Keresés

Részletes keresés

molnibalage Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24077

Hú, engem hogy ledorongoltak, hogy az üteg szót használom egy osztályra (?). :)

Én még ma sem tartom kevésnek az 4-6 tűzcsatornát egy "üteg" tekintetében, a 24 meg egyenesen overkill, hiszen ennyi rakéta nincs is összesen az üteg járműven csak teljesen ideális esetben.

Előzmény: gaunt (24075)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24076

volt egy érdekes rész is a doksiban, a "Spotter". hogy az egyedül operáló TELAR egységet ne tudják olyan egyszerűen kilőni, az általában kikapcsolt radarral várakozott volna, egy 30-50km-re lévő megfigyelő derítette volna fel a célt és rádión közölte volna a TELAR-al. a radart pedig csak a legszükségesebb esetben kapcsolták fel, és a megfigyelő adatai alapján gyorsan meg is célozhatták.

Előzmény: Kuruc72 (24073)
gaunt Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24075

Ezzel az volt az orosz tervezok celja hogy egy tuzvezeto radar kilovese utan meg az egesz rendszert ne kelljen leirni mivel a tobbiben meg mindig ott van tovabbi tuzvezeto radar ami meg korlatozottan onalloan felderiteni is kepes.

 

Részben. A másik probléma a Kub-al, hogy mindössze egyetlen célcsatornája van. A Buk-nál ezt akarták orvosolni. A régi változatok (Buk, Buk-M1, Buk-M1-2) esetében az üteg 4-6 célcsatornával rendelkezik (attól függ hány SzOU van, a KP 6-ot tud egyszerre kezelni maximum), a hidegháború idején ez elég veszélyessé tette a rendszert. Ma már kicsit kevés, de szerencsére szolgálatba állt a Buk-M2, aminek fázisvezérelt antennája van, így egyetlen SzOU már 4 célt támadhat egyszerre, az üteg meg akár 24-et!

 

Másrészt, két SzOU együtt csúnya dolgokra képes, a fejlesztés célja volt ez is. Hagyományos zajzavarással próbálkozni öngyilkosság, még a régi változatok is egyszerűen kiháromszögelik a célt. Más zavarási technikák hatásossága is erősen lecsökken.

Előzmény: Kuruc72 (24073)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24074

Nem lehet csak úgy kilőni. A rakétának meg kell világítani a célt. Ha esetleg mégis valahogy megtörténik, a rakéta magától nem keres célt, ez radarirányítású rakéta, a célt megvilágítják neki, és a rakéta a célról visszaverődő radarhullámok alapján proporcionálisan közelíti a célt. Ha nincs ilyen radarrjel, a kilőtt rakéta x időn belül megsemmisíti önmagát.  Magához a megsemmisítéshez is kell a megvilágítás, a közelségi gyújtó ez alapján számolja, hogy mikor kell robbantani.

Előzmény: Törölt nick (24071)
Kuruc72 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24073

Szerintem ami itt keverve van az az automatikus kovetes.

 

A lenyeg hogy a BUK rendszer a KUB rendszert valtotta ami meg a mai napig rendszerben van tobb orszagban tobbek kozott Magyaroroszagon is.

 

A KUB hasonlo felepiesu mint a BUK van egy kozponti felderito radar meg egy tuzvezeto radar es a raketa indito jarmuvek.  No marmost kiderult hogy a tuzvezeto radart a frekvenciaja alapjan nagyon konyu azonositani es azt kilove az egesz rendszer nem tobb mint par igen tuzveszelyes aluminium rudacska. Az az hasznalhatatlan.

Ez tortent a BEEKA volgyben is amikor az izraeliek lerendeztek a KUB utegek tuzvezeto radarjait es utanna mar csak apromunka aradt a tobbi raketahordozo kilovese.

 

Erre jott az uj orosz fejlesztes a BUK ahol a raketa hordozo jarmuvek kaptak egy egy tuzvezeto radart a nozijukba es ez a radar meg korlatozottan felderitesre is kepes.

Ezzel az volt az orosz tervezok celja hogy egy tuzvezeto radar kilovese utan meg az egesz rendszert ne kelljen leirni mivel a tobbiben meg mindig ott van tovabbi tuzvezeto radar ami meg korlatozottan onalloan felderiteni is kepes.

