
2 járat
Indította az SZKV, első üzemnap: 1955. április 1. Útvonala:
Anna-kút - Lenin krt. - Hunyadi J. sgt. - Mátyás király tér - Földmíves u. - Sárkány u. - Tompai kapu u. - Pancsovai u. - Váltó u. - Rendező tér.
Útvonal hosszabbítás: 1957. január 14.:
Anna-kút - Lenin krt. - Hunyadi J. sgt. - Mátyás király tér - Földmíves u. - Sárkány u. - Tompai kapu u. - Pancsovai u. - Váltó u. - Rendező tér - Vaskapu u. - Gyálaréti út - Komszomol u. - Gyálarét végállomás.
Szolgáltató váltás: 1963. január 1-től a szegedi AKÖV üzemelteti változatlan útvonalon.
Útvonal módosítás: 1965. december 5.:
Marx tér - Mérey u. - Lenin krt. - Hunyadi J. sgt. - Mátyás király tér - Földmíves u. - Sárkány u. - Tompai kapu u. - Pancsovai u. - Váltó u. - Rendező tér - Vaskapu u. - Gyálaréti út - Komszomol u. - Gyálarét végállomás.
Utolsó üzemnap: 1966. június 30. Helyébe másnap a 14-es járat lépett.
2 járat a járatszám második autóbuszos alkalmazása Szegeden.
Indította az AKÖV, első üzemnap: 1966. július 1. Útvonala:
Marx tér - Mérey u. - Lenin krt. - József A.sgt. - Római krt. - Szilléri sgt. - Lugas u. - Gábor Áron u. - Csap u. - Petőfitelep, Fő tér
Utolsó üzemnap: 1971. november 6. Helyébe másnap a 20-as járat lépett.
2 járat a járatszám harmadik autóbuszos alkalmazása Szegeden, ezúttal trolipótlóként.
Indította az SZKV, első üzemnap: 1985. november 17. Útvonala:
Vértói út - Rókusi krt. - Kossuth L. sgt. - Vörösmarty u. - Stefánia - Belvárosi-híd - Székely sor - Odesszai krt. - Rózsa F. sgt. - Fülemüle u. - Hargitai u. - Erdélyi tér
Szolgáltató váltás: 1998. április 1-től a Tisza Volán Rt. üzemelteti változatlan útvonalon.
Útvonal módosítás: 1999. november 5.:
Hont F. u. - Lomnici u. - Csongádi sgt - Rókusi krt. - Kossuth L. sgt. - Vörösmarty u. - Stefánia - Belvárosi-híd - Székely sor - Temesvári krt. - Fő fasor - Fülemüle u. - Hargitai u. - Erdélyi tér
Útvonal módosítás: 2004. szeptember ?.:
Hont F. u. - Lomnici u. - Csongádi sgt - Rókusi krt. - Kossuth L. sgt. - Párizsi krt. - Attila u./Mikszáth K. u./- Nagy J. u./Károlyi u./ - Széchenyi tér - Híd u. - Belvárosi-híd - Székely sor - Temesvári krt. - Fő fasor - Fülemüle u. - Hargitai u. - Erdélyi tér
Azóta változatlan formában közlekedik.
Bocs', ha hosszú voltam!
Tök így nézett ki, a rendszámra nem emlékszem 100%-ra, de lehet hogy ez volt, mert nálunk csak egy napig volt. Egyébként én is olyan véleményen vagyok, mint te, Ha az "első ajtó" nem lenne annyira "hátul", biztos sokkal jobb lenne, de mondjuk nekem nem sikerült kipróbálni.
Felépítményre eléggé érdekes. Hátsó ajtó miért kell? Meg első is dupla lengő-tolóajtó.
Ha már átépítik az anyós ülésnél kellene lennie az első és egyetlen ajtónak. Valami ilyesmi szakszerű beépítésre(18 fő elméletileg) 10 millió+Áfa használtan ez: http://www.jbus.hu/mercedes/index.php?menu=9&type=details&id=38
Bocsi, neked szántam a választ, csal a jelszavam rosszul ütöttem be és mikor újra kérte a rendszer, már csak sima új hozzászólásként tette közzé az írásom.
Köszi a választ. Tulajdonképpen, semmilyen információm nem volt erről a buszról, miután selejtezték, és most, 8 év után eléggé meglepődtem, és megörültem hogy még így közel 30 éves korában is dolgoznak ezzel a busszal.
A próba kisbuszról még nem sikerült kiderítenem semmilyen infót, pedig nagyon érdekelne, hogy végül is milyen "szándékkal" tesztelték ezt, és milyen sikert aratott a sofőrök körében, esetleg nektek van-e? valami infótok.
Nyertesek itt láthatóak: http://www.otm.gov.hu/web/portal.nsf/29158ada801416a7c1256f85003462a3/a2ca25467aba9053c125756d0032209b/$FILE/%C3%96GF_8_2009_%C3%96M_rend_p%C3%A1ly%C3%A1zatieredm%C3%A9ny.xls
Darab számra ez most pontosan mennyi lesz az jó kérdés(használt vagy új attól függ)...
Ma egy a JBUS által gyártott és a Pappas autó által forgalmazott Mercedes Sprinter mini buszt teszteltek Csongrádon helyi járatban. Semmi konkrétumot nem tudok, csak láttam a buszt. Szerintem vétel lesz a dologból, mert az önkormányzat nagyon firtatta, és firtatja, hogy egy gazdaságosabban üzemeltethető buszt állítson a volán forgalomba. Sajnos itt is drasztikusan csökken az utaslétszám a helyi járaton, a reggeli iskolába és munkába indulós időszakot leszámítva egész nap 2-3 ember utazik a járatokon. Érdekes volt látni a kis járművet.
Ohh, inkább ne is lettek volna itt, KOE-148-al elég volt itt 78-asba hazajárni, nemhogy még Budán is vele kell néha hazajárnom a 150/250-esen. :-)
Más: Azt néztem állandósult a 20-as helyközis duó pár, FGM-323 meg a KBT-235 csinálja lassan 1 hónapja. Ja meg épp néztem, hogy Tarjáni gázos körfordából került egy kis Makkosi csemege a délelőtt folyamára, GOX-150,154,156, meg a HBA-530 csinál 2-est meg 83-ast. A HBA-531-el mi van, rég láttam?
Helló. Vervaltól szeretnék érdeklődni. Nézegettem a TV fórumot, és egy számomra érdekes dologra találtam. 2010.03.22-én tettél fel egy képet a KPX-043-ról, és azt írja robbanómotor, hogy ez az ex CJN-437. Az érdekelne, hogy hol készült ez a kép, hol dolgozhat most ez az autó. Bocsi, hogy beszúrtam a képed, így nem kell vissza kutatnod. Az én fotóm a selejtezése előtt nem sokkal készült, kb 2000-ben.
Minden megállóban csukott ajtónál levegőtermelős, lefulladós, önindítózós, nagy nehezen elindulós, hat emelet magasra lépcsőn felmászós... Örültem, mikor végre megjött a KPN trió.
A várossal kötött szerződés azt is szabályozza, hány centire legyen a céges matrica.. MEg az utastérben csak sárga-fehér világítás lehet stb.. Am sztem is vannak dolgok, amik beleférnének még.
Mint említettem én is korábban revízióknál valóban le kell szedni minden héten. A levétel még egyszerű, de a felrakás már nehézkes. Ráadásul ez a fel-levétel tönkreteszi a dísztárcsa körmeit, ami sajna oda vezet, hogy előbb-utóbb volt dísztárcsa, nincs dísztárcsa. Jó, hogy még feltalálták a kötegelőt, sajna viszont a B tengelynél nem lehet a tárcsákat felkötegelni.
Arra írtam, hogy nem is baj, hogy újra fel lehet őket rakni, és nem azt, hogy nincs semmi baj velük.
