Ez tiszta sor, hogy van ahol nem lehet megoldani, ahogy jelezted is. A túra általában nem a szántóföldön halad, hanem a földek közötti úton. ;) :) (Nem kötekedésből írtam, mielőtt esetleg félreértenéd) Ha én lennék a földtulajdonos, természetesen nem örülnék neki, ha a vetést taposnák szét a túrázók, de erről szerencsére szó sincs. Az, hogy a földek közötti úton haladnak az nem zavarna, hiszen a vadak sokkal több kárt tudnak okozni, mint a túrázók.
Én örülnék, ha a lehetőségekhez mérten jóval kevesebb lenne az aszfaltos szakasz. De amíg az mtsz nem mutat érdeklődést ennek a megoldására, addig...
Kíváncsi vagyok, ha ez a beszélgetés a mostani vonalvezetésről és a terelésekről oldottabb hangulatban, kevesebb odamondogatással zajlott volna, akkor is az lenne a végkicsengése a dolognak, hogy ez szükséges rossz és tulajdonképpen jól van ez így? Ha el lehetne terelni az országutakról és nem is ütközne más akadályokba sem, akkor sem akarnánk a változást? Szerintem ez csak hozzátenne a DDK értékéhez, amit mindezektől függetlenül nagyon szeretek és nagyon élvezem az ott megtett kilométereket.
Zozo, ezeket a köröket itt már sokan, sokszor megfutottuk :) A szántóföld általában magántulajdon és lehet Te sem örülnék, h a földeden mászkálnának idegenek. Lesenceistvánd és Tapolca között sem tudják megoldani máshogy a vonalvezetést, mert tavasszal, hóolvadáskor annyira felázik az a terület, hogy kisebb - nagyobb tavak keletkeznek, tehát az állandó vonalvezetés nem biztosítható. Lehetne terelni persze.csak lehet 5 km-rel lenne hosszabb..annyit meg szerintem sem ér :)
A közel 50%-os arány szerintem nem rövid. Ráadásul úgy, hogy az út mindkét oldalán bőven vannak szántóföldek, köztük utakkal. Azon az aszfalton is végig fogunk menni, ahogy az okt-n sem kispistáztunk emiatt. Maximum a szakaszolást fogjuk úgy megoldani, hogy ezen kezdjünk már korán hajnalban.
Azt továbbra is tartom, hogy szerintem biztos kiválthatóak ezek a szakaszok, csak az illetékeseknek akarni kellene. Mert aközött, hogy önként felújítom a festéseket egy adott szakaszon vagy gondolok egyet és keresek egy alternatív útvonalat (vagy lesz belőle valami vagy nem) van egy kis különbség.
Képzeld el szombaton (gondolom az időjárásra való tekintettel) nem találkoztunk egy helybélivel sem. Ráadásul, az út, ami felvezet a templomhoz rögtön a falu elején tér el jobbra, nem pedig a falu központjától. A templomra kiírt telefonszámot pedig felírtuk magunknak, hogy majd a pecsételőhelyek fórumán meg tudjuk osztani a többiekkel.
Igen fellelhetőek, de jelen állapotában, nem kimondottan turista csalogató látványosság.
Ha vetted volna a fáradságot és szóba elegyedsz egy helybélivel megmondták volna,hol található a templom kulcsa és a bácsi nagyon szívesen kinyitotta volna és tartott volna egy rövid vezetést,mint ahogy rengeteg turistával megteszi,. Szarvaskenden pedig azért elhanyagolt egy kissé a kúria,mert a korábban benne működő iskola megszűnt és jelenleg nincs forrás a felújítására,de azért az épület értékei így is felfedezhetőek.
Ha ettől az aránylag rövid aszfaltos etaptól rosszul vagy,mi lesz veled a DDK Zalakaros- Nemesvid monstre aszfaltos etapon? Ráadásul az egy igen forgalmas útszakaszon vezet és sehol nem szakítja meg erdei vagy mezei szakasz,míg az általad sérelmezett szakasz nem végig aszfalton vezet. Úgyhogy kitartás és fel a fejjel.
