Nnnna... Pár hónapja már beszélgettünk az új Arteon (2.0 TDI) kontra A6 (3.0 BiTurbo TDI) dilemmámról. Úgy tűnik, találtam (Németországban) egy pont a szívemhez közel álló extralistás (2016-os, 50e km-es) példányt. 1-2 hét múlva nézném meg. Mit tanácsoltok, milyen (neuralgikus) pontokat sasoljak meg és mire figyeljek a próbakörnél? Vagy bármi egyéb, amit fontosnak gondoltok... Előre is köszi!
Esetleg valakinek van tapasztalata a Powerflex szilentekröl?
Első lengokarokat kellene cserelnem a szilentek miatt, vagy csak szilenteket (A5 3.0tdi).
Valami tartósabb megoldast keresek, mert a gyári 19es kereket nem cserelnem kisebbre :) , viszont a jó Pesti utak miatt sűrűn cserélhetek lengokarokat...
Sziasztok! Néztem egy 2015-ös passátot 1.6 88kw-os dizel motorral,170.000km van benne minden rendben van az autóval viszont elég nagy a kartergáz ,az olajbeöntönél és a nivónál is jön a fehér füst elég jól! Lehet ez esetleg a kartergázszürö dugulásától? Van egy 1.9 pdtdi passátom is de ott jóval kisebb a kartergáz x ennyi km-nél!!!
Próbáld meg álló helyzetben üresben túráztasd meg a motort többször nagy fordulatra ha engedi és amikor befejezed és füstöl akkor szelepszár szimeringes.
Nekem is ilyen a laguna, de foglalkozom vele. 17éves autóra már nem érdemes költeni, megy amig megy alapon működik. Bár most egy kicsit mégis rá kellett szórni mert volt pár égető veszélyes probléma.
ok, ok, de miért nem állandóan füstöl??? vagy állandóan kicsit? volt ugyanez az autóm 2.0 dizelben, amikor az regenerált akkor csapott ki ekkora füstöt. szóval vagy dől valahol az olaj, vagy semmi átfolyás... ez ami furcsa.
Ez ilyen motor, általában mind eszi az olajat ezért van füst is.
Nekem volt egy 1.6-os benzines ( 74 kw) B4-es Passatom az ette szó szerint az olajat.
Van a családban egy 1.6-os Polo ( 74kw) az meg abszolút, de nem eszi az olajat...ez ilyen motor.
A szerelő anno mikor mondtam neki, hogy ez a dög eszi az olajat erre azt mondta...ez ilyen motor....vagy utántöltögetni vagy a motort szétborítani....e két lehetőség közül lehet válogatni.
sikeresen szert tettem egy 2007-es A4-esre 1,6 benzines motorral (ALZ), vezetett szervizkönyv, az olajcsere cetlik ott libegnek a motortérben, az autó szép, és jó állapotú, (valószinűleg) valós 150.000km-el, a motor száraz. Viszont akad egy elég nagy aggodalmat okozó problémám: az autó időnént füstöl! Ilyenkor csodálatos kékes füstfelhőt pöffent ki a kis testéből, a mögöttem jövők szintén nagy örömére. A jelenség nem állandó, csak időnként, a megfigyelésem szerint üzemmeleg állapotban kis dugóban araszolás közben jön / jött elő eddig. a jelenség kb. 1-2 percig tart aztán újra minden tökéletes. Az alapjárat tökéletes, erő van az autóban mindig (102 Lóerő :)), amikor nem füstöl akkor a kipufogógáz tiszta, nem kormos, nem füstös, nincsen égett olajszaga sem. A hűtőviz nem melegszik, a szine szép, az olajbetöltő nem habos, nem koszos. A gyertyákat kivettem, ezek elég taknyosak voltak az első 3 hengerben, az utolsóban viszont szépnek volt mondható. ha már a gyertyák kinn voltak, akkor kompressziót is mértem, 12-12-8-9 bar volt, a szép gyertya a 9bar-os hengerből került elő. Az első 2 hengerben biztosan jól mértem a 12bart, de a hatsó 2 hengerben elképzelhető, hogy hibás volt a mérés a rossz hozzáférhetőség miatt. A lerás szerint a minimum nyomás 7,5 bar, vagyis azt gondolom, hogy nem a gyűrűk a rosszak, mert a minimum nyomás megvan, valamint a jelenség nincsen állandóan jelen. A motor kb. 1000km alatt (folyamatos autópálya) megevett kb. 1 liter olajat, ezalatt talán 1-2x füstölt.