Egy pár előző heti és mai kép tőlem :) Pár együttállás is sikeredett: - Volvo B10B-400 Páros - 3 E95-ös [közelebbről is sikerült volna, de mire odaértem, a HRE-973 elindult :( ] - LGM-411, 412
Ez a dísztárcsa leszedéses dologról bebizonyult, hogy bukott ügy ezért, már nem is kötözködnek érte, ha visszarakják őket. Szerintem nem is baj. Bár újat azért nem adnak abban az esetben, ha véletlen lerepülnek. Ugyebár a beszerzési ára nagyon borsos.
Ugye elég nehéz eldönteni, hogy mi is legyen. Egyfelől örülünk, hogy vannak olyan járművezetők, akik törődnek a buszaikkal és például itt a KKT-251-et említve, ami szépen takarított, esztétikus kis gép (nem úgy mint a mostani gárdák miatt elég ramatyul kinéző többi KKT-s Volvo). Másfelől meg nem lehet eldönteni, hogy hol a határ. Egy márkajelző matrica még belefér, de egy "Jóskától Karácsonyra" meg már veregeti a biztosítékot, ezért vannak ugye az ilyen levevéses dolgok, ahogyan most is.
Szerintem a járművezetők sem érzik, hogy amit feltesznek az még éppen jól néz ki, vagy már túldíszített és kifejezetten ronda, vagy éppen a szövege nem túl jó. De a Volán se tűnik túl egységesnek ebben és igaza van annak aki azt írta, hogy nem mindegy ki teszi fel - sajnos. Összességében azért örüljünk, hogy vannak szépen, ízlésesen kidekorált gépek, amelyekkel törődnek a vezéreik, és reméljük nem viszik túlzásba a dolgot.. Pár dísztárcsa és 1-2 kék led meg minden gépre elférne. :)
Ha még emlékeztek anno az egyik szóló helyijáratos busz plüss figurái lettek le szedetve. Még olyan is ami nem zavarta a sofőrt a szabad ki látásban. Ennyi erővel a sárga vagy más egyéb színű vílágító berendezés(helyzet jelző) szerintem a Kresz tiltja ezt.(?) Nálunk azért az jó, hogy a rádiózás- szolid hangerőn- nincs betiltva. Conectokon lehet látni vízüveg festést ami nagyon jó-nekem tetszik!! Rendszám ki írás is oké a kasztnira vagy épp a busz hova tartozása-Kiskundorozsma- :D
Olyan utasításról hallottam, hogy az ablakból le kell szedni minden díszt, zászlót, plüssfigurákat, egyebeket, de olyanról nem, hogy a dísztárcsákat is. Szerintem egy tiszta "behúzott függönyű", dísztárcsás busznál nincs szebb, igényesebb, lehet az bármilyen autó, öreg, fiatal, helyi járatos, vagy különjáratos.
A biztonsági ok érthető. Senkinek sem hiányozna, ha előzne a hátsó kerék. Ráadásul minden héten revízió alkalmával leoperálni a dísztárcsát, majd visszarakni elég nagy procedúra.
A GIM-058-ra felújjításkor rakták rá a dísztárcsát a gazdája kérésére. Pedig ez még abban az időszakban történt mikor nem volt megengedett a dísztárcsa használata.
A Tisza Volánnak megvan a saját arculata. Ha tetszik, ha nem mindenféle matricával nem lehet a buszokat feldíszíteni. A dísztárcsákról meg annyit, hogy egy pár hónapja kiadták vezérigazgatói utasításba, hogy az összes autóbuszról le kell szerelni a dísztárcsákat biztonsági okokból. Ezt az utasítást valakik megfogadták és leszedték valakik meg nem. Ezalól természetesen a különjáratos autóbuszok mentességet élveztek. Azóta persze sok autóbuszra visszakerültek a dísztárcsák.
Az ilyen felíratok érthetőek ha leveszik vagy levetetik őket. Én is tudok olyan járművet amelyre élőállat szállítás volt rárakva. De a ledes dolgok meg egyéb nem sértő felíratok szerintem bőven elférnének. Vagy például egy kis másfajta festék egyes helyeken.
Hát a Svéd az isten felirat 540es betűmérettel garantálom, hogy nem válna hasznára a cégnek... A többiben nem volt semmi kivetnivaló, egyik másik tényleg jó volt, de ezzel a felirattal enyhén átlépték a jó ízlés határát... :P
Egy buszra emlékszem, ami dísztárcsával jött vissza a felújításról, a szentesi GIM-058-ra, bár szerintem arra is a sofőrök tették rá a dísztárcsát. Pedig milyen jól néznének ki mondjuk a DUD-ok, akár fehér (200-asokon nekem ez tetszik jobban), akár fényes dísztárcsával. De az igazán tuti -szerintem- az E98-ason "alkalmazott" megoldás.
Én sem értem, hová lettek a buszokról a dísztárcsák. Én "csak" a csongrádi és a szentesi buszokat ismerem egytől egyig, most nem írom le, hogy pár éve melyiken volt és most melyiken nincs, de a nagy "szívfájdalmam" hogy a kedvencemről a CLY-142-ről már réges rég levették a dísztárcsákat, de nagyon kár a szentesi GUF-976, és a HHR-851-ért is hogy hiányoznak róla a dísztárcsák. Ezekről raktam fel képeket- sajnos MÉG a tőlem megszokott rossz minőségben- a képek 2006 és 2008 körül készültek. Az meg hogy néha elveszik a buszról a dísztárcsa, nem a szándékosság miatt van, a gyorshajtás meg nem igazán jellemző a sofőrökre, legalábbis nálunk...
Néha úgy érzem, hogy egy-egy feldíszített busz látványa a felső(bb) vezetésben a romániai és az attól keletebbre fekvő területeken futó agyondekorált buszokat juttatja eszükbe, függetlenül attól, hogy ízléses-e, vagy sem.
A '90-es években sokkal több volt az olyan busz, amelyet a gazdái karban tartottak, dekoráltak és mégis hagyták, hogy csinálják. Csak ugye azóta EU van meg modernizáció és hát szerintük egy matrica vagy dísztárcsa már nem illik bele az európai járműparkba, gondolom emiatt sem hagyják kibontakozni az egyéniség legkisebb csíráját sem! :-(
De azért néha történnek pozitívumok: több, mint fél év dísztárcsamentes időszak után HLD-898-ra visszakerültek a dísztárcsák! Már csak LGM-412-re kellene visszapakolni...
A legtöbb buszról még a dísztárcsák is eltűntek. Miért? Levetetik őket? Vagy a pilóták hagyják el őket? Sokkal jobban néztek ki a buszok amikor szinte minden gépen volt dísztárcsa. De nem a csirkeetető fehérre gondolok. A fényesekre. A felújított buszokat én dísztárcsával adnám vissza a telephelyekre. Ha elhagyják akkor pedig levonatnám az árát a fizetésből valamilyen módon. Szerintem nem is hagynának el annyit és a száguldozások is csökkennének.
A felíratoktól meg a matricáktól és az esetleges hasonló ledes megoldásoktól csak egyediséget kölcsönözne a Tisza Volánnak. Csak hasznára válna a cégnek, hogy vannak iyen egyedi megoldások. Én nem szedetném le. Legalább így szembetűnő az a tény, hogy egyes pilóták mennyire szeretik a járművüket! Mert költenek rá.
Kár is vitatni. Ez attól is függ, hogy ki hogy "fekszik" a főnökségnél, és hogy kinek mennyire hosszú a nyelve. Szép a 98 HD felirat, de ha annyira ragaszkodnának a szabályokhoz, azt a lehető leghamarabb eltávolítanák a járműről.
Mert egyesek már nagyon túlzásba estek az "optikai tuningolással" az az E98HD felirat egészséges, de hogy mindenféle jelmondat, szlogen kint van a buszon hát az igen rosszul mutat néha.