Ha Szarvason nem is, de máshol biztos elkélne a segítség, pl. a jelzések felújításában. Ezzel csak az a gondom, hogy nekem az az utolsó információm erről, hogy nem dönthetem el, hogy akkor most X és Y között távon újrafestem a jelzéseket, hanem ahhoz valamiféle tanfolyamot kellene elvégezni. De javíts ki légy oly kedves, ha tévednék. Ha a festés nincs ilyesmihez kötve, akkor az biztos, hogy a megyei piros jeleket el fogjuk kezdeni felújítani.
Szarvason átmegy a kéktúra, Kaposváron nem. Ha valóban akarsz akkor ott is találsz olyan hasznos feladatot amit a természetjárók érdekében érdemes elvégezni.
Kivágnád az OKT-ből Hévízt és Keszthelyt? :O hejj, de kényes egyesek tappancsa, ha aszfaltról van szó :P
Nekem sem a kedvencem- bár dagonyás időbe kifejezetten örülök neki -, de azért jóhogy nem már mozgó járdát követelünk :D Kőszeg után kb. Sümegig - leszámítva mondjuk sárváron a tavakat - mi látnivaló akad? Nem sok, de az egyes hegységeket össze kellett kötni. Tapolca előtt és után is aszfalt..ez van, le kell járni, van ezen kívül sok szépség az OKT-ben is :) Egyébként meg lehet hogy nincs mindenhol látnivaló, de talán van vízvételi lehetőség vagy bolt, ami szerintem- de javítsatok ki ha nem- legalább ugyanolyan fontos :) Ami a felkészülést illeti: Én továbbra is ajánlom a GPs-t, higgyétek el visszahozza az árát. DE! nem kötelező, bár nélküle sajnos sok kellemetlenséget, időkiesést okozhat magának az ember, mivel a papír térkép nem képes követni a sok változást és hát a táblákról már hosszas- és legalább olyan felesleges- vita ment már le itt is. Azt vallom, hogy igen is utána kell nézni, hogy az ember hová megy, ott mit láthat. Az internet világában a 21. században ez már úgy gondolom nem egy luxus.
És végül, de nem utolsó sorban: járjuk és élvezzük a természetet, ne akadjunk fel minden apró cseprő, általunk megváltoztatni képtelen dolgon, mert az elveszi az élményt :) Ja és nem mindenért az MTSZ a felelős, vannak fölötte is "okosok".
Szép dolog az önkéntesség. Mi is szívesen részt vennénk ilyen akciókban, bár két kisgyerek (1 és 2,5 év) mellett, valamint Szarvasról ezt egy kissé nehéz összehozni. Még a saját túrákat is. Tételezzük fel elmegyünk és keresünk alternatív útvonalat az adott régió aszfaltútjainak a kikerülésére és még a települések is megmaradnak, sőt a helyi látnivalókhoz is elvinnénk a jeleket, hogy minél kevesebb kitérőt kelljen tenni, ha már arra megy az út. Mi a garancia arra, hogy az mtsz adott bizottsága nem ül rajta hónapokat, illetve jóvá is hagyja? Mert feleslegesen nem szívesen töltenénk ilyennel az időnket.
Az információkat nem ennek figyelembe vételével kellene aktualizálni, hanem a drágalátos mtsznek lenne a feladata, hogy a saját honlapján az információkat rendben tartsa! Ebben szerintem egyet kell, hogy értsünk.
Nekünk nincsen gps-ünk. Szerinted mezei túrázóknak kellene ezeket a problémát megoldani? Remélem, hogy csak viccből írtad? Ha nem, akkor megkérdezném, hogy minek van az mtsz?
Igen az az írás egy kicsit erős volt. Azt annyiban módosítanám, hogy szerintünk nincs olyan kihagyhatatlan látnivaló, ami ezt a mennyiségű aszfaltot feltétlenül indokolttá tenné.
bevitt egy jó pár olyan településre, aminek semmi értelme nem volt, hiszen ezeken a helyeken nincs semmi látnivaló.
Mi a javaslatod az új útvonalra? Esetleg egy GPS-track kellene a javaslatról mint amilyet a Nagyfernekág melletti változásról csináltam.
Ha ezt érted az RP-DDK hívatalos oldalán hát ezt én csináltam, de mint köztudott ez kb. 3 éve nem frissült. Az információkat ennek figyelembevételével kell aktualizálni.
