Természetesen tisztában vagyok ezzel a dologgal. Soha sem eröltetem, hogy vedd be vedd be vedd be. Érezni lehet azt amikor szép finoman megindítja az ember az 1es fokozatfelé és mikor ougrik be szépen finoman reccsanés és minden gond nélkül.
Nekem a 2-est és nagy fordulaton a 3-ast veszi nehezen. Szinkron gyűrü probléma. Az 1-2 gyűrü 37e, a 3-4 gyürü 13e forint. Kicseréltettem a váltóolajat is, de nincs egetverően nagy javulás. Tehát megtanultam együtt élni vele, és nem jelent akkora gondot, mint az elején, hogy 15ször próbáltam berakni kettesbe. Ma már elsőre megy. Javíttatni nem érdemes, inkább bontott, újabb évjáratut berekatni egy friss olajcserével, és imádkozni, hogy inkább autópályán használták, mint városban. Az A Vectrám hasonló (elvi) futásteljesítmény mellett ezerszer jobb volt váltóügyileg. Ebbe meg van klíma. Valamit valamiért. Pont.
Srácok, segítség! Mert kezd nagyon az agyamra menni: Olajfolyás a motorból, de olyan, hogy fékezéskor rácsöppen a kipufogóra, valószinű azon részre ahol a leömlő után hátra kanyarodik, és rettenetes égett olajszag dől be az utastérbe. Eddig cserélve: mindkét vezérműtengely szimering, főtengely szimering a vezérműszíj oldalán, szelepfedéltömités újrapasztázva. A váltó felőli főtengely szimering elvileg rendben van szerelő szerint. Mi az istentől lehet még? Milliószor bemásztam aknába, hogy na, azért is megkeresem honnan folyik, de passz, menetszél elviszi mindenhova, és kb az egész olajteknő kivülről úszik az olajban. Jah még annyit, hogy járó motornál jelentkezik csak az olajfolyás, ugyanis a kocsi alatt sosincs tócsa (max ha gurulok be a garázsba akkor látok elvétve 1-1 csöppöt). Továbbá ha aknában alánézek, hiába pöfög alapjáraton vagy épp gázfröccsök kiséretében,sehogysem látni honnan nyomná ki, és olyankor égett olajszag sincs. Nem értem....
Azért vigyázz azzal az 1-esbe való kapcsolgatásra buzdítással.
Inkább mondjuk úgy, hogy tapasztaltabb sofőrök, akik ráéreztek már kicsit, azoknak lazán megy az egyesbe váltás menet közben. Mert ugyebár az egyes nincs szinkronizálva. de ezt úgyis tudod. Ugyebár a "hivatalos" kotta, hogy az 1-es csak inítófokozat.
Mondjuk úgy, hogy váltója és embere válogatja, mennyire megy könnyedén menet közben az 1-esbe való váltogatás.
Egy nagy túróst. Ha még 20al gurulok simán belehet 1esbe rakni minden erölködés nélkül épp úgy mint amikor vissza kapcsol az ember 1sebességi fokozatot pl 4ből 3ba.
Leginkább az szokott lenni a próbléma, hogy a váltónál lévő karoknál kikopnak a faudi fejek meg a csapszegek és akkor kicsit lötyögős lesz a váltó. Ha az ember nagyon ráér kicserélgeti magának és akkor megint pontosan kapcsolható és rövidebb váltó úton járó váltókart kap.
Sőt ha nagyon pattent váltót akar az ember még a váltókarnál lévő golyón kicseréli a gumit és tökéletes.
Ez nem sport autó. Ha az ember 2 lábbal tiporja a lelkét és gyorsan akar váltani nem fogja jónéven venni az autó. Tapasztalatból mondom, hogy a veki váltóját nem sportautókéról másolták...
Nem lehet vele hirtelen sebességet váltani. Gyorsan lehet, de akkor is érezni kell :/
Ízlések és pofonok, de korosztályához képest nem rossz a váltója. A baráti körben az opelek a 2-est szokták hidegen nehezebben venni, de az sem vészes. 1-es tény, csak állóhelyzetben van, de ez sztem normális nem is kell máskor kapcsolni.