Valaki meg tudja mondani miért van az, hogy a felíratokat leszedetik a buszokról de akkor az E98-ról az E98HD felírat amit leddel megvílágítanak azt miért nem vetetik le? Az nem szabálytalan. Mondjuk csinos tőle a GOE-928. Engem nem zavar. Csak ha azt lehet akkor felíratot miért nem?
Azért a sofőrklímát, aminek többnyire csak fenn van néhány befúvója és az utasklímát, aminek kb 30-40-x befúvón kellene ugyan azt a teljesítményt leadni ne keverjük már. Mutass nekem olyan volános 260/280-ast, amin van utasklíma. :) A 200-asokba amúgy sem éri meg. Már nem fogják a klíma árát kitermelni, ugyanis pár év év kuka a nagyjuk..
Igen újra itt van a CKE-813 Deszken a HSX-919-et helyettesiti, jövő héten várható Szentesről egy C56-os átmenetileg kerül ide a kocsi hiányt enyhiteni probálják vele.
Ha anno KDJ-357-ről durván 1,5 hét után leszedették a "Főnökünktől, a jó munkánkért" feliratot - ami mellesleg tényleg jópofa volt - akkor ez az első forgalmi ellenőrrel való találkozás után leszedetésre fog kerülni.
Verval kapsz fotót ha le bírom kapni, de tegnapelőtt óta nem láttam, akkor meg nem volt nálam gép. Többi hsz-re reagálva: én is nagyot néztem, mikor megláttam, és őszintén, fölöslegesnek és nem helytállónak találom. Kíváncsi leszek, hány napig lesz rajta... Úgyhogy ezennel kihirdetem a (még mindig ha jól rémlik hogy rajta volt) KKT-251 - Svéd az isten című fotópályázatot xD aki tudja, kapja le amíg rajta van :P én is ezen leszek :D
Nem tudom, valamelyikőtök hallottai-e?, vagy figyelte-? a hangját a BOX- 355-nek. Valami fantasztikus jó hangja van a motorjának. Tavaly, pont egy éve, mikor C kat-ra vizsgáztam Vásárhelyen, egy civil ruhás fazon tankolta meg aztán 2.3.-kal "kövér gázon" tett vele néhány kört az állomáson, egyszerre volt szívfájdító hallani szegényt, de ugyanakkor jó is volt hallani a hangját, szerintem még a gyári D2156 HM 6 U motor lehet benne. A BHX-et itthon Csongrádon meg csak "dongó"-nak nevezték, ebben volt a legnagyobb motor a csongrádi IKARUS-ok közt, őneki is fantasztikus a hangja, és menni is nagyon bír.
"KKT-251 (ha jól rémlik) pedig kapott egy "svéd az isten" feliratot kb 540es betűmérettel a vezetőfülke felőli oldalon :D"
...az ilyet minek? Most nem a keserű Virág doktor szól ki belőlem, de az ízlésnek vannak normái, az egészséges versengésnek meg határai. Aki ezen túl akar menni, az élje ki magát a Suzukiján! (Azt nem mondom, hogy menjen Moszkvába vezetni.)
10 éve egyszer már észbekaptak, és letiltották a táblázást (Dobozos, Józsi tata, Edu, Atis, Rádió 29 stb.) meg visszább festették pl. CJN-033-at, CMX-981-et mert már nagyon eltértek saját szakállukra az arculattól.
Most meg megint kicsiben elkezdődik, majd felfejlődik a vezérgépezés odáig, hogy már ezüstös Comic Sans betűkkel van kiírva a rendszám az ajtó fölé. Gonosz pisilő kisfiú figyel, mintha a Mercedes meg a Volvo nem lenne ugyanolyan modern hasznonjármű, ráadásul beosztott, hanem egyenesen a gazdája vette volna meg valamelyik buszt a boltban - ez röhejes.
Furcsának találom, hogy a Verval által ismertettett elv szerint olyan szuper jó már a kollektíva, hogy 1 évente le kell cserélni a segge alatt a buszt (oké, habár egy 1 éves Merci meg egy 2 éves Merci között nem tudom, mi a különbség) meg olyan szuper jók, hogy visszaszólni sem lehet az ilyenért.
El bírom képzelni, hogy egy öreglány megy a templomba vasárnap ezzel a busszal, azt' ki van írva rá, hogy Isten... ugyan már...
Ekkora szövegnek lehet, hogy nem itt van a helye, de most ért meg bennem, hogy szóljak.
Régen voltam Vásárhelyen, mikor legutóbb voltam (kb: másfél hónapja) meg nem sikerült eljutni a buszállomásra "szétnézni". Az érdekelne mi van a "leselejtezett" IKARUSok-kal, konkrétan BOX-355, BHX-840, AEX-076-ra gondolok -asszem ezek voltak HMV-n- meg vannak-e? még, esetleg néha dolgoznak-e?, vagy "csatlakozott"-e? hozzájuk még pár autó, a Volán honlapján még árulják őket, de ez egy dolog...
Egyszer réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban... a 2-es bizony a Vértói útról indult, nem Makkosról (a beindulás évétől, talán '85-től 2000-ig). Sőőőőt, a békebeli 83-as is a Vértói út és a Honvéd tér között közlekedett.
Nosztalicska! A hosszú bódé miatt jól nézett ki a hajlnali derengésben az akkor divatba jövő sárga fénysor, meg az új homlokfalon az 5 izzó (illetve amenyi nem égett ki, abból a mintából lehetett csomót megismerni). Mondjuk mikor 6:55 körül a makkosi 880-as a 3-as 4-es delta kihúzóján állt a "bizományinál", a 882-es meg be volt osztva 3 napig a 22-esre.
A két GTU közül az egyik Mars teres, a másik Makkosházi volt. Emlékszem a makkosin Tisza rádiós reklám volt és faszányosan meg volt tuningolva tyúkitatós dísztárcsával, UV neonfénnyel, sofőr hifivel.
Eredetileg Szegeden közlekedett. Én utaztam vele 75Y-osként, a GTU-k valamelyikén 71-esként, aztán eltűntek a városból és Szentesen, Hmvhelyen bukkantak fel. Én sajnáltam őket, érdekes járművek voltak.
Csongrádi pályafutásának végeztével néhány hétig a sándorfalviak hajtották a 111-et (mielőtt a JOX-721 landolt volna náluk), azután került át Hódmezővásárhelyre a 033 helyére.
Hát én újra állományba hoznám! A legjobb embernek adnám! Annak a sofőrnek akit leszereltek a HPD-082-rő(hála a magasságosnak, mert a volán nem győzte már ködlámpa izzókkal)l. Kíváncsi lennék az AVD-n megtalálná-e a ködlámpa kapcsolót??? Az AVD ilyen személyzetet érdemelne komolyan :)
Nem volt ott semmilyen lyuk:)). Reggel úgy indult mint egy vadászgép. Nem egyszerre indultak a hengerek. Visszasírják. Sajnos valamelyik minden lében kanál utas panaszt tett, mert koszos volt. A BSG se jobb. Ugyan mi lehet vele?
AVD-033 volt a legjobb csuklós! Főleg amikor akkora lyuk volt a padlón, hogy kifért az ember feje. Az a gép kerozinnal ment. Mert csak a kondenszcsík maradt utána amikor elszáguldott.
Nem vagyok BSG-111 szakértő. :) Én CLY-t kérdezném. Ő a helybéli lakos. Amúgy a BSG szinte csak Csanytelek és Tömörkényt csinált minden nap. Többször megfordult ezekeben a falukban. Szerintem máshova nem is járt. Én mindig csak ezt a táblát láttam rajta. De majd CLY pontosít!
