Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
A 6 sebességes 166 2,4JTD 10V váltó plug@play, semmit nem kell mókolni, csak felakasztani a helyére, és gyíííí! Az enyémen is az volt, az Öcsémén is az van. Tökéletes, nem is értem, a Kappába eleve miért nem ezt adták, mikor már kész termékként ott volt a polcon....?!
Kicsit módosítanom kell az álláspontomat. Mivel ma néztem meg alaposabban a megvásárolt váltót.
Szóval már ez is hidraulikus kinyomócsapágyas. Ezért ezt sem lehet csak úgy hipp-hopp feldobni egy JTD Kappára. A harang eltér. Nem körben az összefogó csavarnál, hanem hiányzik róla az a függőleges tengely a dupla nyelves karral (meg a rögzítési lehetősége is) ami a régi fajta kinyomócsapágyat mozgatja.
Szóval itt is az a megoldás hogy ennek a váltónak a belét át az újabb váltóházba. Vagy a Kappát át kell alakítani hidraulikus kinyomó csapágyasra viszonyt akkor ahhoz illő kuplungszett és kéttömegű lendkerék kell (illetve ezt csak sejtem hogy a kéttömegű is más lehet).
Nem olyan egyszerű ez, de valahogy biztosan megoldható. Nem egy 6 sebességes Kappa bukkant már fel.
1. A harang szerintem megegyezik hiszen a Kappa JTD és a 166Mjtd blokkötvény megegyezik.
2. A váltó bal oldalán elől van egy tartóbak ahol a segédkeretre támaszkodik. Itt van az F40 váltóra rászerelve egy öntvény alkatrész ami megoldja, hogy ez a pont pontosan ugyan oda esik mint a Kappán (illetve a korábbi 166-on) így ezzel sincs gond. Ez az öntvény az eladó váltómon is rajta van egyébként.
3. A váltókar és bowdenek. Én úgy látom a bowdenek beakaszó pontjainak a helye eltér a C530 váltóétól szóval ezt cserélni kell (ki kell bontani egy olyan 166-ból amit ilyen váltóval szereltek). Én úgy gondolom a váltóbowden bakja és a kulissza rögzítésével nem lesz gond valószínűleg egy JTD Kappán ezt lego szint megoldani.
4. A féltengelyek. Ezeket biztosan cserélni kell de azt nem tudom megoldás-e egyerűen venni egy pár hozzá tartozó féltengelyt mert nem tudom, hogy megegyezik-e a Mjet 166 és a Kappa kerékagyának a mérete. Enne utána kellene nézni.
5. Kuplung/lendkerék. Ezt is át kell szerelni illetve a Mjet-nél már hidraulikus kinyomócsapágy van. Ez azt jeleni, hogy maga a kinyomó csapágy munkahenger is egyben. (A hidraulikus kinyomó is rajta van a váltón) Mutatom rajzon hogy hogyan néz ki ez:
Kb ennyi.
Egyébként az egyszerűbb megoldás egy ugyanolyan váltót venni mint amit én vettem most. Neked semmit nem kell alakítani ezen a váltón, hogy be tudd építeni nem úgy mint nekem.
Szóval akkor a 2.4 MJTD váltó nem rakható a jtd-mre. (max szögeléssel)
Ha ennyire benne vagy, akkor súgd meg nekem, hogy melyik váltó kell nekem. Egy 2000-ers évjárat körüli 166 2.4 jtd 6-os váltója az ami felrakható könnyen az enyémre?
Ez nagyon kimerítő válasz, köszönöm szépen. Nem tervezem a cserét, de sose tudni, főleg ha nem kéne hozzá új kuplungot stb-t venni, mert az szinte új....
Haha...:-) Gondoltam, hogy Lönci erre a hírre felbukkan:-))))
A beépítendő váltót 50eft-ért vettem.
Sajnos azt nem tudom az eladó Fiat/GM F40-es váltóm belvilága milyen állapotú, nem szedtem szét. Így kívülről meg nem sokat tudok róla megállapítani annyi, hogy a fokozatokat lehet kapcsolni és mindegyikben áthajt. Feltettem a Jófogásra is ott van kép róla.
A V6-ra való váltó harang része nem egyezik meg a tiéddel. Ezért egy az egyben nem lehet felszerelni. Azt meg lehetne csinálni, hogy levenni a váltódat, szétszedni és a 6-os váltó belsejét áttenni bele kompletten áttételekkel/difivel/kapcsolóvillákkal stb. A két váltó belvilága csereszabatos ilyen szinten. (Én is ugyanezt fogam tenni ezzel a váltóval egyébként.)