 

No mar most ha egy ilyen infito szallito kocsi amiek a nozijaban ott ficereg a tuzvezeto radar es befog valait akkor a rendszer kepes azt "automatikus kovetesbe " fogni az az onnentol nem veszti el es kiszamolja az iealis inditasi parametereket. Ezt a radarkezelo kepernyojen vizualisan es hangal is jelzi ami utan a kezelo eldonti hogy megnyomja a gombot es indit vagy nem.

 

Tehat van automatikus kovetes de az nem automatikus lovoldozest jelent. Ahoz emberi dontes kell.

Előzmény: Törölt nick (24071)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24072

Az író valószínűleg keveri az autonóm móddal, ami annyit jelent, hogy egy TELAR egység működik autonóm módon, a szokásos csoport helyett, ahol van parancsnoki jármű, radaros egység (TAR, Snowdrift radarral) és több indító jármű.

A hidegháborúban rájöttek, hogy a csoport nagyon sérülékeny, és a radar jármű kilövése esetén (pl. HARM rakétával) lefejezné a csoportot. Ezért korlátozott módon a TELAR egységek is tudnak célt keresni, befogni és indítani. Nyilvánvaló, hogy az egyes autonóm TELAR egységek korlátozott lehetőségekkel működnek, amikor nélkülözik a parancsnoki, illetve a nagyobb radaros egységet. A Snowdrift radar helyett egy egyszerűbb Fire Dome radar van rajtuk. 

Ebben a módban emiatt nincs IFF (idegen-barát felismerő rendszer) és NCTR (célfelismerő rendszer) sem.

Tehát autonóm és nem automata módban ezek a különálló egységek is tudnak tevékenykedni és valószínűleg ez vezetett a kataszrófához, mivel a teljes csoport "rendeltetésszerű" használatakor véletlenül szinte kizárt, hogy polgári gépet lőjenek le, de autonóm módban a TELAR sajnos nem rendelkezik a szükséges adatokkal.

De még ebben a módban is elvileg 3-4 ember kell a harchoz és nem kevés szakértelem.

Itt angolul elég bőven olvashatsz a Buk-ról:

http://www.whathappenedtoflightmh17.com/a-detailed-description-of-the-buk-sa-11-which-could-have-shot-down-mh17/

 

Előzmény: Törölt nick (24069)
gaunt Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24070

Hali!

 

Sajnos a német cikk ostobaságokat állít. A Buk-nak nincs ilyen "automata" üzemmódja. Mindenképpen szükség van egy emberre, aki megnyomja az indítógombot. Egy utasszállító nagyon könnyű célpont, így bőven elég egyetlen rakétát indítani, ezért is hiányzott csak 1 db a SzOU-ról (önjáró indítóállvány + tűzvezető radar)

 

A rendszer alapjában véve úgy működik, hogy van egy felderítő radar, a SzOC, ez céladatokat szolgáltat a vezetési pontnak (KP), ami ezeket szétosztja az indítóállványok között (SzOU)

Persze a SzOU korlátozottan tud autonóm módon is működni, de a lényeg, hogy minden esetben az ember dönti el, hogy mire, mennyi rakétát indít.

Előzmény: Törölt nick (24069)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.26 0 0 24068

bocs, ha tudnom kéne, de nem tudom mire gondolsz.

Előzmény: Volt tüzér (24067)
Volt tüzér Creative Commons License 2014.11.25 0 0 24067

PV tevékenységről (Nem PR, hanem PV) nem hallottál még?

 

Előzmény: Biga Cubensis (24066)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24066

hát túl sok új infó nincs a cikkben.

viszont amilyen az emberi természet, lehet, hogy a pénz tényleg beszél majd, és előbb tudjuk meg, mint a nemzetközi vizsgálóbizottságtól.

mondjuk azt nem értem, miben tud többet egy magyar informátor, miért nem ukránok vagy oroszok között keresgélnek.