Az 1. két kép az Algyő uszoda :P ha mondjuk úgy 1 körül vagy ott akkor (vasárnap találkoztál volna velem meg faterral ha szombaton akkor meg csak faterral. Jó képek lettek
Meglepő részletességgel vágod az amerikai Ikarus témát az IFC-ben, ami számomra nagyon tartalmas olvasnivaló. Netán volt közeli élményed is velük kapcsolatban?
Ezek a képek ugye a napokban készültek. A HPD-083 vezetőülésén még ott van a védőfólia. Minap jött vissza Szegedről tetőfelújjításról. Szerintem szombaton vagy vasárnap ugye? A HPD-082 csak hétvégén szokot kiállni Hmhelyen.
Szerintem sincs semmi kivetnivaló a képekben. Nagyon jól sikerültek. Biztos vak vagyok, de nem látok különbséget a kékek között, bár a BOS-770 már másfajta festéssel rendelkezik mint a többi kék csoda. Elképzelhető, hogy a színe elüt a többitől. Ez persze csak részletkérdés.
Az csongrádi volt, seljtből jött vissza. Asszem Tömörkényre járt, mert a lányok az osztályból mindig rohantak, hogy elérjék. Már ő is az utolsókat rugja.
Ez ám a NAGYSZERŰ HÍR!!! Az TV Életképek újságban olvastam hogy egy működőképes 266-ost nekiajándékoztak a reptérnek, ahol kiszedtek belőle néhány ülést, hogy a felszereléseket tudják szállítani.
Hódmezővásárhelyen is volt két darab ABU rendszámos autó. ABU-257 és 259 volt ha jól emlékszem. Valaki nem tudja mikor selejtezték őket vagy mi lett velük?? A 259 az jó állapotban volt és a motorja se volt rossz.
Végül nem tudtam elmenni, mostanáig pedig Ausztriában voltam, de mivel közben megköttetett a szerződés, leírom ide a legfrissebb információkat.
A Tisza Volán ZRt. és a Közlekedési Emléktár Alapítvány által kötött megállapodás révén az AKD-741 frsz-ú, Ik 266-os autóbusz az alapítvány tulajdonába került! A busz eddig a repülőtéren volt megtalálható, önerejéből mozgásképes, utastéri berendezése azonban nagyrészt hiányzik. (Ez később kerül majd visszaépítésre).
Reményeink szerint hamarosan nyílvánosan is bemutatkozhat, bár egyelőre csak statikus formában. Később viszont, helyreállított utastérrel eredeti funciójának megfelelően is használatba kerülhet, azaz Ikarussal a világ minden tájára! :-)
Még valamikor tavasszal volt, hogy többször is láttam Szegeden, persze mindig buszon ültem és épp az ellenkező irányba mentem... De valószínűleg felmegyek érte, az a biztos.
Egyszer-kétszer eltéved Szeged irányába is. Az a baj vele, hogy kevés benne az ülőhely a felújjításkor kialakított babakocsitároló miatt, ezért komolyabb járatot csak akkor adnak neki, ha valóban szükséges. Ezért végez szerződéses valamint iskolajáratot. Úgyhogy, ha tutira akarsz menni marad Szentes city.
Köszönöm mindkettőtöknek a választ! Igazság szerint még nincs róla fotóm a felújítása óta, aztán nem ártana már, de ha jól értem, akkor leginkább Szentesen lehet elkapni, vagy ha véletlenül letéved ide...
Hogy legyen egy kis info jeleg, hihetetlen de megbírták csinálni a HHS-636-ot és 2 napja újra kint van osztott fordában, szép volt skacok, pedig hozzá teszem én már lemondtam róla, hogy a közeljövőben elkészül. És ha jól láttam ma elkészült a Lopakodó K,F18-as, az-az 539 :-). Mit lehet arról tudni, hogy ha átadják a villamos forgalmat vasárnap akkor már a buszok is ott fognak majd haladni?
Üdv. mindenkinek!Szentesen a BSG-129 megvan még?Valakinek van róla képe?A fehér és a régi ccsíkos festéssel is érdekel.Emlékeim szerint felújítás után néhány hétig tiszta fehéren mászkált vele XY. délelőttönként Nagyszénásra,mire aztán megkapta a matricákat.Előre is köszönöm!
Én szerintem tartalék, mert sokszor napokig áll a parkolóban, és mindig más sofőr dolgozik vele. Az elmúlt 3 hétben már láttam a szarvasi, bajai, szegedi és félegyházi járaton is mindig más vezérrel.
"Csoda szép"-nem tetszik. Ráadásul nagyon vékony, átsüt rajta a nap, gyorsan piszkolódik. Akár minden héten lehetne mosni. A gépkocsivezetők átkozzák is.
Nem egyedüli esetek. Általában nem sietik el a műszaki mentést, ha megoldható a személyi mentés egy másik busszal. Csongrád esetében meg bonyolultabb a helyzet, hiszen Szentes gépjárműkarbantartáshoz tartozik. Szerintem egyszerő a válasz, nincs kapacitás az azonnali mentésre.
Arra én is kíváncsi vagyok, hogy miért olyan későn ér ki a szervizkocsi egy lerobbant buszhoz. Mindkét eset a ugyanazzal a classic-cal történt -a rendszámot direkt nem írom- egyszer nem indult hajnalban Tömörkényen, 4! órahossza múlva ért ki a szervízkocsi Szentesről, pár héttel később pedig Kettőshalomban csúszott árokba egy balfék traktoros miatt, aki nem volt hajlandó letérni az amúgy is keskeny útról, itt 3! órát várt a sofőr.
Iskolából hazajövet, ha unja magát a hugi, néha fotóz nekem buszokat. Mondtam neki ha kicsit közelebb merészkedik a buszhoz, egész jó lesz. Ezt a két képet is ö készítette. Egy kérdés, pár napja már nem láttam a HHR-851-et Szentesen, végül őt vitték el Szegedre?
No problem. :) Csak sajnálatos, hogy nálunk még ez a nagyon kevés is veszélyben van. De a Szegedi járatunk megszűnését mai napig nem értem... Na elég ennyi OFF mára :)
Ettől függetlenül még a Tisza Volán így is elég nagy távolsági hálózatot fog fönntartani (Volánbuszhoz ne hasonlítsuk...), nagyobbat, mint mondjuk a Szabolcs Volán, szóval addig örüljünk, amíg csak ennyi fog eltűnni.
Véletlenül kétszer szúrtam be a jó öreg sárgát. És a két sárga közti képen az a CLY-142. Csak sajnos a kép minősége miatt nehezen vehető ki. Az meg amelyiknek az elején csak a TV-s embléma van és ki van nyitva az ajtaja, az meg a BPG-685.
Üdv! Egy ON jármű a múlt heti dunántúli kirándulásunkról:)
Szép forda lehet! Azonban nagyon szomorú híreket hallotam ma, miszerint jövő hónaptól meg akarják szüntetni a Parád-Szeged fordát:S Pedig az egyik kedvenc gépem van rajta FDU személyében ráadásul. Lerövidül Gyöngyösig és a buszt is elveszik:( Ráadásul, Keszthely meg még egy távolsági fordát ismeg akarnak szüntetni. Ez faxa, hogy leamortizálnak mindent:S
Plusz még ott van a KMB-s Alfa. A cég állománya 410 db autóbusz körül forog, de mégis mennyire megviseli 5 autóbusz hiánya. Ott vannak még a felújjítás alatt lévő kocsik is, na meg az ilyen olyan műszaki hibával veszteglők. Például Vásárhelyen az összes 6X2-es áll, csuklósok helyettesítik őket. Sajna kevés a busz, de az sem volt jó, mikor 1600 járműegységet birtokolt a közlekedési vállalat. A cég majdnem tönkrement, közel milliárdos adóssággal. Ez a buszhiány bizonyosan fenn fog állni, még közel egy évig, vagy többig, hiszen, ha Tisza Volán megegyezne az EAG tulajával, még akkor sem tudnák helyrehozni a E94-eseket, mivel a járműfelújjításnak nincs kapacitása. A Classicok vannak soron, és abból azért van egy pár. Esetleg a Vásárhelyi kerülhet vissza, de nála is teljes felújjítás szükségeltetik (Tehát visszabontani alvázig és szekrényvázig, majd újra megépíteni, megerősíteni). A vezetésen múlik, hogy soron kívül felújjítják-e a KNS-059-est, vagy sem. Dönteniük kell egy 10-12 éves és egy 3-4 éves autóbusz között. Mondjuk a javítás nem kerül a társaság pénzébe.