Akkor lehet hogy valamit félre értettem de tuti úgy van ahogy mondod mert én is ilyen érintkező tüskéket láttam rajta! Kösz az infót így sokkal olcsobban meg tudom uszni!
A motorokat nem kell forrasztani, mert az előlapra vannak csavarozva az érintkezőtüskéik pedig csak belecsusszannak az alaplap érintkezőibe. Csak annyi a dolog, hogy a műszeregységről leveszed a plexi borítást, akkor már látod a számlapot, azt pedig néhány patentos rögzítés tartja. Azokat kipattintod és kiveszed az előlapot a motorokkal együtt. lecsavarozod róla őket és kész.
Aty oldál ott van képekkel, hogyan kell szétszedni.
Ma végre kiderült hogy mitől , hogy nem működik a klóméteróra és a fordulatszámmérő műszer! Mindkét műszert mini vilanymotorok hajtanak meg ,valamelyinek eltört a műanyag tengelye és az apró mechanika szétesett és alsó végállásban rezgett a mutató!A két műszer meg függ emástól olyan szinten hogy ha ráadod a gyűjtást nem tud a rossz műszer reset-elni és amíg nem áll a be nullára az egyik a másikat is erőlteteti és tönkre teszi így mindkét műszernek kaput! A megoldás: mindkét műszer cseréje műszeregységben! A műszerés srác azt mondta rá hogy 26000 ft lesz a javítás és az alkatrész!
Én ezt egy kicsit sokaltam ezért néztem alkatrésznek egy angol műszeregységet bontottan olcson és abból lesz a két motor átforrasztva így probálok a költségeket lent tartani! műszeregység csere a kilóméter állás miatt nem akartam mert az tárolja!
Mot ott tartok hogy várom a bontott műszeregységet postán és utána lehet folytani a manővert!
nézze meg az eladó termékeit, ott van a balos is ;-)
Ki szeretném cserélni a középkonzol burkolatot (ami a gombok és a rádó körül van, a hűtés-fűtés szabályozó konzol felett) + egy vakdugót, mert az elöző tulaj (vagy tolvaj:)) tuti pajszerrel szedte ki a rádiót.
Valakinek ötlet hogyan fogjak hozzá, hogy ne karcoljam össze a műanyagokat?
Ha talál egy olyat mint amilyen a kocsi megússza kb 10-15ből. Ha vesz egy ajtót akkor 10-15 plusz 20ért lefújatja. kb 40ból jönne úgy ki. Ha a szomszédja nem fizeti ki akkor bukott 40et. Bár én azért kifizettetném vele még azt is, hogy a kocsi közelébe ment...
Sümegen biztos, hogy lesz ajtó. Ott van egyszerre 10-15 félig szétbontott Vauxhall és Opel Vectra B. Az lehet, hogy a szín nem passzol, de valamilyen biztos, hogy lesz.
http://www.opelalkatresz.com/ Ez az utolsó a melóhelyem által is jól bejáratott hely. Korrektek segítőkészek és minden van. Egy próbát megér. Hátha épp akad nekik. Ha itt nincs próbáld meg sümeget (Dorka-Car) ha 1ik helyen sincs na akkor kell aggódni, mert marad a racing-barar.hu-n való egésznapos molyolás, hogy ki mikro bont épp ilyen verdát. Sok sikert hozzá
de én biztos, hogy ott helyben addig üótöttem volna még mozog...
BAKKER! Lehet valaki ennyire vak?? Én ott helyben agyonverntem volna, függetlenül attól hogy szomszédom-e v sem :-) De ha már ilyen idióta volt, vegye is meg neked, és állja minden további költséget ezzel kapcsolatban, például ha bontóból tudsz csak rendelni valahonnan az isten háta mögül akkor postaköltséget is....
Képzeljétek, nagy mákom volt a gyújtáskapcsoló zárbetétével. Van itt miskolcon egy jó kis Opel alkatrészbolt, ahol már sokmindent rendeltem pl termosztát, lámpamosófúvókák és hasonlók. Na gondoltam bepróbálkozok itt van-e valami ötletük a problémámra. Végeredmény: 4500 forintért új zárbetét + 3000 forint átlamellázás és a csavarhúzó újra töltheti jól megérdemelt pihenését a csomagtartóban XD