Engemet meg a haverok ismerősök mind hülyének néznek, mert ha minden összejön, jövőre, egy Lada Samarát akarok venni :-) valami jobb állapotút. Elegem lett a Suzuku Swift instabil úttartásából.. meg szar, semmit sem érő lengéscsillapításából.
Hát igen a régi szép idők. Nekem volt egy 1200-es zsigulim. Igaz használtan vettük, de nagyon szerettem. A feleségem még meg is siratta amikor eladtuk.
Amikor katona voltam több mint egy hónapig nem volt beindítva, akumlátor lemerült és a kurblival be birtam indítani.
A fűtése az viszont csodálatos volt. A csillag garázsban aludt, de -23 fokban is könnyedén beindult.
Pár perc járatás után a jeget símán leolvasztotta a szélvédőröl.
Nem sokat foglakoztunk iskolában adagolóval ( szétszedni, összerakni, padon beállítani talán kétszer négy év alatt), de én úgy emlékszek, hogy a fölső csavarral azt lehet állítani, amikor hirtelen visszavesszük a gázt mennyire tudjon szétnyílni a röpsúly.
Én azt vettem észre, hogy az változott, meg ezen a képen azt látom, ha a röpsúlyok kinyílanak, akkor a kart amelyiket eltolják az ennek a csavarnak ütközik neki.
Nekem amikor még a régi tipusú termosztát volt benne akkor is volt fűtésem pedig az a termosztát olyan volt akár ottsem lett volna. Nem volt benne a tömítő gumigyűrű és szanaszét volt rohadva a termosztátház. A viz arra folyt amerre akart.
Tavaly írtam,hogy én kicseréltem a házat új tipusúra és egy személyautó termosztátot raktam bele ami azóta is jól működik.
Szerintem ékelve vagy zsugorítva kellene rajta lennie. De inkább a kettő egyszerre.
Kisfülkés fűtésre kitérve, hát abban ha még 10 perc járás után is csak langyos a hengerfej, de már lábra olyan meleget küld, amit bőven enyhíti a kinti minuszokat. :-))
Látod....., eladtad a kisfülkésből a gyári fűtést. Pedig attól jobb nem kell. Azzal már akkor is lehetett fűteni, amikor még a motor is nincs beindítva.
Nem vagyok adagolós, de a felső az egy ütköztető csavar, bent a szabályzóban egy kar elmozdulását határolja. Állítgatásra azt vettem észre, hogy a maximális fordulatszám változott. Befelé hajtva. Az alatta lévő az anyagot állítja. Befelé szintén növeli, mint a másik.
De ha rosszul tudom a többiek majd kijavítanak... egyszer piszkáltam itthon adagolót, az sem az Én Mtz-men volt. :-))
Még egy két hektáros föld felszántása van neki hátra, utána "téli álmot alszik" :)
Megnézem holnap a 80-as szivattyúját, mert eddig akármelyik volt a kezembe, még sosem néztem a fogaskerék rögzítését. Ezt is csak azért, mert írtad a múltkor :)
De akkor miért van,hogy amelyik gépben nincs termosztát, az nem is küldi fel a meleg vizet a fűtő radiátorokig ? ..az nem fűt, csak szarakodik. Amelyikben meg van, és 80 foknál kinyit,azonnal nyomja a meleget.