Ha már így itt tartunk a "retró" képeknél ha valakinek van algyői buszról képe itt gondolok pontosan a: CKE-631, CKE-632, CKE-633, DUD-271(volt már róla kép) DUD-957, DUD-945 az meg osztaná e velem(velünk)? Köszönöm szépen előre is.
Helló. Beszéltem egyik haverral, ha minden oké lesz, lesz szkennel, most telefonnal fotóztam le pár képet, a Mátra Volános 266-os ne zavarjon meg semmi köze a TV-hez.
Én egyszer a LIF-762 fotóztam és két gyerek (8-10 évesek lehettek) ki órdít a buszból "talán ezt a buszt nem kéne fotózni", én egy jót röhögtem és hátat fordítotam majd a sofőr meg visssza szól h mutassam meg neki a képeket és küldejem el e-mailba.
Jó a háttérzene. Amikor fotózod a buszokat, nem szoktak a sofőrök leszólítani. Már jó értelemben gondolom. Velem Szentesen fordult elő, mikor a HHR-851-et fotóztam, hogy odajött hozzám a CLY-143 (most az IPZ-t vezeti, nagyon fa..a srác) sofőrje és kérdezte mért fotózom a buszt, mondtam hogy miért..., aztán bement a forgalmi irodába és kihozott nekem egy buszkatalógust a TV turista megrendelhető buszai vannak benne. Másik eset Csongrádon fotózom ezerrel a CLY-142-est az ablakból három sofőr nézi a ténykedésem, egyik egyszer odajön első egy két szó elég "határozott", de azóta nagyon jó haver a srác.
Erre tudjuk a válaszokat, de ne feszegessük. A Partiscum nagyjából 1 cég a Tiszával, csak éppen ott nincs benne a buliban az állam bácsi. Ennyi. Most meg éppen nagyon jól jön a Partiscumnak, hogy a Tisza tőlük bérel buszokat a kiesettek helyére.. :)
Igazad van, nem kellett volna ezt a helyzetet előteremteni ezzel a "buszadogató" dologgal. Mondjuk akkor még nem tudhatta a Volán, hogy 4 buszuk lesz munkaképtelen. Egyáltalán mért nem vesz a Partiscum cég máshonnan buszokat magának, lenne választék bőven, és akkor nem lenne ez a buszhistória, de az is igaz, ha a 4 buszt mihamarabb sikerülne helyreállítani sokat enyhítene a problémán.
A HFF-713 minkét oldalát festették. A bal oldalt csak az alsó díszcsíkig, a jobboldalt az ablakmező alsó részéig. Még anno egy teherautóról leesett betongerenda végighúzta a feszített oldallemezt. Mivel horpadás nem volt, csak mély szántás a lemezben ezért nem kellett azt levenni, csak kijavítani. Viszont szükség volt a lemez teljes terjedelmében való lefestésére. Mivel Makón nem volt lehetőség a matricázásra, ez majd a közeljövőben fog megtörténni.
Ez az autó kezdte 1995-ben a bokrosi MARS -akkor még EFFEM HUNGARY KFT- szerződéses járatot, azután, ha jól emlékszem, 2003 táján lett selejt, a BSE-569 lett helyette pár évig, 2006 körül lett a CREDO, 2008 óta pedig 395 van azon a fordán. Tehát ezt az autót szinte csak itt lehetett lőni-Szentes-Bokros közt-. Egyébként egy nagyon jó állapotban lévő kocsi volt, igazi fehér kapaszkodóval, és olyan "kerek" ajtó nyitó, csukó gombokkal.
Fúúú!!! De JÓ is lenne nektek megmutatni. De az a baj hogy hagyományos fényképező géppel fotóztam, már 8-10 éve, itthon van az albumban, de gondolkodom hogy lehetne ezeket a régi fotókat gépre vinni. Ha tudtok, adjatok már ötleteket, mert tényleg nagyon jó képeim vannak, az okkersárga 266-tól (pl: CJK-364, apum busza) kezdve az egy üveges első ajtóval gyártott 256 (CJN-437) ig minden lenne, már rég leselejtezett 200-asok. Én a szkennelésre gondolok, de nem tudom milyen minőségben jelenne meg a gépen a kép.
Úgy néz ki a classic bal oldala, mintha újrafestették volna az elektronikaház tetőig (jól tudom hogy ott van az elektronika?), tehát szerintem egy kisebb felújításról lehet szó, remélem nem ad buszt a volán a Partiscumnak, most a buszhiány kellős közepén.
Igen, mert kb 2 hónapja felújították kívülről teljesen, szerencsére nem hegesztették be a rácsot a motorháztetőn, ekkor kapta az új matricáit. Ja és köszi a képet. Pár éve én is sok buszt fotóztam, a 142-esről még a 2000 évek elejéről is van fotóm, akkor még úgy nézett ki, mint a felújítás előtt a BPG-k.
MAN Lion's Coach (Körös), MB Tourismo (Gemenc), valamilyen Setra (Zala).. És ez sem elrugaszkodott dolog, mert ezeket a gépeket láthatjuk a volánoknál.
Mi a bajod a kékvolvókkal? Inkább, mint az agyonülésezett 8700-as Volvó a kényelmetlen üléseivel, vagy a 397-es az IC-ülésekkel telizsúfolva. Én néhány hete egy kékvolvóval letoltam a Győr-Szegedet, teljesen vállalható volt.
Hát igen.. A távolságikra sem ártana egy adagnyi busz, mert a kék Volvók már elég nevetségesek egy Szeged-Bükfürdő járaton. Persze álmodik a nyomor, örüljünk, hogy nyereséget tud termelni a cég..
Épp kérni akartam, hogy ha már Hmvhelyen fényképeztetek, akkor rakjatok már fel pár képet. Remélem nem volt rossz tapasztalatotok, bár hallottam, hogy 1-2 autóbuszvezető akadékoskodott, vagy rosszul értesültem?
Mind a helyközi, mind a távolsági kocsiknál jól jönne egy beszerzés... Turistabuszoknál akár a használt, 2-3 éves buszok is jók lehetnének (lásd Drögmöllerek, 3 tengelyes Volvo), helyköziben viszont az újra kellene törekedni, bár központi tender híján azokra is a Volánnak kell most már megteremteni a tőkét.
Jó lenne, hogyha ez a 415-ös lenne az első és utolsó, de a felújjítás, az üregvédelem, és az ankorroziós annyagok ellenére ezek az autóbuszok rendkívüli módon korrodálódnak. Ahogy az előzőekben említették, nem az elhasználódás az oka az első selejtezésnek sem. Ugyanígy vannak a most felújjított és felújjításra még váró 395/E95-ök is. Valami hihetetlen, hogy mennyire szét vannak azok is rohadva. Sokszor a vázszerkezet nagyobb részét ki kell cserélni. Sajna az EAG későn lépett a minőségi anyagok felhasználásának terén.
A Scania alvázas háromtengelyesek esetében nem is igazán az anyagok minősége a meghatározó a fellépet problémában, hiszen a szekrényváz és a fenékváz is minőségi korrozióálló anyagból épült. A jelen helyzetben történt meghibásodások inkább az összeszerelés minőségében rejlenek. Például, hegesztési varratok, és a nem megfelelő üvegragasztás, melyek együtt összejátszva annyira károsították a szerkezetett, hogy az már alkalmatlan utasszállításra. Sajnos ezek a problámák a szimpla két tengelyes Scania alvázas E94F-ekre is érvényesek.