Előzmény: Ba_G (24064)
Ba_G Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24065

Amiért érdekes:

"Josef Resch októberben egyszerűen hülyeségnek nevezte a német titkosszolgálat vezetőjének beszámolóját, amiben azt állította: amerikai műholdfelvételek alapján egyértelmű bizonyítékaik vannak arra, hogy a Buk-rakétát az ukrán szeparatisták által ellenőrzött területről lőtték ki. A német titkosszolgálat szerint hamisítványnak tekinthetők azok a felvételek, amelyek szerint az ukrán hadsereg indította a rakétát, illetve azok, amelyek szerint egy vadászgép is feltűnt a malajziai utasszállító közelében. Resch szerint a jelen helyzetben egyik verziót sem lehet még kizárni. Ezen az állásponton van a tragédia okait vizsgáló, nemzetközi vizsgálóbizottság is."

 

Eredetiben: http://www.capital.de/themen/wir-brauchen-einen-zweiten-snowden-3073.html

Előzmény: Ba_G (24064)
Ba_G Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24064

Lehet, hogy érdemes lenne "testületileg" pályázni...: :)

Platon Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24063

Az az érzésem támadt :)

 

De nyilván tévedtem akkor. 

Előzmény: molnibalage (24062)
molnibalage Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24062

Honnan veszed azt a szamárságot, hogy rühellem az oroszokat...?

Előzmény: Platon (24057)
Platon Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24061
1988 kinek volt akkor AESA radarja hajón? Vagy egyátalán?
Előzmény: Biga Cubensis (24058)
Platon Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24060
Az asagiriken meg a hyugakon persze ott a saját radar.
Előzmény: Biga Cubensis (24058)
Platon Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24059
Mert olcsó.
Előzmény: Biga Cubensis (24058)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.11.24 0 0 24058

"Persze a többi eredményükön is nagyvonalúan átugrottál, a földi, és hajó bázisú AESA radarokon, amikben szintén ők voltak az elsők, szintén sok évvel megelőzve mindenkit. "

Akkor miért vesznek szar PEASA SPY-1D -t az USÁ-tól és használják  a saját továbbfejlesztésű Kongo és Atago osztályokon? :)

Előzmény: Platon (24057)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24057

Csak úgy barátilag kérdezem hogy tudod e mi a különbség az IOC és a FOC között?

 

A japánoknak 2000 ben már bevethető AESA radarral szerelt vadászgépük volt. 

 

Az F-15C-ből 2000 decemberében vették át az elsőt, de FOC ot sosem kapott a 18 darab AN/APG-63v2 mert a tesztek során kiderült hogy nem alkalmas harci bevetésre. Leállították az upgrade programot alig 18 egység legyártása után, és végül 2007 ben érték el a FOC-t de már az AN/APG-63v3 al. Igen. Abban a 18 ban is lecserélték a radart. 

 

Nem tudod úgy csűrni csavarni hogy ne az derüljön ki hogy a Japánok voltak az elsők.

 

Az F-22 pedig 2007 december 12. kapta meg a FOC státuszt. 

 

Úgyhogy 2007 előtt az USA-nak nem volt ténylegesen bevethető AESA radarja a levegőben.

 

Szemben a Japánokkal akiknek akkor már hét éve megvolt.

 

Az már csak hab a tortán hogy a Raytheon az F-2 program során 100 ezer dollárt fizetett a licencért, és egy J/APG-1 prototípusért, valamint a teszteredményekért a kilencvenes évek közepén, hogy saját fejlesztéseihez felhasználhassa. 

 

Azt még megértem hogy az oroszokat rühelled, de hogy a Japán mérnökök teljesítményével mi bajod azt fel nem foghatom.

 

Persze a többi eredményükön is nagyvonalúan átugrottál, a földi, és hajó bázisú AESA radarokon, amikben szintén ők voltak az elsők, szintén sok évvel megelőzve mindenkit. 

 

Előzmény: molnibalage (24056)
molnibalage Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24056

Bocs, ez orbitális marhaság. Az F-15C + 2000-es dátum az bevethetőség volt és az F-22 radarja is az kell hogy legyen a 2005-ös IOC-hez és a Super Hornetnél is megvolt.