Köszi, hogy leigénytelenezel úgy, hogy nem is ismerjük egymást. Döröskén megtekintettük a templomot, de csak kívülről, mert sajnos jó magyar szokás szerint két lakattal zárták be. A Döbör-hegyi pincesor szintén megérte. Szarvaskenden megnéztük a Sibrik kúriát, de sajnos az állaga bőven hagy kívánnivalót maga után, csak ezért nem érdemes ide eljönni. Szóval attól még, hogy számunkra mások a fontos látnivalók, még nem mondom azt, hogy neked nincsen igényed megnézni őket.
Azt továbbra is tartom, hogy ha már mindenáron érinteni akarja az útvonal ezeket a településeket, akkor azt biztosan meglehet úgy is oldani, hogy ne kelljen ennyi km-en keresztül aszfalton sétálni. Mert ha ezeket az aszfaltos szakaszokat sikerülne kiváltani, akkor lehet, hogy az embernek több kedve lenne az adott településen jobban körbenézni.
Ok, hogy bent volt egy cikkben, de a hivatalos aloldalon, ami a DDK-ról szól, abban a részben, ahol leírják, hogy milyen változás történt, ott ez nem szerepel.
Tudtok abban infóval szolgálni a Zemplén kapcsán, hogy most már a Bányi-nyeregen kívül van OKT pecsét Sátoraljaújhely vasútállomáson is, ez tiszta sor, eddig is megvolt a lehetőség, ha valaki Sátoraljaújhelyen ki/beszáll a kék útra, akkor az állomási keletbélyegzővel igazoljon, de ami új, az a Nagy-nyugodó OKt pecsét. Ez most teljesen új kötelező pecsételőhely, vagy ennek a Bányi-nyereg-Sátoraljaújhely kiegészítése? Mert most a kék bentebb jön a városnak, és pont a Nagy-Nyugodóig, és onnan megy a Vörös-nyeregig, majd vissza a régi útvonal felé.
Érdemes óvatosan bánni a szavakkal, mert ha valóban csupán "igény" kérdése hogy valaki megnéz-e egy látnivalót avagy sem akkor vajon miért van az hogy például a Cserehát egyik gyöngyszemét, a Felsővadászi Rákóczi-kastélyt szinte mindenki kihagyja a megtekintendő műemlékek repertoárjából?
Ezt láttad például? :-)
Belülről?
Esetleg ezt?
Ugyanaz a falu, görög katolikus templom, ikonosztáz
A többség csak átrohan itt és legkomolyabb emléke az hogy "megúszta" a falut.
Ugye...? :-)
Ugyanaz az a végeredmény, csak más az ok.
Szóval nem ilyen egyszerű ez a történet, ráadásul az sem mindegy hogy kinek mi a fontos, van akinek egy várrom, van akinek egy templom, van akinek egy hosszabb beszélgetés a helyiekkel, legyen az akár egy barátságosabb cigányember, megint másoknak egy jó gulyásleves marad meg ugyanabból a faluból.
Azért érdemes bent hagyni Hévizet, sok OKT-s az életében nem járt ott és egy hamar nem is fog.
Persze, jól ki kell választani az időpontot, ha lehet, akkor a korai órákban kell Hévízre érni, ekkor még csendes a kisváros.
Jó néhány évtizeddel ezelőtt Keszthelyről ősszel, a hajnali órákban indultunk Hévízre, a Honvéd utcában levő Helikon turistaszállásról (Vajon meg van-e még?)
Éppen napfelkelte volt, amikor Hévízre érkeztünk, rajtunk kívül senki sem volt a tónál. Máig felejthetetlen emlékkép a felkelő nap sugarainál gőzölgő tó látképe. Aztán innen az Egregyi templom következett, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a Keszthelyi-hegységre.
A Hévízi-tótól Keszthelyre induló levezető patak egy része tanösvény lett, lehet, hogy érdemes lenne itt vinni a kék jelzést?
Én úgy tudom, hogy idén lesz új RP DDK atlasz. Egyszer már volt időpont megjelenés, de azt elhalasztották. Bízom benne, hogy ősszel megjelenik, mert nekünk onnantól szükségünk van az infóira :)