Végül is neked is igazad van. A Merci szerintem is jó választás lenne. Amúgy is van már ilyen márka a volánnál, meg van a kapcsolat a szervizháttérről is, meg hát a "made in Germany" garancia a minőségre.
Ez az EAG-os sztori jellemzi az Ikarus-EAG legvégső éveit, szar anyagokból dolgoztak, nem éppen úgy sikerültek ezek a buszok ahogy kellett volna. A Volán ennek az elszenvedő alanya és épp elég nagy érvágás a semmiből előteremteni 4 buszt. Az, hogy még csak most lett meg az első 415 selejtünk, az az országot nézve elég jó dolog. A legtöbb volán szépen lassan elkezdte kidobálni ezeket a buszokat, most nálunk is elindult a folyamat. A 200-asok meg jó gépek - voltak 10 éve, most a selejtsoron a helyük.. De ne menjünk bele a 'Mentsük meg az Ikarust' szövegbe.. :))
Más: jó lenne helyközibe egy kis 10-es beszerzés, mert oké, hogy Szeged helyi jól áll, de a helyközibe elférne plusz tartalék (most derült ki milyen szorosak a fordák). Megnéznék 10 darab MB Intouro-t Tiszás fényben.. :)
Én az EOG-356-tal még a KMB-549 érkezése előtt, jöttem haza az iskolából Szentesről Csongrádra majdnem minden nap, ment mint a mérgezett egér. Valahogy nem értem mért nem találták gazdaságosnak a felújítását. Inkább vesznek sz.r buszokat aminek kiesik az üvegje, leesik az oldala, eltörik a váza...stb, aztán pereskednek a gyártóval, várjuk a javítást, az utasok meg majd rászorulunk a jó öreg 200-asokra, mondjuk azok az igazi gépek...legalábbis számomra.
Elég gyakran járok az 55-ösön, de csak ma este tűnt fel, hogy valahol Mórahalom és az M5 közötti szakaszon, az úttól északra áll egy okkersárga IK 260 vagy 280 hátsó rész (mintha egy ráncajtós 280-as hátulja lenne).
A makói EOG szekrényvázának acélcsövei, főleg az alsó szekcióban annyira átrozsdásodtak, hogy már nem lehetett, vagy inkább úgy fogalmazok nem érte volna meg felújjítani. Úgyhogy úgy döntöttek, hogy az autóbuszt leselejtezik.
Rendszám: EOG-356 Gyártmány: IKARUS Típus: 415.23 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Ma a 16:30-"18:25" BP-Sg(-HMVH) gyorssal jöttem, ami menetrend szerint 1:55 alatt van Szegeden. Nem tudom hogyan sikerült a menetrendváltás előtti 2:10-ből azt a 15 percet lefaragni, de gondolom csak tollvonás kellett hozzá, mert mostmár több út tapasztalata alapján a busz ugyanúgy 2:10 alatt teszi meg utat. Pedig a vezér út tolta neki a kék Volvóval...
Van ilyen kocsi GTE-359/360/361 Ők a nemzetközis kocsik Ők csinálják Sentát Becejt és Szabadkát, tudomásom szerint a 360 és a 361 még nincs felújitva, talán a többi Rábás már fel van, persze csinálnak ők azért más járatott is.
Ma a GTE-359?, (ha jól emlékszem a rendszámra, van ilyen Szegeden?) volt az egri kisegítő. Ha jól láttam ez is egy felújított példány. Egyáltalán van még olyan RÁBA motoros 395-ös amelyik nem esett át teljes körű felújításon?
Szerintem a két CREDO egyforma állapotban van, nagyjából ugyanannyi a futásteljesítményük, hiszen új koruktól fogva együtt csinálták a MARS járatot. Egy két szót írnék a kis CREDO-k védelmében, ha "megfelelő" fordán dolgoznak, nagyon ügyes kis kocsik, kényelmes, légkondicionált, jó vezetni, kicsi a fogyasztása, és csöndes.
Most a 116 kerül, Csongrádra az 576 átkerülésére még várni kell, mert az a második felfonás, és még az elsőn sincsenek túl, kaptam a választ, valószinű h 1 hónap múlva kerül rá sor. Melyik Credo jönn ezt még a Csongrádiak sem tudják melyiket adják, melyik van jobb álapotban, most is a GUF jött volna de kiharcolták, hogy maradjon igy a HFF jött Szegedre!
Ma este még az 576 állt a vasútállomás mellett Szatymazon. Ha valaki holnap arra jár, nézze meg :-))) Tényleg, azt már lehet tudni, hogy melyik Credo jön Csongrádról?
Szerintem az átlagutasoknak még az a két 395-ös is sok utazás szempontjából. Szerintem is kár Csongrádnak kiadogatni a EAGokat. Mi kell még a Marsosoknak(EAG E98), tán űrhajó. Már azt vesszük észre, hogy minden jó busz a Marsra jár.
Hát, kavarodás lesz nem kicsi mert komplett fordákat kell szétszedni, mert egy fordába volt beiktatva a MARS járat napközben meg egyéb járatok. Most több autó kell de a meghirdetett menetrendet vinni kell, lehetséges hogy egy sofőr napközben buszt cserél, az egyikkel megy szerződésesbe a másikkal, meg a többi járatot csinálja...egy vicc.
Köszi az infót. Lehetséges, hogy a BPG-685 fogja a HFF-710 fordáját csinálni, mert gondolom nem sokáig fog maradni a BOS, egyrészt azért, mert ez a helyi járati tartalék, meg hát szegényke komfortszintje sem tudja azt amit a HFF, vagy BPG, vagy egy 395-ösé.
A HFF-710 már Szegeden van gazdája a BOS-242 kapja meg, a GJD-116 is érkezik valamikór Csongrádra a BPG-685 gazdája kapja el, és még valamikór megy az FGA-576 is, és ezzek a kocsik csak a szerződéses járatott csinálhatják, tehát megszünik az, hogy napközben van benne helyijárat v Szentes. A Mars KFT vel most kötötek új szerződést nagyon sokat keres vele a Volán, de ennek ára van Ők diktálnak és Ők megmondták, h csak 395-ős kocsival lehet nekik dolgozni, és Ők kérték azt is, h napközben semmi munkát nem csinálhatnak a kocsik, tehet lesz most május 1.-től Csongrádon kavarodás rendesen.
Az tényleg nem semmi, hogy 5 395-ös lesz Csongrád telephelyes autó, de kár ezeket az autóbuszokat kiadni. Reméljük ezt a baklövést nemsokára korrigálni fogják. Szentesen és Hmvhelyen együttvéve van ennyi, jó eggyel több.
Igy van! Méghozá Kistelekre kerül a GJD-116 helyére! A Credo-576 csere viszont még tervbe van, h mikór kerül rá sor ezt nem tudják. Olyat halotam, h a Credot Zákányszékre szánják az FGM-329 helyére.
De haláli jó lesz, hogy meg kapjuk az egyik Creptot, eddig örültem, hogy nagy ívben elkerülik Szegedet, dehogy ide kerül az egyik, hát ez nagyon fenomenális hír.
A Csongrádiak holnap hozák Szegedre a HFF-710-et és cserébe nem az FGA-576-ot kapják hanem a GJD-116-ot, igy a Kistelekiek kapják a 710-et, de viszik az 576-ot is mivel a Mars-os szerződéses járatban csak 395-tős mehet. A Credok viszont nem csinálhatják, mert kicsik, igy egy marad nekik a Maszlaghalos járatra a másik viszont Szegedre fog érkezni az 576-ért cserébe.