Előzmény: Platon (24052)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24055

Ja igen, azt el is felejtettem írni, hogy az USA illetve a Raytheon az F-2 közös fejlesztési program keretében megkapta az egyik J/APG-1 prototípust és a teszt adatokat még '95 tájékán. Aztán hirtelen előálltak egy hasonlóval :) Biztos csak véletlen :)

 

 

Előzmény: molnibalage (24048)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24054

Természetesen. :) Melyikre szeretnél?

 

 

Előzmény: gaunt (24053)
gaunt Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24053

Hoznál forrást állításaid bizonyítására?

Előzmény: Platon (24052)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24052

Úgyhogy 2007 előtt az USA-nak nem volt ténylegesen bevethető AESA radarja a levegőben.

Előzmény: molnibalage (24048)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24051

Pedig több tervező a Gulágon végezte...

 

A határidők miatt, nem?

Előzmény: Hpasp (24049)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24050

Khm :)

 

Ezen vitatkozhatnánk, de a Japánok akkor is beelőzték őket, ebben is.

 

Ráadásul az AN/APG-63v2 kudarcot vallott, 18 darab után leállították, és mindet kicserélték AN/APG-63v3-ra. Mikor elkészültek vele.

 

A Japán verzió meg éppen működött, és működik is azóta is.

 

 

 

 

Előzmény: molnibalage (24048)
Hpasp Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24049

Végre le tudtam tesztelni a szimulátort. Most próbáltam először az Oszát is, és bár nagyon szokatlan, de az első benyomásom az volt, hogy aki tervezte, az egy zseni! Nagyon jó ez az automatizált elfogás!

 

Pedig több tervező a Gulágon végezte...

 

A Karát a Volhovhoz és a Nyevához is nagyon jó lett! Sokat segít egyes küldetéseknél!

 

:)

 

Viszont, egyből jelentenék is egy programhibát. Oszánál nem működik a pause funkció, hiába nyomom, a szimulátor megy tovább (nem mintha annyira fontos lenne, amint megszokom hogy kell kezelni a rendszert, már nem lesz szükség rá)

 

Jogos, a gyorsítás sem működik...

 

Ezután mik lesznek a tervek a jövőre nézve? Karát a Krughoz? Az nagyon jó lenne!

 

Nem tudom, egyenlőre téli szünet :)

Előzmény: gaunt (24047)
molnibalage Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24048

Bocs, de amit említesz az rohadtul nem szériagép... Az F-2 IOC dátuma 2000 táján volt... Ennyi erővel akkor idehányhattam volna az első jenki AESA radar tesztjének időpontját...

Előzmény: Platon (24046)
gaunt Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24047

Hpasp!

 

Végre le tudtam tesztelni a szimulátort. Most próbáltam először az Oszát is, és bár nagyon szokatlan, de az első benyomásom az volt, hogy aki tervezte, az egy zseni! Nagyon jó ez az automatizált elfogás!

A Karát a Volhovhoz és a Nyevához is nagyon jó lett! Sokat segít egyes küldetéseknél!

 

Viszont, egyből jelentenék is egy programhibát. Oszánál nem működik a pause funkció, hiába nyomom, a szimulátor megy tovább (nem mintha annyira fontos lenne, amint megszokom hogy kell kezelni a rendszert, már nem lesz szükség rá)

 

Ezután mik lesznek a tervek a jövőre nézve? Karát a Krughoz? Az nagyon jó lenne!

Előzmény: Hpasp (24040)
Platon Creative Commons License 2014.11.23 0 0 24046

És ezt mire alapozod

 

Mondjuk a szakirodalomra :)

 

De néhány olyan példa amit laikus is meg tud érteni.

 

J/FPS3 -- 1991!!!!

OPS-24 -- 1988!!! 

J/APG-1 -- 1995!!!

 

És igen,

 

AAM-4B

 

Cca egy évtizednyi előny minden alkalmazásban.

 

Nézd már meg, hogy ki és mikor rakott szériagébe először AESA radart. F-15C, 2000. 

 

Megnéztem. 

 

Mitsubishi F-2 J/APG-1 1995!!!

 

Szóval maradjunk annyiban, hogy a jenkik  ebben is utcahossznyival le vannak maradva.  

Előzmény: molnibalage (24044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!