Olvasgattam a fórumon és figyelmes lettem a beírásodra. Ha netalán olvasnád ismét a topicot leírnád pontosabban milyen búgást tapasztalsz? Nálam is hasonló jelenség ütötte fel a fejét és mindenki azonnal váltót és futóművet akarna cserélni milliókért. Előre is köszi!
Kérdés, hogy mit piszkált? Bár szerintem nagyon hülyének kell lenni ahhoz, hogy helyrehozhatatlan károkat okozz VCDS-el, szóval nem hiszem hogy ez lenne a gond.
Természetesen a emissziós programot vagy mit Audi szervizben csinálták. Csak egyik ismerősöm vett magának VCDS-t és akkor ki akarta próbálni. Megengedtem neki, lehet nem kellett volna. Csak én időközben gyanakodtam már lánc kopásra is, de gondolom annak lett volna előjele.
Mondjuk ebben én rossz "tanácsadó" vagyok, mert egy autót "üzletileg" nézek.
Tudom, hogy ez sokaknak felfoghatatlan, de nekem akkor is csak egy tárgy/eszköz marad amivel minél olcsóbban (na persze kényelemben, biztonságban stb.) akarok közlekedni.
Szerintem ezt úgy kell felfogni, mintha ezt magára költötte volna, az élményre.
Persze az ilyen dolgoknak szerintem úgy van igazán értelme, ha magának csinálja az ember. Így tanul rengeteg dolgot, jól érzi magát közben és a végén ott a munka "gyümölcse" :)
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, az lenen a kérdésem, hogy vajon ez mitől lehet?
Szombaton elvittem az autóm (Audi A4 B8 2.0TDI) szoftver cserére a csaló program miatt. Akkor nem is volt gond mikor haza hoztam. Ma mentem vele és a váltó (Multitronic) furcsán viselkedik. Felviszi a fordulatot 2000-re és alig akar gyorsulni. Eddig 1600-on tartotta és simán gyorsult, most meg nem akar menni, pl.: falu végén. Meg ha lelépek a gázpedálról lassan leveszi a fordulatot és közben olyan érzés mintha fékezne, eddig hirtelen vette le és észre se lehetett venni.
Egyszer produkálta ezt a jelenséget pár hónappal ezelőtt, de akkor rendbe jött.
(lehet, hogy szoftveresen lett valami átállítva, mert egy nem hozzáértő piszkálta vcds-el, de ő csak hibákat nézte)
annó érdekességként olvastam, tehát nincs gyakorlati tapasztalatom a leírtakkal kapcsolatban. ezen a fórumon van néhány topic ebben a témában: http://www.a5oc.com/
so...
első körben: lökös, hűtőmaszk, ködlámpa (ha van),
másodjára, és ez lesz a legérdekesebb, a lámpatest.
ha a mostani lámpád nem xenonos, akkor ahogy szokták mondani relatív "egyszerű" a dolog (mert nincs semmid), csak qrva drága lesz, mert a face-lift-esek már csak xenonnal jöttek ki.
ebben az esetben még mosót, szintezőt, kontrol modult, valszeg kábelköteget, stb is be kell szerelni, ezzel pedig már valszeg 7 jegyű lesz a mulatság
ha a mostani lámpád xenonos és nem AFS-es, akkor kicsit 1szerűbb a történet, akkor elméletileg "csereszabatos" a történet, bár a kontrol modul cseréje a DLR miatt valszeg itt is szükséges
ha a mostani lámpád xenonos és AFS-es, akkor bele se kezdj! :-) állítólag 1 valakinek már sikerült, de jó néhányan kételkednek ebben! :-)
akár melyik verziód is van kódolni kell a dolgot, ha utánaolvasol rögtön kiderül, hogy nem lehetetlen, de sz@pnak vele rendesen.
Ha most ebbe a projektbe belevágsz, és magad csinálsz mindent, és qrva mázlid van, akkor kb 4-500eHUF-ból megúszhatod (de ezt a szerencse kártyád - ha van - inkább a lottó szelvény kitöltésénél vedd elő), ha nincs szerencséd, vagy csináltatni akarod és ha találsz olyan szerelőt aki elvállalná, akkor akár a csillagos ég is lehet a vége. Végső esetben pedig előfordulhat, hogy beleölsz egy valag pénzt és nem is lesz jó.
nem tudom az autód paramétereit, de ez az évjárat kb 4misi körül mozog, 5misitől meg már kapsz FL-est.
ha mindenáron ragaszkodsz a FL-hez, akkor inkább autócsere!