Ezt láttam ma 12:32 kor az Agip kút melett a LIDL-el szemben a Budapesti körúton (ezt jól el magyaráztam :) ) rendszám sajnos nem látszik :S és nem is emléxem rá.
Tudomásom szerint a Csongrádiak kiharcolták, mivel a KMB-550-el sem tudják mi lesz, hogy a 977 marad náluk és csak a HFF-710 érkezik Szegedre, az 576-ért cserébe, h a Szatymaziak mit kapnak az egy jó kérdés.
Az egy IK-250-es már egy nem mai darab, de szerintem még ellehet vele utazgatni, h a csomagláda nem zár rendesen azt meg kell javitatni. Én egyszer utaztam ezzel a járatal, kb 4 éve Alattyánban voltunk rokon látogatoban a családal és mi és az utasok legnagyobb megdöbenésére a BOX-138 érkezett Jászberényből, és azal utaztunk Szegedig, nem tudom akkór te, hogy panaszkodtál volna. A söför mostanában a GJD-116-tal dolgozik aki akkór volt tudomásom szerint ez az IRZ-703 járata volt, vagy az is.
A kényelem szempontjából az Ikarus városközi és távolsági buszai a legkényelmesebbek. Sajnos ezzel a járgánnyal az a baj, hogy megette már a kenyere javát. Persze mindenki szeretne magasabb komfortú autóbusszal utazni, de ez nem mindig adatik meg. Minden bizonnyal ekkor csak ezt a buszt tudták kiállítani. Ha az autóbuszvezető akadákoskodott volna akkor sem lett volna más a helyzet. Valóban le a kalappal előtte, mert más ezt máshogy oldotta volna meg. Egyszeri kollega: " Mit elégedetlenkednek, amíg ennek az autóbusznak az utasterét nem képesek rendben tartani addig nem érdemlik meg a tisztább, jobb, kényelmesebb autóbuszt.(ikarus 280)" Némileg igaza is lehet. Arra bizonyára FKT-896 választ fog kapni, hogy miért is a BOS-577-et állították ki, ugyanis a Tisza Volán hivatalos weblapjára tett panaszokra reagálni szoktak.
Vasárnap Jászberényből utaztam Szegedre,a BOS-577-es autóbusszal,és örülnék,ha ennyi pénzért a Volán tudna kényelmes autóbuszt biztosítani,a csomagtérbe mikor betettem a csomagot,még tiszta volt,mire szegedre értünk,ujjnyi vastag porréteg volt rajta,viszont az autóbuszvezető jól viselte a kritikákat.A fiatalabb buszok meg járják Szeged környékét,szerintem a 4 órás útra mi is szeretnénk kényelmesen utazni.
Hivatalosan nem mennek az autópályán egyik irányban sem, de ha olyan kocsi megy aminek van pályamatricálya azt felengedik a pályára gondolok itt a Drögmöllerekre és az E98-asra azt hiszem GOE-928 ennek a söförjék kérdeztem Ő mondta ezt nekem mivel Baja-Pécs között nincs neki megálója mindegy, h merre megy, utaztam a KMB-545-tel is az nem a pályán ment. Egyenlőre ennyi tudok mondani.
A Körös egy szem gyorsa nem autópályázik egyik irányben sem.
Tisza:
A Mohácsot érintő járatok nem mennek fel, legalábbis eddig nem találkoztam ilyennel. (Pécs-Szeged viszonylatban tehát semmi nem megy fel.)
Szeged-Pécs viszonylatban a Mohácson nem megálló napi egy vagy két járat viszont megfordult már az autópályán, legalábbis amikor valamelyik Drögmöller csinálta, tapasztaltam ilyet. Mivel a hajnalin ez mostanában jópárszor előfordul, van esély az autópályázásnak. Arról fogalmam sincs egyébként, hogy hivatalosan módosult-e már a menetrend.
Egyelőre ennyit tudok mondani, de ha még utazok otthon-suli között, akkor majd figyelek.
Az a gond az egész dologgal, vagyis nem gond sőt hogy ezeken a járatokon 6 sofőr dolgozik. Tehát ha a megrendelő úgy kívánja hogy xy buszt kér a pénzéért, akkor a volán xy buszt fog adni. Mert ha nem, felmondja a cég a megrendelést, úszik a volánnak a biztos bevétele,(15 éve a volán szállítja a dolgozókat) 6 ember munkája megszűnik. Ja és szemrebbenés nélkül elküldenek egy 260-ast szegedre, ha kell, de a szerződéses buszokhoz nem nyúlnak. Errefelé így mennek a dolgok...
Az ilyen szerződéses járatokba jók lennének a Csepelek is. Mind a 3. Az IHF még Tisza volános. A BYD selejt. A DSF meg Partiscumos. Ha megvan még a Partiscumnak egyáltalán. Na itt most nagy hasznuk lenne.
De szerintem egy 30 km-es útra nem egy 395-öst kellene adni. Helyközibe is ha valami kiesik akkor küldhetnének azt is. De ha 3 395-ös 30km-en belül rohangál az nagyon jól néz majd ki. Ha kiesik egy helyközis gép, (ami meg Szegedről megy Szentesre) helyette majd küldenek Credo-t?? Vagy majd egy csuklóst? Nem gondolnám, hogy ez tetszene az utazóközösségnek. Volt már rá példa, hogy Szeged-Szentes-Csongrád vonalra Szegedről csuklós jött. Engem mondjuk nem zavar.
Igazad van nem sok mindenre jók, vagyis de, vannak kis forgalmú vonalak ahová nagyon jók, ilyen pl.: a maszlaghalmi, vagy a bokrosi M3-as helyijárat, ezeken a járatokon átlagban 10-20-an utaznak. Egyébként a MARS-os dolgozók útálják a CREDO-kat, mert kevés benne az ülőhely, van akinek állnia kell 30km-en át. 2 éve aláírást gyűjtöttek a dolgozók hogy cseréljék le a CREDO-t a BHX-840-re. Ja és nincsenek leamortizálva a munkásszállító buszok.
Ha jók az értesüléseim, azért adnak 395-öst a classic-ért, mert szerződéses járatban akarják járatni a MARS-hoz, mert a dolgozók kicsinylik a CREDO-t. Így már mind a három szerződéses busz 395-ös lenne.
Mozgóban? Amelyek a megye északi részéről jönnek, azért ajánlom, hogy míg meg nem csinálják a villamost, a Pulz utcában lődd meg, mert ott megy el mind.
Ami délkelet felől jön, azokat kb. du. 2-kor nyári napfénynél a Nagykörút - Kossuth Lajos sgt. keresztben lehet kiszedni. De amúgy délig- egyig ajtótlanból szépen fotózható az érkező kocsiállás, délután 3-tól meg ajtósból a tér felőli tároló.
A helyi flottát meg 3-tól sötétedésig a Mars téri buszmegálló felső sarkából lehet lőni, rogyásig :))
Be indúlnak az iskólai kirándúlások és akkór lesznek bevettve szerintem a C56-osok különjáratban, mert ezt tudják nyújtani 256-os árban ami a lególcsóbb és szerintem erre van igény. Ezért szedik őssze most Szegedre őket.
Az FGA-576 is elkerül Csongrádra, igy ott lesz az egész FGA-as széria. Ez nem tudom csak ebből a 3db kocsiból áll. A GJD-116 is FGA volt a jól emlékszem. A Csongrádiak a GUF-977 adják érte, és a HFF-710 kerül le idéglenesen, hogy enyhitsék a kocsi hiányt, de Szentes is átadja idéglenesen az egyik HHR-t Szegedre.
Látom, sikerült rálelni a délutáni fotóhelyre :)) Jók a képek. Nagyon szeretek én is itt fotózni, van, hogy 3 kép / perc gyakorisággal lehet lőni járműveket itt a Mars téren.
Tegnap még dolgozott. -------------------------------------------------------------------------- Na, végeztem a képekkel, tessék: Szeged, 2010. 04. 23.
Nem egészen a Tiszás topikba való, de egy egyedi esetet szeretnék ideírni, a fiatalabb ráncajtósok történetéről. 1996-ban az IKARUS gyár fizetség fejében gyártott az egyik alkatrész beszállítójának 2db 260.50E, és 2db 280.33 típusjelű buszt SUV hidakkal és ráncajtókkal. Végül az alkatrész beszállító adta el a buszokat a Körös Volánnak, így jutván a pénzéhez. Akit érdekel a teljes cikk, az a Camion Truck & Bus magazin 2007/11. számában elolvashatja.
Ezek szinte egytől-egyig mind exNDK-s (az NDK-nak gyártott, majd a rendszerváltás környékén Magyarországra visszakerült) vagy orosz piacos (a Szovjetunió bedőlése után a legyártott, de már ki nem került) gépek.
Jól tudom, hogy a ráncajtót már a nyolcvanas évek felváltotta a bolygóajtó, de a DUD-os autók bal első kereke feletti rács, és a vékonyabb ablaksín (ami a régi szériákon nem volt) és a ráncajtó párosítás zavart meg. Egyébként az IKARUS-nak a 90-es években voltak kis szériában gyártott ráncajóssaik, vannak ilyen kocsik a Vértes és a Körös Volánnál is. Köszi a segítséget, legalább választ kaptam a kérdésemre.
Na ez jó hír. Ha a tervek megvannak azután már gyorsan mennek a dolgok. Kíváncsi vagyok, hogy az utasteret felújítják-e? Tavaly október óta azért megtépázta az időjárás. Az utasok már nagyon várják vissza. Még a DUD-272-vel sincsennek megelégedve, pedig az elég jó járgány.
A KNS-059 javítására elvileg megvannak a tervek. Ezt hallottam ma, de lehet csak pletyka. Majd ha meg is erősítik akkor hiszem el. De azért jól esik ezt hallani.
DUE-850 és 861 NDK-s kivitel (280.02), Rába híddal és ráncajtóval készültek. A 90-es években hozta haza őket az SZKT, majd 1998-ban a "híres" napon kerültek át a Volán állományába, és ott lettek bolygóajtósítva.
A DUE-850 az király gép volt. Főleg amikor pár éve huzamosabb ideig helyettesítette a HPD-082-őt. Szeged-Szentes-Csongrád fordában. Akkor ment bele egy pár kilométer Nem is bírta a kiképzést nagyon sokáig.
Nem is miért mondod. Én csak szeretem ezt a szériát. Szerintem nagyon jó autók, bár sokan azt mondják rájuk, hogy csúnyák. De sohasincs semmi baj velük, jól mennek. Sajna a Detroit Dieselnek megvannak a hátrányai. Mint már említettem nem kimondottan autóbuszmotornak készült, annak ellenére, hogy a használati utasításban az van leírva, hogy a nagytesvér az S60-as tulajdonságait hordozza magában. Bár a 8500cm3 és a négy henger röpíti a buszt. Mi lenne, ha fel lenne húzva 340Le-re?
A DUD rendszámos autók max 14-15 évesek. Ekkor már réges rég nem építettek be ráncajtókat. 1984-ig volt jellemző a ráncajtó azután a hazai piacra szánt autóbuszok bolygóajtóval készültek.
Sziasztok. Egy kérdésem lenne. Az összes DUD rendszámú kocsi ráncajtós volt gyárilag, és ezek is valami keleti exportkocsik lennének. Egyébként nagyon szépen fel lettek újítva, akárcsak a GTU-882. Elvileg a GVM-086-os 263 is menne felújításra hamarosan de az emlegetett kocsihiány miatt lehet hogy csúszik a dolog sajnos.
Illetve ITT megtalálod sok emberke fotóját, többek között a HPD-kről. Tavaszutca(smoon), Csokibá és én megpróbáltuk feltenni a Tisza Volán teljes állományát ide, részben meg is van már a dolog, szóval itt lehet nézelődni! :)
A HXG-926-ról valaki tud valamit?? Megjavították már? Ő volt az aki az árokba fordult még valamikor a télen ugye? Más: A FIS-494 új váltót fog kapni! Mert a mostani nem nagyon akar működni.
Valaki tudna nekem küldeni képeket a HPD rendszámos buszokról?? Bármelyik jó lesz de akár az összesről jöhet! Egyik ismerősöm nagy rajongója ezeknek a gépeknek.
A 304-nél a turbó falsot szívott(remélem így mondják). Egy aluminium cső meg volt repedve, és így olyan volt mintha nem is lett volna turbó. Állítólag ez egy classic betegség.
HHR-851 amelyik nem nagyon megy. Nem forog annyit a motor mint amennyit kellene. Lomha lett nagyon. Szerintem a kábelkötegnél kell a hibát keresni vagy a váltóban. Az FLX-301-nek mi is volt a baja?? Az se ment!
Ha már leszabályzás. Nem olyan rég tudtam meg, hogy a classicok akkor is leszabályoznak ha már fogytán van a motorolaj vagy víz vagy akármi, egyszerűen nem indul be. Okos találmány így legalább nem hajtják őket olaj és víz nélkül.
Hát az autómaták olyan 1700 tájékán váltanak el, de sztem az 1400-1500 az ideális. 1200-1300 között el lehet vele dolgozgatni.Igaz, hogy a maximális teljesítményt 2200-nál éri el, de addig ki sem lehet húzatni mert leszabájoz. Nem kifejezetten buszmotornak gyártották ezt a szériát. Ennyire görcsösen nem kéne ragaszkodi ahhoz a megtakarításhoz. Az önindítónak sem tesz jót, sem a motornak, sem a turbónak.
A detroit motorokkal máshogy kell bánni, mint mondjuk a rábával. Egyesek szerint ha 1700-nál váltják el a detroitot gyönyörűen veszi a sebességet, mások szerint meg az 1000 körüli pöfékelést szeteri, amit én kétlek, a 710-es nek elég fura a sofőrje tényleg mindig leállítja a motort, és csak pötyög az úton, talán így akar gázolajat spórolni.
Köszi. Viszont az sem tesz neki jót, hogy ha jól felpörgetik, majd rögtön kiveszik üresbe és leállítják. Mert ezzel a busszal így jártak. Minden buszmegálló előtt. Ámbár lehet, hogy tévedek. Tegnap nem Gufos volt, egy légbefúvós, nem láttam a rendszámát.
Aha, megvan kösz. a HFF-710 amilyen szép, állítólag olyan rossz is, ha kicsit jobban ki van pörgetve már nem veszi a sebességet, meg a motorja is gatya, már így kaptuk pár éve Szegedről.
Hát igen Szentes úgy jönne ki a legjobban, ha CLY vinnék. A GMY-ért és a két Classicért kár lenne, habár az egyik C56-osnak volt váltófelújítása is, s azóta nagyon nem akar menni. Nemtom melyik? Galaxar?
Szentesen van egy pár olyan autó, amelyiknek nincs állandó fordája, sokszor napokig állnak a parkolóban, ilyen a CLY-143, GMY-585, vagy a két HHR. Remélem nem a CLY-t viszik el.
Ne aggódj 1 hónapja ugyan ebbe a cipőbe került a 487 is. Szerencsére be bírt vonulni, de koppant az alja rendesen. Nem alacsony padlósnak valók ezek az utak, nem véletlenül vannak a Conectorok is a legmagasabb szintre állítva. Ha nem így lennének állítva már az összesnek elszálltak volna a légrugói.
Hát nem véletlenül kerültek ki Vásárhelyre. Sajnos szintezni nem lehet őket, mert félő, hogy olyan állapotba kerülnek, amelyből nem lehet egyszerően visszahozni. Egyszer az 513-as volt Szegeden ilyen probléma miatt. Kissé érdekes állapotba került a szintezés miatt.