Viszont nem sok értelme van. Lönci korábban beírta ide ennek a 2,5 V6 váltónak az áttételeit és a végáttétel sokkal rövidebb rajta mint a miénken, akár ez enyémen akár a tiéden. Egy bódult pillanatomban arra gondoltam, hogy jó lesz ez mivel a csigakerekek fogszáma azonos a két váltón majd én az enyémből meg ebből szépen összelegózok egy klassz kis váltót, de sajnos ez nem megoldható, mert a modulok eltérőek. Viszont egy kis számolással az látszik, hogy pld.: a gyár által megadott 16Vt végsebesség 235km/h az én váltómmal 5. fokozatban akkor ha ez a V6 váltó menne fel helyette akkor ugyanez 6. fokozatban 218km/h lenne. Mindezt úgy, hogy pici trükkel a 6-os váltónál már 215/50R17 gumival számolok ami nagyobb egy picit (mert az van fenn most) míg az ötösnél nyilván a gyári gumimérettel van megadva.
Szóval a V6 váltóval egyértelműen jobban pörögne a motor nem csökkentené a fogyasztást hanem éppen hogy növelné. A 16Vt menne vele mint a barom az biztos, de erre én már nem igazán vagyok rákattanva. Az is látszik, hogy a 2,5V6 166-os ezzel a váltó trükkel ér fel menetteljesítményben a 3,0 V6-hoz de ennek az az ára, hogy a 2,5 semmivel sem fogyaszt kevesebbet sőt....
Mikor ezt fontolgattam akkor adta Lönci ezt a 2,4 váltó tippet amiből aztán rájöttem hogy ez konkréten a 166 CF3-as 140 lovas váltója ami még a C530 típusú. Lényegében 1-5-ig ennek azonos az áttételezése az enyémmel és a 6. pedig tényleg egy plusz kímélő fokozat hosszú autópályázáshoz stb..
Itt kérdés az a kímélő mennyire jön be, de a 16Vt 205 lova meg a 298Nm nyomaték elegendőnek tűnik. Én úgy gondolom a 5 hengeres szívómotorra a váltó sem lenne megfelelő, de nem is kell gyökölni rajta hiszen van egy kézenfekvő megoldás a 166 2.0 TS hatos váltója, az lenne az ideális neked szerintem, ott a harang is megegyezik nagy valószínűséggel.
"Egyébként ez a második egy nagyon komoly váltó Fiat/GM közös fejlesztés. 3 tengelyes, van szóval a 2-es és a 4-es egy külön, 3. tengelyen van elhelyezve és sokkal robosztusabb kivitel mint Kappákba szerelt C530 és elődei. 500nm fölötti csúcsnyomatékra van tervezve."
Ez mind így igaz, ahogy írod, csak normális szinkronokat nem sikerült gyártani beléjük. Ha a Tiéd jó állapotú, akkor ennyi pénzért ajándék. Itáliában egy jó állapotú még mindig karcolja a 300 eurót.
Végre sikerült szereznem megfelelő 6-os váltót, Agostyánból.
Ez egy 166JTD 6-os váltó 140 lovasba való C530-as fajta váltó.
Van kétféle átadó 6 sebességes váltóm ha valakit érdekel:
Alfa 156 2,5 V6 190LE C530tip 40eft
Alfa 166 2,4MJtd 175/185 LE GM F40tip váltó 60eft
Ez utóbbi megfelelő bizonyos nagyobb teljesítményű Saab illetve Opel modellekbe is.
Egyébként ez a második egy nagyon komoly váltó Fiat/GM közös fejlesztés. 3 tengelyes, van szóval a 2-es és a 4-es egy külön, 3. tengelyen van elhelyezve és sokkal robosztusabb kivitel mint Kappákba szerelt C530 és elődei. 500nm fölötti csúcsnyomatékra van tervezve. Sajnos nem megoldható az együttműködése az Integrale motorral.
Egy Kappa jtd-re fel lehetne tenni, de a féltengelyek, működtetés tengelykapcsoló megoldást/átalakítást igényel.
próbálok minden olyan hiba lehetőséget kizárni amit itthon meglehet oldani, és ha mindent kizártam akkor menni hozzád ha sikerül előidézni a hibát